![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Czesc!
Mialem taki problem ze bez straty osiagow (zauwazalnej) dostawala mi sie woda do oleju. czym wieksze obciazenie silnika tym wiecej. Przy delikatnej jezdzie jakies 0,5 l na 200 -250 km przy palowaniu bardzo duzo... do tego pojawily sie przedmuch tj wywalalo olej z woda przez miarke oleju i odme. zdiagnozowalem to jako padniecie uszczelki pod glowica tj myslalem ze pojawila sie nieszczelnosc pomiedzy kanalem olejowym i wodnym. wymienilem uszczelke i ... nic sie nie zmienilo:( Co to moze byc???? Co robic??? auto to Peugeot 405 SRI 1,9 8V silnik taki jak w 205 GTI. nigdy nie dopuscilem do przegrzania silnika. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
pekniety blok,glowica...
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 July 2003 Skąd: jestem?,nie pytaj... ![]() |
CYTAT("Kajman":9b56577t) pekniety blok,glowica... tez tak mysle,ale raczej peknieta glowica,pekniecie kolo 2 3 mm niewidoczne paraktycznie ludzkim okiem,no i wode sie leje...nie mogles dac glowicy do sprawdzenia jak byla wyciagnieta?to koszt tylko 150 zl a wiesz co masz?no ja ci wspolczuje,znow rozbieranie
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
A czy szpilki założyłeś nowe i czy uszczelka była zwykła czy metalowa?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
glowica byla w specjalistycznym zakladzie i byla sprawdzana na szczelnosc (cisnieniowo) - to na pewno nie glowica. Wszystko zlozylem bardzo starannie na nowych elementach.
uszczelka pod glowica tez nie bo nawet nie miala czasu sie wydmuchac - od razu objawy takie same ten silnika ma tuleje "plywajace" moze to uszczelnienie pod tuleja??? ktos ma jakies doswiadczenia? moze pekniety blok ale nie chce mi sie wierzyc zwlaszcza ze tuleje plywajace nie ma takich obciazen w bloku... Czy to mozliwe aby pekl blok bez powodu??? silnika nigdy nie przegrzalem, nie "paluje" nigdy na zimno itp. usterka wystapila nagle - z minuty na minute - przeciek musi byc niewielki. Mam pewien pomysl - nie usmiecha mi sie rozbiorka silnika bo to sa koszt przewyzszajace wsadzenie innego - uzywanego. Ten pomysl to wlanie uszczelniacza do ukladu chlodzenia - przeciek wystepuje tylko w strone oleju - plyn z chlodnicy nie ma ani jednej tlustej plamki... Co myslicie o uszczelniaczu? -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Uszczelniacz nic ci nie pomoże a jeśli nawet to na jakiś czas .
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Nie lej,mysl dalej. Ale zaraz,stwierdziles wode w oleju czy ci tylko znika woda?
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Mon, 02 June 2003 ![]() |
CYTAT("Kajman":3fe7ifzg) Nie lej,mysl dalej. Ale zaraz,stwierdziles wode w oleju czy ci tylko znika woda? przeciez napiisal ze woda dostaje sie do oleju a olej do wody nie
-------------------- EnDrIu
Modlin 06.09.2003r ET 17.479 na nastepnym powinno byc lepiej... |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
ok,mea culpa
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Kajman spoko - Twoje pytanie jest sensowne - to nie jest tak ze znika woda i nie wiadomo gdzie jest... woda jest w oleju co widac - w oleju tworzy sie taka biala zawiesina - pozatym cala odma tez jest pelna tego swinstwa. Natomiast woda w chlodnicy nie ma ZADNYCH sladow oleju.
Kajman - jedyne co wymyslilem to to dolne uszczelnienie tych cholernych tulei albo pekniecie bloku. Wiecej pomyslow nie mam ale zarowno stwierdzenie jednego czy drugiego wiaze sie z CALKOWITA rozbiorka silnika co jest bardzo kosztowne i mnie w tej chwili na to nie stac. Trzeba dodac ze po sciagnieciu glowicy silnik wyglada bardzo dobrze - tz bez nagarow czysciutki na gladzi tuleii nie ma progow ani zadnych rys. Po dolaniu uszczelniacza z racji malej nieszczelnosci moze pomoc - jesli pomoze na pare miesiecy to dobrze poniewaz nie mam juz kasy a w kolejce czekaja zawieszenie, hamulce i inne pierdoly. Wiec zwloka kilku miesiecy bardzo by mi pomogal a auto jest potrzebne. Pytanie tylko czy taki uszczelniacz nie zaszkodzi. Jestem wrogiem wszelkich takich wynalazkow ale moze w tej sytuacji... silnik zachowuje osiagi (nienajlepsze nawiasem mowiac) i nie dymi ani grama ani dymem ani para... -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
uszczelniacz do oleju?sam sobie odpowiedz...
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak by to się działo w Poldku 1,4 powiedziałbym Ci że pękła tuleja cylindra. I jako wróżka powiedziałbym, że to pierwszy cylinder. Nie znam knstrukcji motoru od Puga. Może jest podobnie?
-------------------- "Silnik musi coś palić, jak nie paliwo to zawory"
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
a czy w tym silniku nie ma czegos takiego ze jakas zaslepka , odlew czy cos , zaslepia jednoczesnie kanal wodny i olejowy ? .....
-------------------- w budowie
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
CYTAT("Kajman":3u2kv5h1) uszczelniacz do oleju?sam sobie odpowiedz...
woda przedostaje sie zzzzz uk, chlodzenia do uk. smarowania wiec uszczelniacz wlewam do chlodnicy a on dostajac sie to tej nieszczelnosci bedzie mial kontakt z tlenem ktory znajduje sie w silniku i stwardnieje - taka jest moja teoria - dobra?? wlewanie uszczelniacza do oleju do glowy by mi nie przyszlo - chyba ze chcialbym komus zrobic na zlosc... Hans z tego co wiem nie ma zadnych takich zaslepek - zreszta sa gdziekolwiek??? po co? Co najwyzej sa na zewnatrz. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
wlewasz uszczelniacz do wody,a on z woda idzie do oleju
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
to jest wlasnie to niebezpieczenstwo - ale wyciek jest naprawde maly - potrafie przejechac bez dolewania wody ponad 200 km. Teraz nawet olej nie jest bialy - wszystko na bierzaco paruje - zreszta na razie uklad zalalem wode demineralizowana. uszczelniacz rozcieczy sie w wodzie z ukladu chlodzenia i jesli bedzie sie nawet dostawal do oleju to w malych ilosciach a jesli uszcelni....
Kajman - to co odradzasz mi zdecydowanie ten pomysl??? -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Stanowczo odradzam.Poza tym wybacz,ale chcesz inwestowac w inne elementy a nie robic silnika?Bez nich bedziesz dalej jakos jezdzil,ale bez silnika bedzie ciezko Poza tym jesli oleju nie przybywa i sie nie miesza to skoncentrowalbym sie na wyciekach w okolicach gdzie jest cieplo i woda szybko paruje.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
a planowales glowice po jej rozebraniu?
czesto bywa tak ze glowica sie odksztalca pod wplywem goraca lub zuzycia materialu i wyglada jak smiglo, sa to zmiany niezauwazalne golym okiem i nawet 10 nowych uszczelekniepomoze a problem sie powtaza za kazdym razem moze to pomoze? -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Proponuję zmierzyć kompresję - ciekawe co to pokaże. Jak blok jest pęknięty to może coś się objawi. A masz powietrze w układzie chłodzenia? Bulgocze w zbiorniczku?
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
gora silnika i glowica na 100 % jest dobra. w zbiorniczku nic nie bulgocze. Ten silnik nie ma "zwyklego" bloku - tuleje cylindrowe sa plywajace.
kompresje bede niedlugo mierzyl... ale wyciek jest malutki - scigalem sie wczoraj troche i nic sie nie stalo... -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 11 August 2025 - 12:31 |