Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> sprzęgło do 1.8T
czapu
post Sun, 14 Oct 2007 - 23:02
Post #1


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2007
Skąd: Los Angeles





jak w temacie, jakiś zamiennik seryjnego ale wolałbym bez spieków...

wiadomo że nie do serii

pzdr


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 14 Oct 2007 - 23:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 14 Oct 2007 - 23:06
Post #2









sachs racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzyś 16v
post Sun, 14 Oct 2007 - 23:10
Post #3


User
Dołączył: Thu, 27 October 2005
Skąd: Szczecin/Londyn





Najmocneijsze rozwiazanie bez spieku to tarcza organiczna sachsa + docisk wzmocniony+ kolofidanza lub g60(i odciazanie) itp (228mm)... mozesz pojsc w skrzyni 6bieg. w kolo 240mm fidanza ale nie wiem jak z cala reszta trzeba bylo by pomyslec i poszperac podzwonic bo wiem ze na zamowienie dorobia ci tarcze z tlumikiem drgan (jak pozbedziesz sie 2 masa)...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czapu
post Sun, 14 Oct 2007 - 23:11
Post #4


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2007
Skąd: Los Angeles





gdzie to kupie?jaka cena? to jest sama tarcza czy trzeba zmieniac dwumas?

pzdr

Added after 1 minutes:

CYTAT("Krzyś 16v":16gzu24v)
Najmocneijsze rozwiazanie bez spieku to tarcza organiczna sachsa + docisk wzmocniony+ kolofidanza lub g60(i odciazanie) itp (228mm)... mozesz pojsc w skrzyni 6bieg. w kolo 240mm fidanza ale nie wiem jak z cala reszta trzeba bylo by pomyslec i poszperac podzwonic bo wiem ze na zamowienie dorobia ci tarcze z tlumikiem drgan (jak pozbedziesz sie 2 masa)...


narazie moc bez kosmosu bedzie (max 270km) także aż tak wolałbym nie inwestować, pozatym wole skrzynie 5'tke...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzyś 16v
post Sun, 14 Oct 2007 - 23:12
Post #5


User
Dołączył: Thu, 27 October 2005
Skąd: Szczecin/Londyn





2 mas ci zea wiele nie zniesie u mnie przy mocy okolo 250km i spieku B szybko odpuscil co do ceny sachs.... wiem ze sama tarcza w de okolo 1100zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czapu
post Sun, 14 Oct 2007 - 23:13
Post #6


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2007
Skąd: Los Angeles





w takim razie jakis zestaw porządny tarcza+dwumas zeby banglało jak trzeba...

pzdr


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzyś 16v
post Sun, 14 Oct 2007 - 23:17
Post #7


User
Dołączył: Thu, 27 October 2005
Skąd: Szczecin/Londyn





DWUMAS ODPADA JA WG CIEBIE MYM ZROBIL dobrze i tanio kolo 228mm VAG docisk T4 i tarcza T4 ew zestaw ulepszony z tarcza organiczna sadze ze zniesie spokjnie 350km .... ja osobscie uzywac bede ten zestaw z spiekiem 8 tarczek lub 6 jezdzilem na 8 rarczkach na 2 masie i jezdzilo mi sie cudownie....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czapu
post Sun, 14 Oct 2007 - 23:22
Post #8


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2007
Skąd: Los Angeles





krzys16v....ja prawie nic nie rozumiem

dwumas zastepuje czyms innym czy tak jak przy spieku jednomasem?powoli bo sie gubie

docisk i tarcza T4 , a co to jest? moze pokaz mi jakas aukcje to mi sie uwizualni

pzdr


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Sun, 14 Oct 2007 - 23:28
Post #9


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





Dla A3 1.8T fwd najlepszy kompromis między ceną/wytrzymałością to: jednomasowe koło 228mm z G60 i seryjny docisk z tarczą z VR6 (podobno docisk jest w VR6 mocniejszy niz w G60).
U mnie w rajdówce zestaw z G60 wytrzymał bardzo długo (przy ok. 260KM i napędzie 4x4)


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzyś 16v
post Sun, 14 Oct 2007 - 23:38
Post #10


User
Dołączył: Thu, 27 October 2005
Skąd: Szczecin/Londyn





TAK JAK PAVEL NAPISAL CENA/JAKOSC TO kolo zwykle solidne z g60 czy innego VW 228mm i tarcza, docisk VR6/t4 ceny max 600zl+250 kolo (jeszcze je odciazyc ) co do 2masa to WG mnie najslabszy element w twej konstrukcji...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Sun, 14 Oct 2007 - 23:39
Post #11


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





@Czapu w A3 masz dwumasowe koło 219mm, seryjna tarczę i seryjny docisk.

Wzmocnic sprzęgło można idąc następującymi drogami:
-zwiększyć powierzchnię cierną (średnicę) całego zestawu
-zmienić tarczę ze zwykłej na sportową lub spiek
-zmienić docisk na mocniejszy/wzmocniony

Przerabiając całość na 228mm z G60 masz większą średnicę a dając docisk z VR6 masz już bardzo mocne sprzęgło.

Dodam co najważniejsze: wszystko pasuje p&p do A3 1.8T


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzyś 16v
post Sun, 14 Oct 2007 - 23:44
Post #12


User
Dołączył: Thu, 27 October 2005
Skąd: Szczecin/Londyn





AMEN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Mon, 15 Oct 2007 - 00:01
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





A czy sa sprzegla oparte na kole niedwumasowym o srednicy 240mm w skrzynach 6stkach?


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Mon, 15 Oct 2007 - 00:07
Post #14


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("Krzyś 16v":33180zx6)
AMEN


Jeszcze przy okazji wyjaśnie o co chodzi z T4, otóż VW Transporter T4 w wersji 2.5 benz i 2.4 diesel mają to samo sprzęgło co G60.
VR6 ma też tą samą tarczę jak T4 ale w/g różnych źródeł mocniejszy docisk. Sam nie używałem docisku z VR6 (kilka dni temu wymieniałem całe sprzęgło- G60 mieli w zaprzyjażnionym sklepie od ręki a na VR6 musiałbym czekac jeden dzień a bardzo mi sie spieszyło i wsadziłem G60). Następnym razem (mam nadzieję ze nie prędko) przetestuje docisk z VR6.

Fakt, że do A3 itp pasuje sprzęgło od samochodu, który ma DMC 3.5 tony a do tego może ciągnąć załadowaną przyczepę mówi sam za siebie. Sprzęgło, które musi pociągnąć kilka ton nie może być słabe.


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Mon, 15 Oct 2007 - 02:01
Post #15


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("olozwirski":14ql6vzw)
A czy sa sprzegla oparte na kole niedwumasowym o srednicy 240mm w skrzynach 6stkach?


Badałem ten temat gdy w tt przez krótki czas miałem skrzynie 6b. ale nic nie znalazłem, więc pewnie nic takiego ne występuje dla silników/skrzyń vag. Wówczas jedynym wyjściem wydawało mi sie zespawanie na sztywno (i wyważenie) dwumasa 240mm i dopasowanie tarczy z tłumikiem. Docisk 240mm miał pozostac seryjny. Projekt jednak stał się nieaktualny gdyz w miedzyczasie wróciłem do skrzyni 5b. w której nie miesci sie zestaw 240mm


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pol
post Mon, 15 Oct 2007 - 10:47
Post #16


Super User
Dołączył: Mon, 26 May 2003
Skąd: Wrocław





to ja mam jeszcze pytanie , jak rozpoznac kolo od g60? czy sa tam jakies numery? znaki szczegolne? srednice to sie mierzy do poczatku wieńca?
jade do kolesia kupic ktory ma "troche" takich roznych kolek i twierdzi ze od g60 tez jest


--------------------
ET 11.40 Polo 1.8t
2010 1st fwd turbo drag
Drag Racing Team Wroclaw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Mon, 15 Oct 2007 - 11:52
Post #17


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("pol":3kaichzq)
to ja mam jeszcze pytanie , jak rozpoznac kolo od g60? czy sa tam jakies numery? znaki szczegolne? srednice to sie mierzy do poczatku wieńca?
jade do kolesia kupic ktory ma "troche" takich roznych kolek i twierdzi ze od g60 tez jest


Znaki szczególne koła G60 to:
-oczywiście średnica powierzchni ciernej 228mm (do wieńca będzie jakieś 2-3mm więcej)
-wieniec zabezpieczony jest trzema kołkami przechodzącymi przez wieniec na wylot
-koło ma 6 otworów z gwintem M7 do zamocowania docisku (weź ze sobą np. 1 śrubkę od miski olejowej 1.8T żeby sprawdzić ten gwint)
-oczywiście 6 niesymetrycznie rozstawionych otworów do zamocowania na wale
-ciężar koła z wieńcem ok. 9,5kg


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Mon, 15 Oct 2007 - 23:25
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Czy docisk i sprzęgło z VR6/T4 mozna stosować z tradycyjnym dwumasem ?

Chodzi mi o to czy u siebie mógłbym wstawic tylko zestaw sprzegło/docisk/łożysko z VR6 ?


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czapu
post Tue, 16 Oct 2007 - 11:45
Post #19


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 June 2007
Skąd: Los Angeles





pavel, dostajesz pochwałe za wytłumaczenie i cenne rady

czyli do siebie powinienem wziąść:

- tarcze z G60
- docisk z VR6
- jaki dwumas?

sorry ze tak na około ale nie mam bladego pojęcia w tym temacie a niechce wydawać na to wielkiej kasy albo kupić byle co bo mody mnie już sporo kosztowały a jeszcze trza kupić narzeczonej pralke;) nie lubie oszczedzac na aucie aie w tym wypadku musze cos mocnego i w miare taniego znalezc

prosiłbym żeby ktoś (najlepiej pavel) napisałe mi konkretny zestaw jaki musze zakupić, wszystko punkt po punkcie kazda srubke itd tak zebym sobie zapisał dał mechaniorowi i żeby mi wszystko pościągał i pomontował

dzięki

pzdr


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Tue, 16 Oct 2007 - 12:42
Post #20


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("czapu":2qqzd99b)
prosiłbym żeby ktoś (najlepiej pavel) napisałe mi konkretny zestaw jaki musze zakupić, wszystko punkt po punkcie kazda srubke itd tak zebym sobie zapisał dał mechaniorowi i żeby mi wszystko pościągał i pomontował


1) jednomasowe koło zamachowe 228mm z G60 (corrado/golf2/passatB3). Dodam, ze niektóre 16V (1.8 i 2.0) z w/w modeli też miały to samo koło zamachowe jak G60. Przy okazji to koło można odchudzić o ok. 3,0-3,5 kg, ale to juz Twoja sprawa czy się na to zdecydujesz.

2) docisk+tarcza sprzęgła (tak będzie najprościej) z VR6 (corrado/golf3/passatB3-B4)

3) 6 śrub wytrzymałościowych M7x26x15 do zamocowania docisku (najlepiej ori z serwisu- nr N 101 010 01)

To wszystko, co jest potrzebne


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 24 July 2025 - 00:07