![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Wed, 26 September 2007 Skąd: Ustroń ![]() |
Witam wszystkich . Jestem nowym użytkownikiem tego forum .
Mój samochód to Audi 80 quattro B2 z 1983 roku , silnik KK . Mam problem z odpalaniem silnika kiedy jest ciepły i chwilę postoi , to znaczy silnik zapala ale trzeba długo kręcić rozrusznikiem ( tak jak by był zalany ). Ale jeśli zgaszę silnik i od razu próbuję zapalić to pali bez problemu . Rano zimny silnik też odpala od razu bez najmniejszego problemu . Podejrzewam przekażnik czasowo - termiczny ale chciałbym poznać opinię kogoś bardziej doświadczonego . |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
sprawdź sprężanie na cylindrach, na ciepłym.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Wed, 26 September 2007 Skąd: Ustroń ![]() |
Sprawdzałem , jest około 10 na wszystkich .
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
na ciepłym ?
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Wed, 26 September 2007 Skąd: Ustroń ![]() |
Tak , na zimnym na razie nie mierzyłem .
-------------------- Audi A4 Quattro 1.8 t BEX
Fiat Punto GT Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-jet |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
Stawiam na regulator termiczny - to to chyba nazywasz przekaźnikiem. Ten przykręcony do bloku po stronie kierowcy. K-jety mają to w standardzie, że ciężko odpalają na rozgrzanym silniku. Szczególnie te starsze.
Regulator termiczny ma za zadanie na zimnym silniku zmniejszyć ciśnienie nad tłokiem rozdzielacza paliwa żeby klapa przepływomierza mogła łatwiej się podnieść. Czym silnik cieplejszy, to ciśnienie mniej się obniża. Na zimnym dzięki łatwiejszemu podniesieniu klapy k-jet wzbogaca dawkę i silnik odpala/pracuje, a na ciepłym paliwa jest mniej potrzeba. Jeżeli z regulatorem jest coś nie tak, to będziesz miał na ciepłym za dużo paliwa. Twój regulator ma bimetal reagujący na temperaturę silnika, ma też grzałkę i potrzebuje mieć stałem +12V po zapłonie (sprawdź czy ma na wtyczce), ma jeszcze podciśnienie, które ma być szczelne i jeszcze sitko pod jednym z przewodów paliwowych - ma być drożne, a na koniec ma w środku membrankę, którą musisz wykręcić i wyczyścić - rozkręć regulator z uwaga na przewody, które można urwać. Rozłożysz - to zajrzyj do środka ostrożnie. Wyjmij spod gniazda na wtyczkę zapinkę i wepchaj gniazdo do środka, odkręć grzałkę, zmierz jej opór i przejście, wyciągnij wszystko co w środku i dobierz się do czterech śrubek o główce fi 4-5mm. Odkręć je, zdejmij dekielek i pod nim będzie blaszka cienka - membranka. Delikatnie ją wyjmij/odklej i wyczyść w palcach, zero innych metod aż pozbędziesz się nalotu podobnego do kamienia na kranie czy coś takiego. Skręć dokładnie jak było i przetestuj. Jak to pomoże, to na PW prześlę Ci dane do przesyłki browarka... p.s. Masz rewelacyjny model auta, dużo mniej spotykany i wyprodukowany w dużo mniejszej liczbie niż Audi Quattro - urq... Prosz eo fotki. (Mam takie, ale w nadwoziu 2d - jeszcze bardziej wyjątkowym ) |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Wed, 26 September 2007 Skąd: Ustroń ![]() |
Regulator termiczny już wyczyściłem (od tego zacząłem) nic nie pomogło ale wydaje mi się , że straszyć może przekaźnik czasowo-termiczny . To ten "czujnik" wkręcony z tyłu silnika (pod akumulatorem) który steruje dodatkowym wtryskiwaczem.
Ale dzięki za zainteresowanie i proszę o dalsze wskazówki . p.s. Jak tylko zrobię zdjęcia to zaraz wrzucę . A co masz na myśli pisząc , że K-jety standardowo nie chcą palić na ciepło ? Czy to znaczy , że tego nie można całkiem wyeliminować ? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
Już nawet instrukcja obsługi samochodów z k-jetem mówi, żeby na gorącym odpalać z pedałem gazu w podłodze, bo może być kłopot z odpaleniem. W silnikach turbo z k-jetem zastosowano dla wyeliminowania tego efektu chłodzenie wtryskiwaczy nadmuchem powietrza. Pomaga w upały na mocno rozgrzanym silniku.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Wed, 26 September 2007 Skąd: Ustroń ![]() |
Czyli tak ma być ?
Czytałem , że to może być wina zapiekających się wtrysków . Kolega ma chłodzenie wtrysków w silniku wolnossącym (chyba KV). Czy to jest seryjne czy ktoś dorobił ? -------------------- Audi A4 Quattro 1.8 t BEX
Fiat Punto GT Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-jet |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Sat, 10 July 2004 Skąd: Włocławek/Warszawa/Lublin ![]() |
CYTAT("80quattro":27rr3w1r) Czyli tak ma być ?
Czytałem , że to może być wina zapiekających się wtrysków . Kolega ma chłodzenie wtrysków w silniku wolnossącym (chyba KV). Czy to jest seryjne czy ktoś dorobił ? Taa KVy miały taki wynalazek w serii -------------------- Audi Coupe quattro 20V
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Wed, 26 September 2007 Skąd: Ustroń ![]() |
A czy problemy z odpalaniem na ciepło to ewidentna awaria , czy raczej "ten typ tak ma" i należy się do tego przyzwyczaić ?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
To zależy w jakim stopniu. Tak jak pisałem. Instrukcja użytkownika mówi jak odpalać w takich przypadkach, także problem znany już w fabryce.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Wed, 26 September 2007 Skąd: Ustroń ![]() |
Jest tak od kiedy mam to auto (ok 5 lat). Problem się nie powiększa , czyściłem już wtryski i regulator termiczny i ciągle bez zmian . Nie wiedziałem , że już instrukcja o tym mówi więc trochę mnie uspokoiłeś . Dzięki. I proszę o dalsze porady co jeszcze może być nie tak .
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 06 September 2025 - 09:26 |