![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 26 August 2007 ![]() |
Witam Was wszystkich
jestem posiadaczem toyoty paseo z 1996 roku silnik 1,5 16V . Jakis czas temu przy przebiegu 230 tys km z mojej nieuwagi podczas dłuższej jazdy toyota połkneła caly olej w silniku i przegrzałem wał . Skutkowało to remontem silnika na ktory wydałem około 2 tys zł. Powiedzcie mi czy to normalne ze zaraz po remoncie silnika zaczeły grac niemiłosiernie zawory?... oddałem auto do serwisu na regulacje zaworów i tłuczenie ustało ale mam kolejny problem. Rano kiedy zapalam silnik w momencie rozruchu przez około 3 sekundy słuchać jak wałek rozrzadu wali po wszystkich zaworach ...przynajmniej tak mi sie wydaje po chwili dxwięk ten ustaje i silnik pracuje juz normalnie. Kolejny niepokojacy dźwiek wydostaje sie z silnika kiedy jadac na powiedzmy 4 lub 5 biegu tak 2 tys 2500 obrotów w momencie nacisniecia gazu jakies dziwne metaliczne stukanie tak jakby pierscienie na tłokach...? macie może pojęcie co to jest. No i kolejnym pytaniem jest czy mam jeszcze cokolwiek inwestowac w silnik i czy nie lepiej zrobić swap na silnik z toyoty starlet 4e-fte . Podobno ten silnik jest juz seryjnie uturbiony i zakuty a do toyoty paseo pasuje idealnie i bez przerabiania mocowań itp. Czekam na jakies rady bądź sugestie z czasem rozwine ten watek o konkretny temat (swapu na 4e-fte) Z gory dzieki za rady Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 10 March 2004 ![]() |
pytanie co to byl za remont i jak sie maja panewki a i tak konkluzja calej dysputy bedzie taka ze szkoda inwestowac cokolwiek w silnik serii FE
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 26 August 2007 ![]() |
Z tego co wiem to był robiony szlif wału i zmieniane pierscienie. Ale przyznam ze silnik pracuje w miare ok ale mam wrażenie ze za jakis czas sie poprostu rozsypie. I mysle w tym momencie o swapie. Wiem ze kolega z forum wsadził do paseo silnik 1,6 z corolli i jakos podobno spasował, ale teraz nie wiem co z półosiami . Mysle ze nawet silnik z toyoty avensis 1,8 lub 2,0 byłby odpowiedni lub juz wspomniany na forum 3s-ge ale niestety nie wiem w dalszym ciągu jak to wszystko wygląd aod strony mechanicznej czyli tak jak mowie półosie mocowania silnika itd... i tutaj potrzebuje pomocy i rady ekspertów co robic dalej kiedy silnik poprostu za kilka miesięcy zdechnie... Dodam jeszcze na marginesie ze autko jest w trakcie konkretnych przeróbek stylistycznych i zostaje u mnie do konca pozniej jako zabytek ahahah pozdrawiam
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: waw/szcz ![]() |
Ciężko wywróżyć co jest nie tak z autem, po opisie na forum, ale jeżeli myślisz nad swapem to... do roboty
Chyba nawet na tym podforum użytkownik AutoR zbiera zamówienia na 4efte i inne rodzynki do Toyot prosto z JP. 4afe (1.6 z corolli) to generalnie silnik nietuningowalny i mocą nie porażą... ale za to jest niezniszczalny -------------------- Toyota Celica
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 26 August 2007 ![]() |
Tak tylko wiesz gdybym wiedział ze tak bedzie z tym silnikiem to zamiast kase ładowac w wygląd itp to postawiłbymna silnik... narazie na ten rok limit kasy wyczerpany. Powiedzcie jak wygląda sprawa z półosiami i z komputerem.....
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 10 March 2004 ![]() |
potrzebujesz komplet
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 08 February 2005 Skąd: lubuskie/Belgia ![]() |
Te odgłosy stukania po odpaleniu to bankowo panewki,teraz trzeba sprawdzić które.Metaliczne odgłosy z silnika przy mocniejszym dodaniu gazu toefekt zbyt dużego kąta wyprzedzenia zapłonu lub kiepskie paliwo.Sprawdz jeszcze raz zapłon i wlej na próbe wysokooktanowe paliwo.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 26 August 2007 ![]() |
No to mnie pocieszyłes tylko jak to mozliwe ze po przejechaniu 25 tyś km znow panewki sa do roboty? Bo przeciez jak był robiony szlif wału to panewki były dorabiane ... juz sam nie wiem ...
A co do wysokooktanowego paliwa to tankuje zazwyczaj na stacji shell 95V lub Racinga efekt ten sam . Musze apytac kogoś o ten zapłon może masz racje . Dzieki za rade . A tak na marginesie to najchetniej bym wypierniczył ten silnik na złom i zrobił SWAP na 4efte tylko ze skarbonka juz jest pusta :-/ Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 08 February 2005 Skąd: lubuskie/Belgia ![]() |
Nie ma powodu do paniki ale nic dobrego to nie wróży.Jezeli nie nadzorowałeś remontu to nie masz pewnosci co jest założone i jak założone.Dlatego byłem zmuszony do nauki mechaniki i sam robie remontyW moim poprzednim silniku tez był klekot podczas odpalania do momentu zgaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju.Nasze popychacze zaworowe nie są z hydraulicznym kasowaniem luzów wiec klekotać mogą jedynie panewki na wale lub wałek rozrządu,reszta jest smarowana rozbryzgowo.
-------------------- Lexus IS 200 SportCross Turbo (sold) , RX400h , IS220d , Yaris TS II(sold)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 26 August 2007 ![]() |
Czyli jednym słowem walek rozrządu tez moze miec luzy i wydaje mi sie ze to moze być własnie przyczyna. Chyba tez musze pomyslec o nauce teoretycznej i praktycznej mechaniki itp napewno mi sie to przyda. Dzieki za rade.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 08 February 2005 Skąd: lubuskie/Belgia ![]() |
Pisałeś ze stuki są słyszalne przy odpalaniu silnika i po chwili nikną wiec wałek bym raczej wykluczył.
-------------------- Lexus IS 200 SportCross Turbo (sold) , RX400h , IS220d , Yaris TS II(sold)
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 26 August 2007 ![]() |
Hmm no coz chyba jedynym wyjsciem jest jezdzic dopuki silnik nie padnie calkowicie a pozniej to wiadomo kolejna naprawa nie wchodzi w gre. Kurcze myslalem ze jak zrobie remont to silnik bedzie chodził jak nowy a tu prosze bardzo :-/ a powiem Wam ze przejechalem od remontu dopiero 35 tys km.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 08 February 2005 Skąd: lubuskie/Belgia ![]() |
To i tak sporo przejechałeś.Nie ma obaw że silnik sie rozleci,trzeba bedzie wlewać jedynie gęściejsze oleje.Czasami tak bywa i teraz już nic nie zrobisz.Sprawdz z ciekawosci po ilu sekundach od zgaszenia ciepłego silnika zapali sie kontrolka ciśnienia oleju.
-------------------- Lexus IS 200 SportCross Turbo (sold) , RX400h , IS220d , Yaris TS II(sold)
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: waw/szcz ![]() |
Panewki zazwyczaj bardziej klepia na rozgrzanym silniku niz na zimnym (niestety przekonalem sie na sobie). Ten silnik wymaga co jakis czas regulacji luzow zaworowych. Moze tedy droga...
-------------------- Toyota Celica
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 26 August 2007 ![]() |
Ale własnie propo luzów zaworowych to robiłem takowa regulacje 3 tyg temu w serwisie bo myslałem ze to klepanie to właśnie luzy na zaworach. W serwisie toyoty luzy wyregulowali i problem jest nadal a czy mozliwe jest to ze wałek rozrządu jest juz zurzyty na tyle ze pomimo regulacji luzu klepie??? Jak silniczek jest rozgrzany to nie słychać stuków a i te dźwieki sa tylko i wyłącznie przy odpalaniu silnika po dłuzszym postoju.
Added after 5 minutes: CYTAT("carinus":1knh444n) To i tak sporo przejechałeś.Nie ma obaw że silnik sie rozleci,trzeba bedzie wlewać jedynie gęściejsze oleje.Czasami tak bywa i teraz już nic nie zrobisz.Sprawdz z ciekawosci po ilu sekundach od zgaszenia ciepłego silnika zapali sie kontrolka ciśnienia oleju.
Tzn mam zrobic tak ze wyłącze zapłon i ponownie go wlącze ? aby kontrolka sie zaswieciła? teraz jezdze na oleju 10W 40 połsyntetyk myslisz ze zmiana na jakis mineralny bedzie bardziej wskazana. Dodam ze przed remontem silnik jezdził na mineralnym ale ponoc w warsztacie kazali zalać go półsyntetykiem i jeszcze nadodatek po remoncie silnika zaczołem gubic olej przez uszczelniacze na wale? Czy powinienem zmienic olej na jakis mineralny pomimo ze silnik jest teoretycznie po remoncie??? a fabrycznie od nowosci ma 263 tyś km Added after 2 minutes: Oczywiście chciałbym pojezdzić jeszcze troche samochodem zanim bedzie mnie stac na inny silnik wiadomo nie kazdy ma na tyle gotowki aby co miesiac wydawac kilka tyś wiec jak pojezdze jeszcze troche to bedzie w sam raz byle do wiosny |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 08 February 2005 Skąd: lubuskie/Belgia ![]() |
CYTAT("oskee":v6kkk2ba) Panewki zazwyczaj bardziej klepia na rozgrzanym silniku niz na zimnym (niestety przekonalem sie na sobie). Ten silnik wymaga co jakis czas regulacji luzow zaworowych. Moze tedy droga... Jeżeli luzy na panewkach nie są kosmiczne to klepania na ciepłym nie bedzie,o ile olej nie jest o konsystencjii wody.Silniki serii SFE nie są takie wybredne jezeli chodzi o luzy.Sam zrobiłem na 3SFE ponad 170kkm bez koniecznosci regulacji luzów a nie wspomne ile zrobił wczesniej poprzedni własciciel CYTAT Tzn mam zrobic tak ze wyłącze zapłon i ponownie go wlącze ?
Dokładnie tak zrób i określ w przybliżeniu czas po jakim zapali sie lampka cisnienia.Przebieg niby nie jest na granicy możliwosci tego silnika jednak ważny jest jego aktualny stan techniczny.Jeżeli półsyntetyk jest zużywany przez silnik to przechodzimy na olej gęściejszy,jesli nie bierze to nie zmieniaj.Wycieków przez uszczelniacze nie zlikwidujesz zmianą oleju -------------------- Lexus IS 200 SportCross Turbo (sold) , RX400h , IS220d , Yaris TS II(sold)
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 26 August 2007 ![]() |
Ciezko mi okreslic ile oleju bierze silnik bo mam wycieki na uszczelniaczach ale napewno oleju zużywa duzo więcej niz powinien. Teraz będe wymieniał olej więc tym razem zaleje go jakims 15w40 i zobacze co sie będzie działo.Ważne abym bezawaryjnie przejezdził jakoś zime i wiosne do czasu kiedy nie trafi pod maske nowy silniczek ale to w innym topiku "kilka pytań dotyczących swapu silnika"
Sprawdze ten czas po ktorym sie zapali kontrolka i mniej wiecej napisze ale narazie samochod stoi w garazu a ja zabrałem auto mojej mamie Propo stanu silnika to mysle ze jest zajechany i w wiekszosci to wina kilometrów i tego ze sam sie do tego przyczyniłem |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 26 August 2007 ![]() |
Lampka od cisnienia zapala sie praktycznie natychmiastowo. Ale z racji ze na starym oleju przejechałem juz ponad 10 tys wymieniłem go na mineralny 15w40 i odrazu silnik pracuje troche ciszej. poprzedni olej był poprostu wodopodobny. Niestety przy okazji zmiany oleju zobaczyłem że olej wydostaje sie spod miski olejowej dokładnie to spod uszczelki. Postanowiłem sprawdzic czy po remoncie silnika przykręcili dokładnie sróby no i nie uwierzycie 3 sroby były niedokrecone a jedna ukrecona :-/ no i mam teraz miske przykręconą na 9 zamiast 10 .
Mam jeszcze pytanie ; w serwisie powiedzieli mi ze jesli bede mial uszkodzony uszczelniacz na wale od strony rozrządu to najpierw olej bedzie sie dostawał pod osłone paska a nastepnie na koła napędzajace paski. Zaglądałem pod osłone paska rozrządu i nie ma ani sladu oleju.....??? Czy mozliwe jest to że olej wydostawal sie podczas jazdy na wysokich obrotach poprzez niedokręcona miske i kapał na koła napedzajace paski...? Dziwi mnie to bo przd remontem nie miałem problemu z olejem rozchlapywanym na kołach i paskach a zaraz po nim wszystko mokre. Zrobie kilkaset kilkometrów na 15w40 i zobacze co sie będzie działo. Chcialem jeszcze poza tematem dodac ze na wiosne bądź wakacje bede sprzedawał pechowy dla mnie silnik wraz z osprzetem wiazka i kompem moze si ekomuś przyda do swapu w jakims małym wozidełku. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 10 March 2004 ![]() |
niemozliwe. kolo pasowe na wale po ktorym chodzi pasek rozrzadu jest po pierwsze wyzej niz najwyzszy punkt mocowania miski do bloku a po drugie jest wlasnie osloniety owa oslona rozrzadu.
moze olej cieknie ci z gory i chlapie po kolach gornych rozrzadu. wystarczy zeby puscil ktorys z uszczelniaczy walkow rozrzadu i juz moze lac sie po pasku. ale to musialyby byc spoore nieszczelnosci... |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 08 February 2005 Skąd: lubuskie/Belgia ![]() |
Jezeli pod pokrywą paska jest sucho to wszystkie uszczelniacze na tej stronie bloku bedą dobre.Moze kapać z pompy oleju ale to też zauważysz na dole obudowy.Z ta miską to jest taki problem że ona powinna być uszczelniona dobrym środkiem a śruby to tylko do asekuracji.Jak już pociekło to zmień uszczelniacz na nowy i dobrze podokrecaj wszystkie srubki.
-------------------- Lexus IS 200 SportCross Turbo (sold) , RX400h , IS220d , Yaris TS II(sold)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 13:02 |