Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Ford Sierra 4x4 16V (DUZO fotek)- pierwsze odpalenie
berkut
post Wed, 15 Aug 2007 - 13:50
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





MODEL: Ford Sierra DOHC 4x4 '90

Silnik:

Silnik pochodzi z Escorta RS2000 i podlega kilku modyfikacjom:

-Glowica splanowana o 0.3mm
-Delikatna obrobka kanalow
-Kanaly spasowane z kolektorem dolotowym i wydechowym
-Zmodyfikowana odma
-Kpl. lekkich tlokow 0.5mm nadwymiar, nowe panewki
-Usuniety system wspomagania katalizatorow, odpowietrzanie baku paliwa
-Nowy kolektor dolotowy i wydechowy
-Nowa magistrala wodna i termostat
-Chlodnica oleju z Escorta RST

Układ dolotowy:

-Stage 1 gotowe, stage 2 w budowie (ITB)

Układ wydechowy:

-Gotowy, 60mm przelot z RS2k + Kolektor 4-1 rowno odleglosciowy

Układ wtryskowy i elektronika:

Skonczone

Układ chłodzenia:

-Gotowy

Układ napędowy:

-Gotowy

Zawieszenie:

-KYB Ultra SR na przodzie i tyle, sprezyny Cosworth +10% twardosci, -10mm wysokosci
-Stabilizator 29mm przod, 20mm tyl
-Poliuretanowe laczniki zawieszenia na kazdym zlaczu

BODY KIT:

Sierra 1.6 CL

PODZIĘKOWANIA:

Chcialbym podziekowac Lukaszowi "Feluke" za wszelka pomoc i dyskusje na temat auta.




Samochod jest w trakcie konstrukcji (prace wykonczeniowe), niestety ta czesc prac jest ta najdrozsza i najtrudniejsza (stopien trudnosci nie jest problemem - jest nim kasa jak zawsze:( ). Praca nad autem w kwestii blacharki byla ciaglym koszmarem, gdzie nie przylozylem reki mozna bylo znalezc poklady rdzy, zmeczonej blachy ale udalo sie. Projekt podzielony jest na kilka czesci i bede je postowal z czasem.

Zasadniczym problemem przy blacharce bylo to ze robilem to pierwszy raz w zyciu, nie mam zadnych podstaw teoretycznych jak to robic, moimi jedynymi asystentami byly mig, tig, mlotek oraz diax...


Czesc pierwsza: BLACHARKA



Scierka przyjechala do mnie jako najbiedniejszy model DOHC 4x4 z duza iloscia rdzy i zuzytych elementow. Po wymianie wiekszosci z nich (silnik i uklad napedowy byly tu wyjatkiem) jezdzilem autkiem przez jakis czas, uczac sie charakterystyki nowego autka ktory po agresywnym RST bylo szokiem...

Bezposrednia przyczyna wizyty w garazu byla padnieta panewka ktora zaczela stukac po tym jak zmienilem olej na swierzy i pojezdzilem ostrzej.




Silnik opuscil swoje dotychczasowe mieszkanko. W silniku rozrzad, pompa oleju sa nowe wiec beda dawcami czesci do nowego silnika.


Glowne problemy z buda:







Centralny tunel jest zupelnie skorodowany, wlacznie z 3mm plyta pancerna znajdujaca sie wokol skrzyni biegow. Mocowania siedzen i laczenie podlogi z tylnymi wzmocnieniami rowniez jest skorodowane. Do tego dochodzi problem z przdenimi podluznicami, dokladniej mowiac ulamaly sie sroby mocowania przedniego zawieszenia, zostaly zastapione szpilkami, same podluznice o dziwo sa w super stanie.






Po odrobinie czyszczenia:





[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01492s.jpg[/img]

Mocowanie akumulatora wylatuje, zdecydowanie mi tutaj nie pasuje.


[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01503s.jpg[/img]

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01504s.jpg[/img]

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01513s.jpg[/img]

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01514s.jpg[/img]

Obspawanie budy, przednie kielichy i fragment podluznic obspawane. Buda zaczynala pokazywac pierwsze oznaki "miekkosci".

Mysle jednak ze gdy dodam do wszystkiego rozporke bedzie jeszcze lepiej.

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01515s.jpg[/img]

Wracam do pracy....

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01966s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01964s.jpg[/img]

Podluznice obspawane.... Teraz pora zajac sie troche wnetrzem. Musialem wyciac kilka dziorek w srodku.

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01889s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01890s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01891s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01893s.jpg[/img]

Widac jak bardzo zle bylo z tym samochodem. Tunel przenosi duzo obciazen, sztywnosci tez napewno nie dodawala dziorawa podloga przy tylnych mocowaniach [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img]

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01894s.jpg[/img]

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01896s.jpg[/img]

To bylo latwe, teraz pora na trudniejszy fragment.

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01911s.jpg[/img]

3mm blacha wspawana TIGiem do resztek poprzedniej.

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01938s.jpg[/img]

Ksztaltowanie tego bylo koszmarem.

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01940s.jpg[/img]

2 strona byla znacznie trudniejsza i musialem ja robic z 2 elementow.

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01972s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01967s.jpg[/img]

Obie strony obspawane, gotowe do malowania.

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01976s.jpg[/img]

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01977s.jpg[/img]

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01978s.jpg[/img]

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01986s.jpg[/img]

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01987s.jpg[/img]

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01988s.jpg[/img]

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01989s.jpg[/img]

Pozniej dostanie koloru, teraz pora na skonczenie wnetrza.

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01991s.jpg[/img]

Ouch.

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01995s.jpg[/img]

Rosyjski analizator chropowatosci powierzchni.

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC02021s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01993s.jpg[/img]

Tadaaaaa...... Gotowe. Na obrazkach historyjka wyglada wrecz bajecznie latwo, niestety tak nie jest.... :/

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01975w.jpg[/img]

Dziora. Tylna kanapa, prawa jej czesc.

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01910s.jpg[/img]

Wyglada przytulnie.

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01909s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01907s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01906s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01904s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01903s.jpg[/img]

Podstawa ma 3mm grubosci, scianki sa 1mm grubosci. Wszystko zespawane migiem. W miejscu mocowania do plyty podlogowej wpierw byl wspawany element z 3mm blachy by rozlozyc obciazenia na wiekszej powierzchni i zwiekszyc sztywnosc konstrukcji.


[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01994s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01992s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01992s.jpg[/img]

Prawie gotowe...

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC02019s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC02020s.jpg[/img]

Wzmocnienie zostalo obspawane blacha 1 i 3mm, powinno wytrzymac bez problemow to co bedzie je czekac [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img]

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01962s.jpg[/img]

Podluznice wewnatrz kabiny rowniez byly obspawane.

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/skladanie/DSC02076s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/skladanie/DSC02072s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/skladanie/DSC02314s.jpg[/img]

Zbudowalem nowy pedal gazu by mozna bylo latwiej robic H&T. Obecnie lezy plasko na ziemi, brakuje linki gazu [img]{SMILIES_PATH}/icon_smile.gif[/img]


Koniec czesci pierwszej, czesc 2 bedzie obejmowala silnik.

Pozdrawiam,

Tomas
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 15 Aug 2007 - 13:50
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kosiarz
post Wed, 15 Aug 2007 - 15:11
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 February 2004
Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW





Sledze ten projekt na bierząco i naprawde zapowiada sie zacne scierwo ! oby tak dalej wkoncu jakis porzadny projekt ze Scierwem w roli glownej !!!
Ktos sie wkoncu zabral profi za robienie Scierwa i za ta sie gratki naleza !


--------------------
Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ
http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz

http://tnij.org/cosworth Mój projekt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sender
post Wed, 15 Aug 2007 - 18:10
Post #3


Super User
Dołączył: Sun, 30 January 2005
Skąd: GGC Inc.





CYTAT("berkut":fbefvdxt)
MODEL: Ford Sierra DOHC 4x4 '90

Silnik:
-Nowa magistrala wodna i termostat


miałem bardzo podobny plan na swap'a
możesz rozwinąć kwestie termostatu, bo jestem bardzo ciekawy jak to rozwiązałeś, ja kupiłem głowice od scorupy, niestety moje autko sie nie doczekało złożenia silnika - baba mi w dupe w ten weekend wjechała (czescie było tylko takie że kompletny ashley leżał na fotelach a nie wisiał pod autem bo już by go nie było)


--------------------
Sierra P100 pick-up 89r. - SOLD
Silvia S15 Nurburgring facelift edition - SOLD
M3 E46 LCI
www.nissantech.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jelen
post Wed, 15 Aug 2007 - 21:11
Post #4


Super User
Dołączył: Sun, 28 November 2004





rownież znam ten projekt trochę dluzej ,namawialem zeby do tych 4 butów dodać turbo ,jednak z tego co wiem to n/a powinno być mocne szeczgolnie jak powalczysz z waga a wiem ze powalczysz ,taka sierra s2000 czekam na relacje z jazdy ,jedna 4x4 v6 już leżala na dachu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Wed, 15 Aug 2007 - 22:01
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





Jak ja lubię takie projekty. Super autko, dokładna relacja zdjęciowa a do toego profesjonalne podejście do sprawy. Respect for that

No ale fakt, że jak już jest 4x4 to mocy nigdy nie będzie za wiele:wink:


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
chedder
post Wed, 15 Aug 2007 - 22:35
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 March 2005
Skąd: Zgierz





ehhh berkut ile Cie to auto pracy i nerwow kosztowało.
Ale widze ze jednak zdecydowales sie pokazac nam tu swojego scierwolota, szkoda ze nie bylo takiej relacji live jak naprzykład na purepc.pl


swietny projekt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Thu, 16 Aug 2007 - 10:01
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





CYTAT
miałem bardzo podobny plan na swap'a
możesz rozwinąć kwestie termostatu, bo jestem bardzo ciekawy jak to rozwiązałeś, ja kupiłem głowice od scorupy, niestety moje autko sie nie doczekało złożenia silnika - baba mi w dupe w ten weekend wjechała (czescie było tylko takie że kompletny ashley leżał na fotelach a nie wisiał pod autem bo już by go nie było)


Mam magistrale wodna wyspawana. Po prostu jest to rura, plaska od strony glowicy ktora prowadzi wode z tylu na przod silnika do termostatu. Z tylu jest odpowietrzenie dodatkowe przy glowicy wbudowane, inaczej silnik nie odpowietrzalby sie poniewaz magistrala w dol celuje wpierw.





Fotka z tego jak to wygladalo w trakcie pasowania.

Tak wogole to jesli masz glowice z scorpio to nie musisz nic robic - termostat wychodzi w te samo miejsce co w scierce.

PPC to troche co innego niz SR. Tutaj chce pokazywac gotowe etapy pracy, na PPC moge sobie narzekac i robic to w swoim tempie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sender
post Thu, 16 Aug 2007 - 14:02
Post #8


Super User
Dołączył: Sun, 30 January 2005
Skąd: GGC Inc.





CYTAT("berkut":n6eohdf9)
Tak wogole to jesli masz glowice z scorpio to nie musisz nic robic - termostat wychodzi w te samo miejsce co w scierce.


to wiem, ale na początku miałem głowice od rs2000 i sie głowiłem jak to rozwiązać (dlatego byłem ciekawy jak ty to wykombinowałeś), i najłatiwejszym sposobem było zdobycie główki ze scorupy z kolektorami.


--------------------
Sierra P100 pick-up 89r. - SOLD
Silvia S15 Nurburgring facelift edition - SOLD
M3 E46 LCI
www.nissantech.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Thu, 16 Aug 2007 - 22:50
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Spoko, projekt fajny. Zwłaszcza patent z aku... To nie była najbardzierj goła wersja, total golasy nie miały nawet ABS'u.
Planujesz to tego silnika jakieś wałki? Moze następnym krokiem(kiedyś) będzie dół 2,3?
Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bakster
post Fri, 17 Aug 2007 - 08:34
Post #10


Super User
Dołączył: Tue, 12 August 2003
Skąd: Szczecin





No i bardzo Ładnie Tylko gdzie reszta foteq


--------------------
Power by Mg-Motorsport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Fri, 17 Aug 2007 - 13:54
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





SILNIK:

Silnik pochodzi z Escorta RS2000, znalazlem w niezlej cenie silnik z komputerem i wyremontowalem. Nowe panewki (wszystkie), lekkie tloki +0.5mm(normlane fordowskie maja stalowa wkladke - moje sa bez wkladki i lzejsze). Pompa olejowa, rozrzad maja ogolem ok. 10000km przebiegu i pochodza z silnika 8V.





Glowica jest poddana delikatnemu portingowi, ale nie zmienialem przekroju kanalow by nie zmniejszyc predkosci przeplywu za bardzo, najwiecej na SSR i dzielniku podzialalem, wykonczenie kanalow to 80tka. Glowna zmiane charakterystyki silnika chce osiagnac innym osprzetem silnika.




Walki sa normlane fordowskie z RS2k, w przyszlosci zawedruja kijki od Kenta albo Pipera - ewentualnie polskie samorobki + mechaniczny rozrzad.



Dol jest wywazony i gotowy pod duze krecenie. Obecnie chce krecic silnik do ok. 7000-7500rpm (zobaczymy co wypluje hamowania).



Widac po srodku silnika otwor pod stary bagnet, w sierze tam jest lity metal. Trzeba to zalac zywica i wyrownac by uszczelka od miski 4x4 dobrze dolegala. Obecnie przesuniete tam gdzie powinno byc.



Naprawde lubie ten widok.



Ten bedzie nawet lepszy pozniej ;D

Teraz pora na kilka udoskonalen ktore pojawiaja sie w samochodzie.



Seryjny kolektor dolotowy.



Ups, upadla mi gumowka....



Kolektor ma 120mm dlugosci.

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02083s.jpg[/img]
Wlokno szklane...

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02081s.jpg[/img]

Wiecej zabaweczek..

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02086s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02088s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02090s.jpg[/img]

Kolektor od strony silnika...

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02091s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02092s.jpg[/img]

Po zdjeciu...

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02097s.jpg[/img]

Przyciety

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02098s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02099s.jpg[/img]

Gotowe, teraz brakuje tylko otworkow i trabek ktore zrobie w niedalekiej przyszlosci.


[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02100s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02101s.jpg[/img]

Matryca bedzie pokryta folia do zywnosci ktora da mu bardziej oplywowy ksztalt przy SSR.

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02105s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02106s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02107s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02109s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02112S.jpg[/img]

Pierwsze 2 warstwy... sa tak cienkie ze widac co jest w srodku...

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02122s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02123s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02194s.jpg[/img]

Probne pasowanie...

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02198s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/kolektor/DSC02201s.jpg[/img]

5-7 warstw pozniej, zalezy od miejsca.

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/skladanie/DSC02319s.jpg[/img]

Wkleilem plytke z gwintami do podlaczenia czujnikow etc...

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/skladanie/DSC02079s.jpg[/img]
[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/skladanie/DSC02218s.jpg[/img]

Chlodnica oleju z Escorta RS Turbo. Seryjny 2.0 DOHC nie posiada chlodnicy oleju ale dosc ciezko jest zgrzac olej... Biore jednak pod uwage roznice ~50 koni miedzy silnikami i to ze chce czuc sie w tej kwestii bezpieczniej....

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/skladanie/DSC02075s.jpg[/img]

Alternator jest obecnie napinaczem paska i pompa hydrauliczna zostala wyrzucona.

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/skladanie/DSC02215s.jpg[/img]

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/skladanie/DSC02214s.jpg[/img]

Magistrala wodna jest zrobiona z stali, niestety nie mam mozliwosci spawania aluminium moim tigiem... Prowadzi ona po prostu wode z tylu glowicy na przod, z tylu jest tez dodatkowe odpowietrzenie.

Silnik w aucie z gotowym kolektorem etc:

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/skladanie/DSC02327s.jpg[/img]

Co zobaczymy po otwarciu maski...

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/skladanie/DSC02335s.jpg[/img]

Linka podpieta...

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/skladanie/DSC02332s.jpg[/img]

Czujniki takze.... jeszcze zawor wolnych obrotow musi zaszczycic auto swoja obecnoscia...

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/skladanie/DSC02336s.jpg[/img]

W tle Feluke.


[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/skladanie/DSC02326s.jpg[/img]

I na dowidzenia... [img]{SMILIES_PATH}/icon_mrgreen.gif[/img]

CYTAT
PostWysłany: Czw Sie 16, 2007 13:02 pm Temat postu:
berkut napisał:

Tak wogole to jesli masz glowice z scorpio to nie musisz nic robic - termostat wychodzi w te samo miejsce co w scierce.


to wiem, ale na początku miałem głowice od rs2000 i sie głowiłem jak to rozwiązać (dlatego byłem ciekawy jak ty to wykombinowałeś), i najłatiwejszym sposobem było zdobycie główki ze scorupy z kolektorami.


Termostat to najmniejszy problem przy RS2k. Duzo wiekszym jest niepasujacy do scierki kolektor dolotowy [img]{SMILIES_PATH}/icon_wink.gif[/img] Magistrale wodna z dobrymi narzedziami (pila katowa etc) zrobisz w 40min.

CYTAT
Spoko, projekt fajny. Zwłaszcza patent z aku... To nie była najbardzierj goła wersja, total golasy nie miały nawet ABS'u.
Planujesz to tego silnika jakieś wałki? Moze następnym krokiem(kiedyś) będzie dół 2,3?


To byla najbardziej gola wersja. Pompa zawedrowala tutaj poniewaz preferuje tevesa jako pompe hamulcowa... ABS'u brak, musi jeszcze wjechac wiekszy hebel na tyl i korektor sily hamowania.

Tak, silnik napewno otrzyma walki rozrzadu inne, jeszcze nie wiem tylko w jaki sposob bedzie to realizowane.

2.3 nie jest w planie, chce by silnik pozostal 2 litrowka, ewentualnie jakas rzezba z walem 2.0 i blokiem 2.3. Chcialbym sobie w jakis KJS ach postartowac a bylbym w tragicznej klasie w tym wypadku.

Uklad kierowniczy:

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01934s.jpg[/img]

[img]http://i129.photobucket.com/albums/p201/berkutelbrus/sierra/DSC01915s.jpg[/img]

Maglownica zostala zmodyfikowana tak by nie posiadala wspomagania. Cylinder silonika jest pusty, znajduje sie tam tylko powietrze i pare kropel oleju by uszczelniacze dobrze sie slizgaly i zaslepilem zawory sterujace.

Nie lubie otepialego uczucia jakie daje hydro maglownica, wole czuc nawierzchnie.

Tak - ciezko chodzi, zwlaszcza przy wolnych manewrach. No nic, pozostaje przed kazda jazda brac troche odzywki i rosnac wiekszym w lapach...



Niedlugo kolejny update....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chedder
post Sat, 18 Aug 2007 - 00:06
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 March 2005
Skąd: Zgierz





powiedz mi czy realizujesz wkocu projekt doladowania dynamicznego ?

moze odrazu opisz na tym forum jakie to przynosi korzysci poniewaz wielu jak sadze bedzie czemus takiemu przeciwna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Sat, 18 Aug 2007 - 00:29
Post #13


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





O ja, nawet zalapalem sie do zdjecia.
Berkut juz nie mow ze to taki golas kompletny, przeciez masz ogrzewana przednia szybe.

chedder chodzi ci o doladowanie dynamiczne wywolane dlugoscia dolotu czy moze to powodowane przez ped jadacego samochodu?
Jezeli to drugie to juz na poprzednim silniku bylo cos takiego i powiem ze jak przy 120km/h samochod zaczynal wyraznie slabnac tak przy dolocie z otworu w zderzaku samochod dalej bardzo dobrze przyspieszal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chedder
post Sat, 18 Aug 2007 - 19:36
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 March 2005
Skąd: Zgierz





CYTAT("Feluke":3c2yj4f0)
chedder chodzi ci o doladowanie dynamiczne wywolane dlugoscia dolotu czy moze to powodowane przez ped jadacego samochodu?
Jezeli to drugie to juz na poprzednim silniku bylo cos takiego i powiem ze jak przy 120km/h samochod zaczynal wyraznie slabnac tak przy dolocie z otworu w zderzaku samochod dalej bardzo dobrze przyspieszal.


dokladnie o to

napisalem zeby wiecej nt napisac bo pewnie wielu ludzi stad bedzie niedowierzalo w to ... ja historie znam z ppc.pl i mam cos takiego wyrzezbione w swoim dupowozie ;]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raW
post Mon, 20 Aug 2007 - 23:56
Post #15


Frequent User
Dołączył: Thu, 22 September 2005





fajny projekt. czemuś się nie pochwalił na sierrafan?
mam takie 2 małe uwagi :
przed spawaniem podłogi usunąłeś całą farbę? przydaje się też przy malowaniu zamiast podkładu użyć jakiegoś preparatu do zabezpieczania spawów, później się sypnie.

co mnie trochę dziwi to ten kolektor i airbox z włókna szklanego - bardzo możliwe, że się rozsypie albo będzie nieszczelny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kosiarz
post Tue, 21 Aug 2007 - 07:18
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 February 2004
Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW





Jestem ciekaw jak to teraz Scierwo bedzei smigac z tym silnikiem bo sporo w nim dosyc zmian poczyniles !!

A na Sierra Syfie to nie ma sie co chwalic i tak zaraz ludzie by go tam pojechali ze jest druciarz itp tam nie warto wychylac sie ponad szereg to takie cos tam dziala w stylu Kaczogrodu lizesz dupe jestes powazany tam sie zaklada uzywane klocki stare tarcze hamulcowe ze szrotu itd..


Projekt naprawde zacny podoba mi sie opcja bardzo z aku mysle czy u siebie tak samo tego nie rozwiazac
bardzo tez mi sie podoba jak zrobiles kolektor dolotowy fajowy patent na to miales !


--------------------
Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ
http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz

http://tnij.org/cosworth Mój projekt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Tue, 21 Aug 2007 - 08:39
Post #17


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





A ja mam pytanie.
Czemu robiłes kolektor 2 czesciowy.
Na twoim miejscu zrobiłbym go identycznie po czym przed skreceniem srubami zamiast silikonu dał klej zywiczny coby słapał obydwie połowy, po czym skręcił srubami i wszystko zalał klejem.
Szczelnosc byłaby idealna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Tue, 21 Aug 2007 - 11:57
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





CYTAT("Kosiarz":2nilyr0r)
A na Sierra Syfie to nie ma sie co chwalic i tak zaraz ludzie by go tam pojechali ze jest druciarz itp tam nie warto wychylac sie ponad szereg to takie cos tam dziala w stylu Kaczogrodu lizesz dupe jestes powazany tam sie zaklada uzywane klocki stare tarcze hamulcowe ze szrotu itd..



I mówi to człowiek który tulejował blok, zamiast kupić tłoki... dobrze że nie napawałeś wału korbowego pod nominalne panewki....


Sorry berkut za off topa, jestem pełen podziwu dla twojego projektu, ciekawi mnie jak się będzie kolektor sprawował.
A prywatne wycieczki kosiarzy, którzy bogami są i na wszystkich leją ciepłym moczem, no cóż, z głupotą nie wygrasz.
Pozdro Dziku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Tue, 21 Aug 2007 - 14:45
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





ja tez trzymam kciuki bo berkut to taki maly czlowiek pech i moze cos w koncu wyjdzie mu od poczatku do konca bo chlopak nerwicy sie nabawi


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Tue, 21 Aug 2007 - 16:25
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





chedder

Puszka od powietrza jest tak zrobiona ze napor powietrza podczas jazdy tloczy je do jej wnetrza.

Dlugosc kanalow policzylem kilkoma "niezaleznymi" wzorkami i tak naprawde nie wiem czy to zadziala - licze na to ze literatura i programy do symulacji charakterystyki silnika mnie nie oklamia. Ta scierka jest tak naprawde eksperymentem, jesli wyjdzie to super, jak nie to bede dalej kombinowac.

CZUCZU

Kolektor jest tak zlozony poniewaz inaczej nie byloby miejsca by go zalozyc. Ford uzywa bardzo dlugich szpilek do mocowania kolektora do glowicy. To jest pierwsza sprawa. Druga sprawa jest to ze kolektor jest tak wysoki i rozkladany nie bez przyczyny. Chcialem by powietrze wewnatrz puchy zwalnialo (mniejsza predkosc wieksze cisnienie czy tam gestosc ) i by calosc suma sumarum dzialalo jak ITB, cos jak w S2000 kolektory.

Poniewaz wzorki ani programy nie zastapia organoleptyki chcialem miec mozliwosc ewentualnie wydluzyc kanaly gdyby zaszla taka potrzeba - stad kolektor jest rozbieralny.

Nieszczelnosci sie nie boje, predzej trzasnie kolektor!


raW

Tylko tam gdzie spawalem i byla taka potrzeba. Byl podklad do spawow i potem farba.

Jesli sie rozsypie albo rozszczelni to zrobie nowy, mocniejszy. Kolektor zrobilem z laminatow poniewaz byl to kompromis pomiedzy dowolnym jego ksztaltowaniem a lekkoscia, nie bede go robic przeciez ze stali! Aluminium nie moge spawac ... jeszcze

Dziku

Wielkie dzieki za cieple slowa.

Prosze o brak OT. Pamietaj ze tlok to cena 250zl a tuleja to 50zl. (przynajmniej tak to wygladalo w VW starym).

Kosiarz

Wielkie dzieki. Zobaczymy jeszcze jak bedzie chodzic.

rex

Zeby tylko nerwicy Pech pechem, nie zmienia to faktu ze brne do przodu niezaleznie od tego co sie dzieje, szybciej lub wolniej. Teraz rozrywa mnie na kawalki bo scierka przeszkadza mi w wydumce a jest sama koncowka prac. Jednoczesnie jesli moje zalozenia w kwestii silnika zadzialaja to znaczy ze wydumka bedzie duzo bardziej potworna niz sie tego spodziewam.

AAAaaaaaaaaa iiimmm going mad .... Again


Maly update:





Nikt nie chcial podjac sie wygiecia seryjnego kolektora 4-2-1, sam nie mam odpowiedniego palnika wiec wzielem sprawy w swoje rece. Na dniach zamierzam zrobic kolektor 4-1 rownoodleglosciowy (chcialem od poczatku ale myslalem ze szybciej bedzie 4-2-1 przerobic), zobaczymy jak wyjdzie. Wydech na 60mm rurze, 2 przelotowe tlumiki + komora rozprezna. Co ciekawe materialy widoczne wyzej wyrwalem prawie za darmo !!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 14:58