![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 May 2007 Skąd: Whitestock ![]() |
Witam.
Konkretnie interesuja mnie doly tych silnikow. Czy czymkolwiek sie roznia? Z tego co udalo mi sie wyszperac na niemieckich stronach to uklad korbowo tlokowy jest identyczny, jedyna roznica jaka udalo mi sie znalezc to to, ze te nowsze silniki sa napedzane lancuchem rozrzadu a nie paskiem. Chce przerobic 20SEH na 22SEH - wiem ze jest to mozliwe wlasciwie plug&play, z tym ze potrzebny jest dol od X22XE lub X22SE, ktore w PL bardzo ciezko znalezc, a jezeli juz sa to maja ceny z kosmosu Udalo mi sie za to znalezc sam dol od Z22YH do tego w moim miescie. Problem polega na tym, ze jest napedzany lancuchem. Czy da sie jakos to przerobic na pasek? Nie pytajcie mnie tylko czy nie lepiej kupic C20XE albo o sens takiej przerobki Tak mi sie zamarzylo i tak ma byc. Pzdr |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 January 2003 Skąd: Bogatynia ![]() |
O Z22YH zapomnij, to calkiem inna bajka, nie zgrasz tego z glowica od SEHa czy tez NE. To taki wynalazek spokrewiony z Z22SE o ktorym byla juz spora dyskusja na tym forum.
Szukaj dolu od starszych wersji X22XE (Frontera, Sintra), do tego glowica od NE/SEH i bedzie dzialac. Rav -------------------- Opel Senator 3.0 24v
Vectra Unlimited #001 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
Z22YH ma łańcuch
-------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Jest jeszcze t22SED z dajewoo, to chyba też podejdzie, nie powinien być gorszy, a moze tańszy.
Pozdro Dziku |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 May 2007 Skąd: Whitestock ![]() |
Wlasnie chcialem o to spytac
Bo napatoczyl mi sie akurat taki blok z Legii Czymkolwiek poza nazwa rozni sie dol T22SED od X22XE/X22SE? -------------------- Soda Cleaning System
_http://sodujemy.pl |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 May 2007 Skąd: Whitestock ![]() |
Odświeżam delikatnie temat. Namierzyłem już X22XE z Sintry. Teraz jest tylko kilka pytań co by wszystko ze sobą zgrać bez problemu ;
1. W X22XE paskek nie jest regulowany pompa tylko napinaczem. Co mam z tym zrobic>? Przekladam swoja pompe, wywalam napinacz i o nic sie nie martwie? Da sie ja wogole przelozyc? 2. Co z samym rozrzadem? Co z tymi kolkami? mam je przelozyc z SEH-a do X22XE czy jak? Mozliwe ze dolne kolko jest takie samo, ale co z gornym? Przeciez w 16V sa dwa kolka, a SEH jedno z wiadomych wzgledow ;p 3. Prawdopodobnie bede mial blok kompletny z calym osprzetem - czy samo sprzeglo moze tez zostac z X22XE? Mam skrzynie F16. Normalnie zakladam ta F16 i o nic sie nie martwie? 4. Czy mocowanie bloku w sintrze jest takie samo jak w Kadecie? Silnik jest tam poprzecznie montowany. Pzdr |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 January 2003 Skąd: Bogatynia ![]() |
CYTAT("ziemniak":33q4orac) Odświeżam delikatnie temat. Namierzyłem już X22XE z Sintry. Teraz jest tylko kilka pytań co by wszystko ze sobą zgrać bez problemu ;
1. W X22XE paskek nie jest regulowany pompa tylko napinaczem. Co mam z tym zrobic>? Przekladam swoja pompe, wywalam napinacz i o nic sie nie martwie? Da sie ja wogole przelozyc? 2. Co z samym rozrzadem? Co z tymi kolkami? mam je przelozyc z SEH-a do X22XE czy jak? Mozliwe ze dolne kolko jest takie samo, ale co z gornym? Przeciez w 16V sa dwa kolka, a SEH jedno z wiadomych wzgledow ;p 3. Prawdopodobnie bede mial blok kompletny z calym osprzetem - czy samo sprzeglo moze tez zostac z X22XE? Mam skrzynie F16. Normalnie zakladam ta F16 i o nic sie nie martwie? 4. Czy mocowanie bloku w sintrze jest takie samo jak w Kadecie? Silnik jest tam poprzecznie montowany. Pzdr 1. Zakladasz swoja pompe oleju i pompe wody (inny ksztalt zabkow) 2. Dolne kolo zakladasz od siebie (trzeba zwrocic uwage na klin w kole (lodeczka albo wypust z kola zebatego) Gorne kolo idzie z cala glowica od SEHa. Mozna sie pobawic z kolami z nowszych C20NE (trapezowe zabki) 3. Sprzeglo wraz z kolem zamachowym z SEHa, skrzynia pasuje 4. Jest takie samo Rav -------------------- Opel Senator 3.0 24v
Vectra Unlimited #001 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 May 2007 Skąd: Whitestock ![]() |
Czyli generalnie caly rozrzad mam zostawic swoj? Z tego co gadalem z jednym niemcem , to mozil zeby zalozyc kompletny rozrzad z C20NE ale po 1993 roku... dlaczego? Moje podejrzenie jest takie ; ( chce sie upewnic ) - c20NE przed 1992 chyba zadne nie mialo napinacza ( np moj SEH nie ma ) , a X22XE ( wszystkie ) i C20NE po 1993 mialy. I wlasnie zeby to zgrac pewnie trzeba skolowac rozrzad C20NE z napinaczem. Dobrze mysle?
Apropos jeszcze kola zamachowego i sprzegla - czy kolo zamachowe nie jest przypadkiem takie samo? Wtedy tez moznaby chyba zostawic w razie czego sprzeglo z X22XE |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 January 2003 Skąd: Bogatynia ![]() |
CYTAT("ziemniak":241tzmyn) Czyli generalnie caly rozrzad mam zostawic swoj? Z tego co gadalem z jednym niemcem , to mozil zeby zalozyc kompletny rozrzad z C20NE ale po 1993 roku... dlaczego? Moje podejrzenie jest takie ; ( chce sie upewnic ) - c20NE przed 1992 chyba zadne nie mialo napinacza ( np moj SEH nie ma ) , a X22XE ( wszystkie ) i C20NE po 1993 mialy. I wlasnie zeby to zgrac pewnie trzeba skolowac rozrzad C20NE z napinaczem. Dobrze mysle?
Apropos jeszcze kola zamachowego i sprzegla - czy kolo zamachowe nie jest przypadkiem takie samo? Wtedy tez moznaby chyba zostawic w razie czego sprzeglo z X22XE Napinacz akurat tutaj nie ma wiekszego wplywu, a dla Ciebie lepiej bo tansza eksploatacja (pasek rozrzadu 22PLN ) Montujac nowszy rozrzad musisz zostawic pompe oleju z X22XE poniewaz ona ma wypust do przymocowania napinacza. Do tego wymieniasz kolo zebate gorne i dolne od nowszego dokladajac ow napinacz. Kolo zamachowe dajesz od 20SEH (jest lzejsze i takie samo mocowanie na 6 srub), wtedy zostaje stare sprzeglo ktore powinno dac rade (ew spiek). Rav -------------------- Opel Senator 3.0 24v
Vectra Unlimited #001 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 May 2007 Skąd: Whitestock ![]() |
Wszystko jasne, w takim razie zmienie caly rozrzad na ten nowszy. Pompe zostawie z X22XE bo ten silniczek jest o wieeele nowszy od mojego SEHa. Zamach w takim razie tez wymienie.
Dzieki wielkie, bardzo mi pomogles Pozdrawiam [EDYTA] a jeszcze tak wracajac wylacznie do tych silnikow 2.2 Nowsze silniki maja nizsze moce, poniewaz maja wyzsze normy jakiestam ekologiczne spelnione, tak? ( Np 2.0 16v tzw eco kibel a 20xe/c20xe ). A gdyby zrobic taki myk, ze do bloku 2.2 16v ( tylko 136km w serii ) zapodac glowice np z 20xe albo c20xe, ktore sa malo ekologiczne |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
CYTAT("ziemniak":8km5rfl7) Wszystko jasne, w takim razie zmienie caly rozrzad na ten nowszy. Pompe zostawie z X22XE bo ten silniczek jest o wieeele nowszy od mojego SEHa. Zamach w takim razie tez wymienie.
Dzieki wielkie, bardzo mi pomogles Pozdrawiam [EDYTA] a jeszcze tak wracajac wylacznie do tych silnikow 2.2 Nowsze silniki maja nizsze moce, poniewaz maja wyzsze normy jakiestam ekologiczne spelnione, tak? ( Np 2.0 16v tzw eco kibel a 20xe/c20xe ). A gdyby zrobic taki myk, ze do bloku 2.2 16v ( tylko 136km w serii ) zapodac glowice np z 20xe albo c20xe, ktore sa malo ekologiczne no to by bylo mocniejsze c20xe czy c22xe, max moc bylaby troche wieksza i troche nizej... -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 January 2003 Skąd: Bogatynia ![]() |
CYTAT("ziemniak":215w5jqj) Wszystko jasne, w takim razie zmienie caly rozrzad na ten nowszy. Pompe zostawie z X22XE bo ten silniczek jest o wieeele nowszy od mojego SEHa. Zamach w takim razie tez wymienie.
Dzieki wielkie, bardzo mi pomogles Pozdrawiam [EDYTA] a jeszcze tak wracajac wylacznie do tych silnikow 2.2 Nowsze silniki maja nizsze moce, poniewaz maja wyzsze normy jakiestam ekologiczne spelnione, tak? ( Np 2.0 16v tzw eco kibel a 20xe/c20xe ). A gdyby zrobic taki myk, ze do bloku 2.2 16v ( tylko 136km w serii ) zapodac glowice np z 20xe albo c20xe, ktore sa malo ekologiczne Nic prosszego Uszczelka glowicy od C20XE, glowica C20XE, na tloku podcinamy kieszonki na zawory (X22XE ma dwie na tloku, przy zaworach od C20XE musi miec 4) i mamy ladne C22XE. I BTW X22XE mialy 147PS. Rav -------------------- Opel Senator 3.0 24v
Vectra Unlimited #001 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 May 2007 Skąd: Whitestock ![]() |
hmmm, trzeba bedzie nad tym kiedys pomyslec
Jak cos dalej ruszy sie z X22SEH to dam znac PS Oczywiscie, pomylilem z T22SED Daewoo Dzieki za NFO |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
tylko zanim zlozysz silnik do kupy, sprawdz jaki bedziesz mial stopien sprezania. bo w sehu i w ne komora spalania znajduje sie rowniez w tloku, a powierzchnia wyciskaczy w glowicy od 8v jest zdaje sie wieksza niz w 16v, jak rowniez objetosc komory spalania w glowicy 8v moze byc (a mysle ze bedzie na pewno) mniejsza niz w 16v.
wiec majc tloki o wiekszej srednicy i wiekszym skoku, a glowice o powiedzmy tej smej obj komor spalania co w 16v CR jedzie do gory, a jesli bedziesz mial glowice od 8v a ta bedzie miala jeszcze mniejsze komory spalania, to kolejny raz podjedziesz z CR w gore takze komore spalania zmniejszasz, a objetosc ktora bedzie w niej sprezona zwiekszasz czyli doprezasz silnik. uszczelka pod glowice ma tutaj najmniejszy wplyw na CR, gdybys sie nad tym zastanawial. wszystko jest do policzenia i zmierzenia a i pozostaje Ci sprawdzic kolizyjnosc silnika bo jak wiadomo seh i ne nie sa natomiast 16v sa. oraz stosujac czapke z 8v byc moze nie bedziesz musial robic kieszonek na zawory, a jesli bedziesz musial to wypadna one w "nowych" miejscach tzn. nie bedzie nic na wzor (trzeba dokladnie wymierzy w ktorym miejscu frezowac tloki jesli oczywisice taka potrzeba zajdzie) -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 May 2007 Skąd: Whitestock ![]() |
z tego co wiem, kieszonek nie trzeba robic. Co do stopnia sprezania - ma wystarczyc seryjna glowica z 8v nie planowana wiecej niz 0.8mm. Ale pewnie wszystko wyjdzie w praniu
-------------------- Soda Cleaning System
_http://sodujemy.pl |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
nie jestem wcale przekonany czy tych kieszeni nie trzeba dorabiać. zawory w 16V wypadają w zupełnie innych miejscach niż w 8v i nawet c20let ze stosunkowo niską kompresją ma wcięcia na zawory
-------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 March 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
odświeżam temat...
Czy nie da rady przełożyć samego środka - wału, tłoków i korb z X22XE do 20SEH ? średnica tłoka jest taka sama - tylko skok tłoka się nie zgadza. Sam myślę (teoretycznie rozważam) o podobnej karkołomnej operacji w wypadku C20LET - z tego co zdołałem się dowiedzieć - tłoki Letowskie wystawać będą ... będę wdzięczny za jakiekolwiek info w tej sprawie -------------------- www.corsa-a.pl/forum
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
porownaj korobowody, moga miec inny ksztalt stopy, lub bloki moga sie roznic na dole cylindrow. cylindry na dole moge miec podciecia na stopy korbowodow
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 March 2004 Skąd: dolny śląsk ![]() |
CYTAT("Allll":3exwi39t) odświeżam temat... w x22xe blok jest odrobinę wyższy (o ile dobrze pamiętam), więc blok powinien zostać od x22xe.
Czy nie da rady przełożyć samego środka - wału, tłoków i korb z X22XE do 20SEH ? średnica tłoka jest taka sama - tylko skok tłoka się nie zgadza. -------------------- CTM
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 May 2007 Skąd: Whitestock ![]() |
W razie czego sluze dokladnym opisem jak ten blok wrzucic pod glowice SEha. Wedlug pewnego niemca - sam tego wkoncu nie zrobilem, bo bardzo ciezko bylo znalezc ol od 2.2 ;/
-------------------- Soda Cleaning System
_http://sodujemy.pl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 18:32 |