![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
jaki jest cel ich stosowania, i kiedy nalezalo by je zastosowac, co konkretnie daja?
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sun, 15 October 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
NIE BRĄZOWE TYLKO Z BRĄZU!
W skrócie to nie tyle brąz co brązy ołowiowe. Czyli stop miedzi około 80-90% i na pewno ołów + cholera wie co może cyna Zaleta tego taka ze jest odporne na ścieranie a jednocześnie w eksremalnych warunkach przyjmuje własności smarne. Łopatologicznie: przy wysokich temperaturach wytapia się ołów i kropelki tego robią za smarowanie, które w prowadnicy nie istnieje. i wazne nie polecam wykonywania prowadnic z byle jakiego brazu bo nie kazdy ma takie wlasnosci. Jesli kupisz gotowe nowe prowadnice to tak. Jesli zlecisz wykonanie panu Czesiowi to lepiej nie. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
no wiesz wiem ze nie sa malowane na brazowo
dzieki za wyjasnienie w kazdym razie. wiec jeszcze jedno. w ekstremalnych warunkach czyli np przy wysokich temperaturach, czy w takim razie mozna stosowac je tylko na zawory wydechowe czy nalezy juz po obu stronach glowicy, dolotowej i wylotowej -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 15 October 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
Wydaje mi sie ze temperatura to sie wytworzy od tarcia wiec raczej śmiało. Postaram się sprawdzić...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
od tracia, od wysokich obrotow, wyzszych niz seria, od cr ok.12:1 itd mowie tylko o swoim przypadku
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 15 October 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
nie bardzo rozumiem. mozna stosować na obu stronach...
Zasada jest taka jeśli wymieniasz prowadnice to masz 2 mozliwosci: VALVE GUIDE (CAST IRON) - czytaj standart lub VALVE GUIDE (BRONZE) te o ktorych mowa np. w pinto (silniki R4 na potege stosowane od bodaj 69r w kazdej maszynie forda nawet rajdowym esim az po scorpio) kanały masz zawalone wielka góra która robi za prowadnice. wykonując obróbkę (porting czy jakos tak :]) napotykasz na problem najprosciej sciąć, ale prowadnica oprocz prowadzenia zaworu odprowadza z niego cieplo. i beda sie grzac od tarcia (bo zawor tam chodzi) i chociażby od tego ze jak by nie bylo zamykaja komore spalania. wydechowe dodatkowo z wiadomych wzgledow... wiec scinając tą gorke masz problem jak nie pogiac zaworow. taka prowadnica wstawiona na wcisk szczelnie oplecie zawór i zwiekszy sie przeplyw. A wracając do prowadnic z brązu. trzymam w reku radiator wykonany w calosci z miedzi braz w duzej czesci sklada sie z miedzi wiec i wlasnosci odprowadzania temperatury powinny byc lepsze. Jedyna wada ze kosztuja conajmnie 3-4 razy tyle a i auto szlify dziwnie sie patrzą na to i zeby ci nie przyszlo samemu to obrabiac... mam nadzieje, że udało mi się naświetlić chociaż trochę co i jak. Bdw ja u siebie skocilem prowadnice standardowe na ssacych a na wydechu staralem sie nie skracac przypilowalem tylko minimalnie zeby poprawic przeplyw. i narazie chula. ogolnie gdybym wiedział jaka glowica i jak wyglada moglbym sie wypowiedziec co zrobić. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
wez poprawke ze takie prowadnice maja duzo nizsza trwalosc niz "stalowe"
wiec z tym zakladaniem ich do cywilnego auta ostroznie |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 December 2004 Skąd: Gdansk ![]() |
zadko czytam takie farmazony
Jak coś jest z brązu to jest to brązowe, nie raz spotkałem sie z takim określeniem na części z brązu. Ołów może sie wytopić w chwile przed tym jak silnik spłynie do miski Jest to taka ostateczna bariera zabezpieczająca wały (w ekstremalnych warunkach) żeby sie nie wytarły nadmiernie i nadawały na jakiś szlif. Wiem że mowa o prowadnicach ale panewki to ten sam materiał. Największa temperatura na zaworach jest od spalania paliwa a tarcie to |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
odkopuje temat
jakie konkretniej stopy się nadają, kto to wykona (parandowscy?), orientacyjne koszty? -------------------- Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria). |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 February 2009 ![]() |
Może poszukaj jakiegoś gotowca, w sumie kulki producentów robi takie seryjnie
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Polecam Łukasiewicza www.prowadnice-zaworow.pl, na pewno coś dobiorą, bo zajmują się przede wszystkim prowadnicami:).
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Dzięki za odpowiedzi. Myśle że namiar od Ziuzia załatwi sprawę i praktycznie na miejscu
![]() -------------------- Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria). |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 05 December 2006 Skąd: Chelm ![]() |
Dokladnie, łukasiewicz to bardzo dobry wybor!
PS. ale farmazony byly pisane powyzej ![]() -------------------- AUTO SZLIF Dziak - http://www.auto-szlif.pl - Centrum Obróbki Silników
MyGallery - http://www.gti.peugeot205.pl/gallery/stef1 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Wed, 26 May 2004 Skąd: Londyn ![]() |
materiał to brąz fosforowy, taki superstop jeżeli chodzi o stop miedzi, dużo szlachetnych dodatkow sprawia ze material ma swietne wlasciwosci i jest niestety bardzo drogi
co do samego wykonania to kazdy lepszy tokarz powinien sobie poradzic, jedynie co potrzeba to rozwiertak na wymagany wymiar no i trzeba pamietac o tym ze luzy montarzowe moga sie zmienic ze wzgledu na rozna rozszerzalnosc cieplna prowadnicy zeliwnej i takiej z brazu fosforowego pozdrawiam -------------------- "Kiedy ugryzł cie pies ,nie bij go .Lej w mord* właściciela "
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 22:06 |