Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> audi80 B3 quattro a silnik 1.8turbo jak pasuje skrzynia
bucik0
post Wed, 18 Apr 2007 - 14:36
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 18 April 2007





witam jestem początkującym grzbaczem z punktu widzenia fachowca, mam zamiar do swojego audi 80 B3 quattro z silnikiem 1.8 benzyna wsadzić 1.8 turbo (wraz ze skrzynią by nie trzeba było grzebac przy obecnej) i teraz pytanie by to pozostało quattro nie wiem jaką skrzynię wraz z silnikiem dobrać by most obecny który mam założony seryjnie pasował do skrzyni, zastanawiam sie nad 1.8 turbo quattro z TT-ki ale własnie TT jest o wiele młodsze i nie wiem czy skrzynia jest tak samo długa i czy frezy z mojego mostu będą pasować do skrzyni z TT i czy półośki przednie także będą pasowac, prosze o pomoc wszystkim zainteresowanym z góry bardzo dziękuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 18 Apr 2007 - 14:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Brzoza_ts
post Wed, 18 Apr 2007 - 15:03
Post #2


Rookie
Dołączył: Tue, 20 January 2004
Skąd: wuwua-ochota





szukajka i : [url:1lkdc1e2]http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=28597[/url:1lkdc1e2]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bucik0
post Wed, 18 Apr 2007 - 16:05
Post #3


Rookie
Dołączył: Wed, 18 April 2007





Brzoza_ts
dzięki za wsparcie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Wed, 18 Apr 2007 - 16:16
Post #4


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Skrzynia nie z tt a z audi b3/4/5 i passata ofc. Czyli ta co masz jest ok. Ogolnie z tego co pamietam, to wszystkie benzyny mialy takiesamo przelozenie tylnego dyfra - mieszanie skrzyniami w takim razie mozliwe bez problemu.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bucik0
post Wed, 18 Apr 2007 - 16:22
Post #5


Rookie
Dołączył: Wed, 18 April 2007





nie jestem pewny czy sie zrozumieliśmy, tylko by skrzynia już była dopasowana ze swoim przełożeniem do silnika 1.8 turbo tak by nie trzeba było modyfikowac samej skrzyni, a i no to skrzynia by do q... pasowała nie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Wed, 18 Apr 2007 - 19:36
Post #6


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





TT ma poprzeczny silnik i skrzynia z TT (obojetnie czy quattro czy fwd) nie ma prawa pasowac do B3/4/5, w ktorym silnik lezy wzdłuż. To diametralnie rozne skrzynie.

O dopasowanie czego do czego pytasz?


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bucik0
post Wed, 18 Apr 2007 - 20:29
Post #7


Rookie
Dołączył: Wed, 18 April 2007





to sprawe z silnikiem z TT mamy z głowy a chodzi o dopasowanie skrzyni do silnika dlaetgo mi zależy na tym by zamotnować silnik wraz z orginalną skrzynią ponieważ skrzynia z 1.8 turbo jest "dłóższa" niż skrzynia z 1.8 zwykłaego, dlaetgo szukam odpowiedzi na to czy jeżeli wsadze 1.8 turbo np. z A4 Quattro wraz ze skrzynią od A4 również Q...(no TT juz wykróczyliśmy) czy obejdzie się bez wymiany tylnego mostu.?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Wed, 18 Apr 2007 - 20:53
Post #8


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





Musiałbys podac dokladniejsze dane zarowno dawcy jak i biorcy (rok, moc lub najlepiej symbol silnika)- moze w etosie da sie to sprawdzić jakie przełożenia miały tylne mosty. Oprócz tego moze dojsc kwestia półosi, hydrauliki sprzegła, czujnika predkosciomierza itp problemy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bucik0
post Wed, 18 Apr 2007 - 21:12
Post #9


Rookie
Dołączył: Wed, 18 April 2007





znaczy jak wsadzę silnik wraz z orginalną skrzynią od danego silnika to może być problem z kołem zamachowym? no dawac cóż ciężko powiedzieć audi a4 quattro z dowolnym modelem silnika 1.8 turbo wraz z jego skrzynią a odbiorca to audi 80 quattro 1.8 z 1991 roku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Wed, 18 Apr 2007 - 21:36
Post #10


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("bucik0":ctnzff8n)
znaczy jak wsadzę silnik wraz z orginalną skrzynią od danego silnika to może być problem z kołem zamachowym?


w takim przypadku oczywiscie nie ma zadnego problemu (zagalopowałem sie )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bucik0
post Wed, 18 Apr 2007 - 21:38
Post #11


Rookie
Dołączył: Wed, 18 April 2007





aha to zostaje jedynie kwestia czy tylny most jego dyfer i fre na nim podpasuje do skrzyni i czy przłożenie w moście będzie odpowiednie tak? a ak wogole to co to jest ten etos ogólne zaczenie tego słowa znam ale jakoś nie wiem jakie ono ma znaczenie w motoryzacji ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Wed, 18 Apr 2007 - 21:41
Post #12


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





ETKA i ETOS to takie programy serwisowe dla aut z grupy VAG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bucik0
post Wed, 18 Apr 2007 - 21:49
Post #13


Rookie
Dołączył: Wed, 18 April 2007





yhym ogólno dostępne?:>

Added after 5 minutes:

dobra a jak by to sie miło gdybym chciał przełożyć wnętrzności silnika 1.8 turbo do tego co mam 1.8 chodzi mi o uniknięcie kosztów znaczy przeżucam do swojej skrzynię od a4Q a silnik przekładam wszystko oprócz bloku czy blok to wytrzyma? turbo od a4 i czy wał z korbami i tłokami będzie można wcisnąć no i to co mnie iontrygowąło jeszcze przed tym pomysłem by cały silniuk przeżucić czy głowica będzie pasować do tego zwykłego bloku 1.8? p.s.: dzięki za zainteresowanie i pomoc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Wed, 18 Apr 2007 - 21:55
Post #14


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





wsadz 2.2T

kilka już takich aut jezdzi

Added after 58 seconds:

najlepiej silnik z AAN - S4


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bucik0
post Wed, 18 Apr 2007 - 21:59
Post #15


Rookie
Dołączył: Wed, 18 April 2007





2.2t ale wraz ze skrzynią czy wymaga modernizacji obecnej posiadanej przezemnie skrzyni?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
darekwariat
post Wed, 18 Apr 2007 - 22:50
Post #16


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 April 2005
Skąd: Białystok





musisz sprawdzić czy skrzynia od 1.8 jest taka sama jak od 2.3 10v quattro(NG)jeżeli jest taka sama to pasuje,ale skrzynia z NG ma inny wałek niż skrzynia od 3B(2.2T 20V), po pierwsze krótszy i opiera się na łożysku w kole zamahowym, a po drugie wieloklin na tarcze jest inny. Po trzecie koło zamahowe z NG nie ma punktu referencyjnego (tego pojedyńczeko pizdryka) dla czujnika polożenia wału.Żeby to ominąć trzeba zastosować koło zamahowe z 7A/NM


--------------------
A3 1.8T AUM 269KM i 360NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Wed, 18 Apr 2007 - 23:07
Post #17


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





pasuje do skrzyni

trzeba tylko zmienić łożysko igiełkowe w skrzyni


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
darekwariat
post Wed, 18 Apr 2007 - 23:14
Post #18


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 April 2005
Skąd: Białystok





jeżeli skrzynia od B3 1.8 jest taka sama jak od NG 2.3, to trzeba tak zrobic jak wyżej napisałem
wstawialiśmy silnik od 3B do NG
[url=http://img166.imageshack.us/my.php?image=20060927gc9.jpg:xe5apep4][/url:xe5apep4]


--------------------
A3 1.8T AUM 269KM i 360NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bucik0
post Wed, 18 Apr 2007 - 23:27
Post #19


Rookie
Dołączył: Wed, 18 April 2007





no tak ale w przypadku gdy wsadzałbym 2.2T to raczej razem ze skrzynią (chyba) bo znaleźć 2.2T quttro to trzeba sie naszukać jakby unikat, tak do rzeczy jeżeli wsadzać 2.2T to obecna skrzynia od 1.8 jest za "krótka"ma zbyt lekkie przełożenie więc trzeba by ja robić a za rozbieranie skrzyni nie zbyt chętnie bym sie zabierał, a znowu nie mam pewności że orginal skrzynia od 2.2T z wersji Q... będzie pasować do mostu tego co mam.czyli od 1.8 Q...

Added after 5 minutes:

dobrze darekwariat powiedz Ty mi jak sprawa by sie mała gdybym chciał zrobić tak jak zakładąłem na samy poczatku tematu znaczy mianowicie gdybym chciał wsadzić 1.8T Quattro wraz ze skrzynią orginal od tego silnika od nie wiem przypuśćmy od A4? znaczy te ciągłe pytanie moje czy skrzynia dopasuje do mostu czy dyfer od tyłu nie bedzie za krótki i czy frezy sie ze sobą zejdą?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
darekwariat
post Wed, 18 Apr 2007 - 23:34
Post #20


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 April 2005
Skąd: Białystok





CYTAT("bucik0":69fwz4iq)
dobrze darekwariat powiedz Ty mi jak sprawa by sie mała gdybym chciał zrobić tak jak zakładąłem na samy poczatku tematu znaczy mianowicie gdybym chciał wsadzić 1.8T Quattro wraz ze skrzynią orginal od tego silnika od nie wiem przypuśćmy od A4? znaczy te ciągłe pytanie moje czy skrzynia dopasuje do mostu czy dyfer od tyłu nie bedzie za krótki i czy frezy sie ze sobą zejdą?

nie wiem,swapowalismy tylko 2.3 i 2,6 na 3B

CYTAT("bucik0":69fwz4iq)
a znowu nie mam pewności że orginal skrzynia od 2.2T z wersji Q... będzie pasować do mostu tego co mam.czyli od 1.8 Q...


swapowane NG już pół roku śmiga na ori skrzyni i moście

CYTAT("bucik0":69fwz4iq)
no tak ale w przypadku gdy wsadzałbym 2.2T to raczej razem ze skrzynią (chyba) bo znaleźć 2.2T quttro to trzeba sie naszukać


jak od audi 200 2.2T(3B) to nie wsadzisz skrzyni do B3


--------------------
A3 1.8T AUM 269KM i 360NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 05 August 2025 - 10:15