![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 10 April 2007 ![]() |
moze mi ktos powiedziec co konkretnie oznaczaja literki w denso?
kupiłem komplet DENSO K20PR-U11, a w katalogu (honda crx) jest Q20PR-U11, wie ktoś co oznacza pierwsza literka? jest jakaś istotna różnica? z góry dzieki |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 11 November 2003 Skąd: Zamość ![]() |
-------------------- Y22DTR
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 10 April 2007 ![]() |
cos nie bardzo chodzi ta stronka
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 September 2003 Skąd: wawa ![]() |
do usunięcia
-------------------- www.meganecoupe.pl
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: www.dogbox.pl ![]() |
CYTAT("przemekb":2auj7ce4) cos nie bardzo chodzi ta stronka mi tak CYTAT 2.1. NGK
Świece NGK są zalecane przez producenta sam. Honda. I jeżeli nie wiemy jakie świece są najlepsze dla naszego pojazdu, po prostu zajrzyjmy pod maskę. Na osłonie paska rozrządu (bądź na tabliczce pod maską) powinny być napisy w stylu: NGK BKR6ES-11 oraz ND K20PR-U11. To pierwsze to oznaczenie świec NGK pasujących do auta, a to drugie to oznaczenie innych japońskich świec - NipponDenso (lub po prostu Denso), które są również odpowiednie. Podręcznik Haynes proponuje świece Champion. Dziwne to bo nie są one proponowane przez Hondę. Ostatecznie oznaczenia świec można znaleźć w książce obsługi pojazdu, którą każdy powinien posiadać. Dla wnikliwych podaję sposób w jaki NGK oznacza swoje świeczki: Za przykład posłuży tu oznaczenie świecy do HC 1,5l 16v 92 rok - BKR6ES-11 ( ![]() Mamy 6 pól. Pole 1: oznacza średnicę gwintu A = 18mm B = 14mm C = 10mm D = 12mm Pole 2: Konstrukcja C = wielkość śruby(klucza do przykręcania świecy) 16mm K = to samo co C, tyle że oznacza dodatkowo wysunięty izolator M = mini świeca P = wysunięty izolator R = świeca typu "Resistor" SD = świece o iskrze powierzchniowej U = świece o iskrze częściowo powierzchniowej Z = świeca tłumiąca spalanie ukryte Pole 3: Przedział temperaturowy 2 = "gorąca", aż do 10 = "zimna". Jedynki nie ma. Pole 4: Długość gwintu E = 19mm F = świeca bez gwintu (stożkowa) H = 12.7mm L = 11.2mm Jeżeli to pole jest puste i świeca ma średnicę gwintu 18mm jego długość=12mm, a jeżeli świeca ma średnica 14mm to długość 9,5mm. Pole 5: Detale konstrukcyjne i sposób spalania A, B = świece specjalne, C = specjalna elektroda zewnętrzna, G = świeca typu "racing" GV = świeca "racing" z elektrodą typu V (elektroda zew. ma kształt języka węża) H = połowa długości gwintu K = dwie elektrody zewnętrzne L = świeca o 2 razy niższej ciepłocie LM = świeca do kosiarki!!!!!!!!!!!!!!! M = świeca 2 elektrodowa do Mazdy (silnik Wankla) N = specjalna elektroda zewnętrzna P = elektroda centralna platynowana Q = 4 elektrody zewnętrzne R = elektroda typu delta dla BMW S = standartowa elektroda centralna 2.6mm T = 3 elektrody zewnętrzne V = elektroda centralna platynowana (bardzo cienka średnica) VX = elektroda centralna platynowana (high performance) W = elektroda wolframowa X = szczelina typu "booster" tak jak GV Y = wyżłobiony rowek w elektrodzie centralnej Pole 6: Szerokość szczeliny (przeliczamy razy 0,1mm) Może być: 8, 9, 10, 11,(12 nie ma), 13, 14, 15, 20 NGK robi świece właściwie do wszystkiego począwszy od kosiarek aż do tych wkręcanych do Drugsterów. I właśnie dla Drugsterów zrobiła świece VX (tzw. V-Power). Właściwie są to normalne świece reklamowane jako sportowe, a to dzięki powłoce platynowej (platiunum plated) najważniejszych części przenoszących iskrę. Świeca taka jest w stanie wytrzymać wyższe temperatury niż normalna (pozostając nie stopioną, bez ubytków), bądź tkwić w naszym samochodziku gdzieś około 60-100 tyś. km. Jak kto sobie życzy. Jednak żadna świeca nie jest niezniszczalna i trzeba ją kontrolować jak każdą inną. Jedna taka kosztuje 25-35 zł. Normalne świece 15 zł jedna. Piotr Antkowiak -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 10 April 2007 ![]() |
no tak tylko ze pytalem o denso
chyba ze i dla ngk i denso k ozn 2 elektrody q ozn 4 elektrody |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 22 March 2006 Skąd: Sko-Kam ![]() |
Q20PR-U11
CRX 1.6 (1 - AS) 1600 i 16V 90-99 ZC 1 (DOHC) 85-'88 Q20PR-U11 IQ20 VQ20 1.1 CRX 1.6 (2 - ED9) 1600 i 16V 80 D 16 A8 / D 16 A9 (DOHC) 12/'87-10/'88 Q20PR-U11 IQ20 VQ20 1.1 CRX 1.6 (2 - ED9) 1600 i 16V 88-96 D 16 Z5 10/'88-'92 Q20PR-U11 IQ20 VQ20 1.1 K20PR-U11 CIVIC 1.3 (4 - EG3. 4) 16V DX 55 D 13 B2 Cat 10/'91-11/'95 K20PR-U11 IK20 VK20 1.1 CIVIC 1.4 (4 - MA8) i 16V 66 D 14 A2 Cat 02/'94-> K20PR-U11 IK20 VK20 1.1 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 23 June 2025 - 17:10 |