Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> jaki olez zalac do xe
orzel12
post Wed, 28 Mar 2007 - 06:25
Post #1


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





mam pytanko chodzi mi konkretnie o ten silniczek jakim dobrym polsyntetykiem go zalac

teraz przejezdzil 10tys na mineralce takim zalal go poprzedni wlasciciel bo mechanik mu kazal a wczesniej jezdzil na semi ale ja chcialbym wrocic do polsyntetyku

chcialbym wlac tam jakis dobry polsyntetyk bo mysle ze na mineraly jeszcze nie czas a ze na temat olejow nie wiele mi wiadomo prosze wiec o pomoc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 28 Mar 2007 - 06:25
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Chester
post Wed, 28 Mar 2007 - 11:50
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Fri, 22 November 2002





nie napisales nic w jakiej kondycji jest silnik, po jakim przebiegu i czy bierze olej


--------------------
Ecu-Tune.Pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Wed, 28 Mar 2007 - 12:58
Post #3


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





autko wlasnie kupilem wiec wiem nie zawiele
przebieg okolo 170tys
wlasciciel mowi ze zalal tego minerala i jak dotad nic mu nie ubylo a przejechal ok 10tys
silniczek ogolnie wydaje sie byc w dobrej kondycji wiem ze gosc napewno go nie zarzynal
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siemanko
post Wed, 28 Mar 2007 - 13:16
Post #4


Frequent User
Dołączył: Tue, 05 April 2005
Skąd: Pruszków





a jaki ten xe c16 , c20 , x30, ...

ja wlewam do c16xe shell 15w50


--------------------
POZDRAWIAM STRZELEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hachi
post Wed, 28 Mar 2007 - 13:54
Post #5


Frequent User
Dołączył: Wed, 11 October 2006
Skąd: Ślask





Witam jeśli nie chcesz sie pchac w syntetyki to polecam
MOTUL 4100
POWER
SAE 15W-50
TECHNOSYNTHESE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Wed, 28 Mar 2007 - 14:20
Post #6


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





zapomnialo mi sie ze jest wiecej XE ja mam akurat ten najmocniejszy c20xe

jesli chodzi o pchanie sie w syntetyki czy nie to juz inna sprawa bo chetnie bym taki zalal napewno to dobre dla silniczka tylko nie wiem czy by to mu bardziej nie zaszkodzilo w tym momecie

w kazdym badz razie gosciu kupil go rok temu w niemcowni i byl zalany jakims polsyntetykiem teraz dobrze nie pamietam jaki ale jest karteczka
gdy pojechal do naszego madrego polskiego mechanika to zalecil mu zalac oczywiscie minerala bo co oni inego doradza przejechal tak ok 10tys
km

ja chcialbym znow wrocic do polsyntetyka bo mysle ze to bedzie lepsze niz mineral dla tego silniczka chetnie wlal bym syntetyk no ale troche sie boje z mi wszystko wycieknie poszukuje wiec dobrego semi...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siemanko
post Wed, 28 Mar 2007 - 14:27
Post #7


Frequent User
Dołączył: Tue, 05 April 2005
Skąd: Pruszków





najmocniejszy to jest x30xe a mocniejszy od twojego jest np. 20xe (bez c czyli katalizatora)


ps. nie oszczedzaj na oleju

ps. astra czy kadett ?????????


--------------------
POZDRAWIAM STRZELEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Wed, 28 Mar 2007 - 14:31
Post #8


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





he he no i znow gafe strzelilem

ja mam astre

wiem zeby nie oszczedzac na oleju ale wlasnie nie wiem co zalac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 28 Mar 2007 - 15:21
Post #9









Wydaje mi się, że pełny syntetyk Orlenu 5/50 będzie dobry...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Wed, 28 Mar 2007 - 15:37
Post #10


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





pelny syntetyk no nie wiem a nie grozie to rozszczelnieniem silniczka? moze lepiej jakis dobry semi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 28 Mar 2007 - 17:49
Post #11









A niby dlaczego ma go rozszczelnić ?

Jeżeli był lany olej semisyntetyk czy nawet minerał o wysokiej klasie jakościowej to nie ma prawa nic pozostać po nich w silniku.

Nie sugerujmy się tym, że oleje mineralne jakie były 20 lat temu a oleje dzisiejsze również mineralne to to samo.... bo baza jest mineralna.

Silik jaki masz w samochodzie był projektowany już pod kątem syntetyków. Jeżeli przez te 170k km troszeczkę się już "spracował" co olej o lepkości 5/50 rozwiąże ten problem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Wed, 28 Mar 2007 - 21:17
Post #12


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





wiec co zalac tego orlena 5/50 czy jakies jeszcze propozycje moze jakis valvo, castrol, lub inny jakos mnie nie przekonuje ten orlen
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bzyk
post Wed, 28 Mar 2007 - 21:51
Post #13


Frequent User
Dołączył: Wed, 13 July 2005
Skąd: Ostrołęka





Bezduszny klepiesz głupoty. Opel 170 tyś i pełen syntetyk ???. No proszę Cię.
Opel po 50 tyś już zaczyna ssać olej.
Orzeł jak nalejesz syntetyk orlena to nie nadąrzysz robić dolewki. Też jeżdże oplem.

Lej pół syntetyka lotosa.


--------------------
Nie mam nic przeciwko ruchom kobiet byle były rytmiczne...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Wed, 28 Mar 2007 - 23:22
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT("Bzyk":1mgp2u0s)
Bezduszny klepiesz głupoty. Opel 170 tyś i pełen syntetyk ???. No proszę Cię.
Opel po 50 tyś już zaczyna ssać olej.
Orzeł jak nalejesz syntetyk orlena to nie nadąrzysz robić dolewki. Też jeżdże oplem.


Mój 19 letni kadett c20xe z 250kkm przebiegu kupiony za jedną średnią krajową nie bierze oleju - jeździ na mineralu co prawda, ale to co mówi Bezduszny o olejach zwykle jest faktem.
A czy pół- czy pełny syntetyk do akurat jeden pies dla "szczelności" silnka.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Thu, 29 Mar 2007 - 06:14
Post #15


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





mysle ze zaleje polsyntetyka ale raczej podaruje sobie firmy lotos i orlen a raczej sklonie sie w strone innych marek moze valvo

tylko teraz jeszcze podpowiedzcie mi jakie parametry powinien miec tzn gestosc itd bo tak przegladam forum i widze ze jedni 10w60 inni 10w40 ktos tam jeszcze cos a od czego to w sumie jest uzaleznione i co oznaczaja te cyfry bo ja jeszcze nie zabardzo rozumiem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 29 Mar 2007 - 09:22
Post #16









CYTAT("Bzyk":3rgylf3w)
Bezduszny klepiesz głupoty. Opel 170 tyś i pełen syntetyk ???. No proszę Cię.
Opel po 50 tyś już zaczyna ssać olej.
Orzeł jak nalejesz syntetyk orlena to nie nadąrzysz robić dolewki. Też jeżdże oplem.

Lej pół syntetyka lotosa.


Jeżeli masz zajechany silnik to nie ważne co zalejesz i tak będzie go brał...

Czym się różni olej syntetyczny 5/40 od pół syntetycznego 10/40 ?

Oczywiście zastosowaną bazą olejową, grubością filmu olejowego .....a wspólna ma jedną ceche. Obydwa oleje są to tzw. "40" które w temperaturze 100 stopni C mają podobną lepkość kinetyczną.

Koledze proponuję olej syntetyczny (bo do takiego oleju ma przystosowany fabrycznie silnik) z grupy nie "40" a "50".

Następnym razem zanim napiszesz epitety pod adresem kogokolwiek zweryfikuj swoją wiedzę.

PS
Mam w firmie sprintera 412 z przebiegiem 700k (cholera wie ile miał odkręcone jak kupowałem go kilka lat temu) jest po remoncie silnika przy licznikowych 450k i od tamttej pory jeździ właśnie na syntetyku 5/50.
ZERO dolewek między wymianami co 15k.... stan oleju od kreski "max" nie spada poniżej kreski "min"


Czy produkty Orlenu są złe ?
Rozumiem, że w tym wyoadku chodzi o ich "medialność" a nie o same właściwości. Z moich doświadczeń wiem, że za tą cene są naprawdę bardzo dobre....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raf
post Thu, 29 Mar 2007 - 11:35
Post #17


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 August 2003
Skąd: Rzeszów





Na pewno nie zalewaj 5WXX - ja tak zrobilem w C20XE jak wczesniej mialem 10W40 Mobila i o maly wlos nie zakonczylo sie to remontem silnika. Jesli silnik jest w dobrym stanie powininen bez problemow przejsc na 10W40-60, mysle, ze mozna polecic oleje Valvoline.


--------------------
Calibra Turbo - ET: 12.44 sec
900NG B234R - ET 13.07 sec

Teraz: S4 B5 580/680, 535d 400/800, Golf TDI PD 222/435
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peter250
post Thu, 29 Mar 2007 - 13:19
Post #18


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 November 2005
Skąd: Wawa





Polecam półsyntetyk Motul 6100 10w40 (podobno zastąpił on Turbolight 4100 10w40). Zalewałem do różnych furek z przebiegami powyżej 100.000tyś km i sprawdza się bardzo dobrze. Cena równierz przystępna- 140zł/5l. 15w50 moim zdaniem za gęsty do tego silnika.


--------------------
XSARA VTS 2.0 165KM -->TDI (engineering in progress)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 29 Mar 2007 - 13:55
Post #19









CYTAT("peter250":2bmvjhnl)
Polecam półsyntetyk Motul 6100 10w40 (podobno zastąpił on Turbolight 4100 10w40). Zalewałem do różnych furek z przebiegami powyżej 100.000tyś km i sprawdza się bardzo dobrze. Cena równierz przystępna- 140zł/5l. 15w50 moim zdaniem za gęsty do tego silnika.


Nie 15/50 a...... 5/50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
orzel12
post Thu, 29 Mar 2007 - 14:11
Post #20


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 November 2006
Skąd: okolice





Raf a na jakim oleju ty smigasz?

To w koncu co byscie polecili raczej wezme jakis polsyntetyk tylko teraz 40,50czy 60

i wlasnie nie wiem czy wziac valvo czy motula chociz mysle ze tu nie bedzie wielkiej roznicy pod wzgledem jakosci[/b]
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 00:30