![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 February 2007 Skąd: Namysłów ![]() |
Witam wszystkich. Myśle o swapie 3,5 l z E34/E32 do E30, chciałbym się dowiedzieć ile spala spala taki silnik w E30, po mieście przy delikatnej jeździe i na trasie jadąć ok 100km/h. Jak będzie wyglądało spalanie po założeniu gazu sekwencyjnego?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Administrator Dołączył: Wed, 17 August 2005 Skąd: go brać, skąd go brać? ![]() |
wiele zależy od stanu silnika, ale zdrowy silnik powinien spalac tyle, co m20
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Ja miałem E30 z 3.5 litrowym silnikiem. Spalanie oscylowało w granicach 12-13l. Oczywiście bez gazu.
-------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 February 2007 Skąd: Namysłów ![]() |
ok dzięki, a czy nie wiecie o ile mniej spali lekko przerobione m52b28 (ok 220-230km)? i czy do 2.8 pasuje blok od 2.5 m50? pytam bo z tego co wyczytałem na tym forum to blok od m50 jest chyba lepszy- nie jest aluminiowy i można go dać do szlifu w razie gdy okarze się że jest w kiepskim stanie...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Wał i korby od M52B28 przypasują do bloku M50 (bo to chyba w tą strone, a nei blok ma pasować do wału ) ale jak nie chcesz robić mocnego turbo etc to zostań przy alu bloku bez rzeźby, w dodatku jest lżejszy więc będzie lepszy rozkład masy i lepsze prowadzenie
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Sławek87, czy Ty masz któryś z tych silników, czy dopiero robisz rekonesans?
Spalanie będzie podobne przy „lekko przerobionym” M52 B28. Bardzo dużo osób nie chce uwierzyć, ale jeżeli rozmawiamy o spalaniu to nie ma większej różnicy, czy jeździsz 320i czy może M3. Przykładowo możesz zaadoptować do M52 B28 kolektor ssący od wersji M50 B25. Ma większe średnice, co za tym idzie potrafi przekazać więcej powietrza. Jest sporo informacji na ten temat na streetracing.pl, zajrzyj także [url=http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndikat/archiv/ansaugbruecke/:dy9a6zc6]tutaj[/url:dy9a6zc6]. Wystarczy poszukać. Możesz skontaktować się z użytkownikiem [url=http://www.streetracing.pl/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=1521:dy9a6zc6]@czarnyy[/url:dy9a6zc6]. On zrobił taką modyfikację i na pewno chętnie podzieli się szczegółami. Dodatkowo możesz zmodyfikować elektronikę; na takim set-up'ie jesteś w stanie otrzymać circa 220 KM. Potem dodaj kolektor wydechowy od M3, wał o większym skoku i masz coś a'la M3 USA . Blok w M50 B25 jest żeliwny. Jest lepszy w przypadku, gdy zamierzamy zainstalować turbosprężarkę. Jest w stanie wytrzymać większe ciśnienie doładowania w przeciwieństwie do aluminiowego bloku z M52 B28. Pozdrawiam, Maleckis. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 February 2007 Skąd: Namysłów ![]() |
Rennen- może ja za bardzo kombinuje, ale pomyślałem że jak trafi mi się m52 to bym wrzucił blok od m50 bo niby lepszy, ale z tego co piszesz Ty i Maleckis to widze że nie ma sensu, bo o turbie nie myśle. Dlatego to tak od drugiej strony wyszło z tym blokiem .
Maleckis, narazie robie rozeznanie który silnik byłby lepszy na swap do E30. i z tego co widze to chyba jednak zostanę przy m30b35, ze względu na prostrzą konstrucje(1 wałek rozrządu, brak vanosa), a co za tym idzie chyba powinien być mniej awaryjny, a mocy mu nie brakuje. Tylko problem jest z ciężarem tego silnika, ale można sobie z tym chyba poradzić zakładająć gwint. Dzięki wielkie za pomoc. Byłbym wdzięczny za jeszcze jedną informacje a mianowicie- czy wał, most, pólosie i przeguby od m20b25 wytrzymaja te ponad 200km?? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Z drugiej strony te silniki to już troche starocie, może być ciężko kupić ładny, chyba, że od razu będziesz robił remont. Ale można wyjąć M52 z E36 czy E39 na automatycznej skrzyni i może być naprawdę w idealnym stanie.
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Był kiedyś kilkustronicowy temat, w którym dyskutowano, który silnik jest najlepszy do swap’u do E30. Poszukaj w archiwum.
Zajrzyj też na [url=http://www.335i.de/:1lxpcnpa]335i.de[/url:1lxpcnpa]. Znajdziesz tam sporo informacji odnośnie montażu M30 B35 w E30, dużo opisów i zdjęć. Strona dostępna jest w dwóch językach: niemieckim i angielskim. Moje byłe E30, o którym wcześniej wspomniałem, przed swap’em to 1.6. Była to wersja szwajcarska i przednie McPhersony miała takie jak 325i. Reszta zawieszenia, wał, półosie, hamulce, to seria od 316i. Jedynie dyfer był od diesel’a 324td o przełożeniu 2.64 (chyba). Zanim go kupiłem był katowany, sprzedałem go półtora roku temu i wiem, że do dzisiaj jest nadal katowany. Pytanie o to, czy te podzespoły wytrzymają jest zbyteczne. Różnice w wadze można było odczuć po przekładce z 1.6l na 3.5l. W moim przekonaniu na korzyść , ponieważ tył chodził medalowo . M30 B35 waży 143 kg przy wadze silnika M20 B25 117 kg. M50 B25 waży 136 kg, natomiast M52 B28 waży 118 kg. Pozdrawiam, Maleckis. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 February 2007 Skąd: Namysłów ![]() |
Wiem że duża część tych silników jest w nie najlepszym stanie dlatego biore pod uwagę ewentualny remont a przy okazji jakiś wałek, chip żeby było troszke więcej mocy
Napewno poszukam w archiwum tego tematu, a na 335i.de rzeczywiście jest dużo informacji, całe szczęscie że po angielsku też... Widze że nie będzie większych problemów z wsadzeniem m30, jak tył ładnie lata to super, w końcu o to chodzi . Jeszcze raz dzięki za pomoc. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 22 February 2007 Skąd: okolice Torunia ![]() |
M30 to stary klamot grzeje sie jak reaktor jadrowy i wcale nie ma takich szalowych osiagow, dobre M20B25 do 140 idzie praktycznie równo pozniej to juz rzeź no i oczywiście wstawienie M30 to niezla rzezba brak visko spawane łapy rozbijanie grodzi. mam juz 3 silnik w e30 bylo M20B25 fajnie ale te głowice M50B25 szalu niestety nie ma obecnie mam M52b28 i to dopiero jakos jedzie ale proponuje M54b30 ktory jest jeszcze lzejszy no i moc oczywiscie. Z tym ze trzeba liczyc sie jzu ze sporymi kosztami
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Według moich informacji (i odczucia subiektywnego przy wyjmowaniu) to silnik M50B25 waży aż 198kg !
tutaj link na potwierdzenie http://www.bmwworld.com/engines/m50.htm róznica w wadze M52 z aluminiowym blokiem z tego co wyczytałem to ok 60kg |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 February 2007 Skąd: Namysłów ![]() |
CYTAT("puz":3rdvme8j) M30 to stary klamot grzeje sie jak reaktor jadrowy i wcale nie ma takich szalowych osiagow, dobre M20B25 do 140 idzie praktycznie równo pozniej to juz rzeź no i oczywiście wstawienie M30 to niezla rzezba brak visko spawane łapy rozbijanie grodzi. mam juz 3 silnik w e30 bylo M20B25 fajnie ale te głowice M50B25 szalu niestety nie ma obecnie mam M52b28 i to dopiero jakos jedzie ale proponuje M54b30 ktory jest jeszcze lzejszy no i moc oczywiscie. Z tym ze trzeba liczyc sie jzu ze sporymi kosztami
Mi właśnie chodzi o osiągi. Może lepiej byłoby uturbić zwykłe m20b25, tylko że to już większy koszt... Wie ktoś może czy można wrzucic turbo od 2,5TDS ? Jedni piszą że m30 to sprzęt nie do zajechania a inni że to kiepski silnik... |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 26 August 2006 Skąd: Pruszków ![]() |
Bo jak zwykle....ile ludzi tyle opini Ja polecam
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 27 February 2007 Skąd: 3City ![]() |
m30b35 w budzie e30 to fajna zabawka, ale nie do jeżdżenia na co dzień. Nie skręcasz klasycznie, tylko zachodzisz bokiem :] Przód za ciężki się wydaje, pomimo cięcia grodzi i przesunięcia max do tyłu. Puz sugeruje m52 i myślę, że ma chłop rację. Co do spalania m30b35 to ja nie potrafię zejść poniżej 16l/100km, ale w e32. Różnica mas zrobi swoje i 12-13l/100km powinno się dać zrobić.
Poza tym kto wsadza do e30 m30b35 by spalanie było na poziomie 13l/100km? Taka konfiguracja to już konkretny driftowóz bez ograniczeń ekonomicznych. -------------------- Gdyby Bóg popierał przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach....
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 18 December 2004 Skąd: Zamość ![]() |
Tak tylko dodam na marginesie ze kolega Czarny po wymianie kolektora ssacego na m50b25 w swojej 328i uzyskał moc 222km sprawdzone wszytsko na hamowni, gdy z nim rozmawialem mówił ze tylko to zrobił w swoim aucie nic więcej ;]
Co do info z takim zabiegiem również służę pomocą jak coś wal na pw. -------------------- _http://beemka-klub.com/forum/viewtopic.php...sc&start=75
e36 @330i m54b30 modded |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 18 March 2005 Skąd: inąd ![]() |
m50 b52 i 328i? zdecyduj się
-------------------- Jeździec Burzy
EX : BMW E30 mit Hartge H26s motor, niezłe 6 garów i 25% SZPERA 3.73 |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 18 December 2004 Skąd: Zamość ![]() |
jest dobrze napisane kolektor z m50b25 w 328im52b28
-------------------- _http://beemka-klub.com/forum/viewtopic.php...sc&start=75
e36 @330i m54b30 modded |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 09 February 2007 Skąd: Namysłów ![]() |
CYTAT("Stig":28b3lrro) m30b35 w budzie e30 to fajna zabawka, ale nie do jeżdżenia na co dzień. Nie skręcasz klasycznie, tylko zachodzisz bokiem :] Przód za ciężki się wydaje, pomimo cięcia grodzi i przesunięcia max do tyłu. Puz sugeruje m52 i myślę, że ma chłop rację. Co do spalania m30b35 to ja nie potrafię zejść poniżej 16l/100km, ale w e32. Różnica mas zrobi swoje i 12-13l/100km powinno się dać zrobić.
Poza tym kto wsadza do e30 m30b35 by spalanie było na poziomie 13l/100km? Taka konfiguracja to już konkretny driftowóz bez ograniczeń ekonomicznych. M52 też biore pod uwage. to auto ma być do driftu kiedy spalanie się nie liczy, ale i do codziennej jazdy... więc kompromisem chyba było by m52b28. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 21 September 2006 Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock) ![]() |
Miałem e34 z m30 i e39 z m52b28
Osiągi- <> takie same Spalanie- kolosalna różnica na korzyść m52b28 ( 535i paliła <>16-20 l, 528i- 9-14l) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 17:36 |