Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> VOLVO S80 D5 - DRGANIA w kabinie na biegu jałowym
Knutomaniak
post Sat, 13 Jan 2007 - 09:44
Post #1


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





Silnik pracuje pięknie, ale wewnątrz nieco rozczarowywuje. Zwłaszcza po nagrzaniu czuć drgania w kabinie, szczególnie drga klapa od schowka przed pasażerem, co jest irytujące. Obroty na biegu jałowym przy ciepłym silniku to 750 obr/min - to chyba nie za mało?

Nie sądzę, żeby w silniku o tak jedwabistej pracy jak D5 te drgania były normą.

Wymieniłem już poduszki silnika. Nie mam już pomysłu, gdzie dalej szukać.

A jak jest u Was, jak pracują Wasze klekociki D5 i 2.4D Volvo? Dajcie jakieś sugestie gdzie szukać dalej, żeby wyeliminować wibracje.

Pozdr,

Paweł
S80 D5 drgający wewnątrz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 13 Jan 2007 - 09:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tomp
post Sun, 14 Jan 2007 - 09:16
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





jedna z bardziej przykrych mozliwosci, to kolo zamachowe. O tyle bolesna sprawa, że w Volvo ponoć, element ten nadal trzyma cene, slyszalem, ze ok 4 tys.


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Sun, 14 Jan 2007 - 11:40
Post #3


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





CYTAT("tomp":27wbjds5)
jedna z bardziej przykrych mozliwosci, to kolo zamachowe. O tyle bolesna sprawa, że w Volvo ponoć, element ten nadal trzyma cene, slyszalem, ze ok 4 tys.


Jak diagnozować, że to koło zamachowe? Jakieś testy?

Pozdr,

Paweł
S80 D5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Sun, 14 Jan 2007 - 21:26
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





istnieje szansa, że to pompowane poduszki pod silnikiem, a raczej ich sterowanie (skoro je wymieniałeś).... sprawdzane to było?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Sun, 14 Jan 2007 - 21:49
Post #5


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





CYTAT("keyser":1cwwgni7)
istnieje szansa, że to pompowane poduszki pod silnikiem, a raczej ich sterowanie (skoro je wymieniałeś).... sprawdzane to było?


Silnik D5 wisi bodaj na 3 poduszkach. Zmienilem 2 z nich. Jedna byla zerwana, druga wyglada na dobrą. Zmienilem na orginaly, zeby nie bylo watpliwosci.

Trzecia poducha wyglada bardzo dobrze i nie zostala wymieniona. Jest największa, podciśniowa, położona między silnikiem a chłodnicami, mocuje silnik do fest grubej belki na dole. Dochodzi do niej przewód. Sprawdzałem - ssie. Przykładałem rękę do mocowania poduszki od strony silnika - drga. Od strony belki - nie drga. Więc wg mnie jest dobra. Chyba, że się mylę.

Możliwe też, że silnik ma więcej niż 3 poduszki, ale chyba w Volvo powinni o tym wiedzieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Sun, 21 Jan 2007 - 18:58
Post #6


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





Byłem w ASO, za sterami zasiadl mechanik, pomlaskal, posluchal i stwierdzil, ze pracuje tak samo jak inne D5. Cóz, widocznie tak musi pracwac ten silnik.

A tak a propos - czy ktos zna obroty tego silnika na biegu jałowym? U mnie jest 701 obr/min, nie wydaje się Wam, że to troszke za mało?

Added after 20 minutes:

CYTAT("tomp":377zgmoc)
jedna z bardziej przykrych mozliwosci, to kolo zamachowe. O tyle bolesna sprawa, że w Volvo ponoć, element ten nadal trzyma cene, slyszalem, ze ok 4 tys.


To bym eliminowal, co niby z kolem mogloby sie stac, auto nie bylo bite.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Sun, 21 Jan 2007 - 19:09
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





Auto nie musi być bite, żeby uszkodzić koło zamachowe. W D5 jest dwumasówka chyba, ten typ koła obok swoich zalet ma tez wady. Jak jest sprawne, to jest efektywniejsze od jednomasowego. Niestetyjest chyba tez podatniejsze na usterki, np pod wpływem temperatury (ale także innych czynników)


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Sun, 21 Jan 2007 - 19:16
Post #8


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





CYTAT("tomp":39v2wwxv)
Auto nie musi być bite, żeby uszkodzić koło zamachowe. W D5 jest dwumasówka chyba, ten typ koła obok swoich zalet ma tez wady. Jak jest sprawne, to jest efektywniejsze od jednomasowego. Niestetyjest chyba tez podatniejsze na usterki, np pod wpływem temperatury (ale także innych czynników)


Na razie dałem sobie spokój z drganiami, uznałem ze chyba szukam dziury w tylku, skoro mechanik z ASO mowi, ze jest OK. Predzej chcieliby naciagnac mnie na koszta, miast mowic, ze jest OK, wiec wierze.

Jedynie wydaje mi się, że obroty 701 obr/min na jałowym to trochę mało, stąd może go trochę trzepać. Czy ktoś wie, jakie powinny one byc w D5?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Sun, 21 Jan 2007 - 19:25
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





W zeszłym tygodniu trafiły do nas do firmy dwa nowe S80 z silnikiem D5. Żadnych drgań na biegu jałowym nie ma. 700 obr/min na biegu jałowym to faktycznie troche mało.

Zakładam, że nie zadzwoniłeś do Rafała z Drivera. Zaręczam Cię, że jest lepszy niż śląskie ASO, a sporo tańszy


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Mon, 22 Jan 2007 - 14:11
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





Sprawdziłem i faktycznie nasze D5'ki mają wolne obroty na poziomie 700 obr/min


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Mon, 22 Jan 2007 - 20:23
Post #11


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





CYTAT("tomp":27cuaa0f)
Sprawdziłem i faktycznie nasze D5'ki mają wolne obroty na poziomie 700 obr/min


Ciekawe. Ja tez rozeznałem też temat i okazuje się, że jedyną możliwością ich regulacji jest zmiana map bitowych w kompie, co można zrobić przy okazji chipa.

Z tego co wiem, w TDI reguluje sie VAGiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 August 2025 - 01:38