Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Rozpórki samochodowe a poprawa właściwości jezdnych
Mario
post Fri, 23 Sep 2005 - 15:18
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Mam pytanie do tych co zamontowali u siebie rozpórki kielichów przednich lub tylnych.
Czy po zamontowaniu rozpórki poprawiły się właściwości jezdne pojazdu czy zauważyliście jakieś różnice w prowadzeniu auta?
Pytam bo zamontowanie rozpórki polega na usztywnieniu kielichów (czyli budy) a nie bezpośrednio górnego mocowania amortyzatorów.
Rozpórkę przykręca się do kielichów a środkowa śruba amortyzatora pozostaje nie spięta więc koła nie powinny zbiegać się do wewnątrz pojazdu po zamontowaniu rozpórki.
Czyżby siły rozpierające rozpórki były tak duże że poprzez działanie bezpośrednio na kielichy zmieniały pochylenie amortyzatora
Proszę o odpowiedzi.
Jeżeli sie pomyliłem to poszę o sprostowanie.
Dziękuję.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 23 Sep 2005 - 15:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Porszak
post Fri, 23 Sep 2005 - 19:19
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





przylz reke do szczeliny drzwi i slupka podczas jazdy i zobaczysz jak pracuj nadwozie. w corsie po zalozeniu gornej rozporki wzrost sztywnosci nadwozia dalo sie odczuc dosc znacznie, jednak nt prowadzenia sie auta lepszego czy gorszego sie nie wypowiem. nie wykorzystuje jego przyczepnoci na maxa zeby to odczuc.
jesli kolumny w aucie bedacym na podnosniku rozchodza/schodza sie w stosunku do auta stojacego na ziemi to mysle ze i na zakretach przy wystepujacych tam obciazeniach wlasciwosci auta nico sie zmienia


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adami12
post Fri, 23 Sep 2005 - 20:05
Post #3


User
Dołączył: Sun, 20 February 2005
Skąd: wawa





w civiku po załozeniu 4 rozpórek po jezdzie próbnej kopara mi opadła jaka jest róznica w prowadzeniu auta,szczególnie zakręty albo slalomy,jakbym miał inną zawieche...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LIO
post Fri, 23 Sep 2005 - 20:27
Post #4


Super User
Dołączył: Thu, 09 October 2003
Skąd: Warszawa/ Sulejówek





najpierw założyłem 2 gorne rozpórki w moim civicu i hmm odczucia byly w zasadzie znikome, jeżeli nie żadne, w końcu znalazłem chwile, żeby sobie wjechać na kanał i założyć dolne i moje zdumienie było ogromne. Wyczucie auta na kierownicy znacznie sie poprawiło, auto stało się bardzo wyczuwalne we wszelkich zakrętach i manewrach.
Jak zakładać, to uwazam że zawsze komplet.


--------------------
www.jhm.com.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ciapciak
post Fri, 23 Sep 2005 - 20:28
Post #5


Super User
Dołączył: Tue, 16 September 2003
Skąd: wawa





to powiedz jak załozyć dolną przednia w megane coupe ???


--------------------
www.meganecoupe.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MARCIN--Ibiza
post Fri, 23 Sep 2005 - 20:30
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: PŁOCK





ja musze chyba na tyle zamontowac rozporke bo mi buda peka, mam popekany lakier z tylu na łączeniu tylnego pasa z blotnikiem
nie bede teraz tego malowal bo pewnie zaraz popeka na nowo
wiec MARIUSZ, czytaj, ucz sie na ten temat, zebys mi ladna rozporeczke wyspawał


--------------------
IBIZA 1.4 8V
16,93 ET__Bemowo 16.09.2006
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Logan
post Fri, 23 Sep 2005 - 21:47
Post #7


Super User
Dołączył: Tue, 23 August 2005
Skąd: Warszawa





Ja byłem w szoku jaką różnice zrobiły u mnie trzy rozpórki (górna przednia, dolna przednia,i górna tylna). Kolejnego szoku doznałem po założeniu 6-cio punktowej klatki. Teraz Impreza prowadzi się o niebo lepiej, jedynym minusem jest brak tylnej kanapy.


--------------------
aka mati
------------------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MARCIN--Ibiza
post Fri, 23 Sep 2005 - 22:06
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: PŁOCK





i dodatkowa waga


--------------------
IBIZA 1.4 8V
16,93 ET__Bemowo 16.09.2006
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Logan
post Fri, 23 Sep 2005 - 22:11
Post #9


Super User
Dołączył: Tue, 23 August 2005
Skąd: Warszawa





co ty, cała klatka waży jakieś 30kg, za to nie ma kanapy, koła zapasowego, klimy ABS'u, poduszek i innych dupereli, czyli wychodzi na to samo


--------------------
aka mati
------------------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hubeeert
post Fri, 23 Sep 2005 - 22:18
Post #10


Super User
Dołączył: Wed, 10 March 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("MARCIN--Ibiza":bwa06u8c)
i dodatkowa waga


Jak nie jeździsz tylko na wprost na dystansie około 400m lub od świateł do świateł to większe znaczenie ma poprawa właściwości jezdnych (prowadzenia) w zakrętach niż 30-50kg masy. Qrcze czy wszystkich juz pogieło do końca z ta masą samochód oprócz ścigania ma zapewniać w czasie jezdy minimum komfortu (czyli co kto lubi) ale IMHO musi byc w środku ciszej niż na zewnątrz i może czasem jakaś muzyczka pogać by mogła...


--------------------
Motto: opinie są jak dziury w d***e każdy ma własną
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Logan
post Fri, 23 Sep 2005 - 22:31
Post #11


Super User
Dołączył: Tue, 23 August 2005
Skąd: Warszawa





Jak jeździsz po zakrętach też jest lepiej jak fura jest lżejsza, chociażby dlatego że hamulce są wydajniesze przy mniejszej wadze. A co do komfortu, to dla każdego co innego. Mi nie przeszkadza brak kanapy, i wygłuszeń, a jak radyjko zrobie głośniej coś będzie słychać ponad rykiem boksera


--------------------
aka mati
------------------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hubeeert
post Fri, 23 Sep 2005 - 22:35
Post #12


Super User
Dołączył: Wed, 10 March 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("Logan":3ulihioj)
Jak jeździsz po zakrętach też jest lepiej jak fura jest lżejsza, chociażby dlatego że hamulce są wydajniesze przy mniejszej wadze.


Wiem - to chyba oczywiste

CYTAT("Logan":3ulihioj)
A co do komfortu, to dla każdego co innego. Mi nie przeszkadza brak kanapy, i wygłuszeń, a jak radyjko zrobie głośniej coś będzie słychać ponad rykiem boksera


I dlatego napisałem IMHO - ale to może dlatego że się starzeję jak juz kiedys napisałem.


--------------------
Motto: opinie są jak dziury w d***e każdy ma własną
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Logan
post Fri, 23 Sep 2005 - 22:41
Post #13


Super User
Dołączył: Tue, 23 August 2005
Skąd: Warszawa





co do starzenia się to wiem coś o tym, bo ostatnio zauważyłem że przestrzegam przepiszów na drodze, chodzę wcześniej spać, i martwię się podatkami. trochę mnie to przeraża.


--------------------
aka mati
------------------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hubeeert
post Fri, 23 Sep 2005 - 22:54
Post #14


Super User
Dołączył: Wed, 10 March 2004
Skąd: Warszawa





No to mnie rozumiesz cieszę się. a wracając do rozpórek - mysle o tym żeby takie do swojego dziadzia (remontowanego juz ponad 3 lata)załozyć. A ponieważ samochód ma już 16 lat nie są dostepne żadne fabryczne i będę dorabiał na zamówienie. pewnie tam gdzie robiłem juz wydech bo robia i to nieźle. natomiast nie zrezygnuję z tapicerki elektrycznie regulowanych szyb automatycznych pasów i innych dupereli które uprzyjemniają i ułatwiają jazdę bo to lubię. A masa tych diwajsów ma dla mnie drugorzędne znaczenie


--------------------
Motto: opinie są jak dziury w d***e każdy ma własną
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Fri, 23 Sep 2005 - 23:02
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





CYTAT("MARCIN--Ibiza":qko78tka)
ja musze chyba na tyle zamontowac rozporke bo mi buda peka, mam popekany lakier z tylu na łączeniu tylnego pasa z blotnikiem
nie bede teraz tego malowal bo pewnie zaraz popeka na nowo
wiec MARIUSZ, czytaj, ucz sie na ten temat, zebys mi ladna rozporeczke wyspawał

Poczytałem na ten temat już sporo ale chciałbym poznać więcej szczegłów.
Np. dlaczego forumowicze piszą że po założeniu rozpórek trzeba ponownie ustawiać geometrię zawieszenia albo dlaczego powinno się montować rozpórkę po uniesieniu samochodu do góry skoro jest montowana do kielichów a one chyba aż tak nie zmieniają swojego położenia podczas unoszenia samochodu do góry ale może mi się tak tylko wydaje.
Rozpórki dolne chyba też montuje się do blach podwozia a nie do elementów pracujących (wahacze , amortyzatory) więc napewno usztywniają one dobrze karoserię ale tylko pośrednio oddziaływują na stabilizację czy jakość jazdy.
Wydaje mi się że najlepszym rozwiązaniem na nasze polskie drogi było by sensowne zamontować cały zestaw rozpórek + odpowiednio dopasowane czy skonstruowane stabilizatory które bezpośrednio oddziaływują na układ jezdny pojazdu.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gn11.WASyL
post Fri, 23 Sep 2005 - 23:20
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sat, 17 September 2005





W swoim SC mam stabilizator + rozpórke górną jeździ sie dużo lpeiej, samą rozpórke montowałem gdy samochód stał a nie był uniesiony, możliwe że to coś zmienia natomiast tak jak ja zrobiłem jest super tak czy inaczej

pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hubeeert
post Fri, 23 Sep 2005 - 23:20
Post #17


Super User
Dołączył: Wed, 10 March 2004
Skąd: Warszawa





Geometrię czyli kąty. Aby uzyskac fabryczne nastawy. O ile oczywiscie producent przewidział taką mozliwość bo Mitsubishi w Coltach i Galantach (piszę o tych co do których jestem na 100% pewien) nie przewidziało. fabryczny kąt to 0 stopni. Tolerancja fabryczna to 33 minuty katowe i to odpowiada o ile pamietam 2 milimetrom z jakimis groszami na górnym otworze mocującym McPhersona do zwrotnicy. Opel na przykład dopuszcza regulacje poprzez poszerzenie otworów w zwrotnicy ale nie polecam tego w samochodach których producenci takiej mozliwości nie przewidzieli. Dlaczego na podniesionym samochodzie ? Prosta sprawa - w Polsce mamy tak równe drogi że nadwozie pracuje w czasie jazdy w sposób którego konstruktorzy raczej nie przewidywali dla nadwozia w sposób ciagły. Może dojśc do osłabienia "budy" i dlatego najkorzystniej jest zakładac rozpórke wtedy gdy kąt "wróci do normy". O ile wróci. Równiez dlatego dobrze jest dawać rozpórke regulowaną śrubą rzymską.
Tak poza konkursem dodam że dobrze by było zmierzyc geometrie przed założeniem rozpórek.


--------------------
Motto: opinie są jak dziury w d***e każdy ma własną
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Sat, 24 Sep 2005 - 01:02
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Myślę że rozpórka powinna być robiona pod wymiar danego auta co wiąze się z jej dopasowaniem na aucie oraz jednoczesnym zamontowaniem mowa tu o rozpórce bez regulacji lub bez pasowania jeżeli chodzi o rozpórki ze śrubą rzymsą.
P.S
Gdzie można kupić śruby rzymskie wykonane ze stali kwasoodpornej (jak już robić z kwasówki to chyba lecieć po całości)?
Chyba tokarz potrafiłby coś takiego zrobić ale to chyba okrężna droga
Spotkałem się z opiniami że lepiej w rozpórkach ze stali kwasoodornej jest używać śrub rzymskich zrobionych ze zwykłej stali bo podobno gwintowanie jest lepsze i mniej jest podatne na zacinanie.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Sat, 24 Sep 2005 - 01:06
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





http://www.prince.com.pl/index.php?act= ... dul=oferta , obadaj tutaj moze cos Ci spasuje


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lGl
post Sat, 24 Sep 2005 - 08:47
Post #20


User
Dołączył: Thu, 20 May 2004





nie wiem czy jest sens stosowania sroby rzymskiej.

Zostala ona wymyslona po to aby dalo sie zalozyc rozporke na auta w ktorych kielichy sie zeszly i w inny sosob sie tego nie da zrobic.

Ja mam zamiar wsadzic do kadetta bo ma on raczej malo sztywna bude, rozporka bedzie bez sroby rzymskiej bo pomierzylem odstepy miedzy kielichami i sa fabryczne.

Bede tez zakladal na dolne wachacze, niestety nie moge dostac takiej ktora by nie stanowila niebezpieczenstwa ze o cos zachacze na drodze i mi wyrwie wachacze :/ choc wiem ze byly produkowane odpowiednio uksztaltowane tak ze nie wystawaly ponad poziom podlogi.


Ogolnie rozporka ma za zadanie usztywnic bude a na drugim miejscu poprawic wlasciwosci jezdne.

Roznica jest taka ze lepiej kontrolujesz auto bo czujesz co sie z nim dzieje - delikatny uslizg nie jest juz tlumiony przez pracujaca bude tylko czuc go n kole kierownicy


--------------------
Kadett gsi 8v
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 17 June 2025 - 21:33