Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> luz osiowy na wale glownym
Qucior
post Wed, 06 Jul 2005 - 05:10
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 10 March 2005
Skąd: Kętrzyn





Pytanko. Jak zlikwidowac luz osiowy na wale, slyszalem ze jest taka mozliwosc przez jakies pierscienie dystansowe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 06 Jul 2005 - 05:10
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
KIVI
post Wed, 06 Jul 2005 - 05:40
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





Wał główny: masz na myśli wał korbowy czy napędowy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Qucior
post Wed, 06 Jul 2005 - 11:25
Post #3


Rookie
Dołączył: Thu, 10 March 2005
Skąd: Kętrzyn





Przepraszam, nie sprecyzowalem pytania.
Chodzi mi oczywiscie o wal korbowy silnika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PanSamochodzik
post Wed, 06 Jul 2005 - 14:13
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sun, 20 February 2005





tzn chodzi Ci o niewspolosiowosc otworow na czopy glowne walu w bloku? to dac do wytoczenia na wymiar naprawczy jezeli fabryka to przewidziala.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Wed, 06 Jul 2005 - 16:05
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





Powiedz przynajmniej jakie to auto, bo różne sa metody kasowania luzu poosiowego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Qucior
post Thu, 07 Jul 2005 - 05:26
Post #6


Rookie
Dołączył: Thu, 10 March 2005
Skąd: Kętrzyn





Samochod to pug 106 silnik tu3
Ale chyba sie nie rozumiemy.
Nie chodzi mi o luz gora dol korbowodu, tylko o osiowy czyli os moge przesowac w strone skrzyni biegow lub paska rozrzadu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan41
post Thu, 07 Jul 2005 - 11:45
Post #7


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





najczesciej jedna panewka "głowna" jest tak zbudowana aby likwidowac luz osiowy walu korbowego..


--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Thu, 07 Jul 2005 - 13:35
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT("Dan41":2xrj8jg7)
najczesciej jedna panewka "głowna" jest tak zbudowana aby likwidowac luz osiowy walu korbowego..


Lub są specjalne pierścienie, tzw. półksiężyce o ściśle określonych grubościach naprawczych, montowane z reguły przy piątej panewce.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piweł
post Thu, 07 Jul 2005 - 22:18
Post #9


User
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: Wuwua





CYTAT("Qucior":1ddmzmcw)
Samochod to pug 106 silnik tu3
Ale chyba sie nie rozumiemy.
Nie chodzi mi o luz gora dol korbowodu, tylko o osiowy czyli os moge przesowac w strone skrzyni biegow lub paska rozrzadu.


W Pugach stosuje się do zlikwidowania nadmiernego luzu takie specjalne "podkładki", montowane bodajże na drugiej panewce głównej. Musisz zmierzyć wartość luzu oraz grubość tych podkładek teraz i zamówić w serwisie lub dorobić odpowiednie nowe (w serwisie najczęściej mają tylko nominał + 1 nadwymiar).

Pozdr
Piweł


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Qucior
post Sun, 10 Jul 2005 - 22:42
Post #10


Rookie
Dołączył: Thu, 10 March 2005
Skąd: Kętrzyn





Oki. Dzieki Panowie za info.
A tak na marginesie, to z jakiego materialu dorobic te podkladki ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Mon, 11 Jul 2005 - 05:40
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Z jakiegoś stopu łożyskowego, np. babbit, brąz fosforowy/cynowy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 21:15