![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 18 March 2005 Skąd: inąd ![]() |
Witam, jakie są różnice konstrukcyjne w budowie silników M20 2.3(150KM) i 2.5 litra(170KM)? Zawory? Tłoki? Głowica? Blok?
W związku z pewnym planem Przydadzą się wszelkie wiadomosci. Który z tych silników jest trwalszą i lepsza bazą do modyfikacji? Dlaczego BMW w póxniejszym okresie produkcji E30 zrezygnowało z silnika 2.3? Pozdrawiam -------------------- Jeździec Burzy
EX : BMW E30 mit Hartge H26s motor, niezłe 6 garów i 25% SZPERA 3.73 |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 22 September 2003 Skąd: Kielce ![]() |
W E30:
m20b23: pojemność - 2316cm3 śr tłoka - 80mm skok tłoka - 76,8mm st. sprężania - 9,8:1 moc - 139km@5300obr (1) 150km@6000obr (2) moment - 205Nm@4000obr (1 i 2) wtrysk - L (1) lub LE jetronic (2) (1) - 9/'82-8/'83 (2) - 9/'83-8/'85 kolejność zapłonu dla wszystkich m20 to: 1-5-3-6-2-4 m20b25: pojemność - 2494cm3 śr tłoka - 84mm skok tłoka - 75mm st. sprężania - 9,7 (1) lub 8,8 (2) moc - 171km@5800obr (1) lub 170km@5800obr (2) moment - 226Nm@4000obr (1) lub 222Nm@4300obr (2) oba na motronikach przy czym (1) na MLach i 1,0 basic a (2) już na 1,1 i 1,3 (katal i sonda) (1) - 9/'85-... (2) - 12/"86-... głowica 2,0 i 2,3 z tych samych lat jest prawdopodobnie identyczna ... mowa o głowicy bodajże z numerem 200 wynika to z tej samej śr tłoka - 80mm. W e21 m20b23 był na K-jetronic'u. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Wed, 25 June 2003 Skąd: mokotów ![]() |
co samo za siebie mówi dlaczego już się nie produkuje 2,3... 2.5 są po prostu o wiele nowocześniejsze... a który będzie leszy to zależy do co dokładnie chcesz robić... bo do jednego będzie lepszy jeden silnik i podzespoły z innego a do innego rodzaju przeróbki trzeba zbierać inne graty...
-------------------- jedyna, dwója i dymu od ch..ja
BimmerBrigade |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: .....wawa/hamburg ![]() |
mialem ostatnio okazje jeżdzic 323 150ps.....i nie wiem co to było ale chodziła jak wsciekła.....pewnie dlatego że znależć nie zabite 2.5 graniczy z cudem...
-------------------- classic 1984 mtech-1 e30 & m5e34
kupie e28 525/535/528 nie eksplatowane w polsce-priv |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 18 March 2005 Skąd: inąd ![]() |
Pytanie moje dotyczyło pośrednio silników BMW E30 HARTGE H23, H26 i H26s, pierwszy był robiony podobno na osprzęcie od 323, a drugi na osprzęcie od 325.
H23 robiony z 323 - 170 KM -głowica, blok od 323. H26 - 190 KM - głowica, blok od 325 H26s - 195 KM - głowica , blok od 325. Przyrosty około 20 KM i około 20 Nm były osiągane ostrzejszym wałkiem (np. H26 - 278 stopni), baranami i innym nastawem komputera. A według mnie M20b23 jest na tyle fajnym silnikiem, że szkoda, że dłużej produkowali mulaste M20b20 zamiast niego. 150 KM w E30 było optymalnie - 2.0 - muł, 2.3 - całkiem, całkiem, 2.5 - już szybka fura -------------------- Jeździec Burzy
EX : BMW E30 mit Hartge H26s motor, niezłe 6 garów i 25% SZPERA 3.73 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
Odkopie troche temat, bawimy sie w tej chwili m20b25 ktore zostalo wlozone do e30 w ktorym kiedys bylo m20b23
Generalnie sprawa wyglada tak ze wydaje mi sie ze to m20b25 chodzi na gratach od 323i komputer/przeplywka/wiazka Czy ma prawo to poprawnie dzialac? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
jak masz osprzet od 323i to jezdzic bedzie ale mocy tej co ma 325i na seryjnym osprzecie pewnie sie nie osiagnie
podaj nr kompa jak masz 080 albo 081 to masz kompa od 323i -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
Czyli wystarczy samo ecu podmienic i to wystarczy ? generalnie takie plug and play ?
Bo rozumiem ze sama wiazka silnika sie niczym nie rozni ? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
nie podlaczysz kompa od 323i pod wtyczke 325i bo sa inne.sama wiazka tez jest inna.
wogule to nie da sie raczej bez kombinacji podlaczyc wiazki od 325i do 323i bo w 323i jest takie stare gniazdo którym łaczy sie wiazke z reszta instalacji -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
Sprawdze dzisiaj oznaczenia kompa tego co jest wpiety w tej chwili i bede wiedzial co to za ECU dokladnie jest... na pewno motronic bosha i tak szczerze powiedziawszy wtyczka wyglada raczej na uniwersalna bo i w oplu jest identyczna ;-)
Wieczorem napisze co i jak, usiade z przyzadem bo mam juz schematy wiazki 323i i 325i ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
podaj nr kompa jak masz 080 albo 081 to masz kompa od 323i Na pewno? 081 to właśnie jest 325i wg. różnych źródeł, a 323i powinno mieć zdaje się końcówkę 301. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
Hmm, a w 323i nie bylo czasem Jtronica tylko ?
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
Na pewno? 081 to właśnie jest 325i wg. różnych źródeł, a 323i powinno mieć zdaje się końcówkę 301. moze i faktycznie zamotałem .pamietałem ze jedynka albo zero miały byc na koncu . byla jakas stronka gdzie bylo wypisane jaki komp gdzie siedział ale nei moge znalesc grifter zgadza sie w 323i byl tylko jetronic -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
no to sprawa jest wyjasniona ;-)
u nas siedzi motronic bosha i po numerach doszlismy ze to komp z 325i wiec jeden problem z glowy... ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 11:39 |