Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Fiat Tempra 1.6 gaźnik
Tempra
post Thu, 25 Nov 2004 - 21:41
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 25 November 2004
Skąd: Okolice Warszawy





Witam wszystkich!!
Jestem posiadaczem Fiat Tempry 1.6 na gaźniku. Silnik od pewnego czasu brał olej wiec przyszedł czas na remont. Chcę z niego wydobyć kilka kucyków wiecej, w serii ma 82.
I teraz moje pytanie:
Co dłubać, w jaki sposób poprawić fabryke? Skąd wycisnąć upragnione kucyki?
Powiem na wstępie że mam dolot, ostatni tłumik (na wiosne kontynuacja układu) by el-tec.
Zaznaczę również, że narazie swap w gre niewchodzi. Później podtlenek, a być może turbo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 25 Nov 2004 - 21:41
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
LuiG
post Thu, 25 Nov 2004 - 22:10
Post #2


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





Poszukaj na necie czy nie da sie podpasowac wałka od fiata tipo, ten miał chyba silnik 1.8 i 2.0. Fiat tipo GT chyba było coś takiego. Do tego dac poziome gazniki, wydech. Zrob głowice (http://www.guy-croft.com), stocz koło zamachowe. Jak juz robisz remont to mozesz postarac sie choćby o statyczne wyważenie tłoków i korbowodów. Moze w będzie pasowało mniejsze przełożenie główne od innego fiata. Szkoda inwestowac duzo pieniedzy w ten samochod wiecewe wszystkie czesci najlepiej zaopatrzyć sie na jakimś szrocie tylko żeby były w dobrym stanie, i jak najwiecej roboty we własnym zakresie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Thu, 25 Nov 2004 - 23:10
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT("LuiG":1vzr30vf)
Poszukaj na necie czy nie da sie podpasowac wałka od fiata tipo, ten miał chyba silnik 1.8 i 2.0. Fiat tipo GT chyba było coś takiego. Do tego dac poziome gazniki, wydech. Zrob głowice (http://www.guy-croft.com), stocz koło zamachowe. Jak juz robisz remont to mozesz postarac sie choćby o statyczne wyważenie tłoków i korbowodów.

Jeżeli ten 1.6 to jednowałkowiec z "rodziny" 1.1-1.5 Fiata to niestety wałek od 1.8 czy 2.0 nie podejdzie(no chyba że dohc lub nawet 16v,to wtedy podejdzie:) ).Z głowicą zrob dokładnie jak w linku Luig'a,wyważ dynamicznie stoczone koło(do wieńca) zamachowe wraz z dociskiem i wałem korbowym.Potem tłoki i korby.W głowicy kanały powieksz o 1mm "na stronę"(czyli 2 na średnicy),no i zgraj kolektory.Gazniki miło by było poziome,ale jak nie to zapodaj dysze głowna o 10 większą(spalnie nie wzrośnie więcej niż o 0,3 litra,nawet przy pałowaniu).Jeśli planujesz turbo w przyszłości to pomyśl już o lekkim odprężeniu przez powiększenie komor spalania, jak nie to splanuj głowicę o 0.9-1.2mm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sat, 27 Nov 2004 - 00:41
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Wszystko powyzsze to prawda, ale takie rzezbienie absolutnie sie nie kalkuluje. Za 2,5tys czyli orientacyjna kwote jaka wydasz na usprawnienie silnika 1.6 kupisz 2.0 16v z tipo, ktore bedzie oszczedniejsze i przyjemniejsze w uzytkowaniu(np. w zimie jest problem z podgrzewaniem gaznikow bo kolektory dla weberow/dell'orto z kanalami wodnymi kosztuja chore pieniadze, filtry na gazniki ~500zl itp.). Jesli chcesz miec turbo to ten silnik moze nie jest do tego stworzony ale zniesie to bez problemu w polaczeniu z kilkoma elementami z uno turbo, koszt instalacji moze byc smiesznie niski, nawet <1000zl. Kierunkow rozwoju jest kilka, przemysl na czym Ci zalezy


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raku
post Sat, 27 Nov 2004 - 18:07
Post #5


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: Otrębusy





Szukałem właśnie tego silnika!! No i za sam goły silnik krzyczą 2,5 tys, a do tego 3a doliczyć skrzynie, wiązkę, komputer i pewnie wiele innych rzeczy!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxxx
post Sat, 27 Nov 2004 - 18:09
Post #6


skan-mir.pl
Dołączył: Tue, 15 April 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("raku":v3dd952h)
Szukałem właśnie tego silnika!! No i za sam goły silnik krzyczą 2,5 tys, a do tego 3a doliczyć skrzynie, wiązkę, komputer i pewnie wiele innych rzeczy!

ale juz na wyjściu masz sporo wieksza moc niz w 1.6, poza tym 2.0 bedzie dużo bardziej pespektywiczne w dalszych modach niz 1.6


--------------------
Honda Accord TYPE-R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raku
post Sat, 27 Nov 2004 - 18:16
Post #7


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: Otrębusy





CYTAT("Tempra":32vmo2sc)
Witam wszystkich!!
Jestem posiadaczem Fiat Tempry 1.6 na gaźniku. Silnik od pewnego czasu brał olej wiec przyszedł czas na remont. Chcę z niego wydobyć kilka kucyków wiecej, w serii ma 82.
I teraz moje pytanie:
Co dłubać, w jaki sposób poprawić fabryke? Skąd wycisnąć upragnione kucyki?
Powiem na wstępie że mam dolot, ostatni tłumik (na wiosne kontynuacja układu) by el-tec.
Zaznaczę również, że narazie swap w gre niewchodzi. Później podtlenek, a być może turbo.


Przepraszam, ale Tempra i Raku to ta sama osoba, omyłkowo zalogowałem sie pod niewłaściwym nickiem jako Tempra. Teraz sobie przypomniałem stary profil.
Jeszcze raz przepraszam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek evo
post Sun, 28 Nov 2004 - 10:44
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Thu, 19 August 2004
Skąd: Sosnowiec





Witam. Kiedyś też się zastanawiałem nad tunningiem mojej Tempry 1.6 gaźnik 86 km. Ten silnik jest bardzo podatny na modyfikacje i ma spore rezerwy wytrzymałościowe. Na forum urzytkowników tempra/tipo jest użytkownik (nie pamietam w tej chwili który), który ma ten silnik grzebniety na 120 km. O ile pamiętam rasowanie odbyło się w Niemczech i kosztowało niemało, jakieś 1 000 Euro o ile dobrze pamiętam. Uważam, że lepiej jest zrobić przekładkę na 2.0 16V (140 -146 km) albo po prostu kupić auto z tym silnikiem, gdyż odejdzie problem zawieszenia i hamulców. Tempre 2.0 16v jednak bardzo trudno znaleźć, prędzej Tipo.
Ja dałem sobie spokój, choć kombinowałem troszkę z wydechem tak amatorsko.Mam po 220 000 km pare koni mniej (83) ale ok. 10 nm więcej niz podaje fabryka przy niższych obrotach (2 600). Zastanów się czy chcesz bawić się w ulepszanie wiekowego już auta. Dużo zależy od tego co potrafisz zrobić sam albo niskim kosztem wykorzystując znajomości, dojścia itd. oraz jak tanio/drogo możesz nabyć ewentualne podzespoły (silnik, skrzynie, elementy ukł. hamulcowego itd.) Pozdrawiam


--------------------
sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raku
post Mon, 29 Nov 2004 - 15:47
Post #9


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: Otrębusy





Co do robocizny, to mój sąsiad ma warsztat, blacharka, mechanika. Więc dużo prac można będzie zrobić u niego! Sam nawet mówił, że z miłą chęcią mi pomoże przy silniku! Więc koszta się znacznie redukują...
Co do swapa, też mówił że pomoże , ale... trzeba by znaleść silnik z tipo(2.5 tys goły) a najlepiej całą jednostkę napędową, albo hlx z Mareii. Najlepiej zciągnąć takie auto z przetrąconym mocno tyłem, ale nigdzie nie moge znaleść takich ogłoszeń.
Może znacie jakieś stronki z tego typu ogłoszeniami!:roll:

Dlatego narazie chcę dłubać ten silnik, dlatego było moje pytanie co z nim zrobić, co dlubać??
Jeżeli znajdzie się okazyjnie jakiś silnik to nawet nie będę sie zastanawiał, będę brał od razu!
A dlaczego chcę robić wiekowe auto?? Dlatego, że jest ono mało popularne, dlatego, że nikt go nie robił. Dlatego, że nie chce kupować auta z grupy VAG kture są podatne na mydyfikacje itd.
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:28