![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 05 June 2004 Skąd: Poznań ![]() |
Czesc, mam na imie Mateusz, to moj pierwszy post na tym forum, jednak przegladam je regularnie od jakiegos roku.
Czytalem uwaznie archiwum, ale sporo moich watpliwosci dotyczacych sprawy, ktora zaraz porusze nie zostalo do konca rozwianych, wiec prosze o rade. Otoz mam SC1.1 cos tam wydlubane. Postanowilem zmienic uklad wydechowy; zakupilem kolektor od P. Kaluzy i do tego kolektora dorobilem reszte ukladu wg zalecen ww Pana (i jeszcze paru innych osob u ktorych to sie ponoc sprawdzilo ), czyli za kolektorem rura do koncowego tlumika przelotowego... Zalecenia byly, zeby uklad mial srednice 50mm, jednak ja zrobilem go na rurze 45, co mysle nie jest najistotniejsza kwestia. A wiec po tych zmianach procz potwornego halasu innych efektow raczej nie stwierzdilem, a nawet utrate "dolu". Zamierzam wstawic jakis tlumik srodkowy przelotowy, zeby to wygluszyc i teraz pytanie: czy owy srodkowy bedzie komora rozprezajaca, czy jak sie to tam zwie, czy zrobic ja zostawiajac pusta puszke po kacie(w ktorej teraz idzie rura). A moze wsawic i srodkowy, i pusta puszke zostawic? Czy sam srodkowy cos poprawi? Z gory dziekuje za pomoc |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 02 August 2004 Skąd: 3-mia100 ![]() |
JAk dla mnie do calkiem pustego przelotu to trzeba mniec nie troszku ale dobrze podlubane
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 05 June 2004 Skąd: Poznań ![]() |
Tos mi poradzil...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
po pierwsze - średnica 45 czy 50mm to dla wydechu w aucie wolnossącym dość istotna różnica!
na Twoim miejscu wstawił bym środkowy tłumik (przelotowy) i zobaczył jaki dał efekt (na hamowni). -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 05 June 2004 Skąd: Poznań ![]() |
Seryjnie jest chyba 38, Pan Kaluza proponowal 50, inny "spec" takze, ale to mowili pod auto A-grupowe, a moj ciut slabszy jest. Supersprint np. ma dedykowany uklad do SC wlasnie na rurze 45, mysle wiec, ze ta srednica jest ok. Oczywiscie na hamowni to sprawdze, ale nie chcialbym robic 8 przerobek i za kazdym razem na hamowanie sie udawac. Sek w tym, czy srodkowy tlumik przelotowy moze cos procz wytlumienia poprawic?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 March 2003 Skąd: Lublin ![]() |
Raczej za dużo niepomorze, spróbuj zastosować jakiś komorowy z jakiegoś 2.0
-------------------- Hp is one thing, putting it down to the track is another.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
Moze poeksperymentowac z jakas strumienica (jako tlumik srodkowy)ponoc wlasciwosci wyciszajace jakies tam maja.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 05 June 2004 Skąd: Poznań ![]() |
Uklad wydechowy Michaela ma wlasnie zamiast srodkowego strumienice, ale ja do strumienic przekonany nie jestem... A jakby ponawiercac ta rurke, co w puszce po kacie idzie...? Spotkal sie ktos z czyms takim? Bo tlumikarz, u ktorego to zakladalem mi tak podpowiadal...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
CYTAT("FilipN":2mdix1cz) na Twoim miejscu wstawił bym środkowy tłumik (przelotowy) i zobaczył jaki dał efekt (na hamowni).
Pwiedz mi, bo nie chwytam,jaka jest różnica z punktu widzenia przepływów pomiędzy rurą fi 50 a tłumikiem przelotowym fi 50? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
CYTAT("RedKivi":1k9shwd4) CYTAT("FilipN":1k9shwd4) na Twoim miejscu wstawił bym środkowy tłumik (przelotowy) i zobaczył jaki dał efekt (na hamowni). Pwiedz mi, bo nie chwytam,jaka jest różnica z punktu widzenia przepływów pomiędzy rurą fi 50 a tłumikiem przelotowym fi 50? No właśnie! Tłumik PRZELOTOWY nie ma na celu tłumienia hałasu, więc to nic nie da. U mnie popełniłem ten błąd i dźwięk się absolutnie nie zmienił. Jeśłi chcesz, aby było ciszej musisz zastosować srodkowy tzw. tłumik GRODZIOWY, który troche "zatka" układ wydechowy (musi być w nim zwężka). |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 19 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
CYTAT No właśnie! Tłumik PRZELOTOWY nie ma na celu tłumienia hałasu
to czemu się nazywa tłumikiem -------------------- koniu.net | Gorechristmas.carbonmade.com | koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
CYTAT("Koniu":3r90aze5) CYTAT No właśnie! Tłumik PRZELOTOWY nie ma na celu tłumienia hałasu to czemu się nazywa tłumikiem Hehehe - w sumie to nie wiem. Po prostu w moim przypadku nie spełnił on roli tłumika (nie wyciszył). |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 November 2002 Skąd: Łomża (podlaskie) ![]() |
Na stronkach klubu fiat&furious w dziale tuningu amatorskiego są artykuły o przeróbkach wydechów 125p i poloneza. Ale można się czegoś ogólnego dowiedzieć też. [url:o6y73q7z]http://www.fiat-furious.prv.pl/[/url:o6y73q7z]
-------------------- róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga! |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
Na stronce f&f wydechy maja tylko jeden tlumik koncowy-przelotowy + komora rosprezna na dlugosci rezonansowej jest tam tez artykuł o tym jak takową wyliczył.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 30 January 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("RedKivi":1hitza49) CYTAT("FilipN":1hitza49) na Twoim miejscu wstawił bym środkowy tłumik (przelotowy) i zobaczył jaki dał efekt (na hamowni). Pwiedz mi, bo nie chwytam,jaka jest różnica z punktu widzenia przepływów pomiędzy rurą fi 50 a tłumikiem przelotowym fi 50? Roznica jest znaczna -------------------- TOMARACING - ul. Sloneczna 157a Lesznowola
Serwis, modyfikacje, strojenia, chiptuning, hamownia. Zapraszamy! 5o4 oo8 238 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
Ale na czym polega ona konkretnie?
Gołym okiem widać ze w przelotowym tłumiku jest też rura tylko perforowana a na zewnatrz wata tłumiaca i warstwa blachy i tyle. Czy ktoś z Szanownego Grona napisze, gdzie powstaje róznica miedzy tłumikiem przelotowym i rura o tej samej dlugości i średnicy? |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
w tym miejscu ze przelotowy tlumik jest wlasnie tą komora rozprezna... Rozprezajace sie gazy zwalniaja..
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("RedKivi":1y3psqs3) Gołym okiem widać ze w przelotowym tłumiku jest też rura tylko perforowana a na zewnatrz wata tłumiaca i warstwa blachy i tyle.
no proszę Cię... nie widzisz różnicy w tłoczeniu cieczy/gazu pod ciśnieniem przez zwykłą rurę i perforowaną? napij się przez dziurawą słomkę -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 05 June 2004 Skąd: Poznań ![]() |
CYTAT("RedKivi":20qxcdbh) CYTAT("FilipN":20qxcdbh) na Twoim miejscu wstawił bym środkowy tłumik (przelotowy) i zobaczył jaki dał efekt (na hamowni). Pwiedz mi, bo nie chwytam,jaka jest różnica z punktu widzenia przepływów pomiędzy rurą fi 50 a tłumikiem przelotowym fi 50? Wlasnie dzis zalozylem ow przelotowy tlumik srodkowy i roznica jest; zarowno w poziomie glosnosci, jak i przebiegu mocy, i momentu. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
A co tam masz podłubane w silniku? Jak nie duzo to np. nie zmieniales walka ja bym dał rure 40. 45 IMHO to za duzo jesli masz malo podlubane chyba ze masz juz jakies plany to tak.
Co do tlumika przelotowego to tez pełni on funkcje komory rozpreznej w momencie kiedy gazy sie rozprezaja, w tlumiku jest mniejsze cisnienie niz przed nim co powoduje przyspieszenie przeplywu gazow z silnika do tlumika i nieznaczne spowolnienie spalin za tlumikiem. Najlepiej jak taki tłumik znajduje sie na wspomnianej wczesniej długości rezonansowej. Niech ktos mnie poprawi jak cos namieszalem. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 13:03 |