Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Zapłon Edis-4 w 100 letnin zabytku
RADEK1985
post Sun, 14 Sep 2025 - 15:37
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 09 June 2008
Skąd: Ostrołęka





Witam Szanowne grono kolegów mam prawie 100 letnie auto w ktorym za Iskre odpowiada iskrownik ktory jest awaryjny i daje słaba iskre i mam pomysł zrobic swap do niego cały układ zapłonowy edis-4 t z forda focusa mk1czytaem ze daje rade w roznych autach ale sprawa polega na tym ze w tym aucie francuskim kolejnosc cylidnrów jest liczona od sciany grodziowej i tak sie zastanawima czy to bedzie działac oczywiscie kolejnosc zapłonu 1342
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 14 Sep 2025 - 15:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Ziuzio
post Sun, 14 Sep 2025 - 20:35
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Będzie działać, Edis4 działa w wasted spark, więc ważne, aby współbieżne cylindry miały wspólne wyjście cewki, kolejność nie ma znaczenia(byle oczywiście zdarzenia zapłonowe były co 180°).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Mon, 15 Sep 2025 - 07:48
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Tylko że do edisa musisz mieć trigger wheel 36-1, czujnik vr i coś czym tego edisa wysterujesz żeby nie mieć stałego wyprzedzenia 10*.
W foce edis jest zintegrowany z kompem, szukaj z escortów, mondków mki-ii, scorpio po 94 itp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RADEK1985
post Mon, 15 Sep 2025 - 09:24
Post #4


Super User
Dołączył: Mon, 09 June 2008
Skąd: Ostrołęka





Kurde szkoda bo kolega ma focusa mk1 1.8 i myslalem z niego wziasc wiazke modul cewke czujnik i trigger ale tam jest chyba trigger 36-2 jesli sie nie myle ogolnie auto kreci sie max do 2300rpm:) ale jak ma miec 10 stopni zaplonu dolem to nie bedzie to jechac chyba ze sie myle
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Mon, 15 Sep 2025 - 11:44
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





masz jeszcze cos takiego jak megajolt, wykorzystuje edis-a do zbudowania programowalnego zaplonu

https://www.autosportlabs.com/product/megaj...fired_ignition/

https://trigger-wheels.com/store/index.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RADEK1985
post Mon, 15 Sep 2025 - 12:25
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 09 June 2008
Skąd: Ostrołęka





Eee to wole
Cos innego zastosowac znajomek mi mowil ze montowal sam modul do starego merca i to chodzilo u mnie kat wyprzedzenia jest chyba 18 stopni z tego co wiem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Mon, 15 Sep 2025 - 21:10
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





https://ottomotive.pl/sklep/komputery-stand...ecumicro-detail
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Dzisiaj, 00:17
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(RADEK1985 @ Mon, 15 Sep 2025 - 13:25) *
Eee to wole
Cos innego zastosowac znajomek mi mowil ze montowal sam modul do starego merca i to chodzilo u mnie kat wyprzedzenia jest chyba 18 stopni z tego co wiem

Możesz równie dobrze przesunąć cały trigger o potrzebny kąt, jeśli satysfakcjonuje Cię stałe wyprzedzenie zapłonu(ale nawet w silniku kręcącym się do 2300rpm, jest to mało korzystne). I wtedy masz moduł zapłonowy za grosze; do którego możesz podpiąć DET3 - może sterować sygnałem pip/saw Edis4, by mieć w pełni programowalną mapę zapłonu; zaś jak najdzie Cię ochota, to zrobisz wtrysk przy firmwarze Fuel Implant:-)
Popularne u nas numery Edisów to np. 89FB-12K072-AC, 91AB-12k072-AA; ważne aby brać z wtyczką, bo nowe są trudnodostępne(a jak gdzieś są, to w cenie używanego Edis4).
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 17 September 2025 - 06:43