![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Witam Szanowne grono kolegów mam prawie 100 letnie auto w ktorym za Iskre odpowiada iskrownik ktory jest awaryjny i daje słaba iskre i mam pomysł zrobic swap do niego cały układ zapłonowy edis-4 t z forda focusa mk1czytaem ze daje rade w roznych autach ale sprawa polega na tym ze w tym aucie francuskim kolejnosc cylidnrów jest liczona od sciany grodziowej i tak sie zastanawima czy to bedzie działac oczywiscie kolejnosc zapłonu 1342
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Będzie działać, Edis4 działa w wasted spark, więc ważne, aby współbieżne cylindry miały wspólne wyjście cewki, kolejność nie ma znaczenia(byle oczywiście zdarzenia zapłonowe były co 180°).
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Tylko że do edisa musisz mieć trigger wheel 36-1, czujnik vr i coś czym tego edisa wysterujesz żeby nie mieć stałego wyprzedzenia 10*.
W foce edis jest zintegrowany z kompem, szukaj z escortów, mondków mki-ii, scorpio po 94 itp. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Kurde szkoda bo kolega ma focusa mk1 1.8 i myslalem z niego wziasc wiazke modul cewke czujnik i trigger ale tam jest chyba trigger 36-2 jesli sie nie myle ogolnie auto kreci sie max do 2300rpm:) ale jak ma miec 10 stopni zaplonu dolem to nie bedzie to jechac chyba ze sie myle
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
masz jeszcze cos takiego jak megajolt, wykorzystuje edis-a do zbudowania programowalnego zaplonu
https://www.autosportlabs.com/product/megaj...fired_ignition/ https://trigger-wheels.com/store/index.html |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 09 June 2008 Skąd: Ostrołęka ![]() |
Eee to wole
Cos innego zastosowac znajomek mi mowil ze montowal sam modul do starego merca i to chodzilo u mnie kat wyprzedzenia jest chyba 18 stopni z tego co wiem |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Eee to wole Cos innego zastosowac znajomek mi mowil ze montowal sam modul do starego merca i to chodzilo u mnie kat wyprzedzenia jest chyba 18 stopni z tego co wiem Możesz równie dobrze przesunąć cały trigger o potrzebny kąt, jeśli satysfakcjonuje Cię stałe wyprzedzenie zapłonu(ale nawet w silniku kręcącym się do 2300rpm, jest to mało korzystne). I wtedy masz moduł zapłonowy za grosze; do którego możesz podpiąć DET3 - może sterować sygnałem pip/saw Edis4, by mieć w pełni programowalną mapę zapłonu; zaś jak najdzie Cię ochota, to zrobisz wtrysk przy firmwarze Fuel Implant:-) Popularne u nas numery Edisów to np. 89FB-12K072-AC, 91AB-12k072-AA; ważne aby brać z wtyczką, bo nowe są trudnodostępne(a jak gdzieś są, to w cenie używanego Edis4). |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 17 September 2025 - 06:43 |