Shoutbox 0 nowych PW 


> E85 Z4 - poprawia komfortu przy obniżonym zawiasie
Detch
post Mon, 10 Mar 2025 - 14:35
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 25 May 2016





Mam E85 Z4 z 2003 roku.
Auto stoi na felgach 19 cali, oponach 235/35 r19
Do tego wsadziłem do niego giwnt Linesracing.

Jest ładnie, jest nisko i jest twardo.

Tak, nie ma żadnego zaskoczenia z mojej strony. Więc chciałbym uprzedzić komentarze "zglebił auto i teraz płacze" wink.gif

Chciałbym Was zapytać po prostu - czy jest jakiś patent, który Waszym zdaniem powinienem wypróbować aby poprawić trochę komfort.
Najgorsze są takie nierówności jak studzienki kanalizacyjne czy tory tramwajowe. Przy wyższych prędkościach jest ... kanciasto jakby. A auto nowe nie jest, jeszcze kabrio mało sztywne to trzeszczy wszystko niemiłosiernie wink.gif

Gwint ma "36 pozycji regulacji (kliknięć) odbicia i kompresji amortyzatora". I może ustawić wszystko na super miękko i wstawić twardsze staby? Ale może będzie za bardzo dobijać zawia, to może jednak na bardziej twardo?

Mógłbym to przetestować samemu, ale mam skończoną ilość godzin w dobie i chciałbym najpierw poznać teorię. Plus nie mam tak wrażliwego tyłka aby znaleźć fajny złoty środek smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 5)
Wspieraj forum
post Mon, 10 Mar 2025 - 14:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rezor
post Mon, 10 Mar 2025 - 14:53
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Pneumatyka


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Tue, 11 Mar 2025 - 08:15
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





Zmiana kół na 18"?

No i jak to w tanich gwintach - kręcić regulacją aż trafisz na względnie pasujące ustawienie zaworu? Bo pewnie przy twardo jest za twardo i sprężyna nic nie robi, a przy miękko, jest za miękko i sprężyna ma adhd.


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nanab
post Tue, 11 Mar 2025 - 19:15
Post #4


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 December 2021





Wstawienie wyższego i miększego zawieszenia powinno znacząco poprawić sytuację biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 12 Mar 2025 - 15:09
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Pytanie podstawowe - sprężyna przypadkiem nie jest "zamknięta" na zwojach ? ma jakiś zakres pracy większy niż 2 cm ? A może jest tak nisko że tłoczysko już dobija ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Wed, 12 Mar 2025 - 20:25
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Tam chyba regulacja wysokości amortyzatora jest osobno, na sprężynie ustawia się tylko preload.
Jaka jest twardość sprężyn?
Te gwinty są w różnych wariantach (nawet 10kg i więcej) i spokojne można dać miększe (regulacja to ogarnie).
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 15:57