![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 16 February 2023 ![]() |
hej,
Czy mozecie z praktyki napisac, jak wyglada sprawa wydajnosci konkretnych intercoolerow FMICa wzgledem mocy, do jakich sa przeznaczone? Chce wrzucic do insigni OPC v6 2.8 takowy, auto bedzie modowane na nie wiecej niz 400KM. Nie wiem jeszcze, czy brac Turboworks czy FMIC, ale ten pierwszy nie podaje parametrow i jest tanszy. Raczej mi to wszystko jedno, ale moze Wy znacie roznice? Z opisu strony FMIC wynika, ze 550x230x65 obsluguje moce do 550KM, na co oczywiscie patrze przez palce. Pytalem ich, potwierdzaja ta wydajnosc. Nawet gdyby bylo to naciagne, w teorii do 400 powinno wystarczyc. Uzytkownicy stosuja czesto 600x300x76 w tych autach, tylko ten z kolei ma pojemnosc ukladu prawie 14L (fabryczny 7,3), co tez pewnie sie moze odbic i skutkowac np wiekszym lagiem.. Nie chce wrzucac czegos niepotrzebnie duzego na sile, tym bardziej, ze drozszy i tym bardziej, gdyby mialo sie to np negatywnie przelozyc na spool. Montowany bylby oczywscie pod, lub nad belka, przed chlodnica klimy. Moze podpowiecie, jak to z praktyki wychodzi i jaki bedzie wystarczajacy? dzieki |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Na wydajność składa się wiele czynników.
Wynika to z zasad fizyki. Mała sprężarka na 2barach przy 300KM nagrzeje powietrze bardziej niż duże turbo na 0.75bar i mocy 500KM. To co oni piszą na temat chinskich produktów to zwykle to co chce przeczytać klient. Objętość intercoolera przy wydajności sprężarki to naprawdę pomijalny element. Przelicz sobie wydajność i ile ms potrzebuje na nabicie x litra powietrza to zrozumiesz. -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 16 February 2023 ![]() |
Ale po co te nerwy? Wyraznie napisalem, ze mam watpliwosc i z tego powodu powstal ten watek.
Po to tutaj pytam, zeby sie dowiedziec jak to zostalo sprawdzone przez uzytkownikow, i ktory z tych IC sie nada najbardziej.... a nie zeby przeliczac wzory z nieznanych mi nawet parametrow. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Jakie nerwy? Przecież ci dokładnie i wyczerpująco napisał o co chodzi. Jak trafisz na kogoś z identycznym silnikiem to będziesz miał jakieś odniesienie. W innym wypadku liczysz.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Wed, 10 November 2010 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Nooo w końcu ktoś się bierze za najlepszą i najszybszą furę oczywiście zaraz po tesli
![]() -------------------- Hokus pokus czary mary będę dmuchać ze dwa bary
Calibra 3.0 V6 TT Leon Cupra R |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 16 February 2023 ![]() |
Reasumujac powyzsze konkrety - jakiej wielkosci IC wystarczy do tego auta, czy 550x230x65 da rade, czy zdecydowanie 600x300x76?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Ważniejsza jest budowa rdzenia niż rozmiar coolera , nie wiem co tam oglądałeś ale poszukaj nieco info .
W skrócie: musi dobrze rozpraszać powietrze przepływające, żeby nie było że na tym poziome gdzie wleci od razu w prostej linii większość wyleci, bo się nie schłodzi. Laga nie będzie, bierz większy jak jest miejsce. Nooo w końcu ktoś się bierze za najlepszą i najszybszą furę oczywiście zaraz po tesli ![]() Nie wyśmiewaj, to racingforum - niech modzi, a jak możesz to pomóż. Cieszmy się że nie ma kolejnego tematu o Renault Thalii czy Dacii Duster ![]() -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 16 February 2023 ![]() |
Adams dzieki,
Przegladalem po prostu te, ktore sa na rynku powszechnie dostepne. Czyli z FMIC.pl, Cooltec i Turboworks, one wygladaja blizniaczo. Ale tam nie ma zadnych innych parametrow podanych niz wymiary, srednice wlotow i w przypadku fMICa - teoretyczna obslugiwana moc. Jest tez IC PnP z Wagnera czy Do88, tylko musialbym zaplacic prawie 4tys. To raczej nonsens. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Adams dzieki, Przegladalem po prostu te, ktore sa na rynku powszechnie dostepne. Czyli z FMIC.pl, Cooltec i Turboworks, one wygladaja blizniaczo. Ale tam nie ma zadnych innych parametrow podanych niz wymiary, srednice wlotow i w przypadku fMICa - teoretyczna obslugiwana moc. Jest tez IC PnP z Wagnera czy Do88, tylko musialbym zaplacic prawie 4tys. To raczej nonsens. Wiesz co... czasem taniej jest ten PnP. Ja też myślałem a wrzuce najwiekszy cooler jak ma FMIC do Golfa V i będzie taniej niż wagner za 3,6k. Cooler 750zł, montaż 2k z materiałami itd. w sumie wyszło prawie 3k brutto a w dolocie dalej temp rośnie nawet z wyciętymi otworami w zderzaku itd. Wagnera za 3,6k wrzucił bym sobie sam wszystko jest w zestawie PnP ładnie pasuje bez kombinacji i wiem że nawet 500km na tym śmiga. Teraz mam myśli czy tego coolera nie wyciąć (wspawany w belkę) i nie wrzucić grubszego czyli 100mm bo mam 76mm (jak robilismy pierwszy raz to nikt z nas nie umiał spawać alu więc 100mm sie nie mieścił z ori belka, teraz mam wspawany z alu belka wiec 100mm wejdzie) |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 16 February 2023 ![]() |
Misio, nie no, umowmy sie, ze jak juz kupie FMICa to go sam zamontuje.
To nie jest jakas wielka filozofia. Dlatego w moim przypadku wydawanie tych 4tys to troche bez sensu. Bo poza orurowaniem, ktore jakies specjalnie skomplikowane nie jest, wystarczy 2 mocowania dorobic i wsio. Ale to juz kwestia tego, czy ktos sie lubi bawic w takie przerobki. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
600x300x100 z fmica ogarnia u mnie R30T i 740hp.
A z ciekawości w tym sezonie będę miał zmieniony rdzeń na garrett. Ponoć wydajniejszy, lepsze przepływy... Hamownia zweryfikuje. -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
600x300x100 z fmica ogarnia u mnie R30T i 740hp. A z ciekawości w tym sezonie będę miał zmieniony rdzeń na garrett. Ponoć wydajniejszy, lepsze przepływy... Hamownia zweryfikuje. Mam 600x300x76, teraz w te mrozy temp była nawet 15C*+ od otoczenia przy zwykłym przejeździe od 100 do 200. Start 1*C w dolocie a na koniec 15*C to tak slabo powiem.... Zderzak pocialem i zroblem wloty żeby mieć cały odsłonięty, nie mam już też belki ktora go zaslaniala tylk owspawany w belke. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 16 February 2023 ![]() |
Misio, w jakim aucie to masz? Jaki silnik, jaka moc? Masz z FMica, Turboworksa czy ktorego?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Niby kawałek pospawanej blachy żadna kosmiczna technologia a jednak da się to zj.....
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
Niby kawałek pospawanej blachy żadna kosmiczna technologia a jednak da się to zj..... Z drugiej strony ciekawe czy te markowe, znacznie droższe faktycznie robią robotę wartą tych pieniędzy. -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 16 February 2023 ![]() |
Ja zakladalem kiedys do starego Saaba ok 300konnego na td04 15T 550x180x65, to latem absolutnie robil robote. Na pelnym gazie, latem przy 30st na dworze, nie bylo wiecej niz 45st w dolocie. Na standardowym bylo 70+...
Tylko tutaj silnik wiekszy, moce wieksze, inne auto, i nie wiem kompletnie na ile wiekszy tu jest potrzebny. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Icek jak icek, bardziej istotne jest, czy leci przez niego powietrze. Jak się montuje na pałę i nie ma przepływu za ickiem, nie ma prowadnic i powietrze sobie go omija , to nawet taki za 10k zł nie pomoże.
Jak jest dobrze poprowadzone powietrze, to powierzchnia wlotu na chłodnicę wystarczy 1/3-1/2 powierzchni chłodnicy. https://nasaspeed.news/tech/engine/rocket-s...mic-principles/ http://www.rondavisradiators.com/RadiatorInletDiagram_RD.jpg -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
w MQB jest w kanapce za chłodnicą klimy i działa
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
w MQB jest w kanapce za chłodnicą klimy i działa W seryjnych rozwiązaniach te chłodnice w kanapkach są podobnych wymiarów i są seryjnie zabudowane, żeby nic bokiem nie uciekało. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 18:13 |