Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> DSG w innym aucie, dq500 + r32 + Transporter Vw
Kuki
post Fri, 22 Apr 2022 - 12:35
Post #1


User
Dołączył: Tue, 08 November 2005
Skąd: Dulowa/ k.Krakowa





Witam,

Z racji, że zamykam jeden projekt związany z t4, to chciałem zapytać jaka jest możliwość uruchomienia skrzyni DSG w innej budzie.
Pacjent to t5 z silnikiem vr6 r32 i skrzynią automatyczną Aisin 6biegów hydrauliczną, FWD, (w innym wątku pytałem o hamulce do tego i nabyłem już 8pot Audi RS3, czekają na montaż)
Teraz myślę nad tym aby to przekonwertować na DSG AWD
Stąd kilka pytań
- Czy jest opcja zadziałania jakiegoś dsg dq500 w takim aucie w rozsądnym budżecie? (czy potrzebny dodatkowy sterownik?)
- Ile Nm znosi takie dq500 w serii (czy coś więcej niż 500? )?
- Czy macie gdzieś dane odnośnie przełożeń tych skrzyń, aby nabyć odpowiednią do potrzeb?


--------------------
Jeszcze będzie przepięknie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 22 Apr 2022 - 12:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kkkacper
post Fri, 22 Apr 2022 - 14:26
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Fri, 31 December 2010
Skąd: pomorskie





odpowiedz jest dosc krotka.. w rozsadnym budzecie nie.. chociazby ze wzgledów mechanicznych, czyli przerobki skrzyni, aby pasowala do vr6 wink.gif a czemu dq250 normalnie nie załozysz?


--------------------
Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Sat, 23 Apr 2022 - 00:52
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Krótko i na temat: tak, i to bez technologii z NASA. VR6 z Dq500, DSG we Fiacie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kkkacper
post Sat, 23 Apr 2022 - 09:43
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Fri, 31 December 2010
Skąd: pomorskie





CYTAT(soltyk @ Sat, 23 Apr 2022 - 00:52) *
Krótko i na temat: tak, i to bez technologii z NASA. VR6 z Dq500, DSG we Fiacie.


I obydwa te tematy Twoim zdamiem sa budzetowe?


--------------------
Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Sat, 23 Apr 2022 - 11:13
Post #5


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Pojęcie budżetowy jest względne. Autor wszczepił drogie fanty, R32 i heble z RS3, do busa - pojazdu, który nigdy nie będzie szybki. Sam oceni, jak bardzo zależy mu na DSG.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sat, 23 Apr 2022 - 11:28
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Ładujesz ECU od fury z DSG i tyle, a z tego co pamiętam to każde R32 występowało z DSG, więc może nawet wystarczy kodowanie zmienić... Poszukaj, ale raczej da się to ogarnąć bez problemów. Większym problemem chyba będzie wszczepienie napędu do budy z fwd...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sat, 23 Apr 2022 - 12:22
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Jakie jest przeznaczenie docelowe auta?


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_adams_
post Sun, 24 Apr 2022 - 08:10
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 December 2009
Skąd: Kruszwica





CYTAT(soltyk @ Sat, 23 Apr 2022 - 11:13) *
do busa - pojazdu, który nigdy nie będzie szybki...


Na torze nie, ale 500KM w T5 będzie szybsze niż 90% aut na drodze, czyli nawet bardzo szybkie.


--------------------
Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.

B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad
Punto Evo 1.4T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kuki
post Sun, 24 Apr 2022 - 11:37
Post #9


User
Dołączył: Tue, 08 November 2005
Skąd: Dulowa/ k.Krakowa





Panowie, więc tak, mechanicznie to nie mam kłopotu żeby to posklejać, AWD też nie będzie problemem, jakiś miesiąc temu włożyłem PD do t4 na gtd2060 z IC sprintera i kliną w krótkim przodzie i uwierzcie mi że to nie jest to samo co wsadzić tam 1Z.
Mam za sobą budowę trajki i lotusa 7 (ten ostatni został zatrzymany przez przepisy, więc mam 2 ramy na pamiątkę co czekają na lepsze czasy), i jeszze kilka wynalazków, więc o mechanikę się nie boję.
Auto jak kolega sołtyk napisał, to to auto nigdy nie będzie szybkie, bo ten sam napęd w choćby golfie mk2 zrobi trochę inną robotę.
Ja po prostu lubię takie busy, ten jest fajny multivan, ładnie gada, i jest dość nietuzinkowy. (poza tym trochę szybszy taki bus jest rzadko spotykany i to mnie cieszy)
Przeznaczenie auta to takie na codzień, co czasem szybciej ruszy spod świateł, czy wyprzedzi coś na autostradzie.
U mnie projekty trwają długo, więc zbieram wiedzę i zaskórniaki żeby sobie co jakiś czas coś zbudować, bo jak nic nie robię to jestem chory.

Podsumowując to mechaniki sie nie boję, za to elektronika to nie jest mój konik i stąd moje pytanie co tutaj mnie zaskoczy.
Czy kupuję skrzynię dsg z mechatroniką, wybierak, ECU z jakiegoś vr6 z dsg,składam, podpinam, jadę na lawecie do elektronika i zagra?
czy to tylo tak w marzeniach?


--------------------
Jeszcze będzie przepięknie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Sun, 24 Apr 2022 - 14:48
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





Nie jestem całkowicie pewien tego co tu napiszę.
W transporterze silnik jest chyba pochylony pod innym kątem niż normalnie.
To wymagało by customowego adaptera silnik/skrzynia. Zwłaszcza przy AWD.


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kuki
post Sun, 24 Apr 2022 - 21:18
Post #11


User
Dołączył: Tue, 08 November 2005
Skąd: Dulowa/ k.Krakowa





Tak, jest pochylony inaczej niż w tych z platformie pq34 (a4), trzeba wykonać adapter, zmieniający kąt silnika względem skrzyni.
Ja posiadam oryginalnego multivana t5 z 2005r z silnikiem r32 o mocy 235KM i automatyczną skrzynią AISIN, występował jeszcze taki model wtedy z napędem na 4koła oraz z manualem. Jakieś legendy głoszą że była wersja z automatem dsg ale nic mi o tym nie wiadomo, poza tym że nowsze mają dsg, ale nie z vr6.
Tak jak piszę mechanikę ogarnę, prosiłbym o podpowiedzi co do elektroniki.




--------------------
Jeszcze będzie przepięknie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sun, 24 Apr 2022 - 21:48
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





W multivanie były 3.2 z dsg - http://www.racingforum.pl/Swap-VR6-do-T5-t153374.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kuki
post Sun, 24 Apr 2022 - 22:03
Post #13


User
Dołączył: Tue, 08 November 2005
Skąd: Dulowa/ k.Krakowa





Chętnie zobaczę takiego, bo ja też słyszałem że były...
ale jakieś potwierdzenie tej tezy?
Jak kupowałem swojego to w europie było 6 sztuk t54 do sprzedania z silnikiem vr6 .
To mega rzadkie auto, w dsg nigdy nie widziałem.


--------------------
Jeszcze będzie przepięknie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sun, 24 Apr 2022 - 22:13
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





No to bierz skrzynie i kompy z a3 czy golfa i ten temat masz załatwiony ;p Plus tego taki, że chodzi to wszystko potem jak seria, pełna diagnostyka itd itp... O ile ktoś mądry to odpali.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojti RAYLLE
post Tue, 26 Apr 2022 - 07:46
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Tue, 15 August 2006
Skąd: POMORZE





i szły dq500 w transporterze, wszystko się da kwestia chęci i monet


--------------------
Usunięto komercyjną sygnaturę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kuki
post Tue, 26 Apr 2022 - 13:18
Post #16


User
Dołączył: Tue, 08 November 2005
Skąd: Dulowa/ k.Krakowa





chęci są, monety też jakieś są, potrzebna konkretna wiedza
zaangażuje się na ile mi czas na to pozwoli, bo grzebanie w autach to hobby dla mnie.

Jak znajdę wiedzę to się tutaj podzielę i może się komuś przyda.


--------------------
Jeszcze będzie przepięknie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Tue, 26 Apr 2022 - 16:03
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





T5 3.2 z DSG to jakaś legenda, nie występowało coś takiego.
I jak już to bierz DQ500, przynajmniej jest zaprojektowana do takiej masy.
Był jeszcze manual, ale to też ze świecą szukać.


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kuki
post Tue, 26 Apr 2022 - 19:36
Post #18


User
Dołączył: Tue, 08 November 2005
Skąd: Dulowa/ k.Krakowa





Dzięki za odpowiedź, ja mam ten samochód od prawie dwóch lat z wszelkimi dokumentami i instrukcjami (auto jest z polskiej dystrybucji) i nie ma tam żadnego t5 vr6 z dsg,
dsg szły dopiero od 2009r w transporterze

Panowie konkretne pytanie.
Czy jesteście w stanie podać mi informacje gdzie znajdę przełożenia skrzyń dsg i ich oznaczenia?


--------------------
Jeszcze będzie przepięknie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
axe_xa
post Tue, 26 Apr 2022 - 21:06
Post #19


Rookie
Dołączył: Fri, 23 March 2007
Skąd: Ostrowiec





CYTAT(Kuki @ Tue, 26 Apr 2022 - 19:36) *
Dzięki za odpowiedź, ja mam ten samochód od prawie dwóch lat z wszelkimi dokumentami i instrukcjami (auto jest z polskiej dystrybucji) i nie ma tam żadnego t5 vr6 z dsg,
dsg szły dopiero od 2009r w transporterze

Panowie konkretne pytanie.
Czy jesteście w stanie podać mi informacje gdzie znajdę przełożenia skrzyń dsg i ich oznaczenia?


https://www.automobile-catalog.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kuki
post Sat, 30 Apr 2022 - 08:37
Post #20


User
Dołączył: Tue, 08 November 2005
Skąd: Dulowa/ k.Krakowa





W linku powyżej nie bardzo da się znaleźć cokolwiek o multivanie t5, może dla innych aut...choć widzę że pokazują że seicenta miały do 1250ccm i 69Hp, no to chyba że uwzględnili jakieś swapy na dziwne wersje fire 1250.

jak ktoś doda coś konstruktywnego i użytecznego to będę wdzięczny


--------------------
Jeszcze będzie przepięknie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 17:00