![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 08 November 2005 Skąd: Dulowa/ k.Krakowa ![]() |
Witam,
Poskładałem hobbystycznie t4 z silnikiem PD ASZ (nie polecam, bo masa przeróbek) ze skrzynią duj i było tam do tego wrzucone turbo gt2256 z MB ML ale ze względu na to że to nie ma dołu to postanowiłem zmienić na GTD2060 (top mount) przerobiłem turbinę na vacuum i pod mój kolektor, spływ zasilanie oleju mam ogarnięte. Pytanie brzmi skąd najłatwiej wziąć zasilanie wodą i gdzie wejść z wodą z powrotem, wpinać się szeregowo czy równolegle? Trochę szukałem ale za wiele to nie ma na ten temat. Czy w ogóle obejdzie się bez dodatkowej pompki elektrycznej płynu, bo aktualnie jej nie posiadam. Widziałem jakieś takie patenty, że w przecięty wąż nagrzewnicy wstawiany był króciec, który szeregowo wpinał turbo w obieg, Takie coś Jeśli możecie pomóc to będę wdzięczny, bo nie chcę czegoś zepsuć, bo się narobiłem przy tym wynalazku i napsułem już dość... -------------------- Jeszcze będzie przepięknie...
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 April 2012 ![]() |
W autach z którymi miałem styczność jest trójnik za pompą cieczy chłodzącej, czyli równolegle. Oczywiście mniejszej średnicy.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
Nie rób żadnych pompek. Przepływ przez turbinę jest grawitacyjnie to znaczy po zgaszeniu płyn wchodzi dołem do turbiny tam się gotuje i wychodzi góra najczesciej w okolice zbiorniczka. Np w volvo jest to zrobione tak po najmniejszej linii oporu, że podczas jazdy wogule nie ma tam przepływu spowodowanego pracą pompy wody bo podłączone jest w miejscach gdzie niema różnicy cisnien. Tylko grawitacja.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Jak wyżej, zwykłe połączenie równoległe z nagrzewnicą wystarczy (sprzed elektrozaworu nagrzewnicy oczywiście).
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
W 2.7 biturbo z kolei zasilanie idzie z bloku z głównego płaszcza, jest po przeciwległej stronie w stosunku do pompy wody co sugerowałoby wymuszanie przepływu. Powrót jest na bokach bloku. Są broki z kroćcami po prostu.
-------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 08 November 2005 Skąd: Dulowa/ k.Krakowa ![]() |
Dzięki Panowie za odpowiedzi,
jeśli więc może być równolegle z nagrzewnicą to bajka, bo przewody do turbo będę miał łatwo poprowadzić i łatwo się do nich dostać, no i będą stosunkowo krótkie. Zrobię 12mm na turbo, zasilanie dołem, powrót górą turbiny. Dzięki bardzo, po weekendzie będzie myślę poskładane. -------------------- Jeszcze będzie przepięknie...
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Fri, 02 October 2020 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 ![]() |
U mnie jest GTB2056VL i dałem równolegle do nagrzewnicy. coś takiego zastosowałem: https://allegro.pl/oferta/trojnik-mosiadz-2...czka-7425897774
i https://allegro.pl/oferta/lacznik-metalowy-...ewod-7560918028. 7 lat tak już pomykam i przy pełnym bucie potrafi wciągnąć trochę płynu. Była wymiana turbiny, głowicy a później i silnika i nadal coś tam wypije. Miał ktoś coś takiego? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 20:10 |