Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Brisk premium evo
piwo
post Sat, 05 Dec 2020 - 17:18
Post #1


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Testował ktoś to na Hamce i na codzien? Znośne świece?
https://www.youtube.com/watch?v=oVkxlpifORA

To ma regulacje szczeliny? Jak przy wysokich ciśnieniach doładowania? Zdmuchuje czy nie? Wypadają zapłony?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 05 Dec 2020 - 17:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
G-CSheko
post Sat, 05 Dec 2020 - 17:20
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





sporo złych opinii sad.gif


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 05 Dec 2020 - 17:35
Post #3


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Aha ok. Padają czy coś się dzieje?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Sun, 06 Dec 2020 - 01:55
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





co jakiś czas pojawiają sie "super świece" , ale fizyki oszukać sie nie da , iskra zawsze pojawia sie tylko jedna i w małym punkcie , z założenia świeca taka dzięki swojej konstrukcji pozwala na przeskok iskry w najlepszym punkcie , ale w praktyce niema to żadnego znaczenia bo jakim sposobem w komorze spalania o powierzchni 25cm2 mieszanka jest tak zróżnicowana żeby zachodziło zjawisko w którym iskra nie jest w stanie przeskoczyć , ale już 3mm obok jest ;]

co prawda nie widziałem żadnego materiału reklamowego , ale widzę już jak na tej świecy jest jeden "pierścień ognia" , w zwolnionym tempie była by to nadal pojedyncza iskra jak w klasycznej świecy , nic tu sie nie zmienia

skąd też pomysł żeby wzieły sie z tego jakieś konie mechaniczne ? , przecież dużo bardziej zaawansowane jest twin spark alfy , mamy dwie iskry w dwóch punktach komory spalania , i co to zmienia w tych silnikach w porównaniu do reszty ? w normach emisji niewiele , w osiągach nic , zmienia najwięcej przy wymianie świec ;]

a na koniec dodam jeszcze że nie raz strojąc jakieś starsze vw był poroblem z wypadającymi zapłonami , po zmianie świec z 4 na jedno elektrodowe problem znikł , dlaczego ? ponieważ sąsiednie elektrody mimo ze w danej chwili nie przeskakuje na nich iskra to działają trochę jak kondensator , powodując minimalny upływ ładunku z srodkowej elektrody , a idealne warunki dla przeskoku ładunku to dwie naostrzone elektrody zwrócone ostrzami do siebie, to zwykła fizyka z podstawówki

wiec choć różnice są żadne , dla przeskoku iskry najlepsza budowę ma zwykła świeca irydowa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 06 Dec 2020 - 06:30
Post #5


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





To chyba nie jest tak do końca że iskra to iskra i koniec.
Łatwo zobaczyć co w nowym Maserati mc20 dało kontrolowanie zapłonu czy zapalanie mieszanki dokładniejsze i w kilku punktach. Mówi się że do 30% wzrostu mocy.

https://www.youtube.com/watch?v=BI6hWOmtWOw

Wkleiłem film na którym testowane są świece i ta Evo ma dużo dłuższą iskrę. Oczywiście na zwykłej świecy też można zrobić większą szczelinę np zamiast 0,6mm 1,1mm i już iskra jest dłuższa ale kosztem jej jakości czyli przy dużych doladowaniach iskra nie przeskakuje i zapłony wypadają. Stąd właśnie moje pytania o ciepłotę takiej świecy czy na torze się nie przegrzewa czy zapłony są stabilne przy dużych doladowaniach 1,5 bara itd. i nie mówię że traktuje to w formie ciekawostki bo pojawiło się na YT parę przychylnych opinie no ale takich trochę ludzi rzeklbym bez jakichś doświadczeń torowych.
https://www.youtube.com/watch?v=Y1n4UQAkkDQ
https://www.youtube.com/watch?v=cnXVNBdXNZ0


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Sun, 06 Dec 2020 - 16:18
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Przerwa elektrod na świecy ma niewielkie znaczenie w kwestii maksymalnej mocy/momentu. Ważne, aby cewka mogła wygenerować iskrę o potrzebnej energii przy warunkach panujących w komorze spalania - świeca ma tylko tę iskrę prawidłowo przekazać do cylindra, bez uszkodzeń typu pękająca porcelanka czy elektroda(zadanie niby proste, ale jednak trudne w mocno wysilonych jednostkach:)). Jak nie masz możliwości ingerencji w czas ładowania cewki, to lepiej pozostać przy tradycyjnych świecach.
W sprawach czystości spalin i kultury pracy w niskich oraz średnich zakresach obciążeń, "duża"(a niekoniecznie mocna) iskra jest dość przydatna.

A Brisków nie polecałbym tylko ze względu na kiepskie porcelanki:

Po lewej dwie(pierwsza nieczyszczona, druga czyszczona, aby oglądnąć stan porcelanki) świece NGK PFR7Q po trzech dniach torowych, a wcześniej jeszcze strojenie.

Po prawej dwie(pierwsza czyszczona, aby oglądnąć stan porcelanki, bo zaczął budzić wątpliwości na granicy z elektrodą wewnętrzną, czy to nagary z niedogrzania czy już ubytki-niestety ubytki!!, druga nieczyszczona) świece BRISK DOR10IR(czyli irydowe, sygnowane jako Iridium Racing, teoretycznie o stopień zimniejsze od NGK, które w końcu zaczęły puszczać na zewnątrz) zaledwie po jednym!! dniu torowym(silnik ten sam oczywiście, paliwo także, świece po 4 takie same jednocześnie w silniku rzecz jasna;) ).

Go to the top of the page
 
+Quote Post
pszczelaszkov
post Sun, 06 Dec 2020 - 18:53
Post #7


Super User
Dołączył: Mon, 08 February 2016
Skąd: Piła





Z tymi iskrami to jest patentów, BMW i Ford kombinowali nawet z multi sparkiem 6-8 wyładowań przy 1.5k RPM. Ale chyba wszystko na końcu COP'y zunifikowały z jedną duża iskrą. Przy wysokich obrotach ponoć są tak dużę zawirowania że iskra nie ma aż tak dużego znaczenia.
Takie cudowne świece z "wieńcem elektrodowym" widział bym przy takim wynalazku biggrin.gif https://youtu.be/qQFx1jmgiic?t=106.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Sun, 06 Dec 2020 - 21:12
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





a dla mnie każda, nowa świeca jest najlepsza, jeśli trzyma się kupy i nie zabije cylindra smile.gif


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vegetagt
post Mon, 07 Dec 2020 - 10:57
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 October 2010





jeździłem na tym w 2.7bit lpg, w sumie bez szału, po prostu działały. Chociaż jedna mi się stopiła (kończąc żywot silnika tongue.gif), ale raczej to nie była przyczyna ale efekt tongue.gif

Natomiast ludzie na roznych grupach pisali, że potrafiła porcelanka wpaść do cylindra i elo... Drugi raz chyba nie założe. W klasycznej świecy jest szansa, że kawałek porcelanki zostanie jednak oparty o elektrodę, a tutaj niestety wpada w motor :/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 07 Dec 2020 - 12:01
Post #10


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





Coś w tym jest


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DealMan
post Mon, 07 Dec 2020 - 19:30
Post #11


Super User
Dołączył: Wed, 11 November 2015





Z doświadczenia, gdzie nie włożyłbym jednoelektrodowej, najlepiej irydowej, to jest tak samo dobrze albo lepiej niż na tych wszystkich wynalazkach. Denso robi bardzo dobre irydówki z bardzo cienkimi elektrodami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Mon, 07 Dec 2020 - 21:33
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





dokładnie tego nie oszukasz , pomijając nawet fakt że brisk to jedna z bardziej kiepskich świec , to pojedyncza cienka elektroda da najlepszą iskrę tak jak to własnie jest w irydowych , a poza specialnymi konstrukcjami gdzie świece rozmieszczone są w różnych częściach komory spalania to niema nawet mowy o jakimkolwiek wzroście mocy

przytoczyłeś też silnik Maserati mc20 , powiem szczerze że pierwsze słyszę o tym silniku , ale kontekst 30% większej mocy to może odnosić sie do całości nowej generacji silnika , bo wzrostu mocy z zastosowania kilku świec nie widzę żadnej , dopiero w F1 specjalna konstrukcja świec poprawia osiągi i kontrolę zapłonu na wysokich obrotach , ale nadal jest to jedna elektroda
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 15:16