![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Tue, 03 March 2020 ![]() |
Witam, zerknie ktoś na logi?
2.0 fsi 150hp Grupy 031, 033: http://vaglogi.pl/log-031_033_5k6WMS.html (Pierwszy log przed kasowaniem bledow ,drugi odrazu po) Statyczny❗ Grupy 002, 033, 039: http://vaglogi.pl/log-002_039_033_XTDqh80.html Grupy 014, 020, 091: http://vaglogi.pl/log-091_020_014_JebKUnQ.html Grupy 002, 020, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_020_XtnHW.html Grupy 003, 033, 140: http://vaglogi.pl/log-003_140_033_QxOaG.html |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Tue, 03 March 2020 ![]() |
Wartosci w bloku 32 przed kasowaniem bledow
Iddle bank 1 ( -0,5%) Partial bank 1 ( 3,1%) Iddle bank 2 (-0,9%) Partial bank 2 ( 3,9%) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Tue, 03 March 2020 ![]() |
Pod luzszej trasie ltft w granicach 7% , ktos ogarnia temat diagnostyki silnikow fsi albo jakis dobry spec w wawie?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Wwe tuning? Ale 7% to jeszcze niema tragedii
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Napisałem już na fb napiszę też tutaj.
Obawiam się, że ten samochód NIGDY nie sprosta Twoim wymaganiom, zawsze będziesz widział kilka procent w logu, zawsze coś będzie źle jechać, zawsze będziesz słyszał jakieś dźwięki z silnika. Serio coś jest nie teges, bo ludzie z 500hp tfsi 2000ccm nie pytają o swoje logi i silnik w tak wielu miejscach i nie szukają problemu tak bardzo pieczałowicie w jeżdżącym aucie. Oddaj auto do SportMile albo na ASO może. ![]() Jak na moje oko to może zainteresuj się ponownie przepływką lub softem, bo -20% ponad na bucie korekty paliwa sugeruje problem maf/jego kostką/wiązką/ecu/softem, nic więcej złego nie widać. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Tue, 03 March 2020 ![]() |
Dzieki za odpowiedz , czuje poprostu ze to auto nie jedzie jak trzeba moze faktycznie zbyt duzo wymagam od tej fury...przy przyspieszaniu czuc ze ta predkosc nie idzie liniowo , jak lekko odpuszcze gaz przy max przyspieszaniu auto zaczyna lepiej przyspieszac , probowalem znalezc info ile powinna pokazywac max przeplywka w tym silniku ale raczej jest ciezko znalezc i porownac bo malo kto wrzuca logi z pracy tego motoru.
W grupie 39 przeplywka przy 6800 wskazuje 126 g/s , auto rozwija moc 150hp przy 6000 wiec tyle dmuchac powinno chyba troche nizej , dobrze rozumuje ? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
To nie jest istotne ile pokazuje maf tak bardzo jak fakt, że masz ujemne korekty paliwa, co mocno sugeruje, że pokazuje za dużo.
W tsi/tfsi często jest tak, że dzięki bezpośredniemu wtryskowi po prostu przelicznik g/s podzielone przez 0.8 = moc w km średnio się sprawdza. Poniżej masz wyszukiwarkę logów, wpisz swoje numery ecu i znajdziesz dziesiątki logów Twojego silnika innych ludzi: https://log.tunezilla.com/ Pamiętaj również, że jeśli mam rację i przepływka zawyża Ci pomiar to sondy lambda z ecu jak widać w logach poradzą sobie z odjęciem paliwa, ale zapłony masz zbyt późne, co powoduje mniejszą moc. ![]() Przejedź się na odpiętej przepływce albo załóż od kogoś Boscha przepływkę najlepiej ciut podmęczoną, brudną zaniżającą pomiary. Pierburg zawyża pomiary w tych autach, odradzam maf tej firmy bez przeskalowania w sofcie. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Tue, 03 March 2020 ![]() |
W ogole to w tym silniku wystepuje czujnik temperatury powietrza w dolocie (umiejscowiony miedzy filtrem a przepustnica) i nie dokonca jestem pewien czy to wlasnie on mierzy przeplyw powietrza , w tunezilla ludzie w ogole nie loguja grupy 039 tylko sugeruja sie wartosciami map sensora , porownywalem i niby wychodzi ze wszystko OK
Ps. Na odpietym czujniku iat wartosci podobne i tez wszystko idzie w minus na wyzszych obrotach |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Tue, 03 March 2020 ![]() |
![]() Takie cos tylko siedzi i nie do konca jestem przekonany ze ten czujnik poza mierzeniem temp rowniez ogarnia przeplyw powietrza |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 28 June 2010 Skąd: Mogilno ![]() |
To jest czujnik temp tylko
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Tue, 03 March 2020 ![]() |
To z ktorego podzespolu wylicza sobie powietrze ? Rozumiem ze ten blok 39 w vcds to jakis pic poprostu, tam zadnej przeplywli nie ma tylko map sensor w kolektorze
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Jak bys nie mial przeplywkk to bys nie mial przeplywu..
Nic nie liczy tylko ma w dolocie mafa. Mapa rowniez ma to nie jest stary agu czy inny aeb |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Tue, 03 March 2020 ![]() |
Przeplyw mam widoczny tylko w vcds i to jeszcze w dziwnym bloku nr 39 ( w zadnym innym programie nie ma wskazan z przeplywu ) tam w kolektorze nic innego nie ma tylko map sensor i iat przy filtrze powietrza.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Pokaż foto spod maski.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Tue, 03 March 2020 ![]() |
![]() Zdjecie zapozyczone z neta , identyczny |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 28 June 2010 Skąd: Mogilno ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 26 May 2014 ![]() |
są auta które fizycznie nie mają przepływomierza a masę powietrza wyliczają sobie na podstawie innych wskazań ( prawdopodobnie emulują to sobie z wartości map sensora, tps sondy lambda i map czasowych wtrysków i IAT ). np w msv80 w nb52b25 fizycznie nie ma przepływki ( ogólnie ten element w dolocie wygląda jak prze pływaka ale ma tylko wykorzystane dwa piny na pomiar temperatury w dolocie) i sam sterownik silnika nie ma potrzeby emulacji wartości przepływu masy dla pracy silnika a robi to wyłącznie dla sterownika skrzyni biegów
-------------------- MB C117 & ToyTota CT190
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
są auta które fizycznie nie mają przepływomierza a masę powietrza wyliczają sobie na podstawie innych wskazań ( prawdopodobnie emulują to sobie z wartości map sensora, tps sondy lambda i map czasowych wtrysków i IAT ). np w msv80 w nb52b25 fizycznie nie ma przepływki ( ogólnie ten element w dolocie wygląda jak prze pływaka ale ma tylko wykorzystane dwa piny na pomiar temperatury w dolocie) i sam sterownik silnika nie ma potrzeby emulacji wartości przepływu masy dla pracy silnika a robi to wyłącznie dla sterownika skrzyni biegów Jesteś pewny? Ciekawy temat, wygląda jak maf, ale może wylicza rzeczywiście jak n54. ![]() https://www.google.com/search?q=13627520519...536&bih=728 https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=VB...p;q=13627520519 -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 26 May 2014 ![]() |
Miś we wspomnianym n52 na 100% tak jest :-)
a tu ten element w obudowie i kostce jak w wersji z MAFem a mierzy tylko iat https://www.google.pl/search?q=13627547822&...366&bih=658 -------------------- MB C117 & ToyTota CT190
|
|
|
gość_nba_* |
![]()
Post
#20
|
![]() |
Skoro 2.0 FSI nie ma przepływki to pewnie w sterowniku jest zapisany modelowy przepływ w oparciu o wskazania fizycznych czujników jak poście #17.
Dla przykładu słabsze 1.8T na ME 7.5, które nie mają czujnika EGT mają modelowe EGT w module BTS zapisane w mapie sterowniku gdzie osiami jest bodajże obciążenie i obroty. Temperatura kata, która można sprawdzić w VCDS też jest modelowana a nie rzeczywista. Skoro nie ma tam czujnika to przecież ECU nie zna rzeczywistej temperatury katalizatora, bo niby skąd. Chyba nie przez sondy lambda ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 18 August 2025 - 20:00 |