![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 01 September 2019 ![]() |
Cześć,
mam lekko ponad roczny gwint BC Racing z przebiegiem 3kkm, który właśnie zaczął stukać - obie strony, prawa bardziej. Zdążyłem już wyremontować cały zawias aby wykluczyć inne źródła stukania. Sprawność amorów wyszła na poziomie 80%, prowadzi się dobrze, nie buja. Wszystkie śruby są dokręcone (top nut + te od camber plates), łącznie z pierścieniami od regulacji. Preload ustawiony zgodnie z zaleceniami BC, amory suche, laga nie ma luzów na boki, wciska się z odpowiednim oporem i wraca bez przycięć, we wkładzie nic "nie pływa", a tłucze jakby się coś miało zaraz rozpaść, zwłaszcza gdy dampening ustawiony na hard. Zakładałem na próbę Ta-Śmietnixa i jak ręką odjął, stukania brak. Co jeszcze można sprawdzić w tym gwincie? Jestem trochę poirytowany, bo gwarancja już mnie nie obejmuje (roczna), a gwint ma imo śladowy przebieg. Z góry dzięki za pomoc! |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Top mounty nir stukają?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Tuleja w srodku w obudowie?
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 01 September 2019 ![]() |
@kirpek jest jakiś sposób żeby sensownie sprawdzić top mounty?
@Skiba da się to zregenerować czy jedynie wymiana wkładu? Jakoś drażni mnie fakt, że wkłady do BC w USA kosztują ~90 dolców, a w PL 180 EU ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Czy auto stało długi czas podniesione, tudzież gwint był po za autem i lagi były maksymalnie wysunięte?
-------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 01 September 2019 ![]() |
Nie, chociaż fakt że na czas podmiany z Ta-Technixem gwint był wyjęty na jakiś miesiąc. Po prostu chciałem go obadać na żywca, włożyłem go do auta ponownie i faktycznie przez pierwszy tydzień stuki były cichsze, ale w końcu zaczęło stukać jak przedtem.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Do czego zmierzam - amortyzatory powietrzno-olejowe mają to do siebie, że muszą się "rozjeździć", często nawet nowe pukają przez jakiś czas, bo są zapowietrzone. Może u Ciebie coś się wydarzyło i jest problem o podobnym podłożu. Jeśli to pukanie nie ustępuje powiedzmy po 100-200km od montażu to chyba tylko rozbiórka zostaje.
-------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 01 September 2019 ![]() |
Yep, przejechałem już więcej niż 200 km i stuka dalej. Są firmy, które zajmują się naprawą takich rzeczy?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Mam gwint Buddy Club i tam od dołu amortyzatora jest kapturek a pod nim zawór powietrzny.
Może trzeba w takich gwintach uzupełnić co jakiś czas powietrze lub gaz. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 01 September 2019 ![]() |
W BC też jest taki zaworek, data produkcji tego wkładu to 04.02.2019. Dzisiaj prawa strona zaczęła tłuc jeszcze bardziej
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 September 2010 Skąd: Rzeszów ![]() |
Wkłady na pewno dobrze skręcone?
-------------------- Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 01 September 2019 ![]() |
Wyjąłem dzisiaj gwint, skręciłem ponownie wszystko z maksymalną dokładnością. Mam jedynie wątpliwości do łożyskowania camber plate'a, gdzieś wyczytałem że to łożysko sferyczne może stukać.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 17:24 |