![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 26 March 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam.
Szukam informacji na temat tej skrzyni - czy wychodziły różne jej wersje, czy wszędzie, czy to 2.2hdi czy V6 benz są takie same przełożenia. Wiem, że jest wersja 6 biegowa np w 407 coupe 3.0 benz. Problem jest taki, że w mojej 406 od jakiegoś czasu zgrzyta mi 3 bieg, jak wrzucam pomału i poniżej 2 tys obrotów, to nie zgrzyta. Myślałem, żeby wsadzić skrzynie 6tkę, z 407, ale z moich wyliczeń wynika, że tam 6tka jest krótsza od mojej piątki. Teraz nie wiem, czy szukać po prostu skrzyni obojętnie jakiej ML5, czy te od HDi mają dłuższe przełożenia i mógłbym sobie 5tke przełożyc, a synchronizator 3 biegu naprawić (są w ogóle części i czy jest to naprawialne ? ) Z góry dzięki za porady. PS dla ciekawskich: obecny przebieg to 305tys, przy 275 zaczęło zgrzytać, od 168 tys na liczniku w moim posiadaniu - raczej spokojna jazda, zawsze pilnowałem oleju w silniku i patrzyłem na wycieki. W zasadzie to nie wiem, czemu akurat 3 bieg złapał problem ![]() -------------------- 2001 Peugeot 406 3.0 w sedanie
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sat, 26 March 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Nikt nic nie podpowie ?
-------------------- 2001 Peugeot 406 3.0 w sedanie
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Thu, 23 August 2007 Skąd: Częstochowa ![]() |
Kiedyś czytałem, że właśnie z HDI skrzynia jest mocniejsza.
Sam posiadam 3.0V6 C5mk1 i mam problem ze zgrzytem 4 i 5 bieg i chętnie bym się dowiedział jaką drogą iść przy wymianie. Przy 240tys problem się pojawił. PS, może popraw temat, że chodzi o skrzynię do 3.0 v6 PSA manual, aby więcej osób skojarzyło auto, ponieważ ml5 może mniej mówić. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
ale to szukałeś i nic nie znalazłeś ? No to słabo szukałeś. skrzynia składa się zarówno z biegów jak i przełożenia głównego i finalnie również i ono decyduje jakie prędkości osiągasz. Skrzynia ML5 z V6 i diesla jest taka sama. Wszystkie części da się kupić w ASO problemem może być tylko koszt choć finalnie nawet jakby kosztował 1000 zł to opłaci się go wymienić bo kupisz używkę która może być jeszcze gorsza.
Z mojego notatnika: 407 3.0 V6 ML6 CJ 3,077 1,783 1,194 0,902 0,733 0,647 4,786 407 2.2 ES12J4 ML6 3,077 1,783 1,194 0,902 0,733 0,647 4 929 406 Coupe 3.0 przedlift 20LE33 3,077 1,783 1,194 0,902 0,733 4,313 6 jest finalnie już w serii dłuższa a przekładając przełożenie główne z jakiegoś diesla (jest od 6 np takie dokładnie jak w Twojej V6 czyli 4,313 i wtedy 1-5 masz jak u siebie a 6 byłaby do 271) można zrobić sobie fajną skrzynię z naprawdę długą piątką. Większy problem to dostać tą skrzynię. Ja szukałem z pół roku zanim znalazłem coś co nie kosztuje 3 tyś. ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
O ile silnik 3.0v6 czy to w wersji 207 czy 211 KM jest bardzo fajny i trwały, to skrzynie manualne Peugeota to porażka pod względem trwałości. Remont na nowych częściach z ASO to moim zdaniem najlepsze wyjście.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
O ile silnik 3.0v6 czy to w wersji 207 czy 211 KM jest bardzo fajny i trwały, to skrzynie manualne Peugeota to porażka pod względem trwałości. Remont na nowych częściach z ASO to moim zdaniem najlepsze wyjście. duże skrzynie ML są bardzo trwałe i rzadko się sypią poniżej 300-400tkm jeżdżą w wielu dostawczakach gdzie łatwo nie mają i żyją a co dopiero w osobówkach. Małe skrzynie BE...zależy jakiego kto ma farta ja nigdy żadnej nie zakatowałem a mam do tego talent a inni spokojnie jeżdżący rozwalali je...chyba ma to jakiś związek z nadużywaniem niskich obrotów ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
duże skrzynie ML są bardzo trwałe i rzadko się sypią poniżej 300-400tkm jeżdżą w wielu dostawczakach gdzie łatwo nie mają i żyją a co dopiero w osobówkach. Małe skrzynie BE...zależy jakiego kto ma farta ja nigdy żadnej nie zakatowałem a mam do tego talent a inni spokojnie jeżdżący rozwalali je...chyba ma to jakiś związek z nadużywaniem niskich obrotów ;-) U mnie 2 skrzynie BE rozsypały się w 2 różnych 406. Ale cholera wie jaki tam przebieg był. Faktycznie zapomniałem że w v6 jest inna skrzynia chyba ta ML i ona w moim byłym egzemplarzu o przebiegu 350 tys km sprawowała się wyśmienicie. Ale te male skrzynie w 4 cylindrówkach to porażka, niska trwałość to jedno, ale przełozenia też raczej słabe.... |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Ale te male skrzynie w 4 cylindrówkach to porażka, niska trwałość to jedno, ale przełozenia też raczej słabe.... Są BE z fajnymi przełożeniami ale to tylko najlepsze wersje czyli 205 1.9 GTI, Xsara VTS 2.0 167KM, Peugeot 206 RC i 307 i C4 z tym samym silnikiem. Tam zestopniowanie jest bardzo fajne. No i najnowsze 6b BE które ja mam w 206. No zajebiście mi się to sprawuje i na torze i na daily ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
Są BE z fajnymi przełożeniami ale to tylko najlepsze wersje czyli 205 1.9 GTI, Xsara VTS 2.0 167KM, Peugeot 206 RC i 307 i C4 z tym samym silnikiem. Tam zestopniowanie jest bardzo fajne. No i najnowsze 6b BE które ja mam w 206. No zajebiście mi się to sprawuje i na torze i na daily ![]() Jakie są przełożenia biegów w tych najnowszych 6b be? Wkładasz do nich inne fd czy zostawiasz OEM ? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Jakie są przełożenia biegów w tych najnowszych 6b be? Wkładasz do nich inne fd czy zostawiasz OEM ? ciężko jest włożyć inne fd bo musiałbyś kupić kolejną skrzynię. Akurat ta którą mam pod moje zastosowania ma bardzo dobrze dobrane i przełożenia biegów i główne. Dzięki temu mam fajne biegi na tor a na 6 jadę sobie 170 przy 4000 co przy oryginalnej skrzyni RC która przecież i tak miała zbyt długie przełożenie główne a mimo tego 4000 było gdzieś w okolicach 130 jest błogosławieństwem dla moich uszu (i portfela). Taka idealna torowa skrzynia to jest jednak nadal skrzynia z RC i te pozostałe które wymieniłem na krótkim przełożeniu bo długa jedynka i potem wszystko ciasno ale ta 6 jest naprawde ciut ciut za nią. Tyle że nie da się jej włożyć ot tak - sporo namieszali w mechaniźmie zmiany biegów i potzrebne są przeróbki i patenty na które straciłem sporo czasu żeby to obmyślić a na dzień dzisiejszy jeszcze bym trochę zmienił bo bez tych zmian prawdopodobieństwo missshifta będzie bardzo wysokie -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 16:22 |