![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 24 May 2011 ![]() |
Witam , planuje zmianę auta z obecnego Lancera Ralliarta z dwusprzegłową skrzynia SST , obecnie ok 300hp i max opcja wyposażenia. Autem jeździ sie bardzo fajnie i tanio ( LPG ) , ma w sumie wszystko czego potrzebuje , no poza trzeszczącymi plastikami i marnym wkonaniem,
Warunki zakupu nowego auta: idealnie gdyby było na pośrednim wtrysku - wiadomo z jakich względów skrzynia silnik i naped obojętne - ma mieć ok 200hp z możliwością rozwoju Czasami zdarza mi się coś przewieść , więc chociaż po złozeniu foteli chciałbym mieć trochę miejsca Ważne jest spalanie , rocznie robię OK 25tyś rocznie i jeżdzę autem codziennie do pracy. Nadwozie obojętne, w przypadku BMW wolałbym kombi Myśl była nad mocnym dieslem , np BMW F30 , Skoda Octavia VRS ( dziadkowóz trochę ) , i mocna benzyna np mustang 2015r 3.7 , 370Z itp. Te ostatnie odpadają tylko dlatego że są dwuosobowe i bagażnik marny.. Potrzebuje Auta które chociaż trochę się wyróżnia spośród tłumu , więc celuje w sportowe pakiety stylistyczne. Wybór bylby o wiele prostrzy gdyby w gre wchodziły wtrysk bezpośredni , ale brak LPG w aucie które pali od 10l w góre przy moich przebiegach niestety odpada. Obecny lancer daje mi dużo frajdy , jako takiej wygody , sporej przestrzeni , naped na 4 kola , skrzynia automat - a to wszystko przy spalaniu ok 13l jest dobrym wynikiem na auto typu Daily. Autem dwa razy do roku wyjadę na tor , szukam czegoś ciekawego co nie zrujnuje mi kieszeni . Macie jakieś typy które fajnie trawią LPG , lub jakiś mocny diesel? Sa mocne benzyny ktore nie palą duzo ale jednak w skali roku wychodzi spora róznica na korzyść LPG/Diesla Budżet ok 100k pln na auto od 2014r w góre. Mam dostep do aut z ameryki - da się tam kupic fajne mocne autka trochę taniej ale ciezko tam znaleźć np F30 z dieslem |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Infiniti Q50 w stanach do kupienia 3.7 v6.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 January 2009 ![]() |
Ifka fajna opcja tyle, ze wejdzie mala "banka" do bagaznika
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
A myślałeś o hybrydzie zamiast lpg, np bmw f30 lub merc w205 c350e. W stanach powinno być tego trochę. Bmw da się podkręcić programem, merc nie wiem.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Ile Ci pali ten Lancer?
Konie masz te same co ja, więc i spalanie obstawiam podobnie: 12-13, a jak przydepniesz to i 18/100 LPG. Może się okazać że 2.0T vaga po programie na 280 spali nieco ponad połowę tego, więc koszty takie same, a problemów mniej. Zgłębiałeś temat, jeździłeś takim TFSI? -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 10 May 2008 Skąd: inąd ![]() |
Megane RS
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 24 May 2011 ![]() |
Wczesniej jezdzilem Cupra R i auto było genialne , mega tanie czesci , spalanie LPG 11-12l przy 260hp , dość dużo miejsca , przestrzeń w bagazniku po złozeniu foteli ogromna
Przesiadka na Lancera i też jest duży progres. Pali w mieście ok 13-14l LPG , w trasie przy 120km/h 10-10.5 , autko ma 300hp , 4x4 , automatyczna skrzynie ( praca fajna tylko awaryjna niestety jest... ) częsci tanie bo wszystko pasuje do ralliarta od zwylego lancera , wygląda jak EVo , jedzie jak seryjne Evo a koszty utrzymania 2x mniejsze. Wiec auto świetne jak dla mnie , ale wiadomo po roku jazdy szukam powoli następcy. Gdyby nie temat bezpośredniego wtrysku miałbym wiele fajnych aut na oku. Nowy Civic SI , Audi S3 , golf GTI , Octavia VRS , Mercedes CLA250 lub moze a45 , Focus RS itp Ale do jazdy na codzień nie mogę mieć auta które pali od 10l w góre , bo niestety dużo jeżdzę i często zdarza mi się wozić graty w aucie ( felgi , części silnikowe itp ) , niestety nie mogę mieć dwóch aut wiec szukam kompromisu , czyli daily z ciekawszym wyglądem niż passat , mocą ok 200hp i przyzwoitym spalaniem. Naprawami się nie martwię bo wszystko robię sam Idealny byłby mustang 2015r 3.7 v6 gdyby nie ten brak miejsca z tyłu. Tam chyba mieści się tylko plecak , kufer też taki sobie a jednak pare razy do roku wożę 3-4 osoby. Toyota GT86 wydaje się ciekawa ale nie znam jej bliżej , 370Z idealne gdyby nie wady takie jak w mustangu Infinity q50 fajna propozycja , silnik popularny dosyc rozwojowy i powinno fajnie to jechać. To piec taki sam jak w 370z? Są jakieś zmiany? Nowa Octavia VRS w dieslu też wydaje się fajnym dupowozem , 180km w gnoju powinno jechać i palić rozsądnie jak na VW przystało. Hybrydami nie jeździłem ani razu , nie znam ich wad i zalet , TFSI jeżdziłem ok 2 tyg - skoda octavia II VRS z 2.0 TFSI i paliło mi to ok 10-12L benzyny cały czas wiec wg mnie odpada. Megane RS bardzo fajne autko poza tym że mam ogromny uraz do francuskiej technologii , tylko boję się że nie będzie żaden przeskok do przodu względem Lancera . jak się mają silniki diesla 2.0 w bmw f30? Jaki model silnika jest najlepszy ? Nadal mają problem z rozrządami? I jak sprawa wygląda z dieslem np w Mercedesie CLA- warte uwagi? Auto wizualnie mi się podoba , idealne byłoby wlasnie CLA250 w pakiecie AMG gdyby nie ten wtrysk bezpośredni. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 ![]() |
Chcesz wydać 100tys + na używane auto usportowione auto i płaczesz nad spalaniem? Gdzie tutaj logika? Koszty eksploatacji takich aut nie są niskie. Te kilkaset złotych na paliw mc aż tak wiele zmienia?
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Co do Infinity q50 i 370z to silniki takie same albo prawie takie same, oznaczenie silnika to VQ37VHR, jest kilka ewolucji tych motorów, które w zależności od rynku i mocy będą się od siebie różniły.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 09 March 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Jeżeli skreślasz mustanga ze względu na wielkość to i gt86 odpadnie bo jest jeszcze mniejsze. O silnikach 2.0 BMW jest temat na forum i dobrych opinii w nim nie znajdziesz. z tego co pamiętam mają też bezpośredni wtrysk
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Alfa giulia 2,0t
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopi...=453868#p453868 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Wed, 06 September 2017 ![]() |
Z całym szacunkiem ale jeśli się bierze pod uwagę Mustanga i ma to być auto z charakterem i dające frajdę to tylko z V8 5.0l
Mustang z jakimś wydumanym na europejski rynek 3,7 powoduje "wykastrowanie" tego samochodu. Nawet 5.0 nie powala ale doznania słuchowe z gulgotu ośmiocylindrówki wiele innych mankamentów przysłaniają... |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Ile Ci pali ten Lancer? Konie masz te same co ja, więc i spalanie obstawiam podobnie: 12-13, a jak przydepniesz to i 18/100 LPG. Może się okazać że 2.0T vaga po programie na 280 spali nieco ponad połowę tego, więc koszty takie same, a problemów mniej. Zgłębiałeś temat, jeździłeś takim TFSI? Tfsi spali może mniej ale przy zamulaniu , a nie przy używaniu 280koni . |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 ![]() |
s3 +- 350 koni spalanie średnie 9.5 trasa do 100km/h 7-8.7 z klimą/ogrzewaniem 120 8,9 140 9,5 180 koło 13 litrów miasto po 3-4km zimą pokazuje spalanie poniżej 10, miasto normalnie 9-11 ostra jazda 20+
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza ![]() |
Przy takich przebiegać po co gaz?
Oszczędzisz 20 zl/100km. Czyli 4-5 tys rocznie. Pierwszy rok, półtora i tak spłacasz instalacje gazową. Bardziej bym się skupił na utracie wartości czy kosztach serwisu. Z takim budżetem żeby było trochę frajdy. Trzeba by nieco naciągnąć budzet: Alfa Giulia 200km z 8 biegowym ZF (trochę mało mocy) Audi A4 B9 252km Pala ok 8-9 litrów w trasie , 10-11 l w miescie. BMW 320d z silnikiem B47 190KM, może rozczarować osiągami. Mozna poszukać 325d z silnikiem B47 - biturbo 224 KM i 450Nm |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
mustang 2015r 3.7 , 370Z itp. Te ostatnie odpadają tylko dlatego że są dwuosobowe i bagażnik marny.. Po pierwsze, Mustang jest 4-osobowy (to 370Z jest dwuosobowy), po drugie Mustang ma spory bagażnik 408 l w którym zawiasy nie wnikają do środka. Do tego tylna kanape kładziesz i nawet dłuższe przedmioty wchodzą ![]() Po trzecie, wez 2.3 EB jeśli chcesz niskie spalanie (w mieście zmiescisz się 9-11l/100 km, przy butowaniu 16-18 /100 km). Ale osobiście poszedłbym w V8 i LPG. Można to z pokusić się o jakieś 2.0TSI bo po 2015 roku są naprawę oszczędne. Tylko tu LPG jest już mniej opłacalne. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Chcesz wydać 100tys + na używane auto usportowione auto i płaczesz nad spalaniem? Gdzie tutaj logika? Koszty eksploatacji takich aut nie są niskie. Te kilkaset złotych na paliw mc aż tak wiele zmienia? ![]() Dokładnie tak. Nie chciałem aż tak bezpośrednio, ale czasem tak trzeba aby przemówić do rozsądku. Gazowanie auta za 100k, które zrobi 25kkm i po roku będzie zmienione to kompletnie poroniony pomysł ![]() A jak już szukając wyróżniającego się z tłumu auto rozważasz Skodę w gnoju to zupełnie nie wiesz czego szukasz ![]() -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja kupowałem swoją Cuprę 5F to też się naczytałem, że pali 11-12 l max w mieście. Niestety, mój egzemplarz o tym nie wie bo mniej jak 14 nie weźmie, a norma to 15-16. Podchodziłbym więc ostrożnie do tego co ludzie pisza na forach a tego ile potem takie auto pali w rzeczywistości.
-------------------- Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Bo jedni jeżdżą jak piz.y a potem piszą o nierealnych dla normalnych ludzi spalarniach. Jak ktoś ma 80koni i auto mu pali 8 litrów to przy takim samym afrze i mocy 320 koni auto musi spalić 32 litry. A ze ktoś kupuje auto z 320 a wykorzystuje tylko 80 to sensu w ogóle w tym nie widzę żadnego.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Mam mocne auto na codzień albo nawet bardzo mocne bo 450KM można tak chyba nazwać. I jezdzę wydaje mi sie w miarę przepisowo bo strata prawka w takim aucie w miescie trwa u mnie 4,7 sek czyli 100kmh. Mozna normalnie uzywac auto mocne i miec fun z niego jak ta moc jest potrzebna ale nie caly czas....jak ktos wykorzystuje cały czas np. 300km to dlugo sie prawkiem nie nacieszy
![]() -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 13:00 |