Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Krótkie przełożenia skrzyni biegów
Dominik
post Mon, 17 Feb 2003 - 14:04
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 13 January 2003
Skąd: Grójec, Piaseczno, Warszawa





jako ze nie kazdy mnie jeszcze zna, witam wszystkich... niedawno wysypala mi sie krotka skrzynia w golfie II 1.8, zalozylem seryjna i jest tragedia. auto w ogole nie przyspiesza . czy znacie moze kogos, kto tanio naprawia skrzynie i czy to ma sens. a moze da rade przelozyc z tej zepsutej same przelozenia? gdzie mozna kupic krotkie przelozenia i ile to kosztuje? ja znalazlem jakies zestawy, ale sa to ceny rzedu 7 tys. moze ktos ma jakies doswiadczenie w skracaniu przelozen i wypowie sie na ten temat. czy zmiana tylko przelozenia glownego cos zmieni? jak prawidlowo powinno sie interpretowac wartosc przelozen np. 3.45, 2.05, 0.91? dzieki za pomoc i wyjasneinia.[/list]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 17 Feb 2003 - 14:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ibiza-man
post Mon, 17 Feb 2003 - 14:18
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: warszawa





Zmieniając przełożenie główne zmienisz przełożenia wszystkich biegów,co jest niekorzystne dla Vmax i ekonomiczności jazdy w trasie.
Zmieniając przełożenia poszczególnych biegów możesz sobie ustawić 1,2 i 3 bieg krótkie żeby samochód dobrze przyspieszał,a 4 i 5 żeby mniej palił w trasie.
Wszystko zależy od twoich potrzeb,stylu jazdy itd.
Ja proponowałbym skrócenie 1,2 i 3 biegu,a 4 i 5 zostawić seryjne.

Nie znam zakładów które zajmują się skrzyniami,wiem że Kajman wie coś na ten temat,ale niestety teraz nie zagląda na forum.


--------------------
2e -> 123KM / 168Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dominik
post Mon, 17 Feb 2003 - 14:33
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 13 January 2003
Skąd: Grójec, Piaseczno, Warszawa





chwilowo ekonomicznosc autka i vmax mozna w rozwazaniach pominac. zdecydowanie jestem za przyspieszeniem. przed wysypka skrzyni, zmieniajac kolejno biegi auto bardzo plynnie i szybko rozpedzalo sie na kazdym biegu i zatrzymywalo sie w okolicy 200km/h przed 7000obr./min., teraz mam 200 przy 6500 obr./min, ale na czworce, mam 4 biegi a piatka jest teraz jako nadbieg. predkosc na tym biegu znaczaco spada. auto nie ma sily. jesli zmienilbym tylko glowne przelozenie, mialoby to sens? wiadomo, ze w glownej mierze chodzi o koszty zwiazane z przerobka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pingu
post Mon, 17 Feb 2003 - 23:02
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 November 2002
Skąd: Stalowa Wola





Co do zmian przelozen to nie polecam skracac 1 !
Najlepiej skrucic 2,3 a 4 zostawic i przedluzyc 5 dla wiekszego Vmaxu!


--------------------
www.CENTRUM-FELGI.pl
Felusie: ATS, EXCLUSIVE LINE, MAK, ALUTEC, TSW, TSR, AUTEC, BORBET, CW, PRO LINE, RIAL, RONAL, BROCK, RcDESIGN, ANZIO, KAHN DESIGN, BREYTON, ANTERA, MOMO, OXIGIN, CARMANI, STILAUTO, RONDELL, CMS, SPEEDLINE, TENZO R, DOTZ, DRAG, AEZ, ROTA, ENZO, DEZENT...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek
post Mon, 17 Feb 2003 - 23:08
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: Warszawa





Pingu czemu nie polecasz skracać 1?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pingu
post Mon, 17 Feb 2003 - 23:20
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 November 2002
Skąd: Stalowa Wola





CYTAT("Maciek":18b1lon8)
Pingu czemu nie polecasz skracać 1?


Niewiem jak u was ale u mnie zaras po starcie musze wzucac 2 bo mi odrazu odcina bo sie jedynka konczy!
Uwazam ze 1 jest zbyt krutkim biegiem i gdy go skrucimy(szczegolnie w przednionapedowcu jakim jest ibiza)dojda wieksze problemy z poprawnym ruszeniem i wyjdzie na to samo!
Chyba ze mowimy o autkach pokroju mojego opelka 60 konnego w ktorym to by cos dalo!


--------------------
www.CENTRUM-FELGI.pl
Felusie: ATS, EXCLUSIVE LINE, MAK, ALUTEC, TSW, TSR, AUTEC, BORBET, CW, PRO LINE, RIAL, RONAL, BROCK, RcDESIGN, ANZIO, KAHN DESIGN, BREYTON, ANTERA, MOMO, OXIGIN, CARMANI, STILAUTO, RONDELL, CMS, SPEEDLINE, TENZO R, DOTZ, DRAG, AEZ, ROTA, ENZO, DEZENT...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ibiza-man
post Mon, 17 Feb 2003 - 23:42
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: warszawa





Pingu,w sumie masz rację
Trochę się pospieszyłem z tym skracaniem 1. biegu
Nawet nie wiem czy nie lepiej byłoby troszkę wydłużyć 1. bieg,tak żeby uzyskać troche przewagi na samym początku


--------------------
2e -> 123KM / 168Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek
post Tue, 18 Feb 2003 - 06:50
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: Warszawa





Rzeczywiście tą 1 to nawet możnaby wydłużyć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dominik
post Tue, 18 Feb 2003 - 12:00
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 13 January 2003
Skąd: Grójec, Piaseczno, Warszawa





CYTAT("Pingu":22w3al67)
Co do zmian przelozen to nie polecam skracac 1 !
Najlepiej skrucic 2,3 a 4 zostawic i przedluzyc 5 dla wiekszego Vmaxu!


na piatce max jest sporo mniejszy niz na czworce, wiec w moim przypadku nie ma sensu wydluzac piatki. na piatce auto nie ma sily sie rozpedzac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spaun
post Tue, 18 Feb 2003 - 13:33
Post #10


Super User
Dołączył: Thu, 07 November 2002
Skąd: Skierniewice





ja kiedys slyszalem ze jak ktos ma dosc mocne autko i ma naped na pzud to dobze jest jak 1 i 2 sa nawet wydluzone bo na tych niskich predkosciach auto dobze sie rozpedza i nie ma problemu z trakcja a potem 3,4 skrucone ale to tak aopinia dotyczaca 400m
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ibiza-man
post Tue, 18 Feb 2003 - 13:43
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: warszawa





Według mnie,żeby dobrze zestopniować skrzynie biegów trzeba brać pod uwagę kilka ważnych rzeczy.Przede wszystkim:
-przebieg mocy i momentu w funkcji obrotów
-przeznaczenie auta
-napęd auta (fwd,rwd,awd)
-masę auta
-preferncje kierowcy
-kolejność modyfikacji w aucie,czyli najpierw robimy silnik a do niego dopasowujemy przełożenia biegów


--------------------
2e -> 123KM / 168Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pingu
post Tue, 18 Feb 2003 - 15:11
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 November 2002
Skąd: Stalowa Wola





CYTAT("Dominik":1nojainu)
CYTAT("Pingu":1nojainu)
Co do zmian przelozen to nie polecam skracac 1 !
Najlepiej skrucic 2,3 a 4 zostawic i przedluzyc 5 dla wiekszego Vmaxu!


na piatce max jest sporo mniejszy niz na czworce, wiec w moim przypadku nie ma sensu wydluzac piatki. na piatce auto nie ma sily sie rozpedzac.


Ale u mnie gdy odcinka 4 tp wzucam 5 i jade dalej!
Wiec u mnie max na piatce jest wiekszy! Wiec gdy doloze cos jeszcze do autka to 5 trzeba bedzie przedluzyc aby szybciej jezdzic!


--------------------
www.CENTRUM-FELGI.pl
Felusie: ATS, EXCLUSIVE LINE, MAK, ALUTEC, TSW, TSR, AUTEC, BORBET, CW, PRO LINE, RIAL, RONAL, BROCK, RcDESIGN, ANZIO, KAHN DESIGN, BREYTON, ANTERA, MOMO, OXIGIN, CARMANI, STILAUTO, RONDELL, CMS, SPEEDLINE, TENZO R, DOTZ, DRAG, AEZ, ROTA, ENZO, DEZENT...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Wed, 26 Feb 2003 - 15:33
Post #13


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





[quote="Dominik":3j1zz42t]czy znacie moze kogos, kto tanio naprawia skrzynie i czy to ma sens. a moze da rade przelozyc z tej zepsutej same przelozenia? gdzie mozna kupic krotkie przelozenia i ile to kosztuje? ja znalazlem jakies zestawy, ale sa to ceny rzedu 7 tys. moze ktos ma jakies doswiadczenie w skracaniu przelozen i wypowie sie na ten temat. czy zmiana tylko przelozenia glownego cos zmieni?[list]

1.Znam takiego kogos.
2.Sens to ma
3.Kupisz u tego kogos,ok 150-200zl/bieg
4.Zmiana przelozenia glownego jest najprostsza/najtansza,ale nie masz mozliwosci spersonalizowania skrzyni pod auto.U mnie takie dobranie biegow urwalo 0.2s. /400m.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pingu
post Thu, 27 Feb 2003 - 00:36
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 November 2002
Skąd: Stalowa Wola





No wlasnie ile zyskalem przez krutrze przelozenia?
Kiedys: 1-50 2-105 3-160 4-210
Teraz: 1-50 2-95 3-140 4 -190


--------------------
www.CENTRUM-FELGI.pl
Felusie: ATS, EXCLUSIVE LINE, MAK, ALUTEC, TSW, TSR, AUTEC, BORBET, CW, PRO LINE, RIAL, RONAL, BROCK, RcDESIGN, ANZIO, KAHN DESIGN, BREYTON, ANTERA, MOMO, OXIGIN, CARMANI, STILAUTO, RONDELL, CMS, SPEEDLINE, TENZO R, DOTZ, DRAG, AEZ, ROTA, ENZO, DEZENT...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dominik
post Thu, 27 Feb 2003 - 11:05
Post #15


Super User
Dołączył: Mon, 13 January 2003
Skąd: Grójec, Piaseczno, Warszawa





a jak jest w przypadku, gdy w gre wchodzi tez naprawa mechanizmu roznicowego? wiem, ze to raczej nieoplacalne. trzeba by bazowac na dobrej skrzyni?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dominik
post Thu, 27 Feb 2003 - 13:21
Post #16


Super User
Dołączył: Mon, 13 January 2003
Skąd: Grójec, Piaseczno, Warszawa





[quote="Kajman":2yhl99vt][quote="Dominik":2yhl99vt]czy znacie moze kogos, kto tanio naprawia skrzynie i czy to ma sens. a moze da rade przelozyc z tej zepsutej same przelozenia? gdzie mozna kupic krotkie przelozenia i ile to kosztuje? ja znalazlem jakies zestawy, ale sa to ceny rzedu 7 tys. moze ktos ma jakies doswiadczenie w skracaniu przelozen i wypowie sie na ten temat. czy zmiana tylko przelozenia glownego cos zmieni?[list]

1.Znam takiego kogos.
2.Sens to ma
3.Kupisz u tego kogos,ok 150-200zl/bieg
4.Zmiana przelozenia glownego jest najprostsza/najtansza,ale nie masz mozliwosci spersonalizowania skrzyni pod auto.U mnie takie dobranie biegow urwalo 0.2s. /400m.[/quote]

skrzynia ktora mialem spelniala wszystkie moje oczekiwania, bylem z niej bardzo zadowolony. krotka, o bliskich przelozeniach, wszystko doskonale zestrojone. wydaje mi sie, ze w tym przypadku nie ma co eksperymentowac z innymi wlasciwosciami. interesowalo by mnie zrobienie skrzyni dokladnie o takich samych parametrach jak ta, ktora lezy teraz w garazu...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Spawos
post Thu, 27 Feb 2003 - 13:31
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 February 2003
Skąd: Lublin





a gdzeie sie przearabia na ktorkie skrzynie czy to jak sie robi ???? czy trzeba koic cala nowa jak taki to ile kosztoje ?


--------------------
Prawdopodobnie Najszybsze Daewoo w Polsce
2004--> ET 18,3
2005--> ET 17,4
2006--> ET 14,7
2007-->13.xx???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AUTO-LIDER
post Thu, 27 Feb 2003 - 21:48
Post #18


Super User
Dołączył: Sat, 09 November 2002
Skąd: Poznań/Plewiska





CYTAT("Dominik":39wdzkwd)
a jak jest w przypadku, gdy w gre wchodzi tez naprawa mechanizmu roznicowego? wiem, ze to raczej nieoplacalne. trzeba by bazowac na dobrej skrzyni?


Możesz zachować swoje przełożenia skrzyni, a wymienić musisz tylko koło tależowe (przkręcane lub nitowane do mechanizmu różnicowego) oraz bezwględnie jako parę dla niego wałękz zębnikiem popularnie zwany "atakiem" o takim samym przełożeniu (ilości zębów) jak Twoje uszkodzone. Jęśli masz uszkodzony mechniżm różnicowy to też się naprawia, pytanie jest następujące co się rozsypało i czy to się opłaca ratować przy bezproblemowym dostępie do używek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzegscvan
post Sat, 01 Mar 2003 - 18:46
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Tue, 26 November 2002
Skąd: poznan





jezeli ktos refelktuje to moge sie podzielic takim skromnym programikiem w excelu obliczjacym predkosci na poszczególnych biegach
wiec mozna za pomoca tego prostego programiku wyliczyc sobei jaka bysmy musieli miec skrzynie aby nas satysfakcjonowała


--------------------
czołg sprzedany
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michał Szulkin
post Sat, 01 Mar 2003 - 20:02
Post #20


Super User
Dołączył: Mon, 11 November 2002
Skąd: Częstochowa





Ja bym prosił ten programik (prosze o niego na meila)
DZIĘKUJE


--------------------
MisiekSR
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 13:40