![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 30 March 2009 ![]() |
Witam.
Szukam odpowiedzi na nurtujący mnie problem z wyborem turbosprężarki. Jakby ktoś miał praktyczną wiedze w tym temacie to chętnie wysłucham, niestety ja z dziedziny turbo aż tak nie błyszczę. Posiadam auto z silnikiem 1.8t AGU. Silnik zakuty pojemność standardowa. Kolektor żeliwny chinczyk TurboWorks z flansza T3. Wydech kwas 3"DP w 2.5". Zamontowałem sprężarkę GT3076 chińską replikę z ebay. Wszystko fajnie działało jakiś czas, dopóki się spreżarka nie zatarła ale o tym później. paramtery turbiny GT3076 to: Exhaust (Turbo Manifold) Flange: Standard T3 Flange Exhaust (Downpipe) Flange: Standard 4-Bolt Turbine Trim: 84 Turbine Inducer Diameter: 84 mm Turbine Exducer Diameter: 60mm Turbine A/R: 0.6 Compressor Trim: 56 Compressor Inducer Diameter: 57mm Compressor Exducer Diameter: 76.2 mm Compressor A/R: 0.82 Bearing: Journal Bearing Jak widać turbina ma muszle wydechową o AR 0.82, co przy pojemności 1.8L powoduje pojawienie się jakiegoś boostu >0.5b lekko powyżej 4500rpm. Wyczytałem że pomogło by założenie mniejszego żeliwa AR 0.63, powinno to przyspieszyć spool. Jako żę turbine musze kupić nową chcuałem od razu zamówić GT3076 taka jnak miałem ale z mniejszym AR na muszli wydechowej. Niestety na zadnej aukcji nie mogę znaleźć takiego modelu, wszystkier maja 0.82. Jest opcja żeby samemu dokupić zeliwo 0.63 i wymienić je, ale to podnosi dodatkowo koszty o kolejne 300zl. Druga opcja nad którą się zastanawiam jest taka że sprzedający zaproiponował mi inna spreżarke w teorii więszką (no wlasnie w terii a jak by ktoś ogarnięty się wypowiedział czy ona rzeczywiście jets wieksza ??) Jes tto też chińska podjebka o numerze GT 3582 Parametry tej turbiny sa takie: Specification Compressor Compressor Trim: 56 Compressor Inducer Diameter: 61.5mm Compressor Exducer Diameter: 81.5mm Compressor A/R: 0.7 (Blades Number 6 double) Turbine Exhaust Inlet (Turbo Manifold) Flange: T3 Flange Exhaust Outlet (Downpipe) Flange: 4 Bolt Turbine Trim: 84 Turbine Inducer Diameter: 68mm Turbine Exducer Diameter: 62.4mm Turbine A/R: 0.63 (Blades Number 10 double) z opisu wynika ze ta "niby" wieksza turbina ma mniejszą musze wydechowa AR0.63 no i same wymiary wirnika wydaja się mniejsze. Teraz pytanie, czy można się spodziewać szybszego spoola w turbinie gt35 w porównaniu do gt30 ?? Czy te AR.63 "gubi" się z racji ogólnie większej turbiny gt35 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
GT3076 mają
Wirnik turbiny: 60/55 mm. A/R turbiny: 0.82 GT3582 mają Wirnik turbiny: 68/62 mm. A/R turbiny: 0.63 albo 0.82 na mniejsze to to zdecydowanie nie wygląda... i do tego większy i cięższy wirnik kompresora... -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 30 March 2009 ![]() |
Ale GT3582 ma mniejsze AR.63 czy to daje na tyle różnicę ze będzie się wkręcać nie znacznie szybciej niż gt30 ?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
nie ma takiej opcji przy tego samego typu wirnikach i łożyskach. mamy w sprzedaży od kilku lat jedne i drugie.
A/R to tylko proporcja - kierując się liczbę to GT28 z A/R 0.86 wstawałoby później niż GT3582 z A/R 0.63... -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 30 March 2009 ![]() |
do 1.8t kupić druga gt3076 .86 ? czy kombinować z gt3582 0.63 ?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński ![]() |
A gt35. 30? Ta z dupa 0.63?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 15:20 |