![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
Problem jest taki, ze miejsce na czujnik ma gwint 1/8PT (BSPT - standard u Japonczykow) a kupiony przeze mnie czujnik 1/8NPT. Proby znalezienia adaptera na to polaczenie jak na razie sa bezskuteczne.
Z tego, co sie dowiedzialem, to gwinty te powinny ze soba pasowac (bez uszkodzenia mechanicznego - jesli nie, to dajcie znac), ale polaczenie nie bedzie szczelne, powinno sie je czyms uszczelnic (tak jak polaczenia np. rur w centralnym ogrzewaniu). Pytanie, czego mozna uzyc do uszczelnienia tego polaczenia, aby wytrzymalo olej i wysoka temperature? Wkrecic to na klej do gwintow? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Thu, 14 June 2007 Skąd: Warszawa/Płock ![]() |
Tasma teflonowa.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
j.w. teflon, uszczelka miedziana, klej do grubych lub srednich gwintow-znajdz roznice w gwintach dobierz klej. najprosciej, teflon + miedz
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Tam jest stożek??? Jak tak to teflon do gazu nie do wody
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
Czuczu, nie rozumiem o co dokladnie pytasz? Czy gwinty maja ksztalt stozkowy?
Jesli chodzi o ten teflon, to moglibyscie podeslac jakiegos linka, o co dokladnie chodzi? Ja sie na gwintach totalnie nie znam, opieram sie w sumie jedynie na tym dokumencie: https://www.cpcworldwide.com/Downloads/NPT.pdf tam sa rysunki 6 i 7, na ktorych jest opisany przypadek jak u mnie, tj. Female BSPT i Male NPT. Wedlug tych rysunkow, jesli oba gwinty beda mialy ten sam "pitch" (jak to sie tlumaczy na polski?), to powinno byc OK, tylko trzeba je dodatkowo uszczelnic. Dobrze rozumiem, ze jesli oba moje gwinty sa 1/8, to znaczy ze maja ten sam pitch? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Teflon faśma lub sznurek teflonowy na śrubunki hydrauliczne.
https://allegro.pl/listing?string=ta%C5%9Bm...ga-hou-1-5-0419 https://allegro.pl/listing?string=ni%C4%87%...ga-uni-1-5-0222 Dodatkowo można pomazać nietwardniejącą masą uszczelniającą typu curil/hylomar Testowałem warsztatowy zegar ciśnienia oleju z gwintem 1/8 w otworze m10x1,0 i sznurek + curil dawał radę. Bsp i npt z teflonem i masą uszczelniającą dogadują sie ze sobą ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
1. są takie adaptery (http://www.ebay.com/bhp/1-8-bspt lub od razu tutaj https://www.amazon.com/GlowShift-Female-Sen.../dp/B00NWZ3TUI)
2. istnieje niezerowa szansa na zerwanie gwintu w pewnym momencie, bo jest różna liczba zwojów na cal. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
Problem w tym, ze adaptery sa dostepne w USA. Jak mi znajdziesz taki dostepny w Polsce w rozsadnej kasie, to chetnie kupie.
Rzeczywiscie, wedlug wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/National_pipe_thread https://en.wikipedia.org/wiki/British_Standard_Pipe jest roznica w ilosci zwojow na cal dla 1/8. W NPT jest to 27 a w BSPT 28. Czy to duzy problem? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Poczytaj sobie tutaj, jakie są różnice w tych gwintach: https://www.swepro.com/index.php?language=p...gation1=threads
Takie coś będzie dostępne w PL. Sprawdź tubes international, www.parker.pl, o tutaj się pojawiło https://www.arapneumatik.pl/p-1357-adapter-...7-parker-legris , do tego hansa flex https://cat.hansa-flex.com/pl/Adaptery/Adap...%B0_-_NPT/GHBIN <- tego trzeba uszczelnić na wejściu do bloku, bo jest gwintem równoległym, a nie stożkowym) Wystarczy pogrzebać trochę ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
Grzebalem, grzebalem.
arapneumatik sprzedaja tylko po 10 sztuk - co mnie srednio urzadza a ten drugi tez widzialem, ale mi wizualnie nie pasowal. Co oznacza, ze jest rownoloegly a nie stozkowy? To wszystkie NPT lub wszystkie BSPT nie powinny byc takie same? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
Ten jest BSP, bez T czyli nie tapered czyli niestożkowy.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
jesli w tej chwili mozesz to skrecic do kupy bez oporu w gwincie to dajesz jakies uszczelniacz i po kłopocie. jesli zas, nie dokrecasz gwintu do konca tzn ze blokuje juz gwint-pewnie przez różnice w skoku(kilka nitek moze zlapac bez oporów). oba gwinty masz stozkowe. zobacz jak one sie skrecaja, na tej podstawie najlepiej podjac decyzje co do uszczelnienia.
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 20:40 |