![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 September 2013 ![]() |
Hej, jako że w mojej okolicy powoli jest już gdzie jechać na tor, kupiłem sobie pod choinkę toyotę mr2 zzw30, i będę ją budował od podstaw na jako auto na track daye.
Na razie koncentruje się na zejściu jak najniżej z masą auta ,kupię jakiś porządny gwint , opony, może ją trochę poszerzę ,zobaczymy... Dopóki seryjny silnik ,będzie działał to zamierzam na nim jeździć ale ogólnie te 1,8 vvti to jest podobno śmieć, także obawiam się że 2-3 wypady na tor i może być po temacie... No i tu pojawia się pytanie co dalej ? myślałem o 1,8 20vt albo 2,0tsi manual albo dsg, alternatywnie k20 z hondy typer i do tego turbo albo kompesor Generalnie mój tuner mi powiedział żebym sobie wymyślił co to ma być i on mi to zrobi, także jest dość duża dowolność w temacie, chodzi mi o silnik lekki ,który będzie generował 350-400 koni i nie robi na nim wrażenia cało dniowe upalanie. Toyota będzie strojona na paliwie e85 Auto jeździć będzie głównie po torze w kamieniu śląskim i w czeskim Brnie, ewentualnie tor poznań Jak macie jakieś inne propozycje silnikowe to chętnie wysłucham. -------------------- W0 LNES4 1000hp+ 0-100 2,3s 100-200 4,1s 9s car www.facebook.com/s4turbo
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Tu chyba nie ma co wymyślać tor to chyba tylko i wyłącznie k20/24 + troche kasy i pewnie 300 mozna atakowac
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 June 2008 Skąd: KrK/RbK ![]() |
popularne to 2zz, k20, troche mnie popularny ale ciekawy i supportowany (duzo czesci pnp) 2gr do zzw30
-------------------- Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
K20/24 bedzie najlepszym wyborem. Zdecydowanie najfajniej bedzie to smigac.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Tue, 11 October 2011 ![]() |
1zz aż takim śmieciem nie jest i daje sporo frajdy na początek, jednak raczej na krętych torach i na początek zabawy.
Najprościej wrzucić 2zz ale 300++ bym nie atakował z tym silnikiem. k20/24 to dobra propozycja. Rzuć okiem jeszcze na 2gr (+sc) są takie setupy. Podobno Kingsoft coś myślał nad 2.0 tfsi. Może przedzwoń i zapytaj. -------------------- MR2 2zz sc (Janusze Tuningu)
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
A ja ci zaproponuje cos zupelnie innego. Zobacz z jakiej cenie doataniesz caly naped z b207 z20net. Silnik w serii 300hp przyjmuje bez wysilku, nawet jest szansa, ze na seryjnym kompie z saaba/opla to odpalisz. K20 komoletny swap to 8k pln, do tego czesci i komp zeby wystroic, to mazz 12k minimum. A seryjny b207 aero masz 250hp po sofcie, a 150 konny 2006+ na td04 230hp po sofcie.
Ostatnio tubolpg pokazal wykres zakutego 440hp na gt28. Jak cos sie wysra to goly slupek 1k pln , a tfsi 5kpln+ -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
1zz ciezko jest zrobic moc, ktora cie interesuje ale jest fajny bo lekki.
K20/24 jest najciekawszy bo mozna w n/a zrobic moc, ktora cie interesuje, jest bardzo lekki i tuning jest rozpracowany w kazda strone. V6 w roznej masci z definicji odpadaja ze wzgledu na mase. 2.0 tfsi to ciekawy wybor w wypadku turbo bo silnik przy tych mocach pozostanie gleboko w strefie bezpieczenstwa ale nie wiem czy silnik turbo jest czyms co bym chcial miec w szybkim torowym mr2. Za 2.0 tfsi przemawia tez swierzosc, dostepnosc i to ze tunerzy maja te sprzety przeswietlone od a do z w kazda strone. Podejzewam ze na dluzsza mete 2.0 tfsi bedzie najtansza opcja. 2zz jest napewno najtanszy na start, raptem tylko temat swapu silnika, ktory pasuje na miejsce i przezbrojenia kompa. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 September 2013 ![]() |
Gadałem ostatnio z gościem który wkładał 2zz do swojej mr2 i mówi żeby tego nie robić, także raczej odpada, 2 gr raczej też nie
Temat tych sabowskich silników prze analizuje, muszę poszukać jakiś informacji na ten temat Generalnie chciał bym to auto budować mądrze ,żeby stawało się coraz mocniejsze wraz ze wzrostem moich umiejętności...jakieś tam już doświadczenie torowe posiadam,mistrzem kierownicy nie jestem ale na pewno jeżdżę już lepiej niż przeciętny zjadacz chleba... Nie wykluczam że za 2-3 sezony można by było tym pojechać sezon w wsmp i chyba głównie ze względu na to nic mądrzejszego niż k20 się nie wymyśli bo można wtedy jechać jako N/A w klasie do 2 litrów, a na nieoficjalnych imprezach śmigać z doładowaniem -------------------- W0 LNES4 1000hp+ 0-100 2,3s 100-200 4,1s 9s car www.facebook.com/s4turbo
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 June 2008 Skąd: KrK/RbK ![]() |
doladowanie w samochodzie z silnikiem centralnie to ogromny problem z chlodzeniem powietrza. albo skomplikowany uklad charge coolera ( a wiec i masa wieksza) albo isc w mocne n/a. wbrew pozorom 2gr ciezki nie jest. silnik mlody, mocny, stosunkow lekki (alu blok) seryjnie pakowany do lotusów. moc/moment zarowno w dolnym jak i gornym zakresie obrotow
![]() -------------------- Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
K24 waga i moc. Jest na sprzedasz 335koni
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: SCI / SPS ![]() |
Gadałem ostatnio z gościem który wkładał 2zz do swojej mr2 i mówi żeby tego nie robić, także raczej odpada, 2 gr raczej też nie 2zz w zzw30 to bardzo popularny swap i raczej chwalony (ale do 300+ bym odpuscil), zalezy pewnie tez jakiego wrzucisz. W Pl kojarze dotad dwa takie swapy, jeden gdzies z polnocy, nieco zmodzony 2zz zlozony przez kogos doswiadczonego i jezdzi od dluzszego czasu w roznycj imprezach osiagajac dobre wyniki, drugi swap zdrucony na slasku to byl jakis dojechany 2zz ktory nigdy nie dzialal dobrze a potem sprzedany jako 200konny komu innemu kto jak sie okazalo shamowal to na 170koni i ukatrupil to na pierwszym chyba trackdayu w Poznaniu Dopóki seryjny silnik ,będzie działał to zamierzam na nim jeździć ale ogólnie te 1,8 vvti to jest podobno śmieć, także obawiam się że 2-3 wypady na tor i może być po temacie... Zalezy jaki stan, takim 1zz-emw tym roku klepnalem takim kolo 8 trackdayow czyli jakos 2000km po torze i dziala bez zarzutu, chociaz to mlody silnik z 2009r |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
Czy ktoś w kraju szczepił do tej budy 2GR i zna to z doświadczenia?
-------------------- UNIT Racing
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 September 2013 ![]() |
2zz w zzw30 to bardzo popularny swap i raczej chwalony (ale do 300+ bym odpuscil), zalezy pewnie tez jakiego wrzucisz. W Pl kojarze dotad dwa takie swapy, jeden gdzies z polnocy, nieco zmodzony 2zz zlozony przez kogos doswiadczonego i jezdzi od dluzszego czasu w roznycj imprezach osiagajac dobre wyniki, drugi swap zdrucony na slasku to byl jakis dojechany 2zz ktory nigdy nie dzialal dobrze a potem sprzedany jako 200konny komu innemu kto jak sie okazalo shamowal to na 170koni i ukatrupil to na pierwszym chyba trackdayu w Poznaniu Zalezy jaki stan, takim 1zz-emw tym roku klepnalem takim kolo 8 trackdayow czyli jakos 2000km po torze i dziala bez zarzutu, chociaz to mlody silnik z 2009r Co do tego 2zz to był to swap do tej starszej mr2 mk2 i ogólnie ten chłopak nie był z tego zadowolony pod tym względem że podobno w cale to tanio nie wyszło a jakiś fajerwerków mocowych z tego nie było, podobno motor rozpadł się jeszcze na rolkach hamowni, człowiek raczej mówił mi żeby pomyśleć o jakimś motorze z grupy vag ,a jak nie to k20 co do tego 1zz to masz jakieś sugestie co by tam porobić żeby to chociaż ten 2017 przejechało? -------------------- W0 LNES4 1000hp+ 0-100 2,3s 100-200 4,1s 9s car www.facebook.com/s4turbo
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: SCI / SPS ![]() |
Co do tego 2zz to był to swap do tej starszej mr2 mk2 i ogólnie ten chłopak nie był z tego zadowolony pod tym względem że podobno w cale to tanio nie wyszło a jakiś fajerwerków mocowych z tego nie było, podobno motor rozpadł się jeszcze na rolkach hamowni, człowiek raczej mówił mi żeby pomyśleć o jakimś motorze z grupy vag ,a jak nie to k20 co do tego 1zz to masz jakieś sugestie co by tam porobić żeby to chociaż ten 2017 przejechało? K20 to opcja dobra i pewna ale droxsza, ja zaryzykowalem ze swiezym 2zzem bo chcialem p&p, klime itd Z 1zzem to cos tam bylo z precatami ze trzeba je wywalic od razu bo cos szkodza silnikowi, w poliftach chyba nie bylo juz tego problemu ale lepiej njech wypowie sie ktos bardziej w nich zorientowany niz ja a tak to fajny silnik. Nic bym nie swapowal poki co tylko szukal na poczatkem zawiasuk, hamulca i calej reszty a jak bedzie Cie ograniczal to dopiero moc, powiedzialbym ze jest najmniej istotna jesli to nie drag.. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
jak masz w miarę zdrowy 1zz to nie widzę powodów dla czego miałoby się coś dziać - już chyba czwarty rok służy u mnie bezawaryjnie bez grama dolewek a dużo starszy niz u Kuby (2000 i 150k przebiegu) - zobaczymy jak w tym roku na krótkiej skrzyni sobie poradzi
oczywiście katy do wyłupania -------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Tue, 11 October 2011 ![]() |
lepszy hamulec = świeży płyn, przewody oplot i dobry klocek. Niech Cie nie zwiedzie wielkość tarcz.
1zz = dobry olej + dbać o poziom. To taka podstawa i będzie OK. Moj 1zz przejechał około 1,5kkm trackdayowych. -------------------- MR2 2zz sc (Janusze Tuningu)
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 September 2013 ![]() |
Dziękuje za sugestie ,tak jak pisałem na razie się skupiam na zejściu z wagi, zawieszeniu i oponach, hamulce też właśnie chciałem robić na za sadzie oplotu, dobrych klocków i płynu , chłodnice oleju się zamontuje i bedę jeździł ... jak silnik się rozpadnie, to się rozpadnie, jak wytrzyma 1 sezon to będę bardzo zadowolony :-) w 2017 więcej mocy nie potrzebuje, na co mi 300 koni jak nie będę w pełni wykorzystywał 140 :-)
A tak w ogóle to te motory trzymają serię? -------------------- W0 LNES4 1000hp+ 0-100 2,3s 100-200 4,1s 9s car www.facebook.com/s4turbo
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Tue, 11 October 2011 ![]() |
![]() Mój po wrzuceniu do corolli z kompem od corolli verso. Ma tu dożywocie. -------------------- MR2 2zz sc (Janusze Tuningu)
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 14 September 2006 ![]() |
Pozwolę się podłączyć , czy faktycznie 2,0TFSI + DSG to będzie taki ciężki temat czy to tylko kwestia potrzeby zainwestowania większych pieniędzy na start ? Akurat ja myślę o innym aucie ale także z centralnym motorem
![]() -------------------- 2004 wice mistrz Polski w klasie turbo
2009 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 2 miejsce Gecko Cup King of Street 2010 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 1 miejsce Gecko Cup King of Street |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Sat, 24 January 2009 ![]() |
A czy temat założenia kompresora do 1.8 z mr2 Plus jakieś zabiegi zwiększające żywotność to jakaś magia? Serio pytam.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 21:29 |