![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 11 October 2016 ![]() |
Witam . Mam pytanie , czy podnosił ktoś z Was moc w samochodzie dostawczym ? Chodzi mi o chiptuning .
Czy bedzię bezpiecznie dla osprzętu silnika i jego żywotności ponieść o ok 30 KM i jak to się bedzie miało do spalania ?? Aspekt spalania jest najwżniejszy co podkreślam . Litr w tą czy w tą robi kolosalną różnicę , auto służy TYLKO I WYŁĄCZNIE do zarabiania i miesięcznie generuje spore koszta bo dużo jeździ. Zwiększenie mocy ma być dobrane pod spalania a musi być wykonane bo teraz auto zwolni jadąc pod wiatr. UWAGA :(Do przyjęcia jest że każda stroma górka bus wjedzie na 2jce - przy 30 -40 km/h , nie przeszkadza mi że nie da się jechać na 3jce podjazdu bo nawet blaszaka 109 KM trzeba czasem redukować do 2jki przy ciężkawej hopce) DLACZEGO TAK ? Krótka historia : Pacjent to Vw Lt 35 , 2003 r z najsłabszym silnikiem jaki wychodził z rodziny "tych najlepszych i kultowych " czyli 2.5 tdi - w tym przypadku 83 KM , R5.kod motoru BBE .Zabudowa na busie to kontener z windą załadowczą na pojedynczym kole. Waga łączna faktyczna auta z pełnym bakiem , kierowcą , klamotami -- NA PUSTO to 3000 kg Obcenie auto jedzie bardzo słabo, dodam ze został założony most 39:7 - zawzyczaj występujący w wersjach 102-106 -109 KM . Od 4tego biegu czuć ze auto jest wyraźnie słabsze jak przed wymianą mostu z ciut wolniejszego . Różnica w przełożeniu nie duża ale jednak robi negatywną robotą. Most został wymieniony tylko dlatego że auto paliło za dużo . Tzn chcąc jechać na autostradzie jak cięzarówka 89 km/h - wpierniczało ON ,średnio 12 -13l /100 KM . Jak jeździło się o 70-80 km/h to spalał 10 - 11 max . Zależy mi aby móc jeździć średnio przelotową prędkością 90 - 100 km/h bez przepału który generuje za wolny most który trzyma w takich okolicznościach za duże obroty silnika .. Obecnie most kóry został założony często występuje w silnikach 109 KM o oznaczeniach AJN i AVR. Dodam ze 83 KM ma "ponoć" inne sterowanie , mniej wydajne wtryskiwacze , i mniejszą turbosprężarkę . Wszystkie firmy z branży chip tuningu chętnie o ponoć skutecznie podnoszą moce . Ktoś ma jakieś refleksje ? Z gory dzieki za odp Prosze o rady bo jestem bezradny. Najchętniej wymieniłbym cały motor na 109 KM -- AJN ale budżet mam zbyt mały. Proszę każdego o pomoc , jak to widziecie ? Może jest tu jakiś użytkownik LT PS dla przykładu : LT max blaszak z AJN 2.5 TDI 109 zawsze pali mi między 8.2 -8.5 l /100 Jak zapierdzierdzielanie po 100 -115 kmh to ok 9 l/100 NIE WIĘCEJ ! Jak z dużą przyczepą ładunku łacznie ponad 2 t to 11 -12 l /100 ZAWSZE ! I NIGDY NIE WIĘCEJ . LT to są mega oszczędne auta . Prosze nie pisać że spalanie 12-13 l na taką budą jest normalne bo to nie jest IVECO DAILY CZY SPRINTER 312 z 2.9 TD 120 KM -- te auta tyle w kontenerach mogą spalić ale nie LT z 2.5 tdi Volksvagen ma przewagę że pali sporo mniej . Ten kto depcze pedał w podłogę cały czas prosze aby mi nie radził bo się nei zrozumiemy z tego względu. Dziękuje |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 March 2012 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
To jest dział Diesiel Power i raczej nikt tutaj spalania nie liczy z dokładnością do litra. Każdy ma inny styl jazdy, zrób standardową modyfikację i ewentualnie podziel się efektem jeśli masz czas. Auto jest bardzo ciężkie wiec musi spalić.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Dobry program powinien rozwiazac twoj problem. Nie wiem jak w tym konkretnie silniku ale moj brat mial.dokladnie to samo w Trafficu 2.0dci 90km. Palil srednio 9.5 a ledwo jechal. Po programie ma 147km i ponad 100nm wiecej i pali 7.8-8.2 przy tej samej jezdzie. Max zaladowany, tempomat ustawiony na 135km/h i spalanie 9.5 na tej samej trasie gdzie wczeniej bylo 12. Ps. Licznikowe 150km/h to bylo absolutne maximum, a teraz 190km/h. Z reszta wielu modyfikuje nawet ciagniki siodlowe itp takze udezaj do kogos kto sie podejmie i bedzie pan zadowolony. (chyba ze inne podEspoly nie wyrobia)
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 11 June 2006 Skąd: LU ![]() |
A liczyłeś stosunek mocy do masy w swoim pojeździe? Bo tak na szybko to jest 2x słabszy niż we fiacie 126p... Czego ty oczekujesz od 83KM i bardzo nieaerodynamicznej zabudowie? Nie wiem jakie wtryski tam siedzą (190?), ale po czipie to on Ci mniej nie spali, tym raczej się nie da jeździć inaczej niż 0-1, zwłaszcza po załadowaniu >3,5tony.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 29 December 2004 Skąd: GKW ![]() |
Jedź na normalny chiptuning i zrobią Ci tak, jak będziesz chciał
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 11 October 2016 ![]() |
Dzięki za podowiedzi .. Jutro będę uderzał do firm zwiększających moc. Najbardziej zastanawia mnie to czy jak powiedzmy jeśli zrobią 110 KM z 83 to czy turbina będzie dawała radę (jest mniejsza muszla) aniżeli w werski 109 KM , tam Volksvagen zastował inną turbosprprężarke .
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Turbo Ciśnienie podiosą na to ile turbina pozwoli z zapasem nie na max a pod to wydawkują żeby nie kopcił turbo przezyje chiptuning jeśli jest bezpieczny jezeli nie przechodzi sie maxymalnych wartosci dla turbo to bedzie smigać tak jak powinno a nie jak fabryka nakazała
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 11 October 2016 ![]() |
Dzwoniłem do V -tech Kraków - kompletny program chip + hamownia przed i po 1400 zł brutto - ale nie wjedzie bo auto 3.5 metra od ziemi jest wysokie... Ale polecili firmię Vitesse z Tuszyna k łodzi i też w tej samej cenie zronbią i mają odpowiednią wysokość na wjazd busa.... V tech im wysyła program zresztą .
Kolejna firma Jetronic, z Wrocławia zrobi to samo ale bez hamowni i w cenie 800 zł nie wiem czy brutto czy nie ... Jak myślicie hamownia potrzeba do busa czy może być też bez ? Samo strojenie bez pomiaru przed i po ? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 11 October 2016 ![]() |
Ktoś miał styczność z firmą C-TRONIC z Żernik Wrocławskich ? Firma chce się podjęć modyfikacji za 900 netto wraz z hamownią i wykresem.. Jesli chodzi o pisanie programu pod program fabryczny w LT to myślicie że zasada działania jest tych firmach podobna bądz taka sama ? Czy np V- Tech to órna półka a reszta to ciut gorzej ?
Proszę doradźcie tak jak wiecie czy uważacie . Dzięki ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 11 October 2016 ![]() |
Firma Vagtune z Obornik Śląskich ?? Ktoś coś ? 1000 zł netto modyfikacja z hamownią i bardzo dobra opinia praktysznie wszędzie ? Jak narazie na tą firmą jestem przekonany.. Ale pisze , może ktoś z Was korzystał z ich usług ?
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Tue, 06 November 2007 Skąd: Siem-ce śl. ![]() |
Nie doczytałem z kąt jesteś albo nie napisałeś
Zadzwoń do Ctr Zabrze oni mają wysoką hale Powinno auto wejść na hamowanie a Bartek pewnie nie odmówi |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Uderzaj do Vag Tune, będziesz miał dobrze zrobione.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, ja bym też polecił CTR Zabrze. Jakiś czas temu za T5 seria 130 Bartek powiedział 600zł, teraz trzeba by pytać.
![]() Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: wrocław ![]() |
Vagtune ma nową hamownie. Z tego co wiem to ci sami ludzie co byli w ECU project Wrocław (jeżeli chodzi o program). Robiłem tam swój dupowóz i 90 000 bez awarii.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 March 2012 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
Spokojnie do Vag Tune możesz jechać właściciel jest tutaj zarejestrowany na forum od lat i ma w jednym placu takie proste konstrukcje. Mirek zrobi Ci modyfikacje z hamownią mają nową wiec na pewno wjedziesz busem.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 21:26 |