![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 09 September 2016 ![]() |
Witajcie, planuje montaż turbo do swojego opla astry F z silnikiem 1.6 8v .
Chciałbym się dowiedzieć generalnie czy jest sens, bo autko mam zadbane i zależy mi na nim a takie doładowanie z tego co wiem silnika mi nie rozsadzi ![]() I teraz pytanie, jeżeli mam turbo itd to jak się reguluje doładowanie? idzie to samemu ogarnąć? Druga sprawa to to czy trzeba spore zaplecze finansowe i serwisowe czy przeciętny "kowalski" da radę to ogarnąć ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 January 2016 ![]() |
Zadając takie pytania pewnym jest, że sobie z tym nie poradzisz. Nie masz nawet podstaw. Lepiej zainteresuj się swapem chociażby na c20ne. Łatwiej, taniej, a efekty będą przynajmniej takie same.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Nikt Ci nie odpowie na pytanie czy sobie poradzisz czy nie. Podstawa to garaz narzedzia, spawarka, kontówka, dobrze mieć wiertarke sotołową. I mase innych rzeczy które jak już masz to okazuje się że dalej brakuje sprzętu... x16szr to dobry silnik na codzień. Mam takiego w astrze f, auto jest tyrane do roboty. I do tego się nadaję. Jak chcesz turbo to pakuj k03s kolektor na wielopunkcie z c16se - bedziesz miał większe pole do popisu jeśli chodzi o dobór wtrysków, przy okazji pozbywasz się egr. Cr 10:1 troche dużo ale na softa turbo przy odpowiednim strojeniu da rade.
Jak masz zaplecze tech. czas i kase to rób. Jak nie to rób swap na c20ne i ciesz sie podobnymi wynikami co 1.6t i bezawaryjną jazdą. -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Projekt sądzę że nie wypali do puki nie przestudiujesz forum czyli jak znalazł masz czas do wiosny czyli zimowe wieczory i czytanie RF jest tu napewno wszystko czego potrzebujesz
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
+1 Cieniu.
Można dodać klasyke w postaci Corky Bell - Maximum boost jeśli autor tematu zna angielski. -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
projekt (o ile można to tak nazwać) wypali tak samo jak yaris turbo i tryliard innych na tym i innych forach gdzie ktoś myśli że włoży tubo od gulfa w klekocie i będzie latać
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
młodyF zacznij od swapa na 2.0 8V
pouczysz sie troszeczke taki swap jest dużo łatwiejszy od wkładania turbo - i sporo sporo sporo tańszy i szybszy. potrzebujesz silnik z osprzetem, koło zamachowe od diesla oplowskiego (17dtl), pompe paliwa od astry na wielopunkcie. skrzynia zostaje twoja, wydech tez. kiedys robiłem takiego swapa w vectrze B i na wydechu od 1.6 miałem chyba 106 KM. Autko fajnie jezdzilo ale jak chciałeś jechać więcej niz 130km/h to już obroty były wyższe i w trasię nie jechało sie komfortowo. ale swapik łatwy i przyjemny - możesz od tego zacząć |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
O kolego.... Ale głupoty gadasz... Do swapa niech zmienia wszystko, jak zostawi skrzynie ze smallblocka to za chwilę będzie miał zajechane przeguby i/lub rozwalone auto. Swap to swap, zmiana hamulcy i skrzyni, wtedy ma porządne półosie i hamulce. Wydech jest drugorzędny.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
swap z 75 na 110 KM - już widze jak się mielą te przeguby i puszczają spawy na budzie.
kris 4cars oczywiście dobrze piszesz ale nie przy takich modach, czyli ci co maja 110 KM w tdi i robia chipa na 130KM powinni zrzucać skrzynie, przeguby, grubsze półoski i wieksze hamulce, opony z wiekszym indeksem predkości itp.... ten zestaw (2.0 8V + zamach z 17DTL +skrzynia F13) jeżdzi na małym sprzęgle i sie nawet nie ślizga. jak autor tematu chce się pobawić w tuning mechaniczny to jest najłatwiejszy start. Przy 2.0 16V oczywiście zrobiłbym tak jak piszesz, czyli wymienił skrzynie (automatycznie przeguby bo nie pasuja) i wrzucił na tył hamulce tarczowe. Chociaz ja jezdze przepisowo wiec tak samo hamuje z 90 km/h jak mam silnik 75KM czy 115KM;) EDIT: Myśle, że nie ma co tu sie rozwodzić nad tym bo pomysł u autora tematu juz dawo umarł. Jak to czesto widac na tym forum. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 May 2006 Skąd: Płock ![]() |
Nie wiem jak 8 zaworowy silnik Opla lecz Lanosowe silniki pięknie się turbią.
Mam cały zestaw turbo do 1.6 ze swojego Lanosa. Udało mi się uzyskać w seryjnym silniku bez podtlenku 252hp Na 114 oktnach 290hp Z Nitro 340hp I to na seryjnym słupku ![]() Mogę sprzedać zestaw koledze do 8V podejdzie bez stresu z drobnymi przeróbkami. -------------------- Toyota Supra Mk4
2JZ-GTE |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
za 1000zł?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 May 2006 Skąd: Płock ![]() |
Zapewne
![]() -------------------- Toyota Supra Mk4
2JZ-GTE |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole ![]() |
LaniR1 ten silnik z lanosa to jak c16xe? Czy nowsze jednostki jak x16, y16, z16 będą tak samo wytrzymałe.
-------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
skoro z lanosowskiego 1.6 8v na seryjnym słupku udało sie uzyskać 340KM to przy silnikach wymienionych przez ciebie 500KM to pestka:)
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 May 2006 Skąd: Płock ![]() |
Lanos nie ma silnika 1.6 8V mówiłem o 16. Seria 106hp.
W Oplu wcale nie jest to prostsze bo ma seryjnie wyższy stopień sprężania. Silniki są niby podobne lecz się różnią. Bliźniaczym silnikem dla Lanosowego A16DMS jest Oplowski X16XEL. Nie wiem jak się zachowuje po założeniu turbo. Trzeba by sprawdzić ![]() -------------------- Toyota Supra Mk4
2JZ-GTE |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
seryjnym xel'em przeguby kilka razy zmieliłem...
![]() |Podaj jakiegoś linka do projektu lanosa. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 May 2006 Skąd: Płock ![]() |
Podobno są bliźniacze nie jestem pewien bo w Oplu nie siedzę lecz z tego co pamiętam najmniej różnic było właśnie z xelem. Przeniesienie napędu w Lanosie pięknie znosi moc, problem jest tylko w skrzyniach co jest zresztą normalne że padają przy tej mocy. Nie opisywałem projektu na forach i w przypadku tego auta nie mam zamiaru
![]() -------------------- Toyota Supra Mk4
2JZ-GTE |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 08:06 |