![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Witam. rozglądam się za Saabem z silnikiem 180km na dwóch turbach. Z tego co widzę są głównie w wersjach kombi ( na portalach w Polsce ). Czy ktoś rzerabiał wersję 150konną na wersję TTID? Czym różnią się słupki silnika? Jakie sa różnie w osprzęcie. Jak z awaryjnością 150-180km.
-------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 ![]() |
przecież to te same silniki co 1.9 jtd stare :> standard czyli egr, dpf, klapki
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 August 2003 Skąd: Klucze ![]() |
Nawet jakiś czas temu wystawiałem tutaj na sprzedaż. Kupiony w Polskim salonie , okolice 320 tyś ,oryginalne turbiny,oryginalne wtryski. Jedyne co było do zrobienia to dwumas przy bodajże 290 tyś. Zrobiony na 218 koni i jeździ.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 December 2003 Skąd: Gliwice ![]() |
Witam. rozglądam się za Saabem z silnikiem 180km na dwóch turbach. Z tego co widzę są głównie w wersjach kombi ( na portalach w Polsce ). Czy ktoś rzerabiał wersję 150konną na wersję TTID? Czym różnią się słupki silnika? Jakie sa różnie w osprzęcie. Jak z awaryjnością 150-180km. Ad różnic: - pokrywa wałków, miska, blok (spływ oleju jak pamietam), wtryski, wiazka itd. Generalnie to nie jest ten sam motor co 150tka. Dodatkowym problemem są klapy wirowe które się zrywają i wpadają do motoru w wersji 180. Pozdrwaiam -------------------- WWW.CINSOFT.PL
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Kupiłem i na razie mega pozytywnie
![]() Jedno mnie tylko zastanawia. Dziwny odgłos z kolektora dolotowego, cos jakby nieszczelna puszka filta pwietrza ale nie z puchy tylko z kolektora dolotowego( plastikowego ). słychac to gdy na postoju trzymam obroty przy 2000rpm. To normalne w tych silnikach?ścisnę rure rure z icka do kolektora i ucicha jakby wygłusza się. -------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
kupiles tid czy ttid? pewnie klapki ci klepia
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Myslisz że co powpadały czy luźne są, sam mechanizm pracuje bo na postoju widać. Nie załamuj mnie tylko wpadniętymi klapkami
![]() ![]() Auto pracuje równiutko, mało pali, oleju w silniku jest ciut więcej niż maks (myślę dolewali). -------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 ![]() |
pompę ściągasz, ale nie to jest tam problemem gdyż kółko od pompy przykręcasz do "ścianki" na trzy śruby i pasek rozrządu zostaje nie ruszany a pompe won
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Jak Saab to 2.0T
![]() Prawdopodobnie klapki, ale rozbieraj puki chodzi. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 04 July 2011 Skąd: Jarosław ![]() |
pompę ściągasz, ale nie to jest tam problemem gdyż kółko od pompy przykręcasz do "ścianki" na trzy śruby i pasek rozrządu zostaje nie ruszany a pompe won ![]() ![]() I tak nie wyciagniesz kolektora bo się opiera nie o pompę tylko o podstawę pompy. A to wydrzeć to mnóstwo roboty. Partyzanci wykręcają szpilki z głowicy i wysuwają kolektor. -------------------- Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Pamieta ktos ile to dmucha w serii. Launch pokazywał mi 1,7 bara. Jaki kabel najlepszy do logowania saaba i opla? Op-com sprzedaje Adako ale cena raczej na dzień dzisiajszy dla mnie za wysoka.
Mogę mieć soft na 220/480 za dobra kase o gościa co wiele marek ogarnia międzynardowo na szanującym sie forum. To prawda ze ttid ma kute korby? Piszą że biturbo w serii jedzie na 2.0 barach? DTH to DTR differnence.... DTR is 16.5:1 down from 17.5:1 Different engine block (stronger, better cooling) Different con rods (forged not cast) Reinforced Gudeon pins (30mm as opposed to 26mm) Big ends are "Split end caps" from one forging Different pistons (larger gudgeon pin holes and longer, better cooling and oil management) Different head (post sizes changed) Different camshaft housing Different inlet valves (5mm stems down from 6mm) Different exhaust valves (5mm stems down from 6mm, and smaller valves) Different valve springs Different oil sump (including extra baffling) Different oil pump Different Turbo's (obviously, and a wastegate) Different inlet (revised for better swirl) Different EGR (for better cooling) Different Swirl flaps Different oil filter and housing Different oil cooler (more efficient) Different alternator pulley (free wheel) Different oil trap Different glow plugs Different Injectors Different thermostat/housing (you can change just the thermostat) A broadband oxygen sensor Different radiator/fan system Different several other bits too. Bi-Turbo runs 2.0 bar boost as standard. A lot of the Z19DTR bits are on the 2.0 derv insignia though. Fiat Power Trains did a LOT of work making the TTid over just slapping on a smaller 'pre' turbo. Auto jest dla mnie idealne pod każdym względem aż nie chce mi się dłubać jedynki z gtb3576:) ![]() -------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 ![]() |
I tak nie wyciagniesz kolektora bo się opiera nie o pompę tylko o podstawę pompy. A to wydrzeć to mnóstwo roboty. Partyzanci wykręcają szpilki z głowicy i wysuwają kolektor. Teraz widzę że Jabcok niżej dał czym się różnią te silniki od tych 150 konnych, i w tych 150 konnych włazi bez problemy jedyne co po zdjęciu pompy przeszkadzają szpilki(od pompy) które bez problemu się wykręca.. może w tych TTID jest inaczej -> nie wiem _______________ Jabcok piękne auto ale rób kurde jedynkę.. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 December 2003 Skąd: Gliwice ![]() |
Pamieta ktos ile to dmucha w serii. Launch pokazywał mi 1,7 bara. Jaki kabel najlepszy do logowania saaba i opla? Op-com sprzedaje Adako ale cena raczej na dzień dzisiajszy dla mnie za wysoka. Mogę mieć soft na 220/480 za dobra kase o gościa co wiele marek ogarnia międzynardowo na szanującym sie forum. To prawda ze ttid ma kute korby? Piszą że biturbo w serii jedzie na 2.0 barach? TTID vel twinturbo w delcie w serii dmucha 1,7-1,8b górą. Zanim będziesz ogarniał soft, pomijam że mailowo, sprawdź po pierwsze klapy (jak wóz ma ~200kkm to na kolektor może być początkiem tylko...). Sterując to auto często trzeba popracować nad "przełączaniem turbin" a to wymaga kilku korekt softu. Dodatkowo przy większym przebiegu miska olejowa w dół i wymieniać uszczelkę przy pompie olejowej - ttid/twinturbo jest bardzo zbliżone konstrukcyjnie do 2.0 czyli występuje problem ciśnienia oleju. Co z tego że korby są pancerne jeśli przez problem, o którym pisze wyżej, lecą tulejki w główce korby powstaje luz na sworzniu a w konsekwencji tego (szczególnie przy wyższym cisnieniu nad tłokiem) dochodzi do pęknięcia tłoka. Warto wyczyścić też elementy natrysku oleju na denko. Ad demontażu kolektora mimo że da się zrobić to bez ruszania rozrządu - ja jednak sugeruję zrzucenie rozrządu i oglądnięcie elementów napędu pompy CR. Pozdrawiam -------------------- WWW.CINSOFT.PL
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Stoji u mnie na podnośniku insignia z luzem na wale i to konkrentym. Mam nadzieje że cos z tego silnika jeszcze będzie. Remontu się nie boję bo auto jest niepowtarzalne ale koszty oby nie szły w tysiące.
Da się zastąpić kolektor palstikowy jakąs wersją aluminiową? -------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 December 2003 Skąd: Gliwice ![]() |
Stoji u mnie na podnośniku insignia z luzem na wale i to konkrentym. Mam nadzieje że cos z tego silnika jeszcze będzie. Remontu się nie boję bo auto jest niepowtarzalne ale koszty oby nie szły w tysiące. Da się zastąpić kolektor palstikowy jakąs wersją aluminiową? Koszty remontu takiego 2.0/1.9ttid mogą łatwo przekroczyć 10k. Niestety nie zastąpisz kolektora żadnym alu z powodu podpięcia wody przez kolektor. Klapy i ośki trzeba usunąć a otwory zaślepić. -------------------- WWW.CINSOFT.PL
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 04 July 2011 Skąd: Jarosław ![]() |
Kolektor od 147/156 czy stilo nie siądzie?
-------------------- Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 August 2003 Skąd: Klucze ![]() |
Nie ma co panikować. Jak pisałem wyżej czasami taki jeżdżę , ma już z 330 tyś i tylko dwumas był wymieniany. Zrobiony jest na bodajże 218 km.
P.S sedan chyba ładniejszy ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 December 2003 Skąd: Gliwice ![]() |
Kolektor od 147/156 czy stilo nie siądzie? Nie siądzie - przy zwykłych alu lub przy plastik/alu ze 150konnego masz wyjście wody do góry przy drugiej śrubie z blokady wałków, TTID i 2.0 oraz 1.6 mają wyjście na króćcu plastikowym szybkozłączką w stronę ściany grodziowej. Można ewentualnie założyć kolektor seryjnie bez klap z silników CF5 ale różnica jest w kanałach dolotowych (mniejsze). -------------------- WWW.CINSOFT.PL
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Zdjałem głowice i hmm nie jest źle, tłoki podziobane ale poza tym cylindry bez skaz
![]() Wyczyście się kolektor , kanały dolotowe i będzie lux. Pierścienie do tego nie ma problemu dostać bo w intercarsie nie widzę dostępności. Słabsze wersje mają te same? -------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 December 2003 Skąd: Gliwice ![]() |
Zdjałem głowice i hmm nie jest źle, tłoki podziobane ale poza tym cylindry bez skaz ![]() Wyczyście się kolektor , kanały dolotowe i będzie lux. Pierścienie do tego nie ma problemu dostać bo w intercarsie nie widzę dostępności. Słabsze wersje mają te same? To na ilu cylindrach zjadł niezrywalne klapy? ![]() Sprawdź panewki i główki korby. Osobiście tłoki bym wymienił. -------------------- WWW.CINSOFT.PL
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 13:50 |