Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Sekwencyjna skrzynia biegów
gość_Tomak2_*
post Sun, 20 Mar 2016 - 20:03
Post #1









Witam,

Planuję wymienić skrzynię na wyścigową. Chciałbym się dowiedzieć jakie mam opcje i za jakieś rozsądne pieniądze. Na sekwencję Quaife za 50tys raczej mnie nie stać tak więc szukam czegoś przystępnego cenowo.

Silnik S65b40 BMW M3 e92

Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 20 Mar 2016 - 20:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
GrzesiekK.
post Sun, 20 Mar 2016 - 21:24
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





Więc zapomnij o temacie.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 20 Mar 2016 - 21:28
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Na sekwencje za ile Cię stac?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Tomak2_*
post Sun, 20 Mar 2016 - 23:38
Post #4









Jak to zapomnij o temacie.....to żadna firma nie robi jakiś tańszych do jazdy amatorskiej?

Powiedzmy przedział 20-25 tys mnie interesuje.

Czy jest opcja zakupić taką używaną naprzykład czy będzie szrot?

Jak długo takie skrzynie żyją zakupione nowe?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Mon, 21 Mar 2016 - 00:00
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





Takie są realia niestety. Potrzebujesz skrzyni która przyjmie 500Nm i masz na nią 25tys, no sorry ale nie bardzo masz szansę na powodzenie misji. Taka kwotę jaką możesz przeznaczyć to kosztuje używany Sadev sekwencyjny do auta FWD z 250Nm.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
farmer91
post Mon, 21 Mar 2016 - 00:28
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sun, 24 April 2011
Skąd: wlkp





Może Samsonas z Litwy? Kilka sztuk skrzyń do BMW w drifcie od nich widziałem i latają, chyba nawet robią wkłady w ori obudowy, ale nie wiem jak cenowo.

http://www.samsonas.com/

Parę dni temu widziałem na OLX czy allegro E36 M3 do rajdów z właśnie ze skrzynią Samsonasa, może sprzedający udzielił by jakiś informacji na jej temat.

http://olx.pl/oferta/bmw-m3-rajdowka-CID5-...html#c20c8d858a

Do czego w ogóle używasz auta że poszukujesz takiej skrzyni?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Mon, 21 Mar 2016 - 00:47
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(farmer91 @ Mon, 21 Mar 2016 - 00:28) *
Może Samsonas z Litwy? Kilka sztuk skrzyń do BMW w drifcie od nich widziałem i latają, chyba nawet robią wkłady w ori obudowy, ale nie wiem jak cenowo.

http://www.samsonas.com/

Parę dni temu widziałem na OLX czy allegro E36 M3 do rajdów z właśnie ze skrzynią Samsonasa, może sprzedający udzielił by jakiś informacji na jej temat.

http://olx.pl/oferta/bmw-m3-rajdowka-CID5-...html#c20c8d858a

Do czego w ogóle używasz auta że poszukujesz takiej skrzyni?



Zgadza się SAMSONAS ma wkłady, ale w układzie H do skrzyni pod R6 na dużo mniejszy moment obrotowy.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 21 Mar 2016 - 00:58
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Za 25kPLN zrobię Ci pancerną skrzynię. Jeżeli nie zależy Ci na sekwencji tylko kłach to może być nieco taniej.

W kwestii wytrzymałości:
Zasadniczo wg producentów takich jak Sadev, 3MO czy Xtrac idealna skrzynia rozpada się po minięciu mety.
Jeżeli ktoś tego nie rozumie to ma pewne zaległości w temacie.

Problem taki, że nie zrobię Ci skrzyni na ten sezon. Najwcześniej przyszły, mam sporo innych spraw na głowie, w tym niejedną skrzynię, która ma znieść moment silnika z lokomotywy w obudowie z motorynki.

P.S. Co do Samsonas to niech każdy kupi i przetestuje. Wtedy łatwiej mi się z takimi dyskutuje. Póki nie przetestują Samsonas'a to mają spore oczekiwania, natomiast po Samsonasie dyskusja przyjmuje racjonalny tor.

Tutaj 3:18 zmiana od 1 do 4 bez cut off'a oraz 4 3 2 w układzie H bez większej wprawy (pierwszy rajd z kłową skrzynią). W tym roku kolejna ewolucja z cut'offem umożliwi szybszą zmianę biegów.
https://www.youtube.com/watch?v=_SmcMwrbQU8

Tam się później posypał wybierak więc nie było jak należy.

P.S. Jeszcze tutaj 4 do 1 oraz 1 do 4. Niestety z powodu pewnych błędów konstrukcyjnych redukcja na 1 nie wchodziła jak należy wtedy. Zostało wyeliminowane to później.
Zwróćcie uwagę jakie opóźnienie xsara dostała jak już wpadła jedynka. Staje w oczach. Oczywiście wszystkie redukcje z lewą nogą na hamulcu.
https://www.youtube.com/watch?v=51fFL1XnZWQ


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Mon, 21 Mar 2016 - 06:32
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



to jedna z tańszych na rynku do RWD i dobrze działa do 700 Nm:
http://re5pect.pl/skrzynia-sekwencyjna-il300-6s-evo-2.html



--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Mon, 21 Mar 2016 - 07:20
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



CYTAT(MadeInPoland @ Mon, 21 Mar 2016 - 00:58) *
W kwestii wytrzymałości:
Zasadniczo wg producentów takich jak Sadev, 3MO czy Xtrac idealna skrzynia rozpada się po minięciu mety.
Jeżeli ktoś tego nie rozumie to ma pewne zaległości w temacie.


a którą z tych skrzyń używałeś i jak długo skoro takie wnioski wyciągasz?
jak był dobrany model skrzyni do silnika i sprzęgła?


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Tomak2_*
post Mon, 21 Mar 2016 - 10:32
Post #11









Auto ma być głownie do zabawy do latania po torze i 1/4 mili, żeby to fajnie przyspieszało i latało po zakrętach. Tylko track daye narazie.

Obecnie mam problem z aktualna skrzynią biegów z e92 m3 bo mi się biegi przycinają, tzn dwójka się blokuję i ciężko wchodzi. I tak ją muszę reperować więc pomyślałem o sekwencji. W planach jest jeszcze klatka i kompresor ewentualnie jak się zmieści bo to wszystko jest na budzie e36.

Samsonas widzę że robi do e36 i e46 M3 a nie ma na liście e92.....

Ile takie skrzynie wytrzymują generalnie to jest zasadnicze pytanie, czy to jest na 2-3 imprezy czy można na tym polatać i 2-3 lata? Jakiś konkretny przebieg, serwisowanie takich skrzyń? Potrzebuję więcej info czy warto się w to bawić.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 21 Mar 2016 - 16:37
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





kidzio nie używałem, ale niejedną widziałem uszkodzoną i wiem z jakiego ciasta są te skrzynie wykonywane.
Widziałem też skrzynie motocyklowe kłowe z kołami miniaturowymi, a konkretnie obciążonymi i nie ma takich interwałów wymian jak w kłowych rajdowych oraz nie ma konieczności rewizji co dwie wyprawy po bułki do piekarni za rogiem.

Ale jak się pozna materiały wykorzystywane w skrzyniach w motocyklach i zestawi z tym ciastem stosowanym w skrzyniach rajdowych to się staje wszystko jasne po pierwsze, a po drugie pojawia się pytanie: dlaczego?

P.S. Żeby była jasność to moje dane na temat stali pochodzą z badań spektrometrem masowym, a nie z internetu.
Kidzio możesz podać z jakiej stali są te skrzynie, które oferujesz? Niektórzy producenci chwalą się takimi danymi w sieci, mimo iż nie ma się czym chwalić to jednak.

A tak w ogóle to słyszał ktoś, żeby padały masowo koła zębate w samolotach? Albo seryjnych samochodach? Co ile kółek w takim BMW pod remizą co pali laka trzeba wymieniać przełożenie czy tam biegi?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
farmer91
post Mon, 21 Mar 2016 - 19:02
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Sun, 24 April 2011
Skąd: wlkp





Ja powiem od siebie że jeden z czołowych polskich zawodników w drifcie po zakupie Quaifa za jakieś 60 tys miał z nią problemy od samego początku, nie wiem czy producent ją naprawił, czy dostał inny egzemplarz. Z kolei innych trzech zagranicznych zawodników upalala od 2-3 sezonów skrzynie Samsonasa i zero problemów, a przyjmują chłostę od motorów o parametrach 700-800km i 900-1000nm.

Tomak2 to że nie ma na stronie nie znaczy że nie mają lub nie zrobią, bo podejrzewam że firma o takich możliwościach jest w stanie sprostać takiemu zadaniu. Masz skrzynię ZF GS6 53BZ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Mon, 21 Mar 2016 - 20:03
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



no to ile tych uszkodzonych Sadev i Xtrac widziałeś i które modele? nie pytam o motocykle tylko o samochody i to o sekwencje a nie kłówki.

jeżdżę na Sadev ST70-14 już parę dobrych lat i na rewizjach po sezonie najwyżej łożysko poleci, jak na razie żadnego trybu zmieniać nie musiałem. Nie słyszałem żeby ktoś miał z nimi problemy a jeździ ich masę w Europie - np. wszystkie auta serii Clio Cup.
Nie interesowałem się z jakiego materiału są zrobione i jakim obróbkom poddawane później - po prostu są dobrze przemyślane i działają.

niezbyt udaną skrzynią Sadev'ajest zrobiona do Citroena C2 i Fiesty - ale miała być tania i lekka w zakupie to taka jest a części do nich można kupić tylko w Citroen Sport i M-Sport do Forda i już tanie nie są (buisness plan się zamyka)

Co do Elite to w PL znam 2 szt. takie jak w linku powyżej, jeżdżące w wyścigach i rallycross i jak na razie bezawaryjnie w UK też paru użytkowników znam osobiście.



--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hug
post Mon, 21 Mar 2016 - 20:31
Post #15


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 April 2014





CYTAT(Tomak2 @ Mon, 21 Mar 2016 - 09:32) *
Auto ma być głownie do zabawy do latania po torze i 1/4 mili, żeby to fajnie przyspieszało i latało po zakrętach. Tylko track daye narazie.

Obecnie mam problem z aktualna skrzynią biegów z e92 m3 bo mi się biegi przycinają, tzn dwójka się blokuję i ciężko wchodzi. I tak ją muszę reperować więc pomyślałem o sekwencji. W planach jest jeszcze klatka i kompresor ewentualnie jak się zmieści bo to wszystko jest na budzie e36.

Załóż temat na forum, masz jakieś fotki ze swapa ?


--------------------
Audi S8D4 Będzie
Audi S8D3 Jest i
Audi S8D2 Było
KTM 660 supermoto, KTM pro50 :) Panonia z koszem , Jeep 4.0, passeratdi i kilka kosiarek :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Mon, 21 Mar 2016 - 20:35
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Do podanych zastosowan powinna Ci wystarczyc nakladka na skrzynie (sequen shifter) np. od ikeya formula.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buni
post Mon, 21 Mar 2016 - 21:21
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: w-wa





taki elite z dzwonem do eski i wyswietlaczem wychodzi mi 42k rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif .... quife wychodzi podobnie.
sa jakies ciekawe alternatywy ?



--------------------
Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1
BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Mon, 21 Mar 2016 - 23:34
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Sory za OT.
Buni mógłbyś przybliżyć setup e36 z podpisu?


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Tomak2_*
post Mon, 21 Mar 2016 - 23:45
Post #19









Tak skrzynia ZF (GS6-53BZ) , napisałem do tego Samsonasa, zobaczymy co rozkminią. Dzieki za kontakt.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
buniooo
post Tue, 22 Mar 2016 - 07:00
Post #20


Super User
Dołączył: Sun, 09 October 2011





Ostatnio wysyp takich skrzyń, co to za producent? wiem ze cenę maja atrakcyjna
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 21:46