Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> NACIAG A WLASCIWOŚCI JEZDNE ?
rossi991
post Mon, 14 Mar 2016 - 20:55
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 25 October 2015





Panowie mam pytanko cale życie bylem scigantem nie interesowała meni optyka ... lecz teraz z biegiem lat chyba sie już starzeje zachcialo mi sie fajnej dużj i szerokiej felgi stod moje pytanie czy jak na felge 9,5 naciagne opone 225 czy bede sobie mógł spokojnie tez na nie zapierdilac czy raczej nie odpowiedzie mi prosze .... bo lubie czasem pocipiec ale chciałbym mieć fajna fele da sie to pogodzic .... ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 14 Mar 2016 - 20:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kinko
post Mon, 14 Mar 2016 - 20:57
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 18 April 2011
Skąd: Gdańsk





Naciąg=kupa.
To nie ma prawa mieć dobrych właściwości jezdnych, skoro do podłoża przylega tylko część opony.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris4cars
post Mon, 14 Mar 2016 - 21:21
Post #3


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2015
Skąd: Zbąszyń





do podłoża przylega część opony... hmmm
czyli że jak?
dla mnie naciąg to naciągnięcie bocznych ścian opony i raczej średnio wpływa na przyleganie opony do podłoża, negatyw owszem ale naciąg?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Mon, 14 Mar 2016 - 21:37
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(kris4cars @ Mon, 14 Mar 2016 - 21:21) *
do podłoża przylega część opony... hmmm
czyli że jak?
dla mnie naciąg to naciągnięcie bocznych ścian opony i raczej średnio wpływa na przyleganie opony do podłoża, negatyw owszem ale naciąg?


Mówisz, że całe życie byłeś ścigantem smile.gif Jeżeli nie rozumiesz, jak przylega opona (i pracuje w zakrętach, itp. itd.) i naciąg średnio wpływa na przyleganie opony to trudno będzie Ci wytłumaczyć, zakładaj i tyle wink.gif W "modzie" 205 na 10 cali są smile.gif

EDIT: Upsss sorry biggrin.gif myślałem, że to autor napisał biggrin.gif ale przekaz chyba jasny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Mon, 14 Mar 2016 - 21:51
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





był już podobny temat wink.gif
http://www.racingforum.pl/NaciAeg-opon-a-b...wo-t132126.html


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
akim
post Mon, 14 Mar 2016 - 21:54
Post #6


Frequent User
Dołączył: Tue, 21 August 2012





CYTAT(rossi991 @ Mon, 14 Mar 2016 - 20:55) *
Panowie mam pytanko cale życie bylem scigantem nie interesowała meni optyka ... lecz teraz z biegiem lat chyba sie już starzeje zachcialo mi sie fajnej dużj i szerokiej felgi stod moje pytanie czy jak na felge 9,5 naciagne opone 225 czy bede sobie mógł spokojnie tez na nie zapierdilac czy raczej nie odpowiedzie mi prosze .... bo lubie czasem pocipiec ale chciałbym mieć fajna fele da sie to pogodzic .... ?


Da się.

Od 2009 roku mam naciągi w autach weekendowych. Obecnie rwd v8 turbo. 1700kg 568Nm i setup 9.5/11 do tego 215/45 i 245/40. Zestaw miał być tylko na "lans". Ostatnio w Niemczech 270, rondo bokiem, cały czas jakieś wyjścia bokiem z gazu zapalając oponę i nic się nie dzieje.

I wiem wiem, że to nie bezpieczne itp. Nie mam chorych negatywów więc całość bieżnika przyklejona do asfaltu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wizard
post Mon, 14 Mar 2016 - 22:05
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 March 2007
Skąd: Gliwice/Rybnik





Dla jednych to lans, dla innych choroba. Ja osobiście nie rozumiem tej mody, własciwości jezdnych naciąg nie poprawia. Sam naciąg na stożek wygląda kuriozalnie, ale lepsze to niż camber style
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrew01
post Tue, 15 Mar 2016 - 20:43
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009





Rondo bokiem ? 270 po autostradzie ? I co z tego.
Opona założona w ten sposób nie ma prawa pracować dobrze. Kupiłem kiedyś auto na takim komicznym kole gdzie felga z 1,5" za szeroka względem opony. Nie dość że wyglądało to śmiesznie, niedorzecznie, tragicznie - taki remizowy tuning, to jeszcze auto się w ogóle nie prowadziło. Owszem, 2xx jechało się normalnie po prostym. Bokiem też się dało polecieć gdziekolwiek - to chyba logiczne, im gorzej auto się prowadzi tym łatwiej latać bokami. Po założeniu normalych kół nagle pojawiła się subiektywnie 2x lepsza przyczepność na zakrętach.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 15 Mar 2016 - 21:22
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





O to chodzi.

Bez urazy, ale post kolegi akim ma żadną wartość. Każdy, powtarzam KAŻDY kto lata bokiem wie dobrze, że nawet delikatnie zjechana boczna ścianka przednich opon wpływa na gorszą kontrolę auta podczas jazdy uślizgiem/drift. Jak ktoś tego nie czuje to trudno - ale niech nie wmawia innym, że opona która ma naciąg i boczna krawędź nie dotyka podłoża to jest przyczepna i dobrze się klei, bo to kiepski wkręt.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 12:53