![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 14 September 2015 Skąd: Łódź ![]() |
Cześć,
jako, że jest to temat o technice jazdy i przygotowaniu auta do jazdy po torze chciałbym pokazać swój ostatni onboard z V rundy Power Stage Bednary link onboard: https://www.youtube.com/watch?v=88GHsYpv5Xg Auto to BMW M3 E46. Główne modyfikacje auta to zawieszenie AST 5300, masa 1300 kg, większe hamulce z przodu i moc około 370 koni mechanicznych. Opony na których jechałem to Yokohama wtcc o szerokości 250 przód/tył. Temperatura powietrza około 9 stopni, 85% trasy suche, 15% mokre. Udało się zająć 1 miejsce w klasie IV (powyżej 2000ccm fwd/rwd), 1 miejsce w klasie BMW i 3 miejsce w klasyfikacji generalnej na około 90 samochodów. Jeżeli macie jakieś podpowiedzi co do techniki jazdy bądź pytania odnośnie samochodu zapraszam do dyskusji. Pozdrawiam serdecznie MikoMarczyk www.facebook.com/mikomarczykmotorsport |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 June 2009 ![]() |
co tu komentować... w tym sezonie raczej nikt w żadnej ośce się nawet do ciebie nie zbliży
![]() a najlepsze jest to ze dopiero wsiadłeś w to auto, wiec zapewne będzie tylko lepiej |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Ciekawe jaki czas tym autem pojechałby Karol Wiza.
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Ale to to się fajnie drogi trzyma
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 June 2009 ![]() |
ciekawe jaki czas w 318is Karola zrobiłby Miko, lub jaki czas Miko zrobiłby w subaru Bałdygi lub evo Lelka
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 05 June 2004 Skąd: Poznań ![]() |
w jakiej mieszance ta Yokohama?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Mon, 14 September 2015 Skąd: Łódź ![]() |
MatiSC- niestety nie wiem- te informacje które napisałem o oponie to wszystkie jakie mam.
W sobotę udało mi się osiągnąć dość duży sukces wygrywając finałową rundę power stage bednary z 46 sekundową przewagą nad zawodnikiem z 2 miejsca w stawce blisko 110 samochodów. Ten wynik dał mi również 1 miejsce w klasyfikacji generalnej całego cyklu Power Stage Bednary 2 z czego cieszę się niezmiernie. Zapraszam do relacji: https://www.facebook.com/mikomarczykmotorsp...975282022508736 Onboard: https://www.youtube.com/watch?v=n5bRZsNZRd4 - najszybszy przejazd zawodów, drugi zawodnik na najlepszym przejeździe był o 7,09 s. wolniejszy. Pozdrawiam serdecznie, MikoMarczyk |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
MatiSC- niestety nie wiem- te informacje które napisałem o oponie to wszystkie jakie mam. W sobotę udało mi się osiągnąć dość duży sukces wygrywając finałową rundę power stage bednary z 46 sekundową przewagą nad zawodnikiem z 2 miejsca w stawce blisko 110 samochodów. Ten wynik dał mi również 1 miejsce w klasyfikacji generalnej całego cyklu Power Stage Bednary 2 z czego cieszę się niezmiernie. Zapraszam do relacji: https://www.facebook.com/mikomarczykmotorsp...975282022508736 Onboard: https://www.youtube.com/watch?v=n5bRZsNZRd4 - najszybszy przejazd zawodów, drugi zawodnik na najlepszym przejeździe był o 7,09 s. wolniejszy. Pozdrawiam serdecznie, MikoMarczyk przyjemnie ogląda się taki przejazd. Powiedz mi jedną rzecz - w jaki sposób zapoznajecie się z trasą w trakcie takich zawodów? Ile macie na to czasu? Są przejazdy treningowe? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Takie bednary to male nordschleife. Ile tam zakretow? Z 50? Mega jazda, fajnie by bylo kiedys na prawym pojechac ☺
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Mon, 14 September 2015 Skąd: Łódź ![]() |
Honada- 4 dni przed zawodami organizator wrzuca mapkę trasy po której mniej więcej wiemy w którym kierunku jedziemy, jaka będzie długość i charakterystyka trasy. Następnie na dzień przed zawodami organizator wrzuca onboard z przejazdu, więc można tak naprawdę w całości nauczyć się trasy, jednak wymaga to trochę czasu.
Rano w dniu imprezy jedziemy dwukrotnie trasę zapoznawczo, powoli w kolumnie samochodów. Więc możliwości żeby poznać trasę jest trochę do tego jak ktoś ma ochotę może wziąć pilota ![]() jackkpl- myślę, że zakrętów może i jest sporo, ale to około 8 kilometrowa trasa po lotnisku jechana głównie na 2 i 3 biegu. W skali polskich rallysprintów Bednary to niesamowita impreza, natomiast Nordschleife to ponad 20 kilometrów zakrętów między 3 i 5 biegiem, co daje w wielu miejscach prędkość 200km/h +. Prawdopodobnie jeszcze inna wyższa liga. Mam nadzieję, że uda mi się w tym roku wybrać na Nordschleife ![]() Jak tylko będę miał prawy fotel to zapraszam! |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
Wygląda to zacnie. Zachęcałeś do dyskusji i pytań, więc mam kilka takowych:
1) deska jest z carbonu w całości czy to bajer? Czemu nie flock/mat carbon? nie przeszkadza? 2) przełożenie przekładni kierowniczej masz seryjne czy skrócone? mam wrażenie że momentami musisz się trochę za dużo nakręcić - na pętle północną pewnie by było ok, ale na tak kręty tor? w połączeniu z małą kierownicą dużo pracy ![]() 3) skąd 370ps? Na tyle zdrowa seria czy coś było grzebane? -------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
3 miejsce w generalce to super wynik jak na rwd, pewnie sporo evo i sti objechane
co to za shifter? fajnie chodzi seria to nie jest, magiel jeśli mnie oczy nie mylą najkrótszy z Z3 wcale nie kręci dużo |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2010 Skąd: Poznań ![]() |
jackkpl, sam byś przyjechał to byśmy pojeździli
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
jackkpl, sam byś przyjechał to byśmy pojeździli ![]() ![]() Wlasnie po obejrzeniu tych onboardow zaczalem myslec o bednarach. Tylko czujnik temp oleju musze miec, bo to dluga proba i polowa to WOT, szkoda zabic silnik ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Mon, 14 September 2015 Skąd: Łódź ![]() |
Yezozwierz
1) Tak deska to karbonowa nakładka- sporo lżejsza od seryjnej deski. Do tej pory jeszcze ani razy nie miałem sytuacji, żeby przeszkadzała- zobaczymy w lato gdy będzie więcej słonecznych dni 2) Przełożenie przekładni kierownicznej jest seryjne- auto ma przeznaczenie do jazdy po większych torach/szybkich trasach, więc jest to trochę minus na imprezy typu superoes/power stage, ale do przeżycia. 3) Poprzedni właściciel zmienił wydech i dolot oraz wystroił silnik co dało efekt około 370 koni mechanicznych. Auto na wprost jedzie porównywalnie do BMW M3 E92 DKG z wydechem i Mitsubishi Lancera Evo IX 380km/560nm. Dobrus 3 miejsce udało się zająć w V rundzie w mieszanych warunkach (deszcz-przesychająco), w ostatnią sobotę, gdy było sucho szczęśliwie BMW okazało się szybsze od wszystkich EVO/STI. Shifter gwarantuje dużą pewność wbicia prawidłowego biegu w szybkim tempie bez żadnych zgrzytów ![]() Z tego co wiem to magiel jest seryjny. Sebalenk Nie, nie ma kompresora- wydaje mi się, że gdyby był kompresor i jakieś 500 KM to takie bednary wcale dużo szybciej by się nie pojechało- jest wiele fragmentów z 2 biegu gdzie na ten moment moc już jest spora, żeby mieć pełną trakcję a co dopiero przy większej mocy ![]() Hamulce z przodu to tarcza M3 E90 360mm z zaciskiem od Porsche Panamery (chyba diesel). Klocki to Ferrodo DS2500- z tyłu hamulce seryjne, i przód gdyby był seryjny to pewnie też dałby radę na takiej próbie- auto jest 250 kg lżejsze od serii. A tak wygląda jazda z zewnątrz: http://www.youtube.com/watch?v=ggj7JDWwq4U Pozdrawiam Miko ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Sprzęt i kierowca robi robotę
![]() -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Mon, 14 September 2015 Skąd: Łódź ![]() |
Cześć,
w sobotę wystartowałem w III rundzie SuperOESu na Torze w Kielcach. Warunki były dobre- sucho i około 5 stopni. Ostatecznie udało się zająć: 1 miejsce w klasie V 1 miejsce w klasie RWD 3 miejsce w klasyfikacji generalnej Zapraszam do obejrzenia onboardu: https://www.youtube.com/watch?v=CpMMG5utWlA i do przeczytania relacji: https://www.facebook.com/mikomarczykmotorsp...987684201268518 Pozdrawiam, Miko |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Mon, 14 September 2015 Skąd: Łódź ![]() |
W niedzielę wybrałem się na I rundę nowego cyklu Power Stage Bednary III
Na starcie stanęła maksymalna liczba załóg- 120 samochodów. Pogoda była bardzo zmienna- 1,2 przejazd na sucho i 3,4,5 na mokro. Ostatecznie udało się zająć: 1 miejsce w klasyfikacji generalnej 1 miejsce w klasie IV 1 miejsce w klasie BMW Link do relacji: https://www.facebook.com/mikomarczykmot ... 17768083:0 Link do onboardu na mokro, gdzie dojechałem z przewagą 6,31 s. nad drugim zawodnikiem https://www.youtube.com/watch?v=iMDhcsglUxg Pozdrawiam serdecznie, Miko Marczyk www.facebook.com/mikomarczykmotorsport |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
jak wy sie lapiecie w tych trasach. tysiac zakretow i cholera wie ktoredy jechac.jeszcze jakby strzalki na asfalcie pomalowac to moze czlowiek by wiedziala tak. podziwiam pamiec.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Sun, 10 January 2010 ![]() |
Trasa jest podawana dzień lub dwa przed to można przeanalizować. Poza tym są 2 okrążenia zapoznawcze, można nagrać kamerką. Albo jeździć z pilotem na prawym
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 19:13 |