Shoutbox 0 nowych PW 


> Audi A4 B6 3.0 V6 a 1.8T
kepa416
post Mon, 08 Feb 2016 - 14:02
Post #1


User
Dołączył: Thu, 18 November 2010





Witam wszystkich, jest plan kupić Audi A4 w Quattro. Zawsze chciałem mieć mocne 6 cylindrów i przyjemny dźwięk stąd chodzi mi po głowie V6. 1.8T daje o wiele więcej możliwości rozwoju większość ścieżek jest przetartych i jest o wiele większy zasób części. Co o tym sądzicie co lepiej wybrać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 18)
Wspieraj forum
post Mon, 08 Feb 2016 - 14:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Linarr
post Mon, 08 Feb 2016 - 15:06
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 January 2015
Skąd: Żyrardów





jak chcesz modzić to bierz 1,8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kepa416
post Mon, 08 Feb 2016 - 15:37
Post #3


User
Dołączył: Thu, 18 November 2010





No właśnie to przekonuje mnie najbardziej jeśli chodzi o 1.8T bo jest masę projektów z dobrymi wynikami, dużo części i dużo ścieżek którymi można pójść. Utrzymanie 1.8T jest tańsze i po programie jest tyle koni co w 3.0. Tylko zostaje ten niedosyt dźwięku. Bo rozumiem że modzenie 3.0 V6 jest raz że drogie a dwa że przynosi mało korzyści.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krzysiekml
post Mon, 08 Feb 2016 - 16:02
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sat, 20 July 2013
Skąd: Mława





jak chcesz serię 220KM i to Ci wystarczy w co wątpię to 3.0
jak chcesz dłubać to zdecydowanie 1.8T,zapodasz odpowiednie graty i takie 3.0 zdecydowanie olewasz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 08 Feb 2016 - 16:36
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





ASN to kibel, a nie silnik, bierz 1.8T i dbaj.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomiw
post Mon, 08 Feb 2016 - 16:37
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009
Skąd: Kraków





To idealnym kompromisem będzie s4 b5. V6, turbo, quattro i przetarte ścieżki smile.gif Jedynie koszty utrzymania "ciut" większe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Mon, 08 Feb 2016 - 17:47
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





Właśnie jak to jest z kosztami utrzymania 2.7T VS 1.8T Oba zmodzone na 300km.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kepa416
post Mon, 08 Feb 2016 - 17:50
Post #8


User
Dołączył: Thu, 18 November 2010





Najciekawsze pytania to o koszt utrzymania czyli typowy serwis i wymianę części ale i o samą wytrzymałość takiego silnika i dystans jaki przejedzie bez remontu. 1.8T wiadomi części w normalnej cenie, ale np. z części do ASN widziałem przewody WN za 1250 zł.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krzysiekml
post Mon, 08 Feb 2016 - 17:57
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sat, 20 July 2013
Skąd: Mława





2.7 + soft=300KM
1.8T no wiadomo na dzień dobry sporo wydatków żeby te 300 osiągnąć
ale części zdecydowanie tańsze dla 1.8 jak i spalanie wachy na co dzień też mniejsze
nie ma przewodów WN,są tylko cewki zapłonowe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hubos21
post Tue, 09 Feb 2016 - 11:05
Post #10


Frequent User
Dołączył: Mon, 28 June 2010
Skąd: Mogilno





CYTAT(kepa416 @ Mon, 08 Feb 2016 - 17:50) *
ale np. z części do ASN widziałem przewody WN za 1250 zł.


to albo nie były przewody WN albo nie do ASNa biggrin.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
nandoz
post Sat, 13 Feb 2016 - 14:16
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 September 2007





Jeździłem 3.0 w automacie . Kibel to mało powiedziane . Trzeba na drodze uważać na lekko zmodzone tdi . Przejedz sie , ale to raczej nie jest szybkie auto .


--------------------
A4 AWX Switzer P196/400 by Ecuproject .

A6 Avant 3.0 Bitdi 430/833 by Vagtune .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_kubasiek_*
post Sat, 13 Feb 2016 - 16:23
Post #12









Mozna pokusic sie o swap na 2.7bit jesli ma byc dzwiek i moc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hubos21
post Sat, 13 Feb 2016 - 16:28
Post #13


Frequent User
Dołączył: Mon, 28 June 2010
Skąd: Mogilno





gdzieś ktoś wstawiał wykres ASNa to wyszło jak dane katalogowe dla 2.8 ACK poza tym awaryjność tego silnika jest straszna, cewki, fazatory, pękające bloki (aluminiowe) itp silnik kompletnie inny niż inne Vki AUDI, jedynie zmienna długość dolotu podobna do tego z ACK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Sat, 13 Feb 2016 - 18:38
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





300KM z 1.8T będzie bardziej wysilone, ale nadal lepsze w serwisowaniu względem 2.7bit, w którym nie ma miejsca pod maską i wszystkiego jest razy dwa.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PiotrD2
post Sun, 14 Feb 2016 - 07:48
Post #15


Rookie
Dołączył: Sat, 14 February 2015
Skąd: Lubuskie





Witam jeździłem audi b6 3.0 automat i według mnie to auto nie jedzie i pali dużo paliwa, lepsze odczucia mam u siebie w audi a8 aah manual
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Sun, 14 Feb 2016 - 11:50
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Ja jezdzilem natomiast asn w manualu w b6 i c5 oska i jak dla mnie bardzo przyjemne auto, napewno lepiej jechaly niz bex w osce. Oba skrzynia 5.
Natomiast jak wsiadlem w b6 automat quattro t jakby stala w miejscu, dopiro na kickownje sie cos dzieje przez chwile.
Duzo muwi sie o awaryjnosci tych silnikow a wlasnie w kumpla c5 poza braniem oleju nic sie nie dzieje, ps. Kumpel ie dba nawet o wymiane olej na czas. Ani blok nie pekl ani sie fazator ie odkrecil. Natomiast juz 2 razy widzialem rozpadniety system przestawiania kolektora ssacego ktorego kawalki (na szczescie plastikowe) leca do silnika lub zacinaja przestawianie dolotu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hubos21
post Thu, 18 Feb 2016 - 18:09
Post #17


Frequent User
Dołączył: Mon, 28 June 2010
Skąd: Mogilno





CYTAT(marszall @ Sun, 14 Feb 2016 - 11:50) *
Ja jezdzilem natomiast asn w manualu w b6 i c5 oska i jak dla mnie bardzo przyjemne auto, napewno lepiej jechaly niz bex w osce. Oba skrzynia 5.
Natomiast jak wsiadlem w b6 automat quattro t jakby stala w miejscu, dopiro na kickownje sie cos dzieje przez chwile.
Duzo muwi sie o awaryjnosci tych silnikow a wlasnie w kumpla c5 poza braniem oleju nic sie nie dzieje, ps. Kumpel ie dba nawet o wymiane olej na czas. Ani blok nie pekl ani sie fazator ie odkrecil. Natomiast juz 2 razy widzialem rozpadniety system przestawiania kolektora ssacego ktorego kawalki (na szczescie plastikowe) leca do silnika lub zacinaja przestawianie dolotu.


to jest tak, że są ludzie, którym 2.5 TDi też się nie zepsuł jeszcze, poniżej zdjęcia rodzynka na części, mielonka + kapiąca woda z bloku, auto od nowości po serwisie, raz zmieniony rozrząd po 120tyś w ASO w D, w kompie wiadomo cała litania, czujniki położenia, nastawniki itp itd, w ogłoszeniach większość 3.0 ma uszkodzony silnik, zazwyczaj każdy pisze, że uszczelka pod głowicą do wymiany

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 19 Feb 2016 - 01:04
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(marszall @ Sun, 14 Feb 2016 - 11:50) *
Ja jezdzilem natomiast asn w manualu w b6 i c5 oska i jak dla mnie bardzo przyjemne auto, napewno lepiej jechaly niz bex w osce.

Ten BEX po zrobieniu programu byłby równie szybki i trzy razy żywotniejszy, nawet paliłby mniej, nie mówiąc o masie na przodzie.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hubos21
post Fri, 19 Feb 2016 - 22:24
Post #19


Frequent User
Dołączył: Mon, 28 June 2010
Skąd: Mogilno





zrobili by tego ASNa w tradycyjny sposób jak 2.8 2.4 czy 2.7 przez zwiększenie pojemności tow poliftowej C5 czy B6 była by fajna Vka a tak bezobsługowych został tylko 2.4 który jakoś sobie radzie ale ze skrzynią 6tką
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 17:25