Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Lekkie mody m62b44TU
nerfy
post Wed, 25 Nov 2015 - 12:37
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 12 November 2013
Skąd: ldz





Witam, jako że w internecie mało jest informacji na temat dłubania 4.4 v8 (nie mam na mysli setów z dmuchawkami) a jak są, to zazwyczaj jedne zaprzeczają drugim to chciałbym poradzić się tutaj, wiem że sporo osób swapuje ten silnik, krążą po internetach kreski na okolice 3ki z przodu więc jak widać się da. Moim celem, jest początkowo wydmuchanie serii a jak dobrze pójdzie to zbliżeniem się do 300 km, a po cichu liczę, że ktoś może podzieliłby się ze mną informacjami, najlepiej z własnej autopsji.
Z początku planuje oczywiście udać się na hamownie żeby zobaczyć od czego zaczynam . Obecnie w aucie wyciąłem środkowy rezonator i tłumik końcowy -> rezultatem odczuwalny spadek mocy biggrin.gif

Jednak w najbliższym czasie planuje :

-Poprawić wydech, za zwężką od katów pociągnąć rurę do X pipe , następnie jakieś zejście do 1 tłumika przelotowego. (znajomy w e38 750il robiąc tak wydech tylko kończąc dwoma przelotowymi dmuchnął 362km (hamownia TC-PERFORMANCE, ul.Zgierska), co prawda nie wiem jakim cudem, ale nawet licząc przekłamanie hamowni to i tak wynik fajny)
-Myślę o kolektorze ssącym od m60, podobno ma większą przepustowość.
-Razem z kolektorem może jakaś mityczna WKŁADKA w oryginalną puszkę dolotu powietrza, jakiś K&N, niby większa przepustowość...
-Wyjąć i wyczyścić dobrze przepustnicę, bo pewnie nikt jeszcze tego nie robił od wyjazdu silnika z fabryki
-Widziałem jeszcze jakieś CIPY typu http://www.kreatormocy.pl/katalog/bmw <- BMW 5 e39 w które szczerze wątpię, tym bardziej że są na seryjnym sterowniku.

Będę bardzo wdzięczny za wypowiedź i komentarz ludzi którzy mieli do czynienia z tym odpornym na modyfikacje silnikiem, bądź mają wiedzę popartą wykresami bądź innymi sensownymi argumentami.

ps. Proszę mi nie wyjeżdżać z kompresorami, turbosprężarkami, n2o i tym, żebym odpuścił sobie, bo wiem ze się da, a celuje w granicę 300 hp co nie wymaga remontu silnika za 30 tys.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 25 Nov 2015 - 12:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
wojtek1111
post Wed, 25 Nov 2015 - 18:07
Post #2


User
Dołączył: Mon, 05 January 2015





Pierwsze co możesz zrobić to zmienić kolektor dolotowy. Najlepszy jest z M60b40 ale kupienie go graniczy z cudem. Dobry kolektor był też w m62b44 bez vanosa. Był on produkowany do 09.1998. Z jego dostępnością jest łatwiej. Ten który jest w m62b44tu jest strasznie kiepski.
Druga kwestia to dolot powietrza. Przed puszką filtra jest rura doprowadzająca zimne powietrze z zewnątrz. Jest on również mega restrykcyjne bo zwęża się na końcu i to znacznie. Trzeba by pomyśleć o nowym lepszym doprowadzeniu powietrza do puchy.
X-pipe to też spoko pomysł.

Widziałem też że ludzi pakują do tych silników stożki czy większej średnicy przepływomierze, ale nie wiem z jakim skutkiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Wed, 25 Nov 2015 - 21:08
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





Poczytaj co tutaj piszą:
http://bmwv8capri.yolasite.com/tuning-the-m60-m62.php
Na jakieś fajne moce to wał z 4.6 albo 4.8, kolektory wydechowe na wzór s65, 2x itb ze ścigacza, porting i fajne wałki np Cat Cams, Schrick czy VacMotorsports, no i EMU do wysterowania.
Wydasz ze 20tys. PLN`ów i będziesz miał to co w s62 lub s65 wink.gif


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Wed, 25 Nov 2015 - 23:19
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





A po co EMU do wysterowania, skoro jest "gotowiec" w postaci ECU od S62?

Poza tym nie rozumiem dlaczego modyfikacja softu seryjnego ECU ma być nieskuteczna.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Wed, 25 Nov 2015 - 23:40
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(tjwasiak @ Wed, 25 Nov 2015 - 23:19) *
A po co EMU do wysterowania, skoro jest "gotowiec" w postaci ECU od S62?
Poza tym nie rozumiem dlaczego modyfikacja softu seryjnego ECU ma być nieskuteczna.

+1
Część tych V8 miała M5.2, które dosyć problematycznie się programuje (niestety coś o tym wiem), pozostałe na starszym i nowszym Motronicu są dosyć przyjazne w edycji.
Również jestem zdania, że na lekkie mody (czyli nie ITB i wałki mega ostre) to seryjne ECU w nich dadzą najlepszą powtarzalność, kulturę pracy oraz spalanie. smile.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nerfy
post Thu, 26 Nov 2015 - 09:13
Post #6


Rookie
Dołączył: Tue, 12 November 2013
Skąd: ldz





Dzięki za odpowiedzi, z kolektorem, pewnie walka na dłuższy dystans, szybko tego nie znajdę, ale będę polował. Póki co zrobię X pipe i dam mu trochę odetchnąć wywalając zwężkę i założę jakiś filtr z większą przepustowością. W stożki nie chce się bawić, bo bez zapewnienia dobrego dopływu zimnego powietrza to bez sensu. Wolałbym też zostawić seryjne ecu, jak piszecie wyżej, gdyż auto to daily a zależy mi żeby jeździło +/- jak zdrowa seria ewentualnie z małym giftem.

Druga sprawa, ze znajomym w piątek chcieliśmy usiąść i przez OBD spróbować powalczyć z odcinką , obecnie kręcąc do końca obroty stają przy tych ok. 6 tyś (nie wiem dokładnie ile, bo sprawdzałem tylko raz i to króciutko) bez żadnego efektu dźwiękowego, plan mamy taki, żeby to odcięcie przesunąć niżej, na ok 5,7 tyś i zrobić w stylu hard limitera. Próbował ktoś coś takiego w tym silniku ? Dodam że w m60b40 odcinka normalnie jest . Sam się na tym za bardzo nie znam, bardziej znajomy ma działać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duct tape
post Thu, 26 Nov 2015 - 10:57
Post #7


Frequent User
Dołączył: Thu, 07 March 2013





Z tego co ja kojarzę to wałki z M60B40 były ostrzejsze. W M62B44 dali mniej agresywne aby poprawić dół i moc pozostała w obu taka sama. Tutaj masz dobre źródło wiedzy: http://bmwv8capri.yolasite.com/tuning-the-m60-m62.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Thu, 26 Nov 2015 - 11:16
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Próbujcie, powinno się udać po kablu partialem zadziałać.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joe89
post Thu, 26 Nov 2015 - 23:14
Post #9


Super User
Dołączył: Sat, 19 June 2010
Skąd: PL





540iA 97" katy usunięte, końcowy z M5, wkładka K&N, 4" dolot ze zderzaka do samej puszki, świece Denso IK20. Nie mam pojęcia czy było coś w kompie ruszane.


--------------------
JZA80
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtek1111
post Fri, 27 Nov 2015 - 07:06
Post #10


User
Dołączył: Mon, 05 January 2015





Ciekawie to wygląda smile.gif z podlinkowanej stronki wynika że zmiana wałków na te z m60 sporo da bo są sporo ostrzejsze i maja większe wzniosy względem tych z m62 i m62tu. Można by wtedy troszkę wyżej zakręcić smile.gif coś ro pewnie da. Więcej niż dolot, wałki, wydech i jakiś tam "chip" to już duża kasa, która będzie niewspółmierna do przyrostu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nerfy
post Fri, 27 Nov 2015 - 08:47
Post #11


Rookie
Dołączył: Tue, 12 November 2013
Skąd: ldz





Przyznam się, ze katów to boje się ruszać, szczególnie że to nie m60 bylko m62 po 2001 więc tych sond tam trochę jest, a jeszcze źle je poodsadzam i będą jaja. Spróbuję ogarnąć sensownie ten wydech za katami, zmienić świece bo i tak są stare, zrobić dolot do tej puchy, nowy filtr no i zobaczymy. Silnika nie chce otwierać, tyle się naczytałem na ten temat że się zwyczajnie boje biggrin.gif

edit : ktoś może polecić porządne świece dobrą charakterystyką do m62tub44 ? Bo Czytam sobie i wszędzie walka, czy 2 czy 4 elektrody...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joe89
post Fri, 27 Nov 2015 - 09:23
Post #12


Super User
Dołączył: Sat, 19 June 2010
Skąd: PL





CYTAT(nerfy @ Fri, 27 Nov 2015 - 08:47) *
edit : ktoś może polecić porządne świece dobrą charakterystyką do m62tub44 ? Bo Czytam sobie i wszędzie walka, czy 2 czy 4 elektrody...

Denso IK20 dzialaly bezproblemowo w M54B30 i M62B44. Dużo osob rownież je wsadza do M52.


--------------------
JZA80
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Fri, 27 Nov 2015 - 09:30
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(Joe89 @ Thu, 26 Nov 2015 - 23:14) *
540iA 97" katy usunięte, końcowy z M5, wkładka K&N, 4" dolot ze zderzaka do samej puszki, świece Denso IK20. Nie mam pojęcia czy było coś w kompie ruszane.


Coś trochę paliwa brakuje od połowy zakresu obrotów.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Fri, 27 Nov 2015 - 11:13
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(GrzesiekK. @ Fri, 27 Nov 2015 - 09:30) *
Coś trochę paliwa brakuje od połowy zakresu obrotów.

Chyba po całości chciałeś powiedzieć, bo ja widzę 14,7:1 spadające do 13 z groszem. Może przepływka słaba -> ubogo, ale za to zapłon ostrzejszy.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Fri, 27 Nov 2015 - 11:16
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(tjwasiak @ Fri, 27 Nov 2015 - 11:13) *
Chyba po całości chciałeś powiedzieć, bo ja widzę 14,7:1 spadające do 13 z groszem. Może przepływka słaba -> ubogo, ale za to zapłon ostrzejszy.


Wiesz co mam też do jazdy na codzień m62b44tu i ono z dołu idzie na stechio właśnie też ale później moja leje sobie więcej.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joe89
post Fri, 27 Nov 2015 - 12:14
Post #16


Super User
Dołączył: Sat, 19 June 2010
Skąd: PL





14.7 i pod koniec 13.x ubogo ale ok smile.gif
Ktos mierzyl seryjnie afr w BMW n/a?
Grunt że ta stara krowa w automacie robi 330ci z krotkim dyfrem i e36 m54b30 zhamowane na 241km. Z miejsca i z rolki hehe


--------------------
JZA80
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Fri, 27 Nov 2015 - 14:21
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Ja mierzyłem u siebie w V8: 13.5 spadające do 12.

Jeśli to polift przeszedłbym na katy i kolektory z M5, sondy nadal są 4, przepustowość lepsza, ceny zależnie jak trafisz, ale ogólnie spoko.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Fri, 27 Nov 2015 - 18:11
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(GrzesiekK. @ Fri, 27 Nov 2015 - 11:16) *
Wiesz co mam też do jazdy na codzień m62b44tu i ono z dołu idzie na stechio właśnie też ale później moja leje sobie więcej.



CYTAT(Joe89 @ Fri, 27 Nov 2015 - 12:14) *
14.7 i pod koniec 13.x ubogo ale ok smile.gif
Ktos mierzyl seryjnie afr w BMW n/a?
Grunt że ta stara krowa w automacie robi 330ci z krotkim dyfrem i e36 m54b30 zhamowane na 241km. Z miejsca i z rolki hehe



CYTAT(Lincoln e30ix @ Fri, 27 Nov 2015 - 14:21) *
Ja mierzyłem u siebie w V8: 13.5 spadające do 12. (...)


Pragnę nadmienić, że domyślam się że wykres dotyczy auta z nieseryjnym softem. Jak dla mnie wysokie 13 przed odcinką to zdecydowanie za ubogo, taka mieszanka mocy nie produkuje.
13.5 spadające do 12 to zdecydowanie lepsze rozwiązanie, a to że ktoś w BMW wymyślił, że WOT+niskie obroty ma jechać na lambda 1 też zbyt ciekawe nie jest - ani bezpieczne, ani ekonomiczne, ani momentu z tego nie ma - dla mnie zalatuje to tylko i wyłącznie ekologią.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joe89
post Fri, 27 Nov 2015 - 18:54
Post #19


Super User
Dołączył: Sat, 19 June 2010
Skąd: PL





CYTAT(tjwasiak @ Fri, 27 Nov 2015 - 18:11) *
Pragnę nadmienić, że domyślam się że wykres dotyczy auta z nieseryjnym softem. Jak dla mnie wysokie 13 przed odcinką to zdecydowanie za ubogo, taka mieszanka mocy nie produkuje.
13.5 spadające do 12 to zdecydowanie lepsze rozwiązanie, a to że ktoś w BMW wymyślił, że WOT+niskie obroty ma jechać na lambda 1 też zbyt ciekawe nie jest - ani bezpieczne, ani ekonomiczne, ani momentu z tego nie ma - dla mnie zalatuje to tylko i wyłącznie ekologią.


Nie mam pojęcia czy soft jest seryjny czy nieseryjny, auto kupione z Danii kiedyś miało jakąś akcesoryjną nawigacje Schnitzera w miejscu cup holderów i półki dolnej może i soft jakiś Schnitzerowy?
Czyli można soft w mojej 540iA poprawić i będzie lepiej? biggrin.gif
Na początku wykresu nie było WOT to automat i mogłoby zredukować.


--------------------
JZA80
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Fri, 27 Nov 2015 - 19:34
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Fakt, nieseryjny soft, wręcz czuć, że auto jest przelane i potrafi zakopcić na czarno przez chwilkę przy nagłym wciśnięciu gazu do oporu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 00:41