![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 12 November 2013 Skąd: ldz ![]() |
Witam, jako że w internecie mało jest informacji na temat dłubania 4.4 v8 (nie mam na mysli setów z dmuchawkami) a jak są, to zazwyczaj jedne zaprzeczają drugim to chciałbym poradzić się tutaj, wiem że sporo osób swapuje ten silnik, krążą po internetach kreski na okolice 3ki z przodu więc jak widać się da. Moim celem, jest początkowo wydmuchanie serii a jak dobrze pójdzie to zbliżeniem się do 300 km, a po cichu liczę, że ktoś może podzieliłby się ze mną informacjami, najlepiej z własnej autopsji.
Z początku planuje oczywiście udać się na hamownie żeby zobaczyć od czego zaczynam . Obecnie w aucie wyciąłem środkowy rezonator i tłumik końcowy -> rezultatem odczuwalny spadek mocy ![]() Jednak w najbliższym czasie planuje : -Poprawić wydech, za zwężką od katów pociągnąć rurę do X pipe , następnie jakieś zejście do 1 tłumika przelotowego. (znajomy w e38 750il robiąc tak wydech tylko kończąc dwoma przelotowymi dmuchnął 362km (hamownia TC-PERFORMANCE, ul.Zgierska), co prawda nie wiem jakim cudem, ale nawet licząc przekłamanie hamowni to i tak wynik fajny) -Myślę o kolektorze ssącym od m60, podobno ma większą przepustowość. -Razem z kolektorem może jakaś mityczna WKŁADKA w oryginalną puszkę dolotu powietrza, jakiś K&N, niby większa przepustowość... -Wyjąć i wyczyścić dobrze przepustnicę, bo pewnie nikt jeszcze tego nie robił od wyjazdu silnika z fabryki -Widziałem jeszcze jakieś CIPY typu http://www.kreatormocy.pl/katalog/bmw <- BMW 5 e39 w które szczerze wątpię, tym bardziej że są na seryjnym sterowniku. Będę bardzo wdzięczny za wypowiedź i komentarz ludzi którzy mieli do czynienia z tym odpornym na modyfikacje silnikiem, bądź mają wiedzę popartą wykresami bądź innymi sensownymi argumentami. ps. Proszę mi nie wyjeżdżać z kompresorami, turbosprężarkami, n2o i tym, żebym odpuścił sobie, bo wiem ze się da, a celuje w granicę 300 hp co nie wymaga remontu silnika za 30 tys. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Mon, 05 January 2015 ![]() |
Pierwsze co możesz zrobić to zmienić kolektor dolotowy. Najlepszy jest z M60b40 ale kupienie go graniczy z cudem. Dobry kolektor był też w m62b44 bez vanosa. Był on produkowany do 09.1998. Z jego dostępnością jest łatwiej. Ten który jest w m62b44tu jest strasznie kiepski.
Druga kwestia to dolot powietrza. Przed puszką filtra jest rura doprowadzająca zimne powietrze z zewnątrz. Jest on również mega restrykcyjne bo zwęża się na końcu i to znacznie. Trzeba by pomyśleć o nowym lepszym doprowadzeniu powietrza do puchy. X-pipe to też spoko pomysł. Widziałem też że ludzi pakują do tych silników stożki czy większej średnicy przepływomierze, ale nie wiem z jakim skutkiem. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole ![]() |
Poczytaj co tutaj piszą:
http://bmwv8capri.yolasite.com/tuning-the-m60-m62.php Na jakieś fajne moce to wał z 4.6 albo 4.8, kolektory wydechowe na wzór s65, 2x itb ze ścigacza, porting i fajne wałki np Cat Cams, Schrick czy VacMotorsports, no i EMU do wysterowania. Wydasz ze 20tys. PLN`ów i będziesz miał to co w s62 lub s65 ![]() -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A po co EMU do wysterowania, skoro jest "gotowiec" w postaci ECU od S62?
Poza tym nie rozumiem dlaczego modyfikacja softu seryjnego ECU ma być nieskuteczna. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
A po co EMU do wysterowania, skoro jest "gotowiec" w postaci ECU od S62? Poza tym nie rozumiem dlaczego modyfikacja softu seryjnego ECU ma być nieskuteczna. +1 Część tych V8 miała M5.2, które dosyć problematycznie się programuje (niestety coś o tym wiem), pozostałe na starszym i nowszym Motronicu są dosyć przyjazne w edycji. Również jestem zdania, że na lekkie mody (czyli nie ITB i wałki mega ostre) to seryjne ECU w nich dadzą najlepszą powtarzalność, kulturę pracy oraz spalanie. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 12 November 2013 Skąd: ldz ![]() |
Dzięki za odpowiedzi, z kolektorem, pewnie walka na dłuższy dystans, szybko tego nie znajdę, ale będę polował. Póki co zrobię X pipe i dam mu trochę odetchnąć wywalając zwężkę i założę jakiś filtr z większą przepustowością. W stożki nie chce się bawić, bo bez zapewnienia dobrego dopływu zimnego powietrza to bez sensu. Wolałbym też zostawić seryjne ecu, jak piszecie wyżej, gdyż auto to daily a zależy mi żeby jeździło +/- jak zdrowa seria ewentualnie z małym giftem.
Druga sprawa, ze znajomym w piątek chcieliśmy usiąść i przez OBD spróbować powalczyć z odcinką , obecnie kręcąc do końca obroty stają przy tych ok. 6 tyś (nie wiem dokładnie ile, bo sprawdzałem tylko raz i to króciutko) bez żadnego efektu dźwiękowego, plan mamy taki, żeby to odcięcie przesunąć niżej, na ok 5,7 tyś i zrobić w stylu hard limitera. Próbował ktoś coś takiego w tym silniku ? Dodam że w m60b40 odcinka normalnie jest . Sam się na tym za bardzo nie znam, bardziej znajomy ma działać. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
Z tego co ja kojarzę to wałki z M60B40 były ostrzejsze. W M62B44 dali mniej agresywne aby poprawić dół i moc pozostała w obu taka sama. Tutaj masz dobre źródło wiedzy: http://bmwv8capri.yolasite.com/tuning-the-m60-m62.php
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Próbujcie, powinno się udać po kablu partialem zadziałać.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
540iA 97" katy usunięte, końcowy z M5, wkładka K&N, 4" dolot ze zderzaka do samej puszki, świece Denso IK20. Nie mam pojęcia czy było coś w kompie ruszane.
![]() -------------------- JZA80
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Mon, 05 January 2015 ![]() |
Ciekawie to wygląda
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 12 November 2013 Skąd: ldz ![]() |
Przyznam się, ze katów to boje się ruszać, szczególnie że to nie m60 bylko m62 po 2001 więc tych sond tam trochę jest, a jeszcze źle je poodsadzam i będą jaja. Spróbuję ogarnąć sensownie ten wydech za katami, zmienić świece bo i tak są stare, zrobić dolot do tej puchy, nowy filtr no i zobaczymy. Silnika nie chce otwierać, tyle się naczytałem na ten temat że się zwyczajnie boje
![]() edit : ktoś może polecić porządne świece dobrą charakterystyką do m62tub44 ? Bo Czytam sobie i wszędzie walka, czy 2 czy 4 elektrody... |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
edit : ktoś może polecić porządne świece dobrą charakterystyką do m62tub44 ? Bo Czytam sobie i wszędzie walka, czy 2 czy 4 elektrody... Denso IK20 dzialaly bezproblemowo w M54B30 i M62B44. Dużo osob rownież je wsadza do M52. -------------------- JZA80
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
540iA 97" katy usunięte, końcowy z M5, wkładka K&N, 4" dolot ze zderzaka do samej puszki, świece Denso IK20. Nie mam pojęcia czy było coś w kompie ruszane. ![]() Coś trochę paliwa brakuje od połowy zakresu obrotów. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Coś trochę paliwa brakuje od połowy zakresu obrotów. Chyba po całości chciałeś powiedzieć, bo ja widzę 14,7:1 spadające do 13 z groszem. Może przepływka słaba -> ubogo, ale za to zapłon ostrzejszy. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Chyba po całości chciałeś powiedzieć, bo ja widzę 14,7:1 spadające do 13 z groszem. Może przepływka słaba -> ubogo, ale za to zapłon ostrzejszy. Wiesz co mam też do jazdy na codzień m62b44tu i ono z dołu idzie na stechio właśnie też ale później moja leje sobie więcej. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
14.7 i pod koniec 13.x ubogo ale ok
![]() Ktos mierzyl seryjnie afr w BMW n/a? Grunt że ta stara krowa w automacie robi 330ci z krotkim dyfrem i e36 m54b30 zhamowane na 241km. Z miejsca i z rolki hehe -------------------- JZA80
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Ja mierzyłem u siebie w V8: 13.5 spadające do 12.
Jeśli to polift przeszedłbym na katy i kolektory z M5, sondy nadal są 4, przepustowość lepsza, ceny zależnie jak trafisz, ale ogólnie spoko. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Wiesz co mam też do jazdy na codzień m62b44tu i ono z dołu idzie na stechio właśnie też ale później moja leje sobie więcej. 14.7 i pod koniec 13.x ubogo ale ok ![]() Ktos mierzyl seryjnie afr w BMW n/a? Grunt że ta stara krowa w automacie robi 330ci z krotkim dyfrem i e36 m54b30 zhamowane na 241km. Z miejsca i z rolki hehe Ja mierzyłem u siebie w V8: 13.5 spadające do 12. (...) Pragnę nadmienić, że domyślam się że wykres dotyczy auta z nieseryjnym softem. Jak dla mnie wysokie 13 przed odcinką to zdecydowanie za ubogo, taka mieszanka mocy nie produkuje. 13.5 spadające do 12 to zdecydowanie lepsze rozwiązanie, a to że ktoś w BMW wymyślił, że WOT+niskie obroty ma jechać na lambda 1 też zbyt ciekawe nie jest - ani bezpieczne, ani ekonomiczne, ani momentu z tego nie ma - dla mnie zalatuje to tylko i wyłącznie ekologią. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
Pragnę nadmienić, że domyślam się że wykres dotyczy auta z nieseryjnym softem. Jak dla mnie wysokie 13 przed odcinką to zdecydowanie za ubogo, taka mieszanka mocy nie produkuje. 13.5 spadające do 12 to zdecydowanie lepsze rozwiązanie, a to że ktoś w BMW wymyślił, że WOT+niskie obroty ma jechać na lambda 1 też zbyt ciekawe nie jest - ani bezpieczne, ani ekonomiczne, ani momentu z tego nie ma - dla mnie zalatuje to tylko i wyłącznie ekologią. Nie mam pojęcia czy soft jest seryjny czy nieseryjny, auto kupione z Danii kiedyś miało jakąś akcesoryjną nawigacje Schnitzera w miejscu cup holderów i półki dolnej może i soft jakiś Schnitzerowy? Czyli można soft w mojej 540iA poprawić i będzie lepiej? ![]() Na początku wykresu nie było WOT to automat i mogłoby zredukować. -------------------- JZA80
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Fakt, nieseryjny soft, wręcz czuć, że auto jest przelane i potrafi zakopcić na czarno przez chwilkę przy nagłym wciśnięciu gazu do oporu.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 00:41 |