![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 30 October 2003 Skąd: Krapkowice ![]() |
Witam.Szukałem na forum ,ale konkretnie na moje pytanie nic nieznalazłem odpowiedzi w tematach,więc pytam.
Mój kolega ma AUDI 80 1.9 TDI 90KM 93rok i chciałby włożyć silnik TDI który ma w serii 130KM (np.z passata,albo z golfa IV) i póżniej go jeszcze podkręcić,ale to już dalsze plany.Jakie konkretnie elementy pójdą do wymiany oprócz silnika.Za czym musimy się rozglądać.Sam silnik napewno będzie wymieniony,ale teraz niewiadomo jaką do tego turbine,intercooler,sterowanie,wydech,skrzynia(?),chłodnica.Poprostu niewiemy które rzeczy będą inne do silnika TDI 130KM i jak np.rozpoznać intercooler ,czy turbine,czy to właśnie ta z tego silnika.Mocowanie podejrzewam to samo,ale niewiemy jaką liste elementów do kupienia mamy zrobić.Czy można liczyć na pomoc?Teraz jest tam silnik TDI 90KM,a ma być silnik TDI 130,co trzeba wymienić? -------------------- 3S-FE emerycka wersja CarinyE
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 28 February 2004 Skąd: Bielsko B / Kraków ![]() |
na moje oko wsadzcie silnik z gertirebem.
poloski wartaloby wymienic. ic najtaniej wyjdzie wa zrobic fmica pat tdi ma fajne z iveco komputer chyba tez trza dac inny mocowania chyba tez beda inne taki mis i wydaje ale niech sie inni gugu wypowiedza na ten temat. ogolnie w piguly roboty was czeka -------------------- _http://img183.imageshack.us/img183/7263/avataribipk9.jpg
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 30 October 2003 Skąd: Krapkowice ![]() |
Nikt tego w polsce nierobił jeszcze?Napewno ktoś się w to bawił i wie dokładnie co i jak.
-------------------- 3S-FE emerycka wersja CarinyE
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: Płock/W-wa ![]() |
CYTAT("FAWORYT":1as3pz8i) Nikt tego w polsce nierobił jeszcze?Napewno ktoś się w to bawił i wie dokładnie co i jak.
Masz racje. Ktos na pewno probowal przetlumaczyc, to co "wypisuje" Tdik, ale ja nie jestem w stanie Sorry za O/T Wydaje mi sie, ze bedzie to zbyt kosztowne, zeby zabawiac sie w takie manewry. Co do swap'ów, to ludzie sie juz oczywiscie bawili w to, ale nie przypominam sobie, zeby ktos przekladal silnik na pompowtryskiwaczach do auta z poczatku lat 90-tych (moge sie mylic ). Oczywiscie wszystko da sie wykonac, ale obawiam sie, ze z Waszego Audi pozostanie tylko buda... W zeszlym roku ktos swapowal Passata benzin na 130PD i wymienial doslownie wszystko Wiem, ze to Audi to diesel (1Z ? ), ale roznica technologiczna jest duza, wiec na prawde moze to znacznie przekroczyc sume, jaka bylibyscie sklonni wydac. Pozdrawiam -------------------- Forum Leasing.pl
TDIRACINGTEAM |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Lepszym i wiele razy tańszym rozwiązaniem jest chip, wtryski, nowy komp = 130 koni jest.
Wasz projekt pochłonie kosmiczne sumy w stosunku do wartości auta. Pozdro. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 30 October 2003 Skąd: Krapkowice ![]() |
CYTAT obawiam sie, ze z Waszego Audi pozostanie tylko buda... .....buda? to nienajlepiej. Pozatym chcemy sprzedać ,albo dać i dopłacić za nowy silnik.Poprostu silnik można od jakiegoś handlarza kupić,taniej o wartość TDI 90KM,który u niego zostawimy.Kwota jaką możemy przeznaczyć na SWAP to 5tyś.zł + Silnik TDI 90KM z osprzętem(tym co nienada się w TDI 130KM ),niewiem ile dokładnie takie coś jest warte.Co o tym sądzicie? Wysłany Sob Cze 19, 2004 16:02 pm: CYTAT Lepszym i wiele razy tańszym rozwiązaniem jest chip, wtryski, nowy komp = 130 koni jest.
Wasz projekt pochłonie kosmiczne sumy w stosunku do wartości auta. Pozdro Napisałem na początku,że plany są takie,aby ten silnik(130KM) podkręcić do około 170KM.Piszecie o ogromnych sumach jakie pochłonie ten projekt,ale czy ktoś poda tą sumę w przybliżeniu przynajmiej +/- 2tyś.zł? -------------------- 3S-FE emerycka wersja CarinyE
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Silnik minimum 5-6 tysięcy... I trzeba go znaleźć
Skrzynia... Około 2 tysiące Przeniesienie napędu swoje też kosztuje. A i wsadzenie samego silnika również. Więc 10 tysięcy trzeba lekko liczyć... |
|
|
gość_shafter_* |
![]()
Post
#8
|
![]() |
PD-ki chodza po can-busach, nie bedzie nic pasować ze starych gratów elektronicznych tj. sterownik, szafa, abs, klima itd itp. Mocowania silnika powinny pasować ale cholera wie ... Skrzynia będzie potrzebna od PD starą może dało by sie dopasować ale znowu ... kto wie. Ze starego silnika nie nada się praktycznie nic. W 5-6 tyśkach nie zamkniecie się napewno. btw szukacie silnika AWX luv AVF.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: Płock/W-wa ![]() |
CYTAT("Zoltar":3083tbdn) Więc 10 tysięcy trzeba lekko liczyć...
I to za sam silnik, skrzynie, turbine i IC... Jeszcze komputer i inny el. osprzet. Wiadomo, ze trzeba sie kiedys zatrzymac z takim silnikiem, wiec hamulce tez kosztuja. Jeszcze robicizna i kombinowanie z miejscem na silnik, co zajmie troche czasu i money Wg. mnie trzeba sie przytulic do 15tysPLN, ale nie znam sie na tyle, zeby dokladnie opisac co jest potrzebne. -------------------- Forum Leasing.pl
TDIRACINGTEAM |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
CYTAT("shafter":3lc3h0l4) PD-ki chodza po can-busach, nie bedzie nic pasować ze starych gratów elektronicznych tj. sterownik, szafa, abs, klima itd itp. Mocowania silnika powinny pasować ale cholera wie ... Skrzynia będzie potrzebna od PD starą może dało by sie dopasować ale znowu ... kto wie. Ze starego silnika nie nada się praktycznie nic. W 5-6 tyśkach nie zamkniecie się napewno. btw szukacie silnika AWX luv AVF.
Z tego co mi wiadomo, to np w VTG busie jest oryginalna i stara skrzynia, i zegary, mimo ze siedzi tam 130PD -------------------- Jasiek
Ibiza powered by VTG & Diagtronik 181 PS/403Nm |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 02 January 2004 Skąd: Lublin ![]() |
po co zmieniac silnik? wystarczy podpatrzyc jakie mody ma u siebie kolega da3 i bedzie 160 z 90 i z tego co mi wiadomo jak na razie u niego wszystko bangla jak trzeba.
-------------------- focus tdci
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 30 October 2003 Skąd: Krapkowice ![]() |
CYTAT po co zmieniac silnik? wystarczy podpatrzyc jakie mody ma u siebie kolega da3 i bedzie 160 z 90 i z tego co mi wiadomo jak na razie u niego wszystko bangla jak trzeba.
O mniejwięcej taką moc końcową nam chodzi.Z tym silnikiem to niewiem,ale ile wg.was można dostać za silnik z całym osprzętem TDI 90KM?Od tego zależy dużo,bo po sprzedaży tego całego graciarstwa możemy dołożyć do interesu 5tyś zł i z tego co widze to raczej nie starczy. -------------------- 3S-FE emerycka wersja CarinyE
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 17 April 2004 Skąd: 3miasto ![]() |
CYTAT("FAWORYT":xp5rg4ma) ...po sprzedaży tego całego graciarstwa możemy dołożyć do interesu 5tyś zł i z tego co widze to raczej nie starczy.
Napewno nie starczy, nawet na auto w ktorym silnik przymocowany jest na sznurkach do reszty auta, a juz napewno nie na cos czym bedziesz mogl bezpiecznie jezdzic... Jezeli zalezy Ci koniecznie na tym silniku to moze opchnij cale auto, kup sobie bude bez silnika np. golfa II i wsadz w to 130PD. Wtedy moze sie zmiescisz w kosztach i wiekszosc rzeczy, ktore w audi beda wymagaly zrobienia (hamulce, zawieszenie, itd), zrobisz od poczatku dobrze. Jak nie to zostaje tylko zajecie sie tym silnikiem ktory masz teraz... -------------------- [url=http://www.dieselteam.pl/:3qxpuhia]www.dieselteam.pl[/url:3qxpuhia]
Golf IV TDI powered by Chiptec Koni Sport, Weitec |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
Ja powiem tak. Sprzedać całe auto i kupić inne....najlepiej juz z silnikiem który chcecie potem dłubać.
W chwili obecnej ćwiczę podobny temat. Jeśli chodzi o zespół napędowy (tak nazywam silnik ze skrzynią) to w tym wydaniu jakim chcecie ja zapłaciłem w niemczech 2000ojro. Oczywiście z papierami. Do tego proszę doliczyć cała elektronikę, wiązki komputer sterujący, podłączenie przez fachowca. Audi z 93' to stary kibel i wątpię aby się dało coś z niego zaadoptować. Proszę wziąść pod uwagę roboty ślusarskie. Tego się nie robi w ten sposób....że jedno się wyjmuje i drugie się wkłada . To takich prac trzeba się porządnie przygotować. Potem każdy detal wprowadza opóźnienia. Jeśli już się zdecydujecie....jednak robić...to wybierajcie silnik wzdłużny od Passata, Audi. Poprzecznego nie kupujcie bo trzeba dołożyć wszystkie łapy mocujące. Otwory technologiczne są w tych samych miejscach....tylko za wszystko potem trzeba extra płacić. Ja szacuje ten koszt na 13-15 tyś zł. Jeśli kupi wam ktoś ten stary motor za grosze to może ze 3 tysie się wam zwróci. Ja bym takiego starego motoru....nawet w prezęcie nie przyjoł....ale może znajdziecie jelenia pozdrawiam -------------------- |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 30 October 2003 Skąd: Krapkowice ![]() |
Dzięki za dobre rady masters,przydadzą się.Narazie jesteśmy na etapie badania całej sprawy i takie rady jak twoje i innych bardzo nam się przydadzą
-------------------- 3S-FE emerycka wersja CarinyE
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Fajnie jak mielibyście B4-ke już w Quattro. Wtedy miało by to jeszcze większy sens. Co do hamulcy to akurat B4-y ma już cztery tarcze a hamulce od mocniejszych sióstr B4 można zapodać za dwa złote. Ja jestem zdania, że w miarę fajnie i w waszym zasięgu będzie przebudowa tego silnika na oryginalną 110-kę, zapodanie większej pompy, wtryskiwaczy, luźnego wydechu i odpowiedniego oprogramowania. Master/s juz na mojej Ex-B4`ce eksperymentował różne opcje i było fajnie. Następnie zgrać to wszystko na 150-160km. Plusy to mniejsze koszta i motor seryjny a przy późniejszej odsprzedaży mniejszy problem z powrotem do serii. Albo ostatecznie poszukać AFN`a czyli wzdłużnej 110-ki i ją rzeźbić…
Masz tu linka jak przerobić 1Z na AFN... http://www.meckisfaq.de/antworten/motor ... _2_afn.htm Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("FAWORYT":zdc4k275) Dzięki za dobre rady masters,przydadzą się.Narazie jesteśmy na etapie badania całej sprawy i takie rady jak twoje i innych bardzo nam się przydadzą
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Rogal1":nsonxanu) Albo ostatecznie poszukać AFN`a czyli wzdłużnej 110-ki i ją rzeźbić…
tylko uważaj bo AFN były też 'poprzeczne' !! |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie chciałbym zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj:
A jakby wyglądał swap z 90tki AGR na 130tke? Były by jakieś problemy? Co bym potrzebował oprócz skrzyni, silnika i sałaty A i auto to Octa AGR z 2001 roku. -------------------- [Honda Civic 320KM] [Audi S4 B5 500KM] [Skoda Octavia vRS 260KM]
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: Rzeszów ![]() |
Sorki za odgrzewanie kotleta, ale mam pytanie odnośnie audi B4 1.9tdi. Jakie nie drogie chipy podnoszące moc z 90 do 110km polecacie?
P.S. Nie siedze w temacie silników Tdi i to nie chodzi o moje auto więc nie bijcie. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 23:26 |