Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> elektryczne turbo? niby to działa?!, czy kolejna ściema pismaków?
kirpek
post Sat, 01 Aug 2015 - 23:11
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





http://www.auto-motor-i-sport.pl/technika/...-dziala,20298,1

czyli odwieczne pytanie tego forum:
czy ilość energii potrzebnej aby uzyskać większą moc, nie spowoduje większych strat niż zysków.

http://motogazeta.mojeauto.pl/Technika/Ele...a,a,242241.html

no i rodzynek elektryczne turbo + 3 szt klasyczne XD
http://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzeni...dieslem,20290,1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 01 Aug 2015 - 23:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kompot
post Sat, 01 Aug 2015 - 23:17
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Obecnie w rozwoju są dwa systemy elektrycznego doładowania - jeden, opisany powyżej, czyli elektryczne hybrydy tradycyjnych turbosprężarek. Drugi, to osobna, elektryczna turbosprężarka. Ten system służy głównie do polepszenia reakcji silnika niż do budowania samej mocy, działa.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Sat, 01 Aug 2015 - 23:23
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





obstawiam tylko niskie prędkości obrotowe silnika.
takie trochę wyłamywanie otwartych drzwi, bo kompresory od dawna są znane.
może łatwiej taką elektryczną zmieścić w ciasne miejsca? nie musi być napędzana spalinami czy innym paskiem więc może w zasadzie być w prawie dowolnym miejscu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sun, 02 Aug 2015 - 00:13
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Głównie niskie prędkości obrotowe. Nie chodzi o packaging, bo to coś, co trzeba dołożyć w miejscu, gdzie już jest mega ciasno. Kompresorów, czyli sprężarek mechanicznych lada chwila nie będzie w ogóle - kosztują zbyt dużo mocy, co przekłada się na zużycie paliwa, nie mówiąc już o tych bez sprzęgła.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sun, 02 Aug 2015 - 08:58
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(kompot @ Sun, 02 Aug 2015 - 00:13) *
Głównie niskie prędkości obrotowe. Nie chodzi o packaging, bo to coś, co trzeba dołożyć w miejscu, gdzie już jest mega ciasno. Kompresorów, czyli sprężarek mechanicznych lada chwila nie będzie w ogóle - kosztują zbyt dużo mocy, co przekłada się na zużycie paliwa, nie mówiąc już o tych bez sprzęgła.

W motocyklach dopiero zaczynają się pojawiać.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Q40
post Sun, 02 Aug 2015 - 09:39
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 30 March 2015





Audi jakiś czas temu zaprezentowało concept TT z eklektycznym małym i dużym normalnym turbo(600hp). Elektryczne turbiny o dużych wydajnościach do tej pory nie były powszechnie stosowane ponieważ takie silniki elektryczny zużywają bardzo dużo prądu,w dobie hybryd w końcu decydują się na drogie rozwiązania i może czymś to zaowocuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 03 Aug 2015 - 11:31
Post #7


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(kompot @ Sun, 02 Aug 2015 - 00:13) *
Głównie niskie prędkości obrotowe. Nie chodzi o packaging, bo to coś, co trzeba dołożyć w miejscu, gdzie już jest mega ciasno. Kompresorów, czyli sprężarek mechanicznych lada chwila nie będzie w ogóle - kosztują zbyt dużo mocy, co przekłada się na zużycie paliwa, nie mówiąc już o tych bez sprzęgła.


Z tymi kompresorami to lekko przesadziles. Od czasu wejscia serii TVS sa bardzo konkurencyjne dla turbo. Ze zuzyciem paliwa tez przesadzasz. Kompresor z otwartym bypassem zre mniej mocy, niz sprezarka klimy.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 10:50