![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
http://www.auto-motor-i-sport.pl/technika/...-dziala,20298,1
czyli odwieczne pytanie tego forum: czy ilość energii potrzebnej aby uzyskać większą moc, nie spowoduje większych strat niż zysków. http://motogazeta.mojeauto.pl/Technika/Ele...a,a,242241.html no i rodzynek elektryczne turbo + 3 szt klasyczne XD http://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzeni...dieslem,20290,1 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Obecnie w rozwoju są dwa systemy elektrycznego doładowania - jeden, opisany powyżej, czyli elektryczne hybrydy tradycyjnych turbosprężarek. Drugi, to osobna, elektryczna turbosprężarka. Ten system służy głównie do polepszenia reakcji silnika niż do budowania samej mocy, działa.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
obstawiam tylko niskie prędkości obrotowe silnika.
takie trochę wyłamywanie otwartych drzwi, bo kompresory od dawna są znane. może łatwiej taką elektryczną zmieścić w ciasne miejsca? nie musi być napędzana spalinami czy innym paskiem więc może w zasadzie być w prawie dowolnym miejscu. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Głównie niskie prędkości obrotowe. Nie chodzi o packaging, bo to coś, co trzeba dołożyć w miejscu, gdzie już jest mega ciasno. Kompresorów, czyli sprężarek mechanicznych lada chwila nie będzie w ogóle - kosztują zbyt dużo mocy, co przekłada się na zużycie paliwa, nie mówiąc już o tych bez sprzęgła.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Głównie niskie prędkości obrotowe. Nie chodzi o packaging, bo to coś, co trzeba dołożyć w miejscu, gdzie już jest mega ciasno. Kompresorów, czyli sprężarek mechanicznych lada chwila nie będzie w ogóle - kosztują zbyt dużo mocy, co przekłada się na zużycie paliwa, nie mówiąc już o tych bez sprzęgła. W motocyklach dopiero zaczynają się pojawiać. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
Audi jakiś czas temu zaprezentowało concept TT z eklektycznym małym i dużym normalnym turbo(600hp). Elektryczne turbiny o dużych wydajnościach do tej pory nie były powszechnie stosowane ponieważ takie silniki elektryczny zużywają bardzo dużo prądu,w dobie hybryd w końcu decydują się na drogie rozwiązania i może czymś to zaowocuje.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Głównie niskie prędkości obrotowe. Nie chodzi o packaging, bo to coś, co trzeba dołożyć w miejscu, gdzie już jest mega ciasno. Kompresorów, czyli sprężarek mechanicznych lada chwila nie będzie w ogóle - kosztują zbyt dużo mocy, co przekłada się na zużycie paliwa, nie mówiąc już o tych bez sprzęgła. Z tymi kompresorami to lekko przesadziles. Od czasu wejscia serii TVS sa bardzo konkurencyjne dla turbo. Ze zuzyciem paliwa tez przesadzasz. Kompresor z otwartym bypassem zre mniej mocy, niz sprezarka klimy. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 10:50 |