Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> VW Golf mk5 GTI -> Przeładowanie turbiny, Prośba o sprawdzenie logów
vwadam
post Sat, 13 Jun 2015 - 14:47
Post #1


Rookie
Dołączył: Sat, 13 June 2015
Skąd: Bydgoszcz





Witam serdecznie!!

Mam problem z turbo w moim gti, przy dynamiczniejszej jeździe przechodzi w stan serwisowy i odcina turbo, porobiłem logi dynamiczne oraz statyczne bloku 115. Chciałbym dodać, od niedawna jeżdżę w miarę eco i rzadko wywala turbinę lecz zaczęło być słyszalne syczenie powietrza tak jakby gdzieś była nieszczelność albo zawór puszcza? Z tego co zaobserwowałem w logach to ciśnienie jest dość duże i jest duża różnica miedzy danym a zadanym. Czyżby poprzedni właściciel za bardzo przesadził z programem?

dane furki
- auto mk5 gti
- silnik axx
- modyfikacje - program, wywalony kat -> strumienica
- rok produkcji 2005
- przebieg 129k

VCDS pokazał następujący błąd

KOD
000564 - Regulacja ciśnienia doładowania
               P0234 - 001 - przekroczona górna granica regulacji - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100001
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 14
                    Przebieg: 126632 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2000.00.00
                    Czas: 16:46:35

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 2820 /min
                    Obciążenie: 99.6 %
                    Prędkość: 75.0 km/h
                    Temperatura: 69.0*C
                    Temperatura: 24.0*C
                    Ciśnienie rzecz.: 1000.0 mbar
                    Napięcie: 14.097 V


podaje linki do logów
dynamiczne - http://vaglog.pl/log_220336.html
statyczne - http://vaglog.pl/log_220338.html

dorzucam poniżej wykres z dynamicznego




z góry dziękuje za pomoc!

pozdrawiam smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 13 Jun 2015 - 14:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tjwasiak
post Sat, 13 Jun 2015 - 15:14
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Moim zdaniem masz po prostu nieszczelny dolot.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vwadam
post Sat, 13 Jun 2015 - 15:20
Post #3


Rookie
Dołączył: Sat, 13 June 2015
Skąd: Bydgoszcz





można jeszcze jakieś pomiary porobić aby się upewnić, że to nieszczelność?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sat, 13 Jun 2015 - 15:37
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Najprościej zacząć rozbierać dolot po prostu - po pierwsze nie osiągasz pożądanego ciśnienia doładowania przez dosyć długi czas, a po drugie słyszysz syczenie...


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vwadam
post Sat, 13 Jun 2015 - 15:46
Post #5


Rookie
Dołączył: Sat, 13 June 2015
Skąd: Bydgoszcz





a jeszcze kwestia przeładowania które powoduje przejście turbo w stan awaryjny, any ideas?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sat, 13 Jun 2015 - 16:03
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Szczerze mówiąc to ja nie widzę w Twoich logach takiego problemu (70mbar przeładowania to zdecydowanie za mało), niestety kod błędu który mówi o przeładowaniu bardzo często oznacza nie osiągnięcie zadanego ciśnienia wbrew logice...


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vwadam
post Sat, 13 Jun 2015 - 16:31
Post #7


Rookie
Dołączył: Sat, 13 June 2015
Skąd: Bydgoszcz





To by dużo tłumaczyło. A nie uważasz, że winnym może być dv gdyż wraz z syczeniem powietrza towarzyszy taki "strzał" powietrza w momencie puszczenia gazu prawie identycznie jak bov.

@edit

Doczytałem taką ciekawostkę.

"Po wydawanym dźwięku łatwo jest zdiagnozować działanie DV. Jeśli wyraźnie jest słyszalny przerywany (szarpany) dźwięk po każdym zamknięciu przepustnicy, to oznacza, że powietrze podczas zamknięcia przepustnicy odbija się od niej i wraca w stronę turbosprężarki, znajdując swoje ujście przez filtr powietrza. Taka sytuacja oznacza, że DV nie jest sprawny, i należy go wymienić (gdyż jest to urządzenie nierozbieralne, czyli nienaprawialne)."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sat, 13 Jun 2015 - 16:47
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Przyczyn może być wiele, ale sprowadza się to tak czy inaczej do szczelności układu dolotowego. Podobnie jak w 1.8T jest wiele elementów które po prostu z upływem czasu przestają działać tak jak powinny - zaworki nie trzymają, rurki pękają...

Jeśli nie chcesz rozbierać i organoleptycznie szukać winnego, to nie pozostaje nic innego jak napompowanie układu dolotowego do 1,5 bara i sprawdzenie którędy ucieka powietrze - ważne tylko żebyś odmę odłączył i zaślepił na czas testu.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vwadam
post Sat, 13 Jun 2015 - 17:47
Post #9


Rookie
Dołączył: Sat, 13 June 2015
Skąd: Bydgoszcz





i tak zrobię, niestety dopiero w przyszły weekend...

przy okazji obejrzę dv i n75, teraz pytanie czy można dopatrzeć się uszkodzenia zdejmując je i obczajać naocznie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krz_p
post Sun, 14 Jun 2015 - 12:52
Post #10


User
Dołączył: Tue, 05 July 2005
Skąd: Poznań





jeżeli masz starą dv-kę to będzie widać czy jest uszkodzona
dv-ka była kiedyś już wymieniana? jeżeli nie to bankowo będzie do wymiany
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vwadam
post Sun, 14 Jun 2015 - 12:53
Post #11


Rookie
Dołączył: Sat, 13 June 2015
Skąd: Bydgoszcz





powiem Ci, ze nie mam pojęcia.
Furę kopiłem w lutym, według licznika ma przelatane 130k, jest po programie.
Dopiero w przyszły weekend będę miał dostęp do kanału więc posiedzę i poobczajam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vwadam
post Mon, 22 Jun 2015 - 22:06
Post #12


Rookie
Dołączył: Sat, 13 June 2015
Skąd: Bydgoszcz





dobra, dzisiaj się za to zabrałem, dv była wymieniana bo jest nowszej generacji, na wszelki wypadek wymieniłem na nowy i bez zmian, nadal syczy, porobiłem dynamiczne 115 i 118

http://vaglog.pl/log_222283.html

mógłby ktoś się wypowiedzieć na temat działania n75?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Mon, 22 Jun 2015 - 22:10
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





n75 dziala poprawnie


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vwadam
post Mon, 22 Jun 2015 - 22:14
Post #14


Rookie
Dołączył: Sat, 13 June 2015
Skąd: Bydgoszcz





jako że syczy nadal to wydaje mi się, że po wymianie troszkę mniej przy otwartej przepustnicy, ale efekt bov przy zdjęciu nogi z gazu pozostał. Czyli szukać jakiejś nieszczelności? Może inne sugestie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vwadam
post Wed, 29 Jul 2015 - 10:11
Post #15


Rookie
Dołączył: Sat, 13 June 2015
Skąd: Bydgoszcz





UPDATE

przyczyna dalej nie znaleziona, zawór dv wymieniony.

Porobiłem więcej logów (5 rund) według APR: http://www.goapr.com/support/datalogging.php

https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=C...AN7yOePeyZ9vpws

Jakby ktoś miał chwilkę żeby na nie zerknąć będę wdzięczny,

Pozdro smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 00:32