![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 15 January 2008 ![]() |
Witam. Niewątpliwym atutem jazdy busem jest komfort podrózowania i możliwość wożenia ze sobą sporej ilości gratów.
W związku,że nie potrzebuje już auta na budowę a busa rodzinnego dynamicznego do turystyki zastanawiam się usilnie : Co tu zrobić aby zatrzymać się w okolicy 300km ? Wydaje mi się ,że rozsądne drogi trzy. 1. kupujemy vr6 205km w automacie i rzeźbimy skrzynie na manual przy okazji dobić kilka kucy. 2. kupujemy 2,5 i robimy swapa na AAN z programem MTM i mamy na gotowo 280km . 3. można kupić byle jaki vr6 i swapować przygotowany wczesniej silnik. Podkreślam ,że nie potrzeba mi auta do ścigania ale chcę zyskć na dynamice. Sam też nie będe tego robił ,chcę tylko sobie uświadomić z jakimi problemami przyjdzie mi się spotkać oraz dowiedzieć się z czym wiążę się taki mod. Dobrze by było nabrać nieco wiedzy żebym rozumił co mechanik do mnie mówi. I tu pytanie która droga jest korzystniejsza iew. bardziej rozwojowa? Może macie inne pomysły na ugryzienie tematu? Pomijam fakt, że silnik będzie wymagał remontu lub i wzmocnienia oraz ,że będą niezbędne przeróbki związane z podniesioną mocą silnika. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
Najtaniej VR6 tymbardziej, że siedział już w tej budzie wiec jak masz serducho od takiego samego dawcy to łatwa sprawa...AAN to już spore koszty przekładki i remont silnika na początku.Kiedyś był tutaj na forum T4 2.2T 20v 4x4 mega sleeper
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 15 January 2008 ![]() |
Dorwać t4 z vr6 to nie problem. Troche szperania i idzie wyrwać przyzwoite 205km jedyne co boli, że one były tylko w automacie więc z miejsca dochodzi swap na manuala. Przeważnie poruszam się po trasie więc skrzynia 6. Takim autem moża by trochę pojeździć zanim zbuduje się silnik do swapu. Czytałem nieco o vr6 na stronie golfiarzy.Jest kilka odmian silnika jeden o łdnym dzwięku drugi podatny na mody a r32 drogi (tak w skrócie jak to zrozumiałem). Odsłuchałem sobie takiego golfa z itb i fajnie to "pierdziało". Ale wydaje mi sie, że do busa bardziej pasuje basowy niski "bulgot" No ale miejce nawet w wersji po lifcie jest niewiele (ciekawe czy wlazło by r32(6))
Aby zabawić się w aan trzeba by szukać t4 z silnikiem 2.5b Jak wyczytałem na necie to podobne silniki i przy takiej kombinacji było by nieco mniej rzeźby a ile w tym prawdy? Jeśli by tak było to lipa bo dorwać 2,5 bez gazu w dobrym stanie graniczy z cudem... Jakiś czas temu widziałem na olx aan za 18k miał o ile dobrze pamiętam ponad 500km. Mi wystarczyło by te 300 (na razie ![]() Pieniądz zainwestować chciałem raz a dobrze ale jak na start aan to chyba za wysokie progi do ogarnięcia... |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 March 2010 ![]() |
A nie lepiej Ci będzie pójść w to 2,5 TDI rzędowe co tam jest i zrobienie z niego tych 220-230 koni? W takiej budzie ten diesel zrobi calkiem przyzwoita robote a siedzi tam przeciez fabrycznie.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Poza tym charakterystyka silnika diesla jest zdecydowanie lepsza w samochodach o takich właściwościach aerodynamicznych i masie.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 15 January 2008 ![]() |
Kiedyś myślałem o t5 AXE ale ew. awarie i koszty z tym związane mnie przeraziły.Chyba za duzo się naczytałem..
Co do wyboru od zawsze jeździłem na benzynie.. lubię dźwięk benzyniaków. Teraz śmigam 2,5b 116km ale gnojek mułowaty strasznie na trasie. Włsnie dla tego pomyślałem o mocniejszym silniku. Czytałem na niemieckich stronach o dmuchaniu w te silniki. Na seryjnych gratach z drobnymi modami robia okolice 200km 2 takie u gestapo do sprzedania stoją. http://www.mobile.de/pl/Samochod/Volkswage.../209479894.html http://www.mobile.de/pl/Samochod/Volkswage.../188245471.html |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 ![]() |
Pierwszy na glebie nie będzie miał nic wspólnego z komfortem no i cena.. Drugi jak widzę środek to przypomina firmowego T4 z przebiegiem 600tyś km którego nikt go nie chce oddać na złom bo ciągle jeszcze odpala. Z T4 przesiadłem się na trafica disla 2.0 100KM. Inny świat w prowadzeniu i przyjemności z jazdy. Motor na 'dobrym' łańcuchu, na razie 340tys km i nic nie chce się psuć. Kup takiego w wersji 150KM do tego program i masz super busa na długie trasy z ekonomicznym 6-tym biegiem. Koniecznie wersja 2.0, motor nie ma nic wspólnego z zacierającym się 1.9.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 15 January 2008 ![]() |
To był tylko przykład na 2,5t.. Co jakiś czas pojawia się kilka sztuk.
Trafiki/vivaro mi się nie podoba. |
|
|
gość_Młody-Bydgoszcz_* |
![]()
Post
#9
|
![]() |
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-t4...ORT&noec=1#
Parę modyfikacji, moc będzie zadowalająca, samochód seryjnie występujący i łatwiejszy w odsprzedaży. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Mamy takiego służbowego t4 2.5 tdi 150 z programem teoretycznie na 170 kiedyś podobno wyciągał 200 . Już jest trochę zmęczony życiem i raczej może nie mieć tej mocy , 200 nierealne chyba że gdzieś z urwiska
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 25 June 2014 ![]() |
Przede wszystkim nie ma przybliżonego budżetu. Dobra Caravelle T4 nadal nieźle trzyma cenę bo jest to wdzięczny samochód, który nawet dzisiaj potrafi zaproponować fajne warunki podróżowania.
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 18 February 2005 Skąd: Południe ![]() |
Najtaniej VR6 tymbardziej, że siedział już w tej budzie wiec jak masz serducho od takiego samego dawcy to łatwa sprawa...AAN to już spore koszty przekładki i remont silnika na początku.Kiedyś był tutaj na forum T4 2.2T 20v 4x4 mega sleeper ![]() Jesli chodzi o auto które ja przestawiałem, to nie było to 4x4 tylko FWD, ale faktycznie miało 2.2T z S6 o mocy ok. 300 koni. Jechało to niemiłosiernie tylko mieliło skrzynie, na szczęście idealna była skrzynia z 2.5 diesel, których jest pełno. Trzeba być gotowym na spalanie dalekie od ekonomicznego i zainwestować w zawias oraz hamulce. To był oryginał od: http://www.schick-tuning.de -------------------- 911 992 4S
M5 F90 800KM |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 08 November 2005 Skąd: Dulowa/ k.Krakowa ![]() |
Posiadam t4 od kilku ładnych lat, auto jest super proste ale jednak powiem, że jest to bardziej dostawczak niż osobówka i jakoś mimo, że nie jedzie się tym źle to jednak nie jest to s-klasa a bardziej żuk. Tak jak poprzednicy nie widzę tego autka jako autostradowego GT latającego pod 200km/h. Z racji posiadania t4 zgłębiałem temat co gdzie ludzie robią z takimi wynalazkami i zdarzają się swap'y na 2,2 turbo, 1,8 turbo20v, 1,9 tdi w rozmaitych wersjach (sam wrzuciłem 1z zamiast 1x i jestem zadowolony), można kupić 2,5b albo vr6, dorzucić turbo, ale ja proponowałbym kupić jak najładniejszą budę (bo to wcale nie takie proste, te auta w 99% są zajeżdżone, a jak nie są to ceny są bardzo wysokie, poza tym w dieslu 150KM to było to ulubione auto laweciarzy swego czasu, bo nie chciało się psuć a z lawetą było w stanie turlać się ponad 160km/h, więc nierzadko realne przebiegi tych aut oscylują grubo ponad 600kkm). Tak więc osobiście proponuję znaleźć jak najładniejszą budę, wrzucić tam ze 200KM (jest sporo dróg od 2,8vr6, poprzez dłubane 2,5tdi, można pokusić się o modzone 1,8turbo czy modzone 1,9tdi, co się komu podoba, osobiście bardziej tu pasuje diesel jednak)i zrobić sobie turystyczne autko tj. obrotowe foteliki z przodu, podnoszony dach z łóżkiem (jakieś reimo czy westfalię), kanapa 2osobowa składana w łóżko, mebelki z kuchenką itp, jakieś dvd fajne audio, webasto tego typu cuda, bagażnik na rowerki i można wtedy max z 4 osobową rodzinką wypuszczać się wszędzie tam gdzie da się dojechać (jak będzie syncro to trochę dalej dojedzie)i mieć niezapomniane wycieczki. Do tego to auto się nadaje, angole przerabiają t4ki w ten sposób na potęgę (proponuję zerknąć na t4t5couk), wtedy masz coś czego nie da ci żadna osobówka, będzie fajny busik na wypady weekendowe, bo jak włożysz tam mnóstwo koni pod maskę to może to będzie szybki bus, ale jakoś nie będzie to szybkie auto.
-------------------- Jeszcze będzie przepięknie...
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
Jesli chodzi o auto które ja przestawiałem, to nie było to 4x4 tylko FWD, ale faktycznie miało 2.2T z S6 o mocy ok. 300 koni. Jechało to niemiłosiernie tylko mieliło skrzynie, na szczęście idealna była skrzynia z 2.5 diesel, których jest pełno. Trzeba być gotowym na spalanie dalekie od ekonomicznego i zainwestować w zawias oraz hamulce. To był oryginał od: http://www.schick-tuning.de Nie chodzi o FWD tylko 4x4 to auto kręciło bączki w miejscu na jakimś spocie - biały T4 kruciak ( nie pamietam czy blaszak czy przeszklony) był na forum chyba z kilka lat temu |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 15 January 2008 ![]() |
Ze będzie docelowo benzyna to pewne. Co do budy faktycznie dobrze wyposażona zadbana kosztuje 20-40k. Osobiście poluje na biznesa .... jak się trafi ładny multivan to nie będę wybrzydzał.
Ekonomia ... n/c jak bym liczył na ekonomie jeździł bym pkp albo polskim busem. Szacuje, ze wydam 60k lekko o ile dobrze budę się upoluje. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 15 January 2008 ![]() |
Taki pokazał się ostatnio.
http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-carave...n-ID6y6e8Z.html Ładne ma to wnętrze choć wolał bym fotele na szynach. Kapitanki obrotowe w praktyce przydatne dla mnie jak koło zapasowe od stara. Najlepiej by się trafiła wersja long wtedy przy wyjeździe na ryby można duzego morsa z korytem w poprzek wstawić.... Praktycznie od początku roku się za budą rozglądam i widzę, że Niemcy cenią sobie t4. Nie zostaje nic innego tylko wyczekać coś na miejscu. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
U nas połowa (jak nie więcej ) caravelle i multivanów to wcześniej były blaszaki , no może nie w vr6
![]() ![]() Ps : Czy w ogóle była taka wersja t4 vr6 180km ? Bo z tego co wiem to do 2000r były tylko 140 konne ? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 15 January 2008 ![]() |
Napisałem do gościa to kilka się wyjaśni. Niby komplet papierów ma więc powinno być coś na temat ew. modów. Ciśnie mnie bo w tej cenie to już t5 można mieć z przebiegiem poniżej 200k .. dla porównania t4 z takim przebiegiem powyżej 2000r to potrafią 50-70k kosztować.
http://allegro.pl/kompletne-wnetrze-vw-t4-...5430223049.html Ciekawe czy jeszcze są w budzie - zadzwonię i zapytam. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 October 2006 Skąd: wawa ![]() |
Taki pokazał się ostatnio. http://otomoto.pl/oferta/volkswagen-carave...n-ID6y6e8Z.html Ładne ma to wnętrze choć wolał bym fotele na szynach. Kapitanki obrotowe w praktyce przydatne dla mnie jak koło zapasowe od stara. Najlepiej by się trafiła wersja long wtedy przy wyjeździe na ryby można duzego morsa z korytem w poprzek wstawić.... Praktycznie od początku roku się za budą rozglądam i widzę, że Niemcy cenią sobie t4. Nie zostaje nic innego tylko wyczekać coś na miejscu. ODRADZAM TEN KOMIS!!!!! Chyba że masz 5 minut spacerkiem to przy okazji możesz obejrzeć samochód. Ogólnie zagłębie komisów i same szroty. Byłem ze 2 miesiące temu oglądać Superba u nich, przez telefon cud malina. Na miejscu się okazało, że woda w bagażniku , szpachla uśmiecha się z każdej strony , a w środku ze 3 litry Plaka wylane na skóry.... |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 15 January 2008 ![]() |
ODRADZAM TEN KOMIS!!!!! Chyba że masz 5 minut spacerkiem to przy okazji możesz obejrzeć samochód. Ogólnie zagłębie komisów i same szroty. Byłem ze 2 miesiące temu oglądać Superba u nich, przez telefon cud malina. Na miejscu się okazało, że woda w bagażniku , szpachla uśmiecha się z każdej strony , a w środku ze 3 litry Plaka wylane na skóry.... Z Wrocławia jestem więc spacerkiem nieco dalej ... Nie wiem czy bym ryzykował dojazd autem bo gościu faktycznie przez telefon mówił, ze auto jak z salonu i ze to ostateczna cena. Poza tym na wszystkie pytania odpowiada bokiem bez konkretów. Nie chce wysłać dodatkowych fotek z interesujących mnie miejsc i fot papierów. Tyle niedomówień , że trzeba by zobaczyć a najbliżej mam znajomego w Chojnicach... Może jego wysłać.. ? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 14:26 |