![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
Witam. Pacjent ostatnio często na tapecie
![]() Auto to 1.9TDI seryjne 90ps: + FMIC + Turbina ARL (gt1749vb) + Fratelli Bosio 0.230 + mapa Auto modzone było dawno dawno temu, MR Motors hamowali go bodajże na hamowni obciążeniowej na 172ps i 362Nm. Przechodziło przez różne ręce aż trafiło do mnie, umarło (dziura w tłoku) i ja wziąłem się za jego reanimację. Zeswapowałem blok na AGR (do bloku przyczepić się nie można, niski przebieg, świetny stan). Auto zaczęło jeździć (odczuwalnie nie wiem czy nie lepiej nawet niż na starym padającym bloku). W międzyczasie z ważnych rzeczy było jeszcze - regeneracja turbo (poprzedni właściciel), wymiana N75, czyszczenie MAF no i posypał mi się wydech (jakaś dziurka i plecionka się dziurawi ale za to daje przyjemne doznania dźwiękowe). Po ogarnięciu przeniesienia napędu wybrałem się na hamownię do JB Tuning w Kętach - inercja, nawet nie wiem czyjej produkcji. Ku mojemu zaskoczeniu wynik bardzo mnie zawiódł... 159ps i 357Nm.. No i teraz pozostaje pytanie - w czym rzecz? Różnice w hamowniach? (małe obciążenie na inercji?) Coś niedomaga? Wydech? Czy zmiana bloku aż tak wpłyneła i trzeba by napisać nową mapę? Poniżej wrzucam wykres z JB oraz wykres z MR Motors z naniesionym przezemnie wykresem (w przybliżeniu) z JB. JB tuning: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eca41bb71a9e8d76.html ![]() MR Motors + naniesiony JB: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/255672e44d7159b5.html ![]() -------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
to jest temat do wrózki
![]() musisz zdiagnozować auto i jechac na bardziej wiarygodną hamownie, popatrz jak kiepsko jest dobrana skala na osi NM oraz obrótów, przez co wykres jest mało czytelny blok nie ma wpływu, trzeba sprawdzić logi, moze przepływka tnie na grze, moze wtryskiwacze sie juz konczą -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Może pompa już się kończy. Jak wyżej - logować i wnioskować.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 600HP 700NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 18 April 2015 ![]() |
Drugi temat o tym samym problemie, a auto dalej nie jedzie
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
Korpek mylisz się bo temat nie jest powielony, nie jest o tym samym problemie. Wcześniej był problem z turbodziurą bo faktycznie auto nie jechało, po czyszczeniu MAF'a zaczęło jechać bardzo dobrze, dlatego pojechałem na hamownię a tu klopsss.
-------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 18 April 2015 ![]() |
Wrzuć logi każdej grupy osobno.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
Ktore grupy zlogowac? Zastanawia mnie tez kwestia samego pomiaru.. Nie wiem na ktorym biegu wykonany, w ferworze dnia zapomnialem zapytac. Ale nie wiem czy obciazenie nie bylo zbyt niskie. Mam wrazenie ze podczas jazdy kopci mocniej..
-------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
https://youtu.be/xMFftDn-uyI a tu film z pomiaru.
-------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
Skoro w poprzednim silniku wypaliło dziurę w tłoku to trzeba było szukać przyczynę. moim zdaniem wtryski leja pierwsze co bym zrobił to sprawdził wtryskiwaczy.
Zleciłbym te robotę firmie co zajmuje się wtryskami tuningowymi na przykład diesel system Nadarzyn. Zwykle zakład może tego nie ogarnąć przyszedłem przez to dwie firmy twierdzili ze wtryski ok a mocy dalej nie było dopiero w Nadarzynie dali rady teraz jest lepiej moc wróciła. -------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
Do nadarzyna dzwonilem juz dawno - tymi akurat sie nie zajmuja.. a taki muszka.d z wroclawia np? Moim zdaniem awaria w starym bloku jednak wyniknela ze zmeczenia materialu badz silnik byl przegrzany. Ale awarii nie ma co analizowac, choc tu hipoteza kazda jest cenna.
-------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
jak niema co diagnozować awrii to zaraz drugi ci padnie.
Jak to Nadarzyn nie zajmuje się tymi? Wysyłasz wtryski na sprawdzenie ewentualnie na wymianę końcówek. -------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
No tak jak Ci mówię, dzwoniłem tam i uzyskałem informację że Fratelli Bosio 0.230 nie obsługują..
edit A w temacie awarii tlok pękł i dziura wypadła. I w dodatku zatarł się cylinder - przypadek? Moim zdaniem silnik mógł być przegrzany (zwłaszcza że przy 'pałowaniu' gdzieś płyn chłodniczy znikał), albo nawet przytarty na 4tym cylindrze (wiem że gościu miał przygode z rozwaloną miską olejową i dolewając oleju cisnął do domu..). Ponadto ten jeden wtrysk sprawdziłem czy nie leje i był w porządku. Nie znam historii tego starego silnika, człowiek od którego go kupiłem oczywiście przedstawiał ją w różowych kolorach, ale mi się wydaje że zwyczajnie blok był zmęczony. -------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 29 May 2009 ![]() |
To ja się zgubiłem. Wypaliło dziure w tłoku czy w chwili gdy pękł tłok to zrobiło dziure w bloku?
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
No tak jak Ci mówię, dzwoniłem tam i uzyskałem informację że Fratelli Bosio 0.230 nie obsługują.. jak Cie to tak dręczy to moge Ci ogarnąć sprawdzenie tych wtrysków w Diesel System ![]() za darmo... jak sie okaze ze leją to na złom, a jak niewyregulowane cisnienia to mozna podregulować szzcegóły PW -------------------- |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
-------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
Wiedziałem już takie tłoki. VP niema kanałów olejowych w tłokach jedynie natrysk. Ale tez wiedziałem takie uszkodzenie w PD gdzie jest kanał olejowy w tłoku. ja bym dla spokoju wysłał wtryski do cowboja. Wtryski to podstawa tym bardziej nie wiadomo jak byli zrobione i ile maja nalatane to przecież zużywa się.
-------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, zrób, jak radzi Fiodor, bo chłop dobrze radzi, a cowboy, zajmie się tym tematem, jak należy.
![]() Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
Autko dziś zlogowałem i wygląda to następująco:
Logi prawie jeden po drugim, na biegu 4tym: Grupa 001: http://vaglog.pl/log_217571.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_217572.html Grupa 008 i 010: http://vaglog.pl/log_217573.html Ostatni log wykonany na biegu 3cim (nie chciałem już go przeciążać zbytnio): Grupa 011: http://vaglog.pl/log_217588.html -------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
Ktoś coś z nich potrafi wyczytać
![]() -------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 08 September 2025 - 01:30 |