![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
Witam
kupiłem niedawno dla dziewczyny golfa 6 1.6tdi CAYC 105ps i podczas jazdy szarpniecie spadek mocy... mrugająca kontrolka świeć i silnika po podpięciu pod Vaga wyskoczył błąd 7343 błąd potencjometra EGR (g212) gdzie tego szukać?? może jakieś numery części?? poszperałem trochę po forach i na większości piszą od razu o wymianie całej chłodnicy spalin (na taka o numerze: 03L 131 512DQ) tyle ze przy okazji tego błędu wyskakuje kilka innych a w moim przypadku jest tylko ten. mogę taka sobie załatwić za 1150zł+ 150zł wymiana. pytanie czy nie da się tego od razu wyłączyć systemowo jeśli to faktycznie cała chłodnica spalin do wymiany i od razu program by się zrobiło, bo jeśli mam wymieniać a to za chwile znowu szlag trafi... z góry dzięki za podpowiedzi i odpowiedzi -------------------- 10' Golf mkVI R
365ps 481Nm powered by Compsport |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 16 July 2010 Skąd: Kraków ![]() |
odpuść sobie wymianę, szkoda kasy, za nią zrobisz program na 130KM+ i wywalisz na zawsze ten eco-złom
-------------------- Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning wypożycz F RS 3 już od 450zł. :) _https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
A zima na dystansach do 15 km dziewczyna bedzie jezdzic w czapce i rekawiczkach...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Miałem zaślepiony egr w tym samym silniki, wyskoczyły mi te same błędy i auto nagrzewało się szybko i sprawnie. Polecam usunięcie dodatkowo dpf przy robieniu programu ;-)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A zima na dystansach do 15 km dziewczyna bedzie jezdzic w czapce i rekawiczkach... Trzeba było zastanowić się nad sensem zakupu TDI bez Webasto ![]() -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Na szczęście nowe auta bardzo często mają dodatkową grzałkę we wnętrzu i nagrzewają się szybko.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
panowie... to nie temat o sensie zakupu auta z silnikiem tdi... tylko o tym czy wywalać systemowo ta chłodnice czy kupić nową i niby poprawioną....
Miałem zaślepiony egr w tym samym silniki, wyskoczyły mi te same błędy i auto nagrzewało się szybko i sprawnie. Polecam usunięcie dodatkowo dpf przy robieniu programu ;-) dostep do DPF'a jest bezproblemowy w tych silnikach?? czy trzeba z silnikiem wyjechać żeby to zrobić?? -------------------- 10' Golf mkVI R
365ps 481Nm powered by Compsport |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Ludzie no co wy, co ma chłodnica spalin przy zaworze EGR do nagrzewania się silnika? Przez EGR przepływa bardzo mało spalin i wpływ na dogrzewanie jest pomijalny.
Edit: no fakt, w dieslu to troszkę inaczej niż w benzynie i zaślepienie ma wpływ na nagrzewanie. My bad. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Nawet w TDI bez chłodnicy spalin wpływ EGRu na nagrzewanie silnika jest bardzo duży.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Trzeba odkręcić wózek, by opuścić silnik. Potem trzeba zbieżność zrobić - jeśli na miejscu nie robią;-)
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 05 January 2009 ![]() |
Nie trzeba niczego wywalac. Dpf wychodzi bez opuszczania sanek. Trzeba tylko lekko oslone terminczna pozaginac i wychodzi. Pare manewrow dpf'em i mamy go juz w rekach.
Do wymiany chlodnicy EGR tez nie trzeba wywalac dpf tylko poluzowac i lekko odchylic. A co do niby poprawionych chlodnic- one tez padaja bardzo czesto ![]() -------------------- :)
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Mówię jak u mnei to wyglądało
![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 05 January 2009 ![]() |
Bielawa- doskonale rozumie
![]() ![]() -------------------- :)
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
Nie trzeba niczego wywalac. Dpf wychodzi bez opuszczania sanek. Trzeba tylko lekko oslone terminczna pozaginac i wychodzi. Pare manewrow dpf'em i mamy go juz w rekach. Do wymiany chlodnicy EGR tez nie trzeba wywalac dpf tylko poluzowac i lekko odchylic. A co do niby poprawionych chlodnic- one tez padaja bardzo czesto ![]() no wiec... nie wymienie tego "gówna" tylko w CTR Zabrze zaslepią usuna systemowo co trzeba i zrobią program dzieki panowie -------------------- 10' Golf mkVI R
365ps 481Nm powered by Compsport |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 October 2005 Skąd: Gdansk ![]() |
Prawidłowo...ostatnio to hit sezonu...DPF i EGR off w tych motorkach
![]() A sanki warto popuscic...po co ryzykowac uwalenie sondy przy szarpaniu. -------------------- TUNE-UP - Tuning Serwis Gdansk
AUTOHOLICY - Nowy kanał moto na YouTube |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 04 June 2007 Skąd: inowrocław ![]() |
U nas tak samo, polo/golf trzeba sanki ściągnąć żeby było bez uszkodzeń, tez nie lubię się szarpać.
-------------------- Facebook - Brk-tuning
1,9tdi + NX 13,3et |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 14:42 |