![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 25 June 2014 ![]() |
Witam jak w temacie jakiego polecacie piggy backa do motronica 3.2 ???
Oryginalnie bez map sensora wszystko sterowane na podstawie przepływki.. próbowałem rozkminiać ale ciężki temat jest z starym motronikem a rozmyślam także nad konwersja na me7.5 , do niego już masa informacji i idzie po obd jedyne póki co znalazłem to DET 3 i digital ecu cheater |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Zależy czego oczekujesz i jak skomplikowany setup planujesz.
Jeśli trochę ponad serię to remap Motronica da radę u kogoś ogarniętego. Jeśli grube mody to postaw to na DET3 FIT z konwersją przepływki lub zrób swap na ME7.5. Zależy jaki setup i jaki tuner. Napisz skąd jesteś - będzie łatwiej. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 25 June 2014 ![]() |
Troche ponad serię z tym że chce móc samemu nanosić zmiany wraz z wzrostem setupu. docelowo około 250 km
Stroić zamierzam samodzielnie stąd pytanie o świnię Jestem z okolic Makowa mazowieckiego , Przasnysza Myślę nad konwersją na me7.5 ale też nad wrzuceniem świni i wrzuceniu softu już z podciągniętym limiterem doładowania i może nawet z korektą pod większy wtrysk. Kąbinuje bo nie ukrywam że szukam jak najkorzystniejszego rozwiązania pod względem finansowym |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A przepraszam DET 3 w trybie FI w aucie DD to takie super rozwiązanie? Jeśli już miałbym "świnić" to auto, to tylko jako świnia właśnie... Chociaż biorąc pod uwagę starego Motronica, to wolałbym się nim właśnie pobawić.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 22 March 2008 Skąd: Mazowieckie ![]() |
DET3 w sumie daje radę, jakby co to mogę Cię poratować mapą do DET3 dla AEB'a już po konwersji na MAP'a bo takie robiłem.
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Tylko po co konwertować na MAPa? W DD MAP wcale nie jest lepszy od przepływomierza... Jeśli przepływomierz jest za mały to się go na większy wymienia.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 23 July 2013 ![]() |
Dokładnie ..np od vr6
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 25 June 2014 ![]() |
Ja właśnie myślałem żeby modyfikować sam sygnał z przepływomierza. Obroty na X i obciążenie z wbudowanego Map na Y i na podstawie takiej mapy modyfikować sygnał z przepływomierza, dokłądnie to zakres powyżej 0.3 bara, wtedy kiedy auto przechodzi w pętle otwartą. W pętli zamkniętej najlepiej jakby sterował ori motronic. Tak póki co sobie to wyobrażam, chyba tak byłoby najlepiej. I det'em wysterować zamierzam także doładowanie.
Do 250 km ogarnie ori przepływka |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
W takim przypadku zrób u tunera soft do oryginalnego Motronica, który będzie skalibrowany pod większe wtryskiwacze (załóż 380-440stki), większą przepływkę (VR6, albo obecną w większą obudowę) i nie będzie się buntował jeśli boost nie będzie przebiegał tak jak on nim steruje.
DET3 wysterujesz N75 oraz zapłon i paliwo w piggy back samemu. tjwasiak, do DD FIT daje radę jeśli jest dobrze wystrojony, a jak ma korektę AFR w closed loopie po szerokim paśmie to już w ogóle malinowo. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A jak FIT dobrze wystroić jak brakuje wejść do czujników? Dla mnie to fajna zabawka, ale z pewnością nie do jazdy codziennej zwłaszcza mając ECU które za darmo (bo wiedza jest w internecie, nie trzeba wcale głęboko szukać) można bez większego problemu ustawić po swojemu. Mniej potencjalnych problemów z dodatkowymi kablami itp. itd. A ile się człowiek ma szanse przy tym nauczyć - same zalety.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 28 January 2010 ![]() |
Jakich wedlug Ciebie wejsc brakuje zeby fit nie mogl byc w dd dobrze wystrojony?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A ile masz wejść w DET3? Gdzie mu podłączysz choćby analog output z wideband'a?
Gdyby to wszystko było takie proste to taki Bosch nigdy w życiu nie montowałby nawet w 8 bitowych ECU tak wydajnych procesorów - bo i po co? Podobnie jak nie wiadomo po co nawet w starych 8 bitowych "kiblach" z diesli montowali czujniki ciśnienia atmosferycznego... Idea świni może i nie jest zła, ale tylko jeśli jest to świnia. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 28 January 2010 ![]() |
Jest 5 wejsc analogowych, wideband'a mozesz podpiac pod map switch'a
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A przepływomierz gdzie?
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 28 January 2010 ![]() |
Do fita nie musisz wpinac przeplywomierza tylko ograniczyc jego napiecie ktore czyta ecu zeby nie wchodzilo w tryb awaryjny, a na to akurat sa proste sposoby
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Tu powieszę breloczek, tam zenerkę, tu opornik... I mam jednego wielkiego niediagnozowalnego druta. Dziękuję, postoje i dłubnę ECU tak jak bozia przykazała
![]() -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
dla deta nie ma znaczenia czy jest na analog in 2 map czy przepływka. dla fita podłacza sie to inaczej ale generalnie nawet z wąskopasmówką działa dobrze.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Co dobrze działa z wąskopasmówką?
Bo u mnie działa tak dobrze sonda wąskopasmowa Boscha że każdy AFR <~13,5:1 daje odczyt bardzo bogaty. Różnica między 13,3 a 10,5:1 jest 0,01V. Wąskopasmowa sonda nadaje się tylko i wyłącznie do utrzymywania lambda = 1 w CL, jeśli ktoś używa jej do czegokolwiek innego to niech potem nie płacze jak się coś zepsuje. Ja rozumiem że niektórzy chcą sobie sami coś podstroić, ale tuning bez dostępu do sondy szerokopasmowej zalatuje drutem na 100 mil przynajmniej. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 28 January 2010 ![]() |
OK, Ty masz moze mozliwosc programowania seryjnego ecu, autor tematu nie ma, nie proboj na sile wmowic ze sie nie da bo tak nie jest. Nawet bez korekty po sondzie da sie bardzo dobrze wystroic auto, nie wiem czy kiedys stroiles na fit ale odnosze wrazenie ze nie, a jesli tak to musialo Ci sie z tym spieszyc skoro uwazasz ze sie nie da i wyjdzie z tego drut
edit: a kto napisal zeby stoic bez szerokopasmowki? Mowimy zeby w CL pracowala sonda |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
To nie ja proponuję rozwiązać problem przepływomierza "inaczej"
![]() Ja nie mówię że się nie da, ja tylko zauważam, że w przypadku tego samochodu (jak i każdego innego daily driver'a) lepiej podstrajać tylko w trybie świni i ew. boostem zarządzać "z zewnątrz". Pewnie że bez korekty po sondzie można zestroić auto, ale nie polecam tego robić w przypadku używania MAP sensora jako głównego wskaźnika obciążenia silnika. Ten zły i nie dobry przepływomierz ma w tej mierze same zalety. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 11:25 |