![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 20 April 2013 ![]() |
Witam szanownych forumowiczów.
Piszę do was z prośbą o poradę nt. swapu silnika VR6 do Bmki podanej w temacie. Biorca ma teraz silnik 1.8 140 KM - z góry zaznaczam, że nie jest to mój osobisty samochód, tylko jest zamiar przekładki tego silnika, bo tanio się trafił zdrowy dawca. Ma ktoś może jakieś zdjęcia jak zrobić mocowania tego silnika ? Albo z czego przespawać ? Z góry dzięki za odpowiedzi ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: pomorze ![]() |
Skoro BMW ma takie silniki jak m50/m52/m54 to jaki sens bawić się w rzeźbę z VR-em? Wg mnie sensu ekonomicznego to nie ma nawet jeśli byś miał tego VR-a za free.
-------------------- najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sat, 11 October 2008 Skąd: Włocławek ![]() |
totalnie bez sensu moim zdaniem,tak jak przedmowca uwazam ze BMW ma taka game silnikow ze mozna cos z niej wybrac bez rzezbienia w g...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
http://www.racingforum.pl/BMW-E36-R30-Turb...ft-t120255.html Uderz do twórców.
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 20 April 2013 ![]() |
Pan. B, dzięki wielkie
![]() Co do ekonomii, to mnie to rybka, za duzo jest juz swapow na v8 r6 z turbo czy kompresorem. Łatwiej po prostu to uturbić niż v'kę. Można zamknąć temat. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 03 September 2011 ![]() |
Po co pchać ten syf pod maskę BMW jak można wstawić silnik BMW, który będzie pasował i będzie lepszy pod każdym względem?
![]() -------------------- Obczaj moją E30 328i++ _http://www.racingforum.pl/index.php?showto...=0#entry1191034
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sun, 27 November 2005 Skąd: dolny śląsk ![]() |
możesz rozwinąć temat syfu oraz wyższości silników bmw nad vr6?
-------------------- Corrado 4motion Limited Edition
VR6T B2 CQ 2.2T |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
BMW ma M50B25, masz stroker na 2.8 tłoki z IS'a holseta od K64, robisz wmiare bezawaryjne 600 koni.
I poco Ci wyważać otwarte drzwi z tym vr6 ? -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 07 November 2013 Skąd: Limanowa ![]() |
Dokładnie, do tego rzeźba ze skrzynią, wybierakiem, lapami, walem,elektroniką, chłodzeniem i wiele inny rzeczy. Dla mnie bezsensu nawet za free jak masz kompletny silnik.
-------------------- ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Sun, 27 November 2005 Skąd: dolny śląsk ![]() |
Wszystko się zgadza.Bmw ma silniki z potencjałem.Zgadza sie również to,że w tym wypadku taki swap jest ekonomicznie nie uzasadniony.Być może właściciel chce mieć cos nietypowego,a przy tym nie zważa na koszty.
Nie zgadza się tylko swierdzenie że vr6 to syf. gorszy pod każdym względem od silników bmw. ![]() -------------------- Corrado 4motion Limited Edition
VR6T B2 CQ 2.2T |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sat, 11 October 2008 Skąd: Włocławek ![]() |
gorszy czy nie gorszy ale ten silnik pasuje do BMW jak swini siodlo,w miedzyczasie wyjdzie jeszcze tyle niespodzianek ze utknie gdzies po drodze i zasypie forum pytaniami,w wiekszosci bez odpowiedzi,nastepnie zniecheci sie i zacznie pytac jaki silnik BMW wlozyc w ta bude.Wrzucaj od razu m50,m52,m54 i ciesz sie jazda,czasami nie warto za duzo kombinowac,a jak chcesz cos nietypowego to wrzuc m40b16 tego juz nie ma prawie
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Sun, 27 November 2005 Skąd: dolny śląsk ![]() |
widząc na wstępie pytania typu "z czego pasuje uchwyt" jestem w stanie wyobrazić sobie jak taki swap się skończy...ale to inna sprawa.
-------------------- Corrado 4motion Limited Edition
VR6T B2 CQ 2.2T |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 03 September 2011 ![]() |
Wszystko się zgadza.Bmw ma silniki z potencjałem.Zgadza sie również to,że w tym wypadku taki swap jest ekonomicznie nie uzasadniony.Być może właściciel chce mieć cos nietypowego,a przy tym nie zważa na koszty. Nie zgadza się tylko swierdzenie że vr6 to syf. gorszy pod każdym względem od silników bmw. ![]() O czym tu dyskutować? Lepsza charakterystyka, osiągi, spalanie, awaryjność, wyważenie, rozrząd na łańcuchu. Dźwięk to kwestia gustu i tutaj zdania są podzielone, VR6 na pewno brzmi ciekawie. To tyle. Dla mnie silniki bez turbo grupy VW nie istnieją. -------------------- Obczaj moją E30 328i++ _http://www.racingforum.pl/index.php?showto...=0#entry1191034
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Sun, 27 November 2005 Skąd: dolny śląsk ![]() |
Po tym co piszesz można wnioskować że mało miałeś do czynienia z vr6.Osiągi niemal identyczne jak bmw z tamtych lat,spalanie przy obydwu zależy od ciężaru buta,awaryjność??? oświeć mnie co takiego sypie się w vr6 żeby go nazwać awaryjnym...aha vr6 jest na lancuchu.
-------------------- Corrado 4motion Limited Edition
VR6T B2 CQ 2.2T |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: SKL/Cz-wa ![]() |
tylko Vr Vrowi nie równy - 2 zaworowe to stare grzmoty, 2.8 niby fajny ale jak miałbym bude e36 i chciał 2.8 w 6 garach to szukałbym M52. W vr łańcuch chyba nie wytrzyma tyle co w M5x, cudowany kolektor, pompy wody. awaryjność - coś musi być na rzeczy skoro VW chcąc zerwać z wizerunkiem g3/paskab3 VR6 zmieniło nazwę w g4 na V5/V6. osiągi niemal identyczne ale ze wskazaniem na BMW, tak samo spalanie, wyważenie bym pominął, problemy z przegrzewaniem - niby R6 jest mocno na nie narażone ale z VR wcale nie jest lepiej(w/w dwie pompy wody)
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Sun, 27 November 2005 Skąd: dolny śląsk ![]() |
jestem tego samego zdania,mając tyle silników z rodziny bmw do wyboru nie wkładał bym tam vra,ale tylko z tego względu.Nie można mówić ze vr to gówno warty syf. Jeszcze pare lat temu wszyscy twierdzili że nic się z tego nie da zrobić a dziś turbi się to na potęge i jakoś dają rade.
No ale to chyba nie ten przedział a żeby zachwalać coś innego jak bmw ![]() -------------------- Corrado 4motion Limited Edition
VR6T B2 CQ 2.2T |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 03 September 2011 ![]() |
Osiągi na tym samym prawie poziomie? Gdzie 200 kg lżejszy fwd golf nie daje rady z e36 rwd? Dla mnie to przepaść osiągów, bo jakby zamienić silniki w budach to byłaby miazga. Spalanie to samo, mniejsze mimo 200 kg roznicy i rwd... 90% VR6 nie trzyma mocy, a 80% ma problem z czapka. Tak jak pisałem, grupa VW ma dużo udanych i fajnych silników, ale nie są to na pewno wolnossące szóstki.
-------------------- Obczaj moją E30 328i++ _http://www.racingforum.pl/index.php?showto...=0#entry1191034
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: SKL/Cz-wa ![]() |
tylko jakiego golfa do jakiego e36 porównujesz? g3 z starym vr 175km? wersja synchro ma więcej koni ale i napęd który zżera trochę mocy i te 200kg różnicy o których piszesz nagle ginie. g4? też ma 4motion i mase. Czapka M50 to może nie to co M20 ale jak się ma pecha to też jest problem co nie zmienia faktu że tylko Vr 2.8 z g4 jest "cywilizowany" i miałby sens lub r32
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 03 September 2011 ![]() |
M20B25 to jedyny silnik, który miewal problemy z czapka, ale to tez była zasluga debilizmu wlascicieli, a nie wady fabrycznej jak w vr.
http://www.zeperfs.com/en/duel1966-680.htm tu masz przykładowo starcie cięższego e36 rwd z golfem fwd o podobnej mocy. Co ciekawe E36 mierzone RL robi 27 około 0 - 200... -------------------- Obczaj moją E30 328i++ _http://www.racingforum.pl/index.php?showto...=0#entry1191034
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: SKL/Cz-wa ![]() |
dlatego też napisałem że tylko nowsze konstrukcje są "jakotako", M52 jest dużo bardziej zaawansowany niż dinozaur z corka czy g3. problem z chłodzeniem to nie wada a przypadłość, vw znalazło sobie sposób żeby to ogarnąć, jak debil siądzie do M5x to czapka też w banan się wygnie, proste
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 00:53 |