![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 11 October 2014 ![]() |
Witam!
W nie dlugim czasie planuje zmienic swoje dotychczasowe auto. Zastanawiam sie nad dwoma Type-r'ami. Wersja EP3 raczej z koncowki produkcji 2004-05 rok a FN2 2007r. Ceny tych samochodow sa podobne za zdrowy okaz ep3 trzeba dac okolo 30tys a za fn2 jakies 35-40. Mialem okazje jezdzic ep3 i jest to naprawde przyjemny samochod pod wzgledem prowadzenia i przyspieszania. Jezeli fn2 model mlodszy wiec i wydawac by sie moglo bardziej dopracowany zachowuje sie tak samo jak poprzednik a do tego ma moim zdaniem lepiej wykonane wnetrze (ep3 nie zachwyca pod tym wzgledem) to zdecyduje sie na fn2. Zalezy mi na opiniach osob ktore jezdzily jednym i drugim modelem, widza roznice pomiedzy nimi glownie pod wzg. prowadzenia. Wiadomo bede chcial jeszcze przed zakupem przejechac sie fn2 jednak przez 15 czy 20min jazdy moge tych roznic nie dostrzec. Wszyscy znajomi hondziarze mowia jedno "tylko ep3" |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 ![]() |
Jak auto ma być na codzień i masz kasę bierz fn2, jak będzie to wekeendowóz ep3.
Główna przewaga (przynajmniej teoretyczna) ep3 nad fn2 to tylne zawieszenie. W starszym modelu jest wielowahacz i kilka kg mniej, ufo ma belkę. fn2 zwłaszcza w środku to już inna liga, jest po prostu ładnie. Dobre materiały i spasowanie, super fotele. Jest większe i bardziej praktyczne, duży plus że będzie młodsze. Większość 'hondziarzy' nie uznaje 8-gen za prawdziwą hondę, weź poprawkę na ich opinię ![]() Do czego będziesz używał auta ? |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja bym szukal EP3 30 z fabryczna szpera. UFO ma belke zamiast wielowahacza z tylu, jest ciezsze, daje znacznie mniej czucia.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
ju-by, EP3 30 edition nie miało szpery
![]() -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 ![]() |
Dalej nie wiemy do czego lex22 potrzebuje samochodu.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Wed, 09 November 2011 ![]() |
a moze fg2 ? szpera w serii w srodku juz przyzwoicie tylko ciezko bedzie znalesc cos bezwypadkowego niestety tylko us
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 11 October 2014 ![]() |
Samochodu bede uzywal na codzien. Poprostu ma to byc w miare szybki srodek transportu ktory bedzie rowniez dawaj fun z jazdy. Ze dwa razy do roku odwiedzi tez tor i jakies weekendowe nocne pojezdzawki. Czy ta roznica w prowadzeniu jest az tak duza pomiedzy tymi modelami??
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 25 February 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Jak Cie stać bierz FN2- auto lepiej sie prowadzi, układ kierowniczy, sztywność całości jest o klasę lepsza niż w EP3.
Hasło belka niech Cię nie przeraża. W serii FN2 jest lepsze. Jeździłem obydwoma. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Mon, 02 April 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak na codzień + okazyjny wypad na tor ... to moim zdaniem FN2 jest bardziej "cywilizowane" ... Jeśli nie przeszkadza Ci spartańskie wykończenie to EP3
![]() ![]() -------------------- <<Civic Type R 200+>> - 2007 - 2017 (było)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 11 October 2014 ![]() |
Jezdzilem ep3 kolegi i bardzo przypadl mi do gustu ten samochod. Mial on co prawda uszkodzona maglownice i przez pierwsze 20m moje wrazenie bylo takie jakbym jechal jakims zlomem ale za drugim razem gdy to narawil bylo bardzo sympatycznie. Wnetrze...no wlasnie w ep3 moze nie bede o tym mowil ale jest ono dla mnie na dalszym miejscu. Bardziej liczy sie dynamika, prowadzenie. Jezeli pod kazdym z tych punktow ep3>fn2 to pomomo nie za ciekawego wnetrza wybiore ep3
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Miałem dwa EP3, przed i polift, poważnie sie też zastanawiałem nad przesiadką do FN2.
Były porządne jazdy próbne i ściganie się z nimi na torach. I co? I zmieniłem markę. Jeśli lubisz szybką jazdę, zwłaszcza na torach, EP3 wygrywa. Lepsze prowadzenie i dynamika. FN2 wygrywa tylko pod względem wyglądu, wykonania i wyposażenia wnętrza. Niedawno miałem okazję ponownie przejechać się EP3 kolegi (dzięki Damian! ![]() Wciąż fun niesamowity, mimo że to tylko 200 KM. W FN2 nigdy się tak nie czułem. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 05 July 2008 Skąd: Białystok ![]() |
EP3 jest fajne do upalania, szpera + kawałek zawieszenia i mamy dupowóz z opcją weekendowego upalania na trackday'ach, tyle, że trzeba zaakceptować tragiczną jakość plastików w środku i lewar jak w traktorze
![]() Samochód do latania w trasy słabo się nadaje przy 100km/h na 6 biegu przy 3k rpm, do 170km/h można jechać w trasie, później jest już dosyć głośno, a auto przyspiesza niechętnie. Spalanie ~12 miasto bez oszczędzania, sporo VTEC'a, 8l trasa do 120km/h, 10l trasa szybko ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: WRO / WAW ![]() |
na codzien FN2 jest bardzo fajne, pakowne, na trase ok, dobrze wyprzedza - przyzwoite audio. z EP3 mialem kontakt sporadyczny, ale z doswiadczen zebranych to jakos mi sie nie wydaje zeby rzeczywiscie byla przepasc w szybkiej jezdzie EP3 vs FN2, oba auta sa bardzo porownywalne co do wynikow na ulezu czy podobnych amatorskich pojezdzawkach.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Tue, 27 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak głośno jest w FN2 przy prędkościach autostradowych?
Bardzo meczące jest takie auto do strzelenia trasy na raz 600 km? |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Na pewno mniej meczace niz EP3.
W ogole w tym porownaniu bralbym to co sie znajdzie w lepszym stanie. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: WRO / WAW ![]() |
FN2 na trase bez problemu - ja jezdzilem swoja dosc czesto trasy 300-400 km, z jednym ale - słabo to sie nadaje do szybkiej jazdy poza autostradami / czy generalnie równą drogą - na nierównościach FN2 skacze i czesto na słabym asfalcie i dziurach trzeba zwolnic do 50-60km/h.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
z doswiadczen zebranych to jakos mi sie nie wydaje zeby rzeczywiscie byla przepasc w szybkiej jezdzie EP3 vs FN2, oba auta sa bardzo porownywalne co do wynikow na ulezu czy podobnych amatorskich pojezdzawkach. Mniej amatorsko czyli bardziej porównywalnie wygląda to tak: Hockenheim Short EP3 1:20.40 FN2 1:21.30 Top Gear Track EP3 1:32.80 FN2 1:33.50 -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: WRO / WAW ![]() |
no to nadal porownywalnie - chodzi mi o to ze w rekach amatora, raz jedno auto bedzie szybsze raz drugie.
|
|
|
gość_pontony_* |
![]()
Post
#19
|
![]() |
FN2 latwiej znalezc w dobrym stanie, EP3 bedzie po 5ciu dzwonach, poszarpane, z silnikiem kaplica i przebiegiem 200K. Jak 3 lata temu kupowalem Civ'a to kazdy mowil, ze EP3 w dobrym stanie prawie nie do dostania, minelo sporo czasu i rozumiem, ze nastapilo cudowne uzdrowienie. Bez jaj. ;-)
Jesli nie potrzebujesz zabawki torowej tylko do DD lepiej sprawdzi sie FN2, dojdziesz do tego wniosku, po roku uzytkowania EP3. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 16:14 |