Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> ostre walki M54B30
lilo
post Mon, 06 Oct 2014 - 18:24
Post #1


User
Dołączył: Sat, 26 April 2014





Koledzy prosze o porade czy te walki mozna jeszcze zaostrzyc?
Bo na moje oko to sa juz ostre. Jak to wyglada w M54B30? Przerabial ktos temat?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 06 Oct 2014 - 18:24
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pinin
post Mon, 06 Oct 2014 - 19:12
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





A generalnie w ogóle masz pojęcie co kryje się pod pojęciem "ostre wałki"?


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Mon, 06 Oct 2014 - 19:35
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Chyba nie bardzo.Akurat na oko "ostry wałek" ma krzywki bardziej zaokrąglone i pełniejsze żeby czasy były dłuższe biggrin.gif .
A krzywki ostre z wyglądu mają czasy otwarcia krótsze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DawidLwa
post Mon, 06 Oct 2014 - 20:21
Post #4


Super User
Dołączył: Thu, 07 November 2013
Skąd: Limanowa





Kumpel szlifierką podszlifowal i podobno 20 koni i 15 nm mu przybylo


--------------------
ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lilo
post Mon, 06 Oct 2014 - 21:17
Post #5


User
Dołączył: Sat, 26 April 2014





no i teraz wszystko jasne. dzieki za wytlumaczenie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master86
post Tue, 07 Oct 2014 - 15:06
Post #6


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 December 2010
Skąd: Imielin





CYTAT(DawidLwa @ Mon, 06 Oct 2014 - 21:21) *
Kumpel szlifierką podszlifowal i podobno 20 koni i 15 nm mu przybylo


Wiemy że treść tematu jest jaka jest, ale nie przesadzaj bo jeszcze ktoś to łyknie laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Tue, 07 Oct 2014 - 17:35
Post #7


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Można też próbować grubym papierem ściernym rolleyes.gif

A tak serio to pomysł zupełnie i kompletnie bez sensu. M54 ma wałki i vanosy ustawione tak że ciągnie jak diesel od niskich obrotów. Jak chcesz "darcia japy" i wysokich rpm to kup S50/S54. Bmw M50/52/54 jak i N52/54 bez bardzo zaawansowanych przeróbek i tak nie będą wściekle jechać górą, wałki to nie wszystko wink.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master86
post Tue, 07 Oct 2014 - 18:41
Post #8


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 December 2010
Skąd: Imielin





CYTAT(rennen @ Tue, 07 Oct 2014 - 18:35) *
Można też próbować grubym papierem ściernym rolleyes.gif

A tak serio to pomysł zupełnie i kompletnie bez sensu. M54 ma wałki i vanosy ustawione tak że ciągnie jak diesel od niskich obrotów. Jak chcesz "darcia japy" i wysokich rpm to kup S50/S54. Bmw M50/52/54 jak i N52/54 bez bardzo zaawansowanych przeróbek i tak nie będą wściekle jechać górą, wałki to nie wszystko wink.gif


To w takim razie jak wytłumaczysz przebieg momentu od DawidLwa w jego m50 turbo? Tam niema korekty po booście i jakoś ciągnie do końca i nawet mógł by jeszcze wyżej... Jeśli nie wałki to co zmieniło całą charakterystykę m50?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Tue, 07 Oct 2014 - 19:47
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





CYTAT(Master86 @ Tue, 07 Oct 2014 - 18:41) *
To w takim razie jak wytłumaczysz przebieg momentu od DawidLwa w jego m50 turbo? Tam niema korekty po booście i jakoś ciągnie do końca i nawet mógł by jeszcze wyżej... Jeśli nie wałki to co zmieniło całą charakterystykę m50?

gruby papier scierny hahah


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lilo
post Tue, 07 Oct 2014 - 20:05
Post #10


User
Dołączył: Sat, 26 April 2014





CYTAT(rennen @ Tue, 07 Oct 2014 - 17:35) *
Można też próbować grubym papierem ściernym rolleyes.gif

A tak serio to pomysł zupełnie i kompletnie bez sensu. M54 ma wałki i vanosy ustawione tak że ciągnie jak diesel od niskich obrotów. Jak chcesz "darcia japy" i wysokich rpm to kup S50/S54. Bmw M50/52/54 jak i N52/54 bez bardzo zaawansowanych przeróbek i tak nie będą wściekle jechać górą, wałki to nie wszystko wink.gif


sorki, nie przemyslalem tego do konca. wlasnie zapomnialem po co robic walki jak tu sa vanosy.
N52B30 nie nadaje sie do przerobek bo jest za "delikatny"
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52#Hydra...juster_problems
N54 za drogi i nie obylo by sie bez druciarni pod cas3 bo immo system ews4. nie odblokujesz takiego (a przypominam ze to do mojego E46).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Wed, 08 Oct 2014 - 00:19
Post #11


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(Master86 @ Tue, 07 Oct 2014 - 18:41) *
To w takim razie jak wytłumaczysz przebieg momentu od DawidLwa w jego m50 turbo? Tam niema korekty po booście i jakoś ciągnie do końca i nawet mógł by jeszcze wyżej... Jeśli nie wałki to co zmieniło całą charakterystykę m50?


To prawda, ale to M50NV - te silniki lubią obroty dużo bardziej niż cokolwiek z rodziny M50/2/4 z vanosem. To po pierwsze, po drugie w M54 seryjnie jest podwójny vanos, myślę że nie łatwo pod to sensownie zrobić i zestroić wałki. Chyba, że wywalić vanosa, ale wtedy to lepiej zamiast tak kombinować po prostu wstawić wczesne M50, ze strokerem na 2.8 czy okolice 3.0 + turbo i np wałki dedykowane pod turbo z www.catcams.be . Są też tańsze i bardziej lokalne rozwiązania co do wałków wink.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master86
post Wed, 08 Oct 2014 - 06:14
Post #12


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 December 2010
Skąd: Imielin





A jakie to ma zanaczenie czy jest ten vanos czy nie dla seryjnego silnika? Jak dasz wałek ssący z m54 3.0 to masz te same wałki co m50nv. I nie tracąc góry możesz mieć jeszcze dół (bo sterujesz jak chcesz przy odpowiednim kompie) Jedyny problem jest taki że nie są dostępne najostrzejsze wałki do niego bo zasterowany vanos zbliża zawór do tłoka w tdc i na bardzo ostrym wałku by się z kumplopwały... Do 2xvanos jedynie shrick robi 270 tki(wzniosu nie pamiętam) A że m50nv kręci wysoko to tylko przez to że ten ssący jest ciut ostrzejszy i ma niższą pojemność przy tych samych kanałach co 2.8, 3.0 (2.5 vanos ciut słabszy waek ale jak byś zapodał ten z 3.0 to by niczym nie ustępował 2.5nv, a dół był by lepszy) Zresztą masz przykład na stokerze w m50nv w e39...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zxcv
post Tue, 21 Oct 2014 - 20:47
Post #13


Frequent User
Dołączył: Thu, 22 October 2009
Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski





Sory za OT ale jak już rozwinęła się jakaś konkretna dyskusja to dopytam... Master, mógłbyś rozwinąć temat wymiany wałka w M50 na wałek z M54B30? Przy takiej modyfikacji zostawia się vanos? Dużo mozna w ten sposób ugrać? Zastanawiam się jakie wałki można wrzucić do M50 vanos żeby poprawić górę, wiem że wałki US M3 są fajnym rozwiązaniem ale chyba ciężko je dostać. Ktoś posiada czasy i wznios konkretych wałków o których tu mowa?


--------------------
BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie
Audi A6Q 2.7TT
A3Q 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master86
post Tue, 21 Oct 2014 - 21:45
Post #14


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 December 2010
Skąd: Imielin





CYTAT(zxcv @ Tue, 21 Oct 2014 - 21:47) *
Sory za OT ale jak już rozwinęła się jakaś konkretna dyskusja to dopytam... Master, mógłbyś rozwinąć temat wymiany wałka w M50 na wałek z M54B30? Przy takiej modyfikacji zostawia się vanos? Dużo mozna w ten sposób ugrać? Zastanawiam się jakie wałki można wrzucić do M50 vanos żeby poprawić górę, wiem że wałki US M3 są fajnym rozwiązaniem ale chyba ciężko je dostać. Ktoś posiada czasy i wznios konkretych wałków o których tu mowa?


M50 - ssący -240/9.7 wydech 228/9
M50v 228/9 228/9
m52 jak w m50v
m54 i m52TU 228/9 244/9
m54B30 240/9.7 244/9

Co do przeróbki to trzeba skrócić zębatkę co jest na wałku przy nastawniku vanosa. (można odkręcić ze starego wałka i wkręcić do tego z m54 ale trzeba naciąć mniejszy gwint żeby podeszło)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zxcv
post Wed, 22 Oct 2014 - 10:50
Post #15


Frequent User
Dołączył: Thu, 22 October 2009
Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski





Bardzo przydatne info, dzieki smile.gif Jest jakaś opcja na lepszy wałek wydechowy? Domyślam się że nie ma opcji żeby przystosować wałek wydechowy z vanosa(M54) do silnika bez vanosa na wydechu? wink.gif


--------------------
BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie
Audi A6Q 2.7TT
A3Q 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Wed, 22 Oct 2014 - 12:42
Post #16


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Jest to wykonalne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Master86
post Wed, 22 Oct 2014 - 13:45
Post #17


Frequent User
Dołączył: Thu, 16 December 2010
Skąd: Imielin





CYTAT(zxcv @ Wed, 22 Oct 2014 - 11:50) *
Bardzo przydatne info, dzieki smile.gif Jest jakaś opcja na lepszy wałek wydechowy? Domyślam się że nie ma opcji żeby przystosować wałek wydechowy z vanosa(M54) do silnika bez vanosa na wydechu? wink.gif


Raczej lepszą opcją jest ssący z nv... Wchodzi bez rzeźby i ma lepszy wznios, tyle że trzeba poświęcić więcej czasu na ustawianie... Temat już był wałkowany tylko trzeba poszukać...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zxcv
post Wed, 22 Oct 2014 - 19:13
Post #18


Frequent User
Dołączył: Thu, 22 October 2009
Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski





Właśnie w międzyczasie znalazłem na jakimś zagranicznym forum że dosyć popularne jest wkładanie ssącego z NV na wydech do Vanosa, ale czekałem czy może ktoś rzuci tu jeszcze jakiś ciekawy pomysł. Sorry za taki banalne pytania, na forum było pewnie nie raz, ale w temacie BMW jestem żółtodziób biggrin.gif Doczytałem też że razem z wałkiem ssącym z M54B30 trzeba wymienić całe łoże z mostkami i popychaczami (podobno są lżejsze) Czy naprawdę popychacze też trzeba zmienić czy można zostawić te z M50?


--------------------
BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie
Audi A6Q 2.7TT
A3Q 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Wed, 22 Oct 2014 - 20:06
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





zostawic.


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartus
post Wed, 22 Oct 2014 - 20:59
Post #20


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 February 2005
Skąd: Szczecin





Z tego co pamiętam to wałek z M54 nie podpasuje tak całkiem bezproblemowo na łoże z M50 (przynajmniej jeśli chodzi o M50 vanos) bo ma większą średnicę.


--------------------
BMW - Freude am Fahren
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 01 August 2025 - 21:44