![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 03 July 2007 ![]() |
Witam
Kupiłem BMW E36 1.8 113 KM czyli M40B18. Chcę poprawić jego osiągi na tyle na ile to możliwe bez jakiś kolosalnych nakładów finansowych. Wszelkie swapy itp odpadają. 1. Mam zamontowany stożek firmy HP Raid który nie wiem czy coś daje czy raczej odbiera mocy przy tym silniku. 2. Mam również podobno dedykowany tłumik sportowy końcowy również firmy HP Raid i tu też nie wiem jak wpływa na moc. 3. Zamówiłem program u Bagora do tego silnika na bardzo ostrych ustawieniach i pod paliwo Pb98. 4. Pytanie czy wycięcie katalizatora w tym silniku wpłynie pozytywnie czy raczej nie lubi on tego typu zabiegów i auto się zamuli? 5. Co jeszcze można tam dłubnąć żeby latało to lepiej? Pzdr -------------------- Skoda Octavia I 1.8T 20V 221 KM & 329 Nm by TuneUp Gdańsk
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 15 August 2009 Skąd: Zamość ![]() |
Modyfikacje tego silnika zaczynają się od wyrzucenia go z budy, i wywalenia w krzaki, odpuść sobie dłubanie w tym silniku strata kasy, zwłaszcze że wrzucenie do e36 co kolwiek is'a czy m50/m52 zajmuje dzień czasu, na prawde odłuż trochę siana i rozglądaj się choćby za 2.0/2.5, tłumiki końcowe/stożki/cięcie kata/ programy do wolnossaka dają tyle co wyrzucenie koła zapasowego z bagażnika to nie Honda niestety.
Pozdro |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 23 March 2013 ![]() |
a moze ma ten silnik w innej budzie i nie ma innej opcji ?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 29 September 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Kupiłem BMW E36 1.8 113 KM czyli M40B18. No chyba w budzie E36 ![]() Jak wyżej, wywal to na złom i wrzucaj M50B25 ![]() -------------------- E36 + forged M50B30 + GT3582 / 620HP/720Nm
E46 + M54B30 + GT3076 + E85 / 520HP/610Nm |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Dłubanie w tym silniku nie jest niemożliwe:
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=48443 Choc właściciel i tak w końcu zrobił z niego 328i ![]() Najprościej by było chyba zamontować któryś z silników z 318is (M44 lub M42) - rozkład mas ten sam, mocy więcej, swap z R4 na R4, więc roboty nieco mniej, niż przy pchaniu tam R6. -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 11 June 2006 Skąd: LU ![]() |
To nie honda czy psa, ze ugrasz kilkanascie KM robiac podstawowe mody. Nic sie z tym nie da zrobic sensowego, mozna co najwyzej sprzedac.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Fakt że swap daje zdecydowanie najlepszy stosunek nakładów do efektów, ale nie piszcie że się nie da, bo użytkownik reza zanim wrzucił 2.8 miał 1.8 porobione tak, że naprawdę dawało radę.
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 29 September 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
I może mi jeszcze powiesz, że to się opłaca? Ile tam ukręcił? Dodatkowe 40 koni za 2000zł?*
*przykład -------------------- E36 + forged M50B30 + GT3582 / 620HP/720Nm
E46 + M54B30 + GT3076 + E85 / 520HP/610Nm |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
nic sie nie oplaca, swap tez nie, tylko ma lepszy stosunek cena/moc
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 29 September 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
No nie wiem jak tam komu, ale mi się SWAP na przykład opłacał.
-------------------- E36 + forged M50B30 + GT3582 / 620HP/720Nm
E46 + M54B30 + GT3076 + E85 / 520HP/610Nm |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 02 March 2014 ![]() |
Nie lepiej od razu kupic e36 z m50b25 lub m52b28. Chyba i tak wyjdzie taniej niż kupić 1.6 czy 1.8 i robić swapa. I mamy wszystko tak jak wyszło z fabryki.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Zaraz wyjdzie że najtaniej kupić anglika M3 3.2 i przełożyć
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 07 September 2012 ![]() |
Mam ten sam silnik i też mi chodzi po głowie przy nim porzeźbić. W planach mam montaż kompresora w ramach nauki. Pytanko mam takie, czy jeśli zostawimy na początek seryjny przepływomierz przed kompresorem to komp ogarnie dawkowanie paliwem przy założeniu, że doładowanie nie będzie przekraczać 0,5b? Na listwie paliwowej będzie podniesione ciśnienie za pomocą regulatora.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 03 July 2007 ![]() |
Czy ktoś się orientuje jak wpływa na ten silnik wycięte katalizatora? Podniesie moc i moment czy raczej zachwieje równowagę i moc spadnie?
-------------------- Skoda Octavia I 1.8T 20V 221 KM & 329 Nm by TuneUp Gdańsk
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
wpłynie tak że wydech będzie brzęczał. corn, ogarnij się
![]() ale i tak jak to w bmw, tanich modów nie ma. jak będziesz miał szczęście to ugrasz serie. jak dobrze pamiętam te silniki miały problem ze zużywającymi się z czasem wałkami rozrządu. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 15 August 2009 Skąd: Zamość ![]() |
dokładnie dlatego na ten silnik mówią bocian, od dzwięku głowicy na podtartym wałku, zapycha się magistrala olejowa natryskująca olej na krzywki wałka
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 03 July 2007 ![]() |
a silnik z ISa będzie pasował do tej skrzyni biegów i reszty co jest w M40?
-------------------- Skoda Octavia I 1.8T 20V 221 KM & 329 Nm by TuneUp Gdańsk
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Przepływka pasuje - zmieniałem osobiście. Nie wiem jak z resztą klamotów. Kolektory są inne, pompa wspomagania w moim przypadku była inna, ale po dodaniu jednej blaszki podpasowała, alternator też był inny - ale chyba pasowały zamiennie. Skrzynia biegów pasuje.
Robiłem swap z wybuchniętego 1,6 na is'a, po gazie z padniętą przepływką (po wystrzale lpg). -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 03 July 2007 ![]() |
Zamontowałem program od Bagora i auto przyspiesza lepiej ale przez wytarty wałek rozrządu nie chce się wkręcać powyżej 5000 obr na 3, 4 i 5 biegu, myślałem nad kupnem takiego czegoś:
http://allegro.pl/walek-rozrzadu-simmer-bm...4338636692.html -------------------- Skoda Octavia I 1.8T 20V 221 KM & 329 Nm by TuneUp Gdańsk
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
5. Co jeszcze można tam dłubnąć żeby latało to lepiej? Zaczął bym od naprawienia samochodu i przywrócenia do stanu fabrycznego... -------------------- A110S
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 16:09 |